
Forumilaisten 159 koeajoraportit tänne!
Valvoja: Moderators
- Alfisti felice
- Viestit: 99
- Liittynyt: 28 Maalis 2004, 05:45
On ollut ainakin tuossa minun yksilössäni, tosin olen vasta vajaa pari kuukautta ehtinyt nauttiaMarkku J kirjoitti:Onko 159:n omistajilla uskoa vahvistavia kommentteja, että myös laatu alkaisi olla kohdallaan ?

210hv on tietääkseni vain Q4-nelivedossa korvaamassa tehohäviötä, suoritusarvot samat - Euroopassa jo myynnissä.Markku J kirjoitti:Kyselin 210 hv version tulosta, ja syksyllä tulee, mutta ei taida ehtiä minun autokuumeeseen. Toisaalta 5% tehonlisäystä voi olla vaikea edes havaita takapuolituntumalta.
Markku J kirjoitti:Hieno auto kertakaikkiaan !
Niin on!
Niistä 18'' ei muuten ole kokemusta, vakiopyörätkin ovat itselleni riittävät. Varusteiksi otin alfatexin lisäksi Blue&Me:n ja parkkitutkan - molempiin olen ollut erittäin tyytyväinen.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Rolle käsi sydämellä, kumpi on parempi sinun entinen 164 Super vai tämä 159?Rolle kirjoitti:Mäkin ajoin viikonloppuna tuota Q4:sta. Kieltämättä pitkät välitykset, 115 taisi kulkea kakkosella! Bensaahan siinä tuntuu kuluvan, muuten kyllä istui aika hyvin käteen. Rengasmelua tuntui olevan enemmän kuin vastaavassa JTD:ssä, jälkimmäisessä kitkat ja Q4:ssa oli GY Eaglet, lienee ainoa ero.
Nothing beats cubic inch
159 2.2 kilometrejä 23.000 ei tehty mitään muuta kun ajettu - jaa muutaman kerran on avannu nokkapellin - lisänny pissapoikaan nestettä.Markku J kirjoitti:
Onko 159:n omistajilla uskoa vahvistavia kommentteja, että myös laatu alkaisi olla kohdallaan ?
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
tämän hinnaston mukaan se tulee myös etuvetoon, tässäkin on tosin taas virheitä.. jossain foorumilla mainittiin että turboahdin olisi vaihtunut toisen merkkiseksi, vääntö on ainakin 500 kierrosta alempana kuin aiemmin.Alfisti felice kirjoitti: 210hv on tietääkseni vain Q4-nelivedossa korvaamassa tehohäviötä, suoritusarvot samat - Euroopassa jo myynnissä.
http://www.alfaromeo.ch/ALFAROMEO_SWITZ ... 4_2007.pdf
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Tuon sveitsiläisten hinnaston mukaan automaattiin ei sitten saisikaan tehokkaampaa 210 hv konetta. Aika outoa, jos jättäisivät tuotantoon 2 konetta eri turboilla noin pienin teknisin eroin. Tuo vääntö 400 Nm jo 1500 rpm kohdalla on aika kova juttu, mitä en ole muiden dieselien kohdalla nähnyt. Yleensä huippuvääntö on muissakin merkeissä juuri 2000 rpm. Pitäisiköhän jäädä odottelemaan malliston selkiytymistä syksylle ennen tilauspäätöksen tekoa.
Onko kenelläkään tietoa muista vuosimallin vaihdon mahdollisesti tuomista uudistuksista 159:ään - eikös Alfallakin malli vaihdu eurooppalaisittain "kesälomaseisokin" jälkeen ?
Onko kenelläkään tietoa muista vuosimallin vaihdon mahdollisesti tuomista uudistuksista 159:ään - eikös Alfallakin malli vaihdu eurooppalaisittain "kesälomaseisokin" jälkeen ?
- PePe
- Viestit: 170
- Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:15
- Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV - Paikkakunta: Kauniainen
Alfisti felice kirjoitti:On ollut ainakin tuossa minun yksilössäni, tosin olen vasta vajaa pari kuukautta ehtinyt nauttiaMarkku J kirjoitti:Onko 159:n omistajilla uskoa vahvistavia kommentteja, että myös laatu alkaisi olla kohdallaan ?
Niistä 18'' ei muuten ole kokemusta, vakiopyörätkin ovat itselleni riittävät. Varusteiksi otin alfatexin lisäksi Blue&Me:n ja parkkitutkan - molempiin olen ollut erittäin tyytyväinen.
Eipä näiden kanssa ole vuosikausiin ollut ainakaan enempää murheita kuin lähipiirin saksalaismerkeissäkään. Hevosmiesten uutistoimistolla pyöriviä juttuja levittävät yleensä ne joilla ei asiasta mitään omakohtaista tietoa ole.
Ei minkäänlaista uraherkkyysongelmaa ainakaan mukana tulleiden 235/45-18 Pirelli P Zerojen kanssa! Istuu mutkaan todella tukevasti!Rengasäänet sen sijaan saattavat olla vähän kovemmat, ainakin kevätkarkealla asfaltilla.
Tätä minä olen ounastellutkin - että laatujutut perustuvat edelleen pitkälti "hevosmiesten tietotoimistoon". Noita 18" vanteita dieseliin miettiessä pitää katsastaa mallit - löytyisikö mitään Breran vakiovanteiden tyylisiä kohtuuhintaan. Onko Alfaan tarjolla replikoita (talvipyörille) kuten esim. Audiin, Mersuun ja Bemariin löytyy ?
Tänään luin netistä kuvausta Blue&Me -lisävarusteesta. Se kuulostaa aika hienolta hands freen suhteen, jos se toimii luotettavasti.
