147 vs 156!
Valvoja: Moderators
147 vs 156!
Moikka! On tuo auton vaihto tulossa ja 156 pitäis laittaa kiertoon. Aattelin vaihtaa merkkiä , mutta mietin vähän aikaa onneksi 147 kiinnostaisi kovasti. Haluaisin kuulla mitä eroja näissä autoissa on? Onko ajettavuudessa eroja? Onko 147:ssa mitä tyyppivikoja? Ovatko ne samoja kuin 156:ssa? Mitä sellaisia vikoja 147:ssa on mitä 156:ssa ei ole? Jakopää tuntuisi olevan 147:ssa herkempi, mutta siitä selviää tiheämmällä vaihtamisella. Kuluuko alustan osat samaan tahtiin kuin 156:ssa? Ja ennen kaikkea: Mitä moottoria raati suosittelee? 105/120 vai 150 heppasta konetta(ei diesel). Kertokaa ihmeessä kaikki tarpeellinen! Ei haulla löytyny kauheesti vertailua noiden kahden välillä.
- Jochanan
- Viestit: 442
- Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
- Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001 - Paikkakunta: Tammela
En tiedä onko oikeesti 147:n jakopää yhtään sen herkempi ku 156:ssa. Sama konehan niissä taitaa olla. Jos et dieseliä haluu, ni ei jää vaihtoehdoiks ku 2.0 TS. Itekin harkitsin ensin 1.6:sta, mutta kulutuksessa ei oo oikeestaan mitään eroo ainakaan numeroiden mukaan. Toi 30 hv kuitenkin jo tuntuu jossain. Penkit on 147:ssa paljon paremmat ku 156:ssa. Ja keula ainakin ennen 156:n faceliftia on paremman näkönen. Itellä jakohihna porsimista lukuunottamatta ei oo kauheesti valittamista.
- Jochanan
- Viestit: 442
- Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
- Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001 - Paikkakunta: Tammela
En muista tosta ohjauksen nopeudesta eroo...on jo aika paljon aikaa viimisestä 156-koeajosta. Boset on ihan OK, mut ei mitkään huiput. Menettelee vakiopopeiks. En oo vaihtamassa.Tubbe86 kirjoitti:Kuinkas ajettavuus? Onko 147:ssa "nopeempi" ohjaus kun oon kuullu semmosta? Entä viat? Onko siinä jotain speciaalia, mitä 156:ssa ei oo? Onko toi distinctivessa oleva Bosen soittopeli hyvä?
- virtti
- Viestit: 248
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
- Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS - Paikkakunta: Toijala
Tokihan me ei näitä poppivehkeiden takia vaihdeta...Jochanan kirjoitti:En muista tosta ohjauksen nopeudesta eroo...on jo aika paljon aikaa viimisestä 156-koeajosta. Boset on ihan OK, mut ei mitkään huiput. Menettelee vakiopopeiks. En oo vaihtamassa.Tubbe86 kirjoitti:Kuinkas ajettavuus? Onko 147:ssa "nopeempi" ohjaus kun oon kuullu semmosta? Entä viat? Onko siinä jotain speciaalia, mitä 156:ssa ei oo? Onko toi distinctivessa oleva Bosen soittopeli hyvä?
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -
147 ei ole sitä typerää pystysaumaa. Takaovien ja pyöränkaaren pokkaus pullottaa ja se on herkkä kiveniskemille.Tubbe86 kirjoitti:Entä 147:n helma?
Ohjaus on mielestäni kevyempi kuin 156. 147 on muutenkin enemmän "leijan" oloinen, siinä missä 156 taas tuntui panssarivaunulta.
Jos nyt olisin hankkimassa Alfaa niin ostaisin ehdottomasti 156 !
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Campari
- Viestit: 599
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Aikanaan vaihdoin juuri -98 ts:n -01 147:aan (2.0), tosin taas sitten myöhemmin 156:en takaisin.
