33:n lämppärinpuhallin..
Valvoja: Moderators
33:n lämppärinpuhallin..
Menin tilaamaan motonetistä uuden moottorin, tuon vanhan kitinää kun ei jaksa enää kuunnella. Onkos tuo minkälainen homma vaihtaa tämmöiselle maallikolle..
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 24 Kesä 2003, 18:52
- Paikkakunta: Turku
Tsemppiä... Homma ei ole vaikea MUTTA....
Ensteks varaa paljon aikaa ja kärsivällisyyttä. Puhaltimen kotelohan näkyy konehuoneen puolelta, mutta se lähtee pois VAIN sisäpuolelta. Päästäksesi siihen käsiksi pitää KOKO kojelauta irroittaa sisäpuolelta. Vasta sitten pääset käsiksi itse asiaan.
Ensiksi kojelaudan allaolevat lisäkkeet irti (ne missä ovat kaijuttimet kiinni)
Sitten keskikonsoli. Radion- ja infopanelin takaa päsee käsiksi lämmityslaitteen säätimiin. Säätövaijerit + sähköt pitää saada irti. Puhallusritilä kojelaudan päällä on vaan painamalla kiinni. Ratin suojamuovit pois. Mittaristo pois(ota sähköliittimet irti tosi varovaisesti!!!).
Kojelauta on kiinni kummastakin sivusta, (ruuvikantojen suojamuovit ovat näkyvissä kun avaat oven) sekä muutamastapaikasta altapäin. Vasta sitten saat lämmityslaitteen kotelon irroitettua. Loppu on ihan helppoa
Pistä ihmeessä muistiin mistäpaikasta ruuvit olet ottanut.
Ensteks varaa paljon aikaa ja kärsivällisyyttä. Puhaltimen kotelohan näkyy konehuoneen puolelta, mutta se lähtee pois VAIN sisäpuolelta. Päästäksesi siihen käsiksi pitää KOKO kojelauta irroittaa sisäpuolelta. Vasta sitten pääset käsiksi itse asiaan.
Ensiksi kojelaudan allaolevat lisäkkeet irti (ne missä ovat kaijuttimet kiinni)
Sitten keskikonsoli. Radion- ja infopanelin takaa päsee käsiksi lämmityslaitteen säätimiin. Säätövaijerit + sähköt pitää saada irti. Puhallusritilä kojelaudan päällä on vaan painamalla kiinni. Ratin suojamuovit pois. Mittaristo pois(ota sähköliittimet irti tosi varovaisesti!!!).
Kojelauta on kiinni kummastakin sivusta, (ruuvikantojen suojamuovit ovat näkyvissä kun avaat oven) sekä muutamastapaikasta altapäin. Vasta sitten saat lämmityslaitteen kotelon irroitettua. Loppu on ihan helppoa
Pistä ihmeessä muistiin mistäpaikasta ruuvit olet ottanut.
Pietu@
33 lämppäri
Minä olen ottanut 1 ja 2sarjan 33 lämppärin ulos vain etukautta. Eli pultit kojelaudan alta auki, säädinvipupaketti irti konsolista (alaluukun vipu kanssa) . Vedet ulos koneesta, kennon letkut irti, konepellin lukko irti ja vetoa. Voila
TimoJ
Näin ainakin vanhassa 33:ssa
TimoJ
Näin ainakin vanhassa 33:ssa
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Minä sain omaan kolmostyypin kolmekolmoseeni tuon moottorin vaihdettua konehuoneen kautta, siis purkamatta kojelautaa. En vaan kuollaksenikaan enää muista miten operaatio tehtiin, mutta itse onnistuin ihan vaan tuumaamalla ja pähkäämällä ilman mitään sen kummempaa ohjeistusta. Irrotettavia osia ei ollut montaa, mutta ne vähät olivat sitten vähän hankalamman sorttisia.
- Epäkelpokeräilijä -