Joten meikäläisen haaveilemaan autoon tulisi lisukkeiksi kai vaan parkkitutkat, Alfatex beigenä, Blue&Me ? ehkä ja 18" vanteet ? ehkä. Väri Alfan punainen tai viininpunainen metalli ja varmaan heti uutena maalipinnan kestokäsittely ja mahdollisesti ruostesuojaus - onko siitä kenelläkään faktaa - onko siis Alfa sen suhteen enemmän lisäsuojan tarpeessa kuin saksalaiset pelit ?
Diesel vaatinee lisäksi Eberspächerin tai Webaston käytännössä. Ainakin tämän VW:n kanssa Eberi on ollut liki välttämätön. Budjetti taitaa nousta 50 th tuntumaan. Alennusprosenttikin Alfalla tuntuu olevan pienempi kuin muissa (pl Mersu), 3,5% tasoa.
Tänään luin netistä kuvausta Blue&Me -lisävarusteesta. Se kuulostaa aika hienolta hands freen suhteen, jos se toimii luotettavasti.
Joten meikäläisen haaveilemaan autoon tulisi lisukkeiksi kai vaan parkkitutkat, Alfatex beigenä, Blue&Me ? ehkä ja 18" vanteet ? ehkä. Väri Alfan punainen tai viininpunainen metalli ja varmaan heti uutena maalipinnan kestokäsittely ja mahdollisesti ruostesuojaus - onko siitä kenelläkään faktaa - onko siis Alfa sen suhteen enemmän lisäsuojan tarpeessa kuin saksalaiset pelit ?
Diesel vaatinee lisäksi Eberspächerin tai Webaston käytännössä. Ainakin tämän VW:n kanssa Eberi on ollut liki välttämätön. Budjetti taitaa nousta 50 th tuntumaan. Alennusprosenttikin Alfalla tuntuu olevan pienempi kuin muissa (pl Mersu), 3,5% tasoa.
- PePe
- Viestit: 170
- Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:15
- Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV - Paikkakunta: Kauniainen
Tarvikevanteiden valikoima taitaa edelleen olla aika rajallinen. Omani tuli jo tehtaalta noilla Breran mainoskuvissakin näkyvillä hevosenkenkäkuvioisilla vanteilla. Ihan kivan näköiset!
Ainakin Alfisti.netissä on muitakin vanteita.
Blue&Me pelittää ihan hyvin.Samalla tulee mahdollisuus soittaa MP3-musiikkia muistitikulta. Ainoa puute on äänikomentojen englanninkielisyys, etenkin puhelimen ohjauksessa. Suomenkieliset nimet kun eivät taivu huonostikaan englannin kielen ääntämykseen.
Omaan alfanpunaiseeni teetin PermaShine-käsittelyn heti, ja ruostesuojaus tehdään pikapuoliin. Edelliseen jäi teetämättä, mutta ei siihenkään mitään ongelmaa tullut seitsemän (!) vuoden aikana.
Ksenoneita voi vain kehua, etenkin lähivalojen osalta. Kumma vain että Alfan keulalla nuo maksavat enemmän kuin muissa autoissa.
Käteisalennus taitaa tosiaan liikkua likimain noissa lukemissa...

Ainakin Alfisti.netissä on muitakin vanteita.
Blue&Me pelittää ihan hyvin.Samalla tulee mahdollisuus soittaa MP3-musiikkia muistitikulta. Ainoa puute on äänikomentojen englanninkielisyys, etenkin puhelimen ohjauksessa. Suomenkieliset nimet kun eivät taivu huonostikaan englannin kielen ääntämykseen.
Omaan alfanpunaiseeni teetin PermaShine-käsittelyn heti, ja ruostesuojaus tehdään pikapuoliin. Edelliseen jäi teetämättä, mutta ei siihenkään mitään ongelmaa tullut seitsemän (!) vuoden aikana.
Ksenoneita voi vain kehua, etenkin lähivalojen osalta. Kumma vain että Alfan keulalla nuo maksavat enemmän kuin muissa autoissa.
Käteisalennus taitaa tosiaan liikkua likimain noissa lukemissa...
Itse otin maalipinnan kestokäsittelyn ja ruostesuojauksen: olen oikein tyytyväinen tehtyihin käsittelyihin (tarkan valinnan jälkeen). Webaston asennuksesta luovuin, enkä ole varma, yhden talven kokemuksen jälkeen, tarvitaanko sitä ollenkaan. -tuulilasin alareunan lämmitys kannattaa muistaa myös lisävarusteista.Markku J kirjoitti:Tätä minä olen ounastellutkin - että laatujutut perustuvat edelleen pitkälti "hevosmiesten tietotoimistoon". Noita 18" vanteita dieseliin miettiessä pitää katsastaa mallit - löytyisikö mitään Breran vakiovanteiden tyylisiä kohtuuhintaan. Onko Alfaan tarjolla replikoita (talvipyörille) kuten esim. Audiin, Mersuun ja Bemariin löytyy ?
Tänään luin netistä kuvausta Blue&Me -lisävarusteesta. Se kuulostaa aika hienolta hands freen suhteen, jos se toimii luotettavasti.
Joten meikäläisen haaveilemaan autoon tulisi lisukkeiksi kai vaan parkkitutkat, Alfatex beigenä, Blue&Me ? ehkä ja 18" vanteet ? ehkä. Väri Alfan punainen tai viininpunainen metalli ja varmaan heti uutena maalipinnan kestokäsittely ja mahdollisesti ruostesuojaus - onko siitä kenelläkään faktaa - onko siis Alfa sen suhteen enemmän lisäsuojan tarpeessa kuin saksalaiset pelit ?
Diesel vaatinee lisäksi Eberspächerin tai Webaston käytännössä. Ainakin tämän VW:n kanssa Eberi on ollut liki välttämätön. Budjetti taitaa nousta 50 th tuntumaan. Alennusprosenttikin Alfalla tuntuu olevan pienempi kuin muissa (pl Mersu), 3,5% tasoa.
