V6 käy kuin diesel

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
ha
Viestit: 16
Liittynyt: 16 Heinä 2007, 14:15
Paikkakunta: Espoo

V6 käy kuin diesel

Viesti Kirjoittaja ha »

Hankin alfan muutama viikkoa sitten. Ostaessa en huomannut/ajatellut, että kone kävisi rumasti. Päästyäni kotiin en voinut olla huomaamatta venttilikoneistosta? lähtevää meteliä. Eli mikä sieltä yleensä menee? nostaja tukkoon?

Autoon oli vaihdettu juuri, ennen ostoa uudet öljyt, lapun mukaan mobilin RF 1.

Avatar
JuhaT.
Viestit: 79
Liittynyt: 22 Heinä 2006, 14:48
Car(s): Alfa GT 2.0, Renault Grand Scenic 1.9 dCi
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja JuhaT. »

Alfan dieseläänestä on foorumilla runsaasti juttua. Syyllinen vaikuttaisi olevan imunokan ajoituksenmuunnin. Onnistuukohan linkin kopiointi... sieltä voi jotain katsoa. Uuden osan hinta lienee parinsadan euron kieppeillä ja vaihtotyö on työläs. Oma 155 myös raksuttaa kuin diesel, mutta toivon mukaan talven mittaan korjataan.

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=4 ... t%E4ess%E4

ha
Viestit: 16
Liittynyt: 16 Heinä 2007, 14:15
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ha »

Koskeeko tämä myös V6:sta?
Kone on 3.0l 24v vm-96

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

ei koske V6sia
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Tarjotaan pielessä olevaa jakopään ajoitusta. Nostajat mielestäni pitävät enemmän naputtavaa ääntä kuin diesel-ääntä.
VMP

ha
Viestit: 16
Liittynyt: 16 Heinä 2007, 14:15
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ha »

Kyllä se muistuttaa enemmän naputusta.

Samanlainen ääni oli aikanaan 760 volvossa kun toiseen kanteen ei noussut öljykunnolla. Silloin olivat keuinuvivut jo kuluneet loppuun.

Alfassa ääni voimistuu moottorin lämmetessä.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

saikos nuihin oikeen 24V konetta edes -96? eikö spiderissä ole 12V kone vielä tuossa vaiheessa? 12V koneessa naputuksen syy olisi tuolloin ainakin pakoventtiilin välyksissä....

ha
Viestit: 16
Liittynyt: 16 Heinä 2007, 14:15
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ha »

142 kw eli on 12 venttiilinen? Kuvittelin että kaikki olisivat 24v mutta ilmeisesti ei.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jeps 12v se on. On ihan normaalia tuo lievä kalkatus tuossa koneessa, säätämällä välyksiä saa hiljaisemmaksi.

ha
Viestit: 16
Liittynyt: 16 Heinä 2007, 14:15
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ha »

Oppia ikä kaikki. Eipä tainnut tulla niin kalliiksi kun ei ollutkaan 24venttiilinen.

Täytyy käydä säädättämässä, itse sitä ei saa aikaan kuitenkaan tälle kesää. Tuossa näytti olevan muutama ketju aikaisemmin pk-seudun mestojen nimiä, vai olisiko jotain parempaa vaihtoehtoa?

Vaatiiko tuo säätäminen mitään erikoistyökaluja jos innostuisin itse tekemään?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Käsittääkseni samanlainen koneisto kuin muissa 12v koneissa, tässä asiaa.

Ja siinä välykset.

ha
Viestit: 16
Liittynyt: 16 Heinä 2007, 14:15
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ha »

Välykset ilmeisesti lämpimänä, tarvitaanko mitään erikoistyökaluja? Vai onko normaali rakotulkki ruuvari kiintolenkki homma?

Täytynee katsoa se pakopuoli, koska malminkartanolle on 3 viikon jono. Mistä pk-seudulla saa edullisimmin venttiilikopan tiivisteet? Motonetti ei näyttänyt tuntevan?

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

ha kirjoitti:Välykset ilmeisesti lämpimänä, tarvitaanko mitään erikoistyökaluja? Vai onko normaali rakotulkki ruuvari kiintolenkki homma?
Samanlainen on kuin muissakin 12V koneissa. Minusta nuo välykset säädetään kylmällä koneella??

erikoisin tarvittava työkalu taitaa olla kuusiokoloavain :wink:

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Vastaa Viestiin