Erot omasta näkökulmasta vrt. -98 ja nimenomaan siihen:
Auto tuntui paremmin kasatulta ja viiimeistelymmältä, sisustus paremmin harsittu kokoon. Kojelautakaan ei nitissyt...
Moottorissa ei juurikaan eroja, tosin kytkimen liike oli 147:ssa pidempi ja pehmeämpi.
Penkit paremmat.
Mutkatiellä taittui paremmin mutkiin, erittäin mukava siinä ominaisuudessa. Ohjaus hivenen kevyemmän tuntuinen.
Monikäyttöinen, takapenkin taittuminen tuntui ylellisyydeltä.
Ilmastointi + muut varusteet paremmat. Aikanaan ja vieläkin erittäin persoonallisen näköinen kulkupeli, joka pilattiin täysin turhalla, rumalla naamamuutoksella.
Huonompi näkyvyys eteen sivulle a-pilareiden kulmasta ja muodosta johtuen, takanäkyvyys aivan onneton peruuttaessa.
Pakoputken takapönttö ei silmiä hivele.
Olen ajanut myös 1.6 mallia, tuntui aika "ohuelta" 2.0 jälkeen.
Siinäpä ne, mitä muistan.
Kiva auto, jonka olisin pitänyt, jos ei olisi ollut "pakko" vaihtaa.
-cr
Erot omasta näkökulmasta vrt. -98 ja nimenomaan siihen:
Auto tuntui paremmin kasatulta ja viiimeistelymmältä, sisustus paremmin harsittu kokoon. Kojelautakaan ei nitissyt...
Moottorissa ei juurikaan eroja, tosin kytkimen liike oli 147:ssa pidempi ja pehmeämpi.
Penkit paremmat.
Mutkatiellä taittui paremmin mutkiin, erittäin mukava siinä ominaisuudessa. Ohjaus hivenen kevyemmän tuntuinen.
Monikäyttöinen, takapenkin taittuminen tuntui ylellisyydeltä.
Ilmastointi + muut varusteet paremmat. Aikanaan ja vieläkin erittäin persoonallisen näköinen kulkupeli, joka pilattiin täysin turhalla, rumalla naamamuutoksella.
Huonompi näkyvyys eteen sivulle a-pilareiden kulmasta ja muodosta johtuen, takanäkyvyys aivan onneton peruuttaessa.
Pakoputken takapönttö ei silmiä hivele.
Olen ajanut myös 1.6 mallia, tuntui aika "ohuelta" 2.0 jälkeen.
Siinäpä ne, mitä muistan.
Kiva auto, jonka olisin pitänyt, jos ei olisi ollut "pakko" vaihtaa.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
147 on mielestäni ajo-ominaisuuksiltaan paljon parempi, kuin vakio 156 ainakin V 6:na , joka painaa etupäästään liikaa.
Istuimet ja ohjautuvuus hyvät.
1.6 sesta on kaksi moottori versiota 105 hv ja 120 hv ja sitten 150hv 2.0.
120 hv kulkee ihan riittävästi ja 150 hv on jo aika matopeli .
Kolinoita ym vähemmän kuin 156:ssa.
Öljyn kulutusta on noissa 147 koneissa, jota V6:ssa taas ei ole ja nokkaremmi kestää V6:ssa jostain syystä paremmin , vaikka on miljoonalla mutkalla.
Istuimet ja ohjautuvuus hyvät.
1.6 sesta on kaksi moottori versiota 105 hv ja 120 hv ja sitten 150hv 2.0.
120 hv kulkee ihan riittävästi ja 150 hv on jo aika matopeli .
Kolinoita ym vähemmän kuin 156:ssa.