- Alfisti felice
- Viestit: 99
- Liittynyt: 28 Maalis 2004, 05:45
Tästä minun pitikin varoitella, tuo on tosiaan puute ja suomenkielistä versiota ei ainakaan vielä ole imutettavissa alfan sivuilta. Komentojen antaminen ja avun saanti englanniksi toimii kyllä loistavasti.PePe kirjoitti:Ainoa puute on äänikomentojen englanninkielisyys, etenkin puhelimen ohjauksessa. Suomenkieliset nimet kun eivät taivu huonostikaan englannin kielen ääntämykseen.
Tuli heti hankittua kunnon kokoinen muistitikku (8Gb), jotta mahtuu riittävästi musiikkia mukaan.
Itse en mitään käsittelyjä ole tehnyt, parin päivän jälkeen kun tuli ikävä kiveniskemä konepeltiin, jonka jouduin paikkaamaan maalikynällä.

Eivät nuo kyllä omasta mielestäni lisäruostesuojaa kaipaa, mutta sehän on makuasia.
Enkä hankkinut mitään lisälämmitintä - edes lohkista. Tosin Alfani yöpyy lämpimässä tallissa. Tuo dieselhän lämpenee (sisältä) Alfoista nopeimmin sähköisen lisälämmityksen johdosta - ainoa ongelma voi olla saada huippupakkasilla käyntiin. Tosin nuo Webastotkin tuppaavat syömään vähän turhan paljon akkua...

Kyllä näin on, diesel lämpenee tosi hyvin pakkasella omalla lisälämmityksellä.Alfisti felice kirjoitti:Tästä minun pitikin varoitella, tuo on tosiaan puute ja suomenkielistä versiota ei ainakaan vielä ole imutettavissa alfan sivuilta. Komentojen antaminen ja avun saanti englanniksi toimii kyllä loistavasti.PePe kirjoitti:Ainoa puute on äänikomentojen englanninkielisyys, etenkin puhelimen ohjauksessa. Suomenkieliset nimet kun eivät taivu huonostikaan englannin kielen ääntämykseen.
Tuli heti hankittua kunnon kokoinen muistitikku (8Gb), jotta mahtuu riittävästi musiikkia mukaan.
Itse en mitään käsittelyjä ole tehnyt, parin päivän jälkeen kun tuli ikävä kiveniskemä konepeltiin, jonka jouduin paikkaamaan maalikynällä.![]()
Eivät nuo kyllä omasta mielestäni lisäruostesuojaa kaipaa, mutta sehän on makuasia.
Enkä hankkinut mitään lisälämmitintä - edes lohkista. Tosin Alfani yöpyy lämpimässä tallissa. Tuo dieselhän lämpenee (sisältä) Alfoista nopeimmin sähköisen lisälämmityksen johdosta - ainoa ongelma voi olla saada huippupakkasilla käyntiin. Tosin nuo Webastotkin tuppaavat syömään vähän turhan paljon akkua...
Kylmäkäynnistysongelmia ei ollut, mutta ohjaustehostin äänteli kovilla pakkasilla -pelkkä akustinen häiriö.Alfisti felice kirjoitti:Tästä minun pitikin varoitella, tuo on tosiaan puute ja suomenkielistä versiota ei ainakaan vielä ole imutettavissa alfan sivuilta. Komentojen antaminen ja avun saanti englanniksi toimii kyllä loistavasti.PePe kirjoitti:Ainoa puute on äänikomentojen englanninkielisyys, etenkin puhelimen ohjauksessa. Suomenkieliset nimet kun eivät taivu huonostikaan englannin kielen ääntämykseen.
Tuli heti hankittua kunnon kokoinen muistitikku (8Gb), jotta mahtuu riittävästi musiikkia mukaan.
Itse en mitään käsittelyjä ole tehnyt, parin päivän jälkeen kun tuli ikävä kiveniskemä konepeltiin, jonka jouduin paikkaamaan maalikynällä.![]()
Eivät nuo kyllä omasta mielestäni lisäruostesuojaa kaipaa, mutta sehän on makuasia.
Enkä hankkinut mitään lisälämmitintä - edes lohkista. Tosin Alfani yöpyy lämpimässä tallissa. Tuo dieselhän lämpenee (sisältä) Alfoista nopeimmin sähköisen lisälämmityksen johdosta - ainoa ongelma voi olla saada huippupakkasilla käyntiin. Tosin nuo Webastotkin tuppaavat syömään vähän turhan paljon akkua...
- Herra Salo
- Viestit: 691
- Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
- Paikkakunta: Nokia
Tuli tuossa sitten viimeinkin käytyä kokeilemassa 159. Malli oli sw, dieseliä poltteleva ja itsevaihtava. Kieltämättä yhdistelmä tuntui Alfassa vähän oudolta, tuli fiilis kuin taksilla ajelisi. Suorituskyky varmasti riittää kaikille normaalihermoilla varustetuille yksilöille ja ajaminen on mukavan vaivatonta. Plussana kohtuullinen kulutus jos kilometrejä kerääntyy runsaasti. Ajo-ominaisuudet olivat odotetut, auto istui heti käteen ja tuntui tukevalta ajaa. Myös yleinen laatuvaikutelma oli hyvä, mistään ei kuulunut ylimääräisiä nitinöitä tai narinoita. Huonoina puolina lähinnä rengasmelu ja takatilat joissa kummassakaan ei tunnu olevan parannusta nykyiseen 156 farkkuun verrattuna. Tosin mahtuisihan tuo nyt kaksivuotias perillinen siellä matkustamaan aika kivasti. Kaiken kaikkiaan melko hyvä paketti ja uusista autoista ehdottomasti kaunein farmari(ja ainoa mikä enää kelpaisi
). Ei tosin silti aiheuttanut samanlaista välitöntä omistamisenhalua kuin taannoin koeajettu 166.

-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Kävin myös tekemässä lyhyen lenkin 159 SW 2.4 JTDm Q-tronic versiolla. Yleinen laatuvaikutelma selkeä, mutta turbodiesel + automaatti yhdistelmä ei vakuuttanut minua, ainakaan vielä. Toki vaivaton peli cruisailuun, mutta käsin vaihtamiseksi menee, jos haluaa vaikkapa ripeästi jostakusta ohi. Ennenkuin laatikko kelaa kutoselta alemmas ja turbo saa painetta koneeseen, niin siinä se ohituspaikka sitten jo menikin.
Voihan sitä tietysti ajaa vaihteisto sportilla tarpeen tullen, mutta ainakin minulle tuon koneen voimavarat jäivät vielä arvoitukseksi. Todennäköisesti se on nopeampi, kuin miltä tuntuu, koska vauhti auton sisällä ei tunnu muuta kuin mittaria katsomalla.
Pitääpä käydä ajamassa manuaalia ja tsekata millaiset fiilikset siitä tulee.
Voihan sitä tietysti ajaa vaihteisto sportilla tarpeen tullen, mutta ainakin minulle tuon koneen voimavarat jäivät vielä arvoitukseksi. Todennäköisesti se on nopeampi, kuin miltä tuntuu, koska vauhti auton sisällä ei tunnu muuta kuin mittaria katsomalla.
Pitääpä käydä ajamassa manuaalia ja tsekata millaiset fiilikset siitä tulee.
159 2.4 JTDm manuaali on nyt kokeiltu. Ainoana miinuksena täytyy mainita, että alfamaiset nitinät ja kitinät kuuluvat myös vakiovarusteisiin. Suorituskyky/kulutus-suhde on kyllä erinomainen, superiin tuota ei voi edes verrata. Rengasmelu oli yllättävän iso, mutta johtuu pitkälti renkaista.
Varsinkaan keväällä ei sais mennä autokauppoihin
Varsinkaan keväällä ei sais mennä autokauppoihin

Viimeksi muokannut Bluebate, 30 Touko 2007, 11:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noin ihan uteliaisuudesta - tälläkin palstalla on vissiin pohdiskeltu mitä ruostesuojaus tekee puhkiruostumattomuustakuulle, siinähän kai pitäisi oikeaoppisesti porailla reikiäkin että saadaan suoja-aineet joka paikkaan. Kysyitkö DA:sta mielipidettä vai heidän kauttaanko tuo suojaus tehtiinkin?heimo kirjoitti:Itse otin maalipinnan kestokäsittelyn ja ruostesuojauksen:
Monet ovat valittaneet, että 159:n rengasmelu on kova. Onkohan vika Suomen teissä tai Suomessa myytävien 159:n renkaissa?
Löysin surffaillessa netistä saksalaisen Autobildin vertailun, jossa 159 1,9 JTS osoittautui hiljaisemmaksi kuin BMW 320i (meluarvot nopeuksilla 50/100/130 km/h):
Alfa: 58/65/69 dB (A)
Bemari: 60/67/70 dB (A)
Löysin surffaillessa netistä saksalaisen Autobildin vertailun, jossa 159 1,9 JTS osoittautui hiljaisemmaksi kuin BMW 320i (meluarvot nopeuksilla 50/100/130 km/h):
Alfa: 58/65/69 dB (A)
Bemari: 60/67/70 dB (A)
- (Alfan kanssa) olemisen sietämätön keveys
-
- Viestit: 425
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
- Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
- Paikkakunta: Helsinki
Renkaat vaikuttavat paljon. Talven jäljiltä ainakin eteläsuomen päätiet ovat kyllä aikamoisia melualustoja nastojen jäljiltä. Rengaspainekin vaikuttaa, itse pidän suositusalarajassa 2.2, jyrinä kasvaa selvästi kun painetta nostaa.jokipoika kirjoitti:Monet ovat valittaneet, että 159:n rengasmelu on kova. Onkohan vika Suomen teissä tai Suomessa myytävien 159:n renkaissa?
Löysin surffaillessa netistä saksalaisen Autobildin vertailun, jossa 159 1,9 JTS osoittautui hiljaisemmaksi kuin BMW 320i (meluarvot nopeuksilla 50/100/130 km/h):
Alfa: 58/65/69 dB (A)
Bemari: 60/67/70 dB (A)
Jos rengasmelu tuntuu kovalta, niin jostain äänieristyskäsittelystä voisi olla apua. Esimerkiksi tällainen käsittely voisi toimia. En tiedä mitä tuollainen hoito maksaa, mutta jos on varaa ostaa 159:n hintainen auto niin tuskimpa tuollainen käsittely enää siinä konkurssissa tuntuu.
En tiedä miten paljon paremmin tuo toimii kuin jos vaikka teettäisi ihan normaalin ruostesuojauksen.

Kyllä se on nimenomaan tiestä kiinni.
Laittoivat tohon työmatkalle uutta urapaikkausta, jossa on ilmeisesti paljon pikeä ja melu on pätkällä olematonta verrattuna joihinkin pääteihin ja kuluneisiin pintoihin verrattuna.
Ps. Alfoistahan löytyy takalokarin sisältä huovat, joiden tarkoitus on estää melua - näin ymmärtäisin.
Laittoivat tohon työmatkalle uutta urapaikkausta, jossa on ilmeisesti paljon pikeä ja melu on pätkällä olematonta verrattuna joihinkin pääteihin ja kuluneisiin pintoihin verrattuna.
Ps. Alfoistahan löytyy takalokarin sisältä huovat, joiden tarkoitus on estää melua - näin ymmärtäisin.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Kyllä. Uudella pinnoitteella ajelu on sipsuttelua huopatossutehtaalla. Valitettavasti uusi pinnoite on uhanalainen laji etenkin pohjoisemmassa..Laku kirjoitti:Kyllä se on nimenomaan tiestä kiinni.