Öljyn kulutusta on noissa 147 koneissa, jota V6:ssa taas ei ole ja nokkaremmi kestää V6:ssa jostain syystä paremmin , vaikka on miljoonalla mutkalla.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
naista kasvojen kohtuksista voidaan aina olla montaa mieltaa. lahes poikkeuksetta ne pilaavat auton, kun alkuperainen harkittu ilme sotketaan vakisin. alfa 147 suhteen en olisi ihan samaa mielta. alkuperainen keula on hyva, mutta vahan jo ikaantyneen nakoinen ja aavistuksen unelias, kun taas facelift on skarpimpi, puhdaslinjaisempi ja vahan agressiivisempi. itse tykkaan faceliftista enempi. mutta nama ovatkin omia mielipiteitani..Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Pakko olla samaa mieltä. Harmi kun 150-heppaista Multijet-siiseliä ei ole saanut kuin kasvonkohotusmalliin.Campari kirjoitti:Aikanaan ja vieläkin erittäin persoonallisen näköinen kulkupeli, joka pilattiin täysin turhalla, rumalla naamamuutoksella.
tassa vaiheessa pakko tarkentaa, etta kasvojen kohtuksesta puhuttaessa, en ollut varma puhuttiinko 156 vai 147 mallista.. itse en kaikilta osin innostunut kauheasti 156 keulamuutoksesta, mutta 147:n kohotus oli mielestani onnistunut vaikka alkuperainenkin oli hyva.tigranera kirjoitti:naista kasvojen kohtuksista voidaan aina olla montaa mieltaa. lahes poikkeuksetta ne pilaavat auton, kun alkuperainen harkittu ilme sotketaan vakisin. alfa 147 suhteen en olisi ihan samaa mielta...Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Pakko olla samaa mieltä. Harmi kun 150-heppaista Multijet-siiseliä ei ole saanut kuin kasvonkohotusmalliin.Campari kirjoitti:Aikanaan ja vieläkin erittäin persoonallisen näköinen kulkupeli, joka pilattiin täysin turhalla, rumalla naamamuutoksella.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Joo sitä Neliseiskaa tarkoitin niin kuin ensi alkuun ajattelitkin. Minä taas tykkään 156:n kärsästä faceliftattunakin, takapää taas ei muuttunut ainakaan parempaan suuntaan vaikka miltä kantilta yrittäisi katsoa.
Minusta alkuperäinen design on yleensä aina paras, poikkeuksina 33:n ja 155:n onnistuneet päivitykset.
Minusta alkuperäinen design on yleensä aina paras, poikkeuksina 33:n ja 155:n onnistuneet päivitykset.
- Epäkelpokeräilijä -
juu ei se 156:n lifti paha ole, pieni kritiikki siita etta sen jalkeen keula naytti imo hiukan halvemmalta ja tavallisemmalta. toisaalta alkuperainen omalaatuisuudessaan oli mielipiteet jakava. peran muutos taas naytti silta etta pakko oli jotain tehda, mutta kun budjetti tuotannon osalta rajoittaa hommaa paljon, muutokset tehdaan niissa osissa missa on tarve uusia tuotantotyokalut, eli peltiosien prassaystyokalut, jotka kuluvat kun osia on ehditty tehda jo satoja tuhansia.. eli seurauksena se etta takaluukkuun tehtiin sellaisia muutoksia jotka eivat vaadi ymparoivia korinosien muutoksia, ja paljonhan tilaa muotoilulle ei sitten olekaan, eli tehdaan typeria lisapokkauksia kun muuta ei voida..Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Joo sitä Neliseiskaa tarkoitin niin kuin ensi alkuun ajattelitkin. Minä taas tykkään 156:n kärsästä faceliftattunakin, takapää taas ei muuttunut ainakaan parempaan suuntaan vaikka miltä kantilta yrittäisi katsoa.
Minusta alkuperäinen design on yleensä aina paras, poikkeuksina 33:n ja 155:n onnistuneet päivitykset.
147:n muutokset oli sen sijaan maulla toteutettuja, kun tiedetaan etta muutoksia rajoittaa monet tuotannolliset- ja kustannuseikat. 147n uusi veriso ei nayta oikeastaan faceliftilta vaan vaan erilaiselta kuin alkuperainen.