Muita vaikuttavia tekijöitä rengasmeluun on:
-renkaan leveys
-renkaan profiili
-renkaan kuluneisuus
ja tietysti kuinka hyvin auto on alunperin äänieristetty.

Niin.. Onhan tuonne jotain käppyröitä corollalle piirrelty. 100km/h vauhdissa näyttää melu tippuneen 5 desibeliä. Hintaa tälle lystille tulee ruostesuojauksen yhteydessä n. 200€.>>Kaitsu kirjoitti:Esimerkiksi tällainen käsittely voisi toimia.
Itse teetin tuon tyylisen äänieristyksen ruostesuojauksen yhteydessä. No, kait siinä jonkinlaisen eron huomasi.
Olen myös vetänyt lattialle verhoilun alle yhden ylimääräisen huopa kerroksen. Tyytyväinen en ole vieläkään..
Senza cuore saremmo solo macchine
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Melun häiritsevyyttä ihmiskorvalle on aika hankala numeroilla ilmaista, saati sitten millään laiteella mitata. Kaikissa ajamissani 159-yksilöissä on ollut häiritsevän kova rengasmelu. BMW:n melusta tai sen puutteesta en osaa sanoa mitään, eikä kiinnostakkaan.jokipoika kirjoitti: Alfa: 58/65/69 dB (A)
Bemari: 60/67/70 dB (A)
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Nyt on minullakin sen verran kokemusta 159:stä, että raapustan muutaman sanan tähän vanhaan ketjuun.
Upgreidauksen ansiosta kesälomalla sattui vuokra-autoksi 159 1.9 JTDm Sportwagon automaattilaatikolla. Sillä kertyi ajokokemuksia 11 päivän reissun ajan keskisessä Euroopassa. Aiempi kokemus 159:stä rajoittui lyhyeen koeajoon 2.4 JTDm automaatilla.
Yksysi-koneinen diesel 159 oli leppoisa matka-ajokki ja sopi hyvin lomamatkan kulkuneuvoksi. Auto kiihtyi kohtuullisesti 180 km/h mittarinopeuteen ja siitä hyvin hitaasti 200 km/h nopeuteen saakka. Ohituskiihtyvyyttä löytyi jonkinverran. Autobaanalla mukava matkanopeus oli 160-170 km/h, jossa meno tuntui hyvin vakaalta ja turvalliselta - meininki oli ihan erilaista kuin esim. pari vuotta sitten vastaavalla reissulla vuokra-autona olleella Pösö 407 2.0 automaatilla. Kyllä Alfalla ajelee huomattavasti mieluummin kovissakin vauhdeissa kuin Pösöllä.
Suorityskykyyn liittyvä negatiivinen piirre 1.9 dieselissä oli turbon/automaatin aiheuttama viive paikaltaan lähdettäessä. En muista, että 2.4 dieselissä olisi ollut yhtä häiritsevästi tuo piirre esillä.
Keskikulutus reissulla oli n. 7,6 l/100 km.
Muita plussia autossa olivat:
+ Alfatex-penkit oli mukavat pitkälläkin matkalla ja ajo-asento hyvä
+ Farkun takatilat olivat varsin hyvät meidän perheen tarpeisiin
+ Pysäköintitutka edessä/takana oli mukava varuste Keski-Euroopan ahtaissa paikoissa vieraalla autolla ajellessa
Miinuksia:
- Automaatti-ilmastointi oli ärsyttävä: se piti paljon vinkunaa ja oli hyvin viimainen. Sain kohtuullisen räkätaudin ilmastoinnin puhurista. Omassa GTA:ssa kun säätää lämpötilan 20,5-21,0 asteeseen niin ilmastointi toimii eri olosuhteissa mukavan huomaamattomasti. 159:ssä kävi melkein jatkuvasti epämukava viima
- Em. turbo/automaattiviive
- Navigaattorin näyttö oli tosi vaikealukuinen pimeässä ja se vaihteli rauhattomasti yö- ja päivävärien välillä. Omassa nuo asiat ovat paremmin.
Ei paha auto. Pitkää matkaa ajavalle 159 dieselinä on mukavan persoonallinen vaihtoehto normaaleille sakuille yms. vehkeille. 159:n ulkonäköönkin on alkanut tottua eikä pitkä keulaylityskään enää pistä niin pahasti silmään kuin aluksi.
Upgreidauksen ansiosta kesälomalla sattui vuokra-autoksi 159 1.9 JTDm Sportwagon automaattilaatikolla. Sillä kertyi ajokokemuksia 11 päivän reissun ajan keskisessä Euroopassa. Aiempi kokemus 159:stä rajoittui lyhyeen koeajoon 2.4 JTDm automaatilla.
Yksysi-koneinen diesel 159 oli leppoisa matka-ajokki ja sopi hyvin lomamatkan kulkuneuvoksi. Auto kiihtyi kohtuullisesti 180 km/h mittarinopeuteen ja siitä hyvin hitaasti 200 km/h nopeuteen saakka. Ohituskiihtyvyyttä löytyi jonkinverran. Autobaanalla mukava matkanopeus oli 160-170 km/h, jossa meno tuntui hyvin vakaalta ja turvalliselta - meininki oli ihan erilaista kuin esim. pari vuotta sitten vastaavalla reissulla vuokra-autona olleella Pösö 407 2.0 automaatilla. Kyllä Alfalla ajelee huomattavasti mieluummin kovissakin vauhdeissa kuin Pösöllä.
Suorityskykyyn liittyvä negatiivinen piirre 1.9 dieselissä oli turbon/automaatin aiheuttama viive paikaltaan lähdettäessä. En muista, että 2.4 dieselissä olisi ollut yhtä häiritsevästi tuo piirre esillä.
Keskikulutus reissulla oli n. 7,6 l/100 km.
Muita plussia autossa olivat:
+ Alfatex-penkit oli mukavat pitkälläkin matkalla ja ajo-asento hyvä
+ Farkun takatilat olivat varsin hyvät meidän perheen tarpeisiin
+ Pysäköintitutka edessä/takana oli mukava varuste Keski-Euroopan ahtaissa paikoissa vieraalla autolla ajellessa
Miinuksia:
- Automaatti-ilmastointi oli ärsyttävä: se piti paljon vinkunaa ja oli hyvin viimainen. Sain kohtuullisen räkätaudin ilmastoinnin puhurista. Omassa GTA:ssa kun säätää lämpötilan 20,5-21,0 asteeseen niin ilmastointi toimii eri olosuhteissa mukavan huomaamattomasti. 159:ssä kävi melkein jatkuvasti epämukava viima
- Em. turbo/automaattiviive
- Navigaattorin näyttö oli tosi vaikealukuinen pimeässä ja se vaihteli rauhattomasti yö- ja päivävärien välillä. Omassa nuo asiat ovat paremmin.
Ei paha auto. Pitkää matkaa ajavalle 159 dieselinä on mukavan persoonallinen vaihtoehto normaaleille sakuille yms. vehkeille. 159:n ulkonäköönkin on alkanut tottua eikä pitkä keulaylityskään enää pistä niin pahasti silmään kuin aluksi.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: vahingossa ajoin 2.4jtd
Silti lähdit koeajoon...saint_tobias kirjoitti:otettiin kuppia edellisehtoona ja se tuntui hikenä ja punaisine silmine. Silti ne anto koeajoon...![]()

Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Kustaa
- Viestit: 96
- Liittynyt: 08 Elo 2003, 00:27
- Car(s): ex-159 2.2 JTS, 2007
ex-156 2.5 V6, 2005
ex-156 2.0 JTS, 2003 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Oma 159 2.2 vielä odotuksessa, mutta samanlainen nyt käytössä.
Kytkinpoljin:
Täyskiihdytyksessä vaihdettaessa ylöspäin kytkinpoljin "jää pohjaan"... Normaalivaihdosssa tätä ei esiinny. Mattoa tai muuta ei välissä ole, kytkin toimii muuten hyvin, mutta itse poljin tosiaan "jumittuu" pohjaan sekunniksi-pariksi. Tosi häiritsevää, autolla pakko ajaa rauhallisesti..
Tää auto ei vielä ole se oma, mutta silti kiinnostaa..
Onko 159 ajajilla vastaavia kokemuksia?
Mistähän kysymys?
Edit: Search on kova sana.. Tuulilasin BMW 320 vs 159 testissä kai oli esiintynyt samaa ja syy viallinen kytkimen painelaakeri.. Jippii, tässä kai samaa vikaa..
Kytkinpoljin:
Täyskiihdytyksessä vaihdettaessa ylöspäin kytkinpoljin "jää pohjaan"... Normaalivaihdosssa tätä ei esiinny. Mattoa tai muuta ei välissä ole, kytkin toimii muuten hyvin, mutta itse poljin tosiaan "jumittuu" pohjaan sekunniksi-pariksi. Tosi häiritsevää, autolla pakko ajaa rauhallisesti..
Tää auto ei vielä ole se oma, mutta silti kiinnostaa..
Onko 159 ajajilla vastaavia kokemuksia?
Mistähän kysymys?
Edit: Search on kova sana.. Tuulilasin BMW 320 vs 159 testissä kai oli esiintynyt samaa ja syy viallinen kytkimen painelaakeri.. Jippii, tässä kai samaa vikaa..
Hitto muistu mieleen yx vika 159:ssä.
Nokkapellin tuulihaka oli ruostunut kiinni, eikä meinannu aueta millään - väkisin temmoin auki, että sain lisättyä vettä pissapoikaan.
Annoin sitten vähän rasvaa hakaankin, saa sitten syksymmälläkin auki.
Öljyjä sun muita kun ei tartte tarkastella - on näyttö mittarissa.
Nykyisin ei viitti avata nokkapeltiä ees kavereille, kun ei o enää niitä hienoja kiiltäviä imuputkia niinkun V 6:ssa.
Nokkapellin tuulihaka oli ruostunut kiinni, eikä meinannu aueta millään - väkisin temmoin auki, että sain lisättyä vettä pissapoikaan.
Annoin sitten vähän rasvaa hakaankin, saa sitten syksymmälläkin auki.
Öljyjä sun muita kun ei tartte tarkastella - on näyttö mittarissa.
Nykyisin ei viitti avata nokkapeltiä ees kavereille, kun ei o enää niitä hienoja kiiltäviä imuputkia niinkun V 6:ssa.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
tulihan sitten ajettua 159 1.9 JTS tänään. Olen aiemmin koeajanut 159:n 2.4 JTDM version. Joten siihen verrattuna huomattavasti kevyempi auto oli (tuntui).
Plussat:
- alusta tuntui hyvältä, jämäkkä ja suht hiljainen
- vaihteet napsuivat kohilleen mukavasti
- ohjaus tunnokas
- tilava (ainakin minulle 177cm)
- olise nätin näköinen tuossa omassa parkki ruudussa
- nopeus kohosi helposti liian kovaksi (vai pitäisikö tuo laittaa miinuksiin)
- vakionopeuden säädi oli loista käyttää
- penkin säätö mahdollisuudet hyvät
- on se niin hieno
Miinus:
- en tykännyt tuosta koneesta, tuntui että ensin ei tapahdu mitään sitten tulee nykäisy ja sitten ei taas mitään
- tässä autossa oikea etupää piti ihmeellista kolinaa satasen vaihdissa
- kattosta kuului myös ikävää mekkalaa sisä valojen kohdalta, loppui kun siitä painoi
- kuskin jalkatilassa oli ihme kuoppa?
- >110km/h ikkunoista kuului kova suhina (auttaisko peilien vaihto?)
Kaiken kaikkiaan hyvä tuntuinen, pitää vielä käydä kokeilemassa sitä 2.2 litraista. Mahdollisesti joksun voisin semmoisen omistaa kyllä, kyllä ...
Plussat:
- alusta tuntui hyvältä, jämäkkä ja suht hiljainen
- vaihteet napsuivat kohilleen mukavasti
- ohjaus tunnokas
- tilava (ainakin minulle 177cm)
- olise nätin näköinen tuossa omassa parkki ruudussa
- nopeus kohosi helposti liian kovaksi (vai pitäisikö tuo laittaa miinuksiin)
- vakionopeuden säädi oli loista käyttää
- penkin säätö mahdollisuudet hyvät
- on se niin hieno

Miinus:
- en tykännyt tuosta koneesta, tuntui että ensin ei tapahdu mitään sitten tulee nykäisy ja sitten ei taas mitään
- tässä autossa oikea etupää piti ihmeellista kolinaa satasen vaihdissa
- kattosta kuului myös ikävää mekkalaa sisä valojen kohdalta, loppui kun siitä painoi
- kuskin jalkatilassa oli ihme kuoppa?
- >110km/h ikkunoista kuului kova suhina (auttaisko peilien vaihto?)
Kaiken kaikkiaan hyvä tuntuinen, pitää vielä käydä kokeilemassa sitä 2.2 litraista. Mahdollisesti joksun voisin semmoisen omistaa kyllä, kyllä ...

- juuuso
- Viestit: 781
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
- Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937 - Paikkakunta: Lappeenranta
Ja tämäkin köyhä pääsi tänään koeajamaan 159 2.4 JTDm:ää, joka oli käytettynä tuonne paikalliseen Vålvå-liikkeeseen eksynyt. Tunnelmia:
- Ohjaamo istui kuin hansikas allekirjoittaneen hukkapätkämaisten (173/74) raamien ympärillä. Alfamainen tuntuma syntyi heti.
- Rengasmelu ei läheskään niin paha kuin pelkäsin, huomattavasti hiljaisempi kuin tuo oma kinneri.
- Paino toki tuntui rauhoittaen ajokäytöstä, mutta toisaalta osittain tästä syystä alusta imi Lappeenrantalaiset kaivon kannet todella siististi.
- Moottoritienopeuksissa kotoinen suhina A-pilarin ympäriltä aivan kuin 147:ssakin.
- Moottorin käytös nautittava eli seuraava auto on kuin onkin diisseli.
- Lisähuomiona vaihteiston, polkimien ja ohjauksen saksalaistyyppinen jämäkkyys, jonka huomasi takaisin omaan autoon siirtyessään, jossa em. toimenpiteet vaativat noin puolet vähemmän voimaa.
Ei kuitenkaan herättänyt välitöntä omistamisen pakkoa eli eiköhän tuolla omalla vielä pari vuotta pärjää.
- Ohjaamo istui kuin hansikas allekirjoittaneen hukkapätkämaisten (173/74) raamien ympärillä. Alfamainen tuntuma syntyi heti.
- Rengasmelu ei läheskään niin paha kuin pelkäsin, huomattavasti hiljaisempi kuin tuo oma kinneri.
- Paino toki tuntui rauhoittaen ajokäytöstä, mutta toisaalta osittain tästä syystä alusta imi Lappeenrantalaiset kaivon kannet todella siististi.
- Moottoritienopeuksissa kotoinen suhina A-pilarin ympäriltä aivan kuin 147:ssakin.
- Moottorin käytös nautittava eli seuraava auto on kuin onkin diisseli.
- Lisähuomiona vaihteiston, polkimien ja ohjauksen saksalaistyyppinen jämäkkyys, jonka huomasi takaisin omaan autoon siirtyessään, jossa em. toimenpiteet vaativat noin puolet vähemmän voimaa.
Ei kuitenkaan herättänyt välitöntä omistamisen pakkoa eli eiköhän tuolla omalla vielä pari vuotta pärjää.
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
No niin..
Harharetki Vålvån kanssa päättyy ja uusi 159 JTDm (210hv) Sportwagon on tilattu.
Tulee ihan normaalilla sekotimella, iPOD-sovittimella, 18" vanteilla (17" talvipyörät), Xenon-valoilla, ikkunatummennuksilla, beigellä Alfatexillä ja värinä Alfa Red (tottakai).
Nyt alkaa sitten taas se odottaminen. Arvio on 12 vkoa, mutta viimeksi mulla meni 159 JTDm:n kanssa lähes 16 vkoa..
Harharetki Vålvån kanssa päättyy ja uusi 159 JTDm (210hv) Sportwagon on tilattu.

Tulee ihan normaalilla sekotimella, iPOD-sovittimella, 18" vanteilla (17" talvipyörät), Xenon-valoilla, ikkunatummennuksilla, beigellä Alfatexillä ja värinä Alfa Red (tottakai).
Nyt alkaa sitten taas se odottaminen. Arvio on 12 vkoa, mutta viimeksi mulla meni 159 JTDm:n kanssa lähes 16 vkoa..
H e l v e t i n hyvin valittu vaihtoaika. Jos vähäkään säkää, niin autoverotus ehtii muuttua ennen kuin saavat toimitettua. Onnea!HopeinenQ kirjoitti:No niin..
Harharetki Vålvån kanssa päättyy ja uusi 159 JTDm (210hv) Sportwagon on tilattu.![]()
Tulee ihan normaalilla sekotimella, iPOD-sovittimella, 18" vanteilla (17" talvipyörät), Xenon-valoilla, ikkunatummennuksilla, beigellä Alfatexillä ja värinä Alfa Red (tottakai).
Nyt alkaa sitten taas se odottaminen. Arvio on 12 vkoa, mutta viimeksi mulla meni 159 JTDm:n kanssa lähes 16 vkoa..
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
...ja Ti-malleja?
Viimeksi muokannut Vittorio Jano, 27 Syys 2007, 11:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Tuota autoverohommaa en tullutkaan ostovaiheessa miettineeksi yhtään - piti vaan saada Alfa jostain ja äkkiä! Vaikka ei se ihan äkkiä sieltä tule..
Mutta toivotaan, että kävisi tuuri.
Varusteita otin hieman lisää, eli lämmitettävän tuulilasin alareunan ja Visibility Packin. Ja ne 18" hevosenkenkä-vanteet ovat jumalattoman mageet!
Onnesta sekaisin menin ja varasin Alfa159.fi -domaininkin. Sinne vois keksiä jotain kivaa.
Mutta toivotaan, että kävisi tuuri.
Varusteita otin hieman lisää, eli lämmitettävän tuulilasin alareunan ja Visibility Packin. Ja ne 18" hevosenkenkä-vanteet ovat jumalattoman mageet!

Onnesta sekaisin menin ja varasin Alfa159.fi -domaininkin. Sinne vois keksiä jotain kivaa.

-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 29 Elo 2007, 22:09
18" vantet ja renkaat kaupan
Minulta löytyy ne "hevosenkenkävanteet" ja niissä päällä kesän ajetut bridgestonen potenzat. Hyvät eikä pahasti uraherkät, mutta ajan enimmäkseen lapin teillä ja siellä renkaat noilla vanteilla menee liian leveiksi ja mataliksi.
Osta pois, meili os. matti.mettovaara@luukku.com
Osta pois, meili os. matti.mettovaara@luukku.com
Markku J kirjoitti:Tätä minä olen ounastellutkin - että laatujutut perustuvat edelleen pitkälti "hevosmiesten tietotoimistoon". Noita 18" vanteita dieseliin miettiessä pitää katsastaa mallit - löytyisikö mitään Breran vakiovanteiden tyylisiä kohtuuhintaan. Onko Alfaan tarjolla replikoita (talvipyörille) kuten esim. Audiin, Mersuun ja Bemariin löytyy ?
Tänään luin netistä kuvausta Blue&Me -lisävarusteesta. Se kuulostaa aika hienolta hands freen suhteen, jos se toimii luotettavasti.
Joten meikäläisen haaveilemaan autoon tulisi lisukkeiksi kai vaan parkkitutkat, Alfatex beigenä, Blue&Me ? ehkä ja 18" vanteet ? ehkä. Väri Alfan punainen tai viininpunainen metalli ja varmaan heti uutena maalipinnan kestokäsittely ja mahdollisesti ruostesuojaus - onko siitä kenelläkään faktaa - onko siis Alfa sen suhteen enemmän lisäsuojan tarpeessa kuin saksalaiset pelit ?
Diesel vaatinee lisäksi Eberspächerin tai Webaston käytännössä. Ainakin tämän VW:n kanssa Eberi on ollut liki välttämätön. Budjetti taitaa nousta 50 th tuntumaan. Alennusprosenttikin Alfalla tuntuu olevan pienempi kuin muissa (pl Mersu), 3,5% tasoa.
Diisselöinti loppui
Taakse jäi diissuautoilijan ura.
Ajoin 30 000 159 2.4 tdm:llä .Erittäin mukava rupeama.Auto toimi moitteettomasti, muutoinkin olen todella tyytyväinen 159 :iin autona , versus aiemmat alfani.
Mutta nyt paluu juurille , sain juuri 159 3.2 Q4:n , ajanut nyt 1000 km.
Täytyy sanoa että ajan jälleen oikealla Alfa Romeolla.
En ihan tajua valituksia tehottomuudesta , melusta ym.
Neliveto takapainotteisena tekee käsiteltävyyden aivan taivaalliseksi , fiilis on ERITTÄIN asiallinen.
Välitykset ovat toki pitkähköt, mutta pitämällä kierrokset 4000 hujakoilla räppäily onnistuu aivan varmasti kotitarpeiksi jos sille päälle vanha mies sattuu, ja kuten sanoin kaarrenopeudet aivan eri luokkaa kuin etuvetoisella raskas keulaisella diissulla.
Ajokilometrin hinta on tietysti yli kaksinkertainen, mutta järjellä ei ole sijaa näissä fiilisasioissa.
Ajoin 30 000 159 2.4 tdm:llä .Erittäin mukava rupeama.Auto toimi moitteettomasti, muutoinkin olen todella tyytyväinen 159 :iin autona , versus aiemmat alfani.
Mutta nyt paluu juurille , sain juuri 159 3.2 Q4:n , ajanut nyt 1000 km.
Täytyy sanoa että ajan jälleen oikealla Alfa Romeolla.
En ihan tajua valituksia tehottomuudesta , melusta ym.
Neliveto takapainotteisena tekee käsiteltävyyden aivan taivaalliseksi , fiilis on ERITTÄIN asiallinen.
Välitykset ovat toki pitkähköt, mutta pitämällä kierrokset 4000 hujakoilla räppäily onnistuu aivan varmasti kotitarpeiksi jos sille päälle vanha mies sattuu, ja kuten sanoin kaarrenopeudet aivan eri luokkaa kuin etuvetoisella raskas keulaisella diissulla.
Ajokilometrin hinta on tietysti yli kaksinkertainen, mutta järjellä ei ole sijaa näissä fiilisasioissa.
No niin tuli kokeiltua tuota 159 2.2 koneella ja tuon on ehkä se kone mitä voisi tulevaisuudessa (10v päästä) harkita. Ei tuntunut liian painavalta vaan juuri sopivalta tuohon autoon ja muutenkin moottorin luonne on hyvän tuntuinen (vs. 1.9).
Tuota 3.2 litrasta en viitse edes mennä kokeilemaan taitaa pysyä sen hinta kumminkin liian kaukana tämän hemmon budjetista
Tuota 3.2 litrasta en viitse edes mennä kokeilemaan taitaa pysyä sen hinta kumminkin liian kaukana tämän hemmon budjetista
