Alfa 156, 1,6, -98 ja remmi poikki.
Valvoja: Moderators
Alfa 156, 1,6, -98 ja remmi poikki.
Oma moka, sillä vaikka 60 000 ei aivan oltu ajettu edellisestä vaihdosta, oli remmi viimeksi vaihdettu 3v ja 4kk sitten.
En viitsinyt edes kysyä "teltta-autosta" rempan hintaa, kun on aiempaa kokemusta hinnoista ja laadusta. Auto-Milano pyysi 2500€, Malminkartanon auto 1500€. Osien hinta on kuulemma niin kova, "eikä motonetin halpaosia ei kannata käyttää". Onneksi eräs tuttu korjaaja lupasi hoitaa asian, jos autan kesämökin räystäänvaihdossa. Hän väitti, että Motonetin osat välttävät hyvin ja että 1,6:n konehuoneessa on riittävästi tilaa.
Ajattelin nyt kuitenkin itse kokeilla uudella remmillä, kun kone tilttasi hyvin hiljaisessa vauhdissa. Todennäköisyys konevaurioon on varmasti yli 95%.
Kampiaksenlin merkki ja puskurin puoleisen nokan ajoitusmerkki kyllä löytyi, mutta miten toisen nokan ajoitus pitäisi etsiä? Gatesin hihnassa on merkki toisellekin nokalle, mutta mitään ei nokan rattaasta löydy.
Samalla pitäisi vaihtaa se raksuttava"timing variator". Pitäisikö hommata Visakortti vai saisiko sen Suomesta edullisesti tilattua?
En viitsinyt edes kysyä "teltta-autosta" rempan hintaa, kun on aiempaa kokemusta hinnoista ja laadusta. Auto-Milano pyysi 2500€, Malminkartanon auto 1500€. Osien hinta on kuulemma niin kova, "eikä motonetin halpaosia ei kannata käyttää". Onneksi eräs tuttu korjaaja lupasi hoitaa asian, jos autan kesämökin räystäänvaihdossa. Hän väitti, että Motonetin osat välttävät hyvin ja että 1,6:n konehuoneessa on riittävästi tilaa.
Ajattelin nyt kuitenkin itse kokeilla uudella remmillä, kun kone tilttasi hyvin hiljaisessa vauhdissa. Todennäköisyys konevaurioon on varmasti yli 95%.
Kampiaksenlin merkki ja puskurin puoleisen nokan ajoitusmerkki kyllä löytyi, mutta miten toisen nokan ajoitus pitäisi etsiä? Gatesin hihnassa on merkki toisellekin nokalle, mutta mitään ei nokan rattaasta löydy.
Samalla pitäisi vaihtaa se raksuttava"timing variator". Pitäisikö hommata Visakortti vai saisiko sen Suomesta edullisesti tilattua?
Tarvitset nokka-akseleille lukituspalat, että saat ajoituksen oikein. Ajoituksenmuuntimen saanee käypään hintaan esim: www.heikka.fi
Teknisessä osiossa on jakohihnan vaihdosta ohjeet, josta selviää myös lukituspalojen tarkoitus. (Lukituspalat saanee myös Heikalta)
Teknisessä osiossa on jakohihnan vaihdosta ohjeet, josta selviää myös lukituspalojen tarkoitus. (Lukituspalat saanee myös Heikalta)
VMP
Kiitos vinkistä. K.o. firma vaikutti asialliselta. Valitettavasti lukituspaloja ei ollut, mutta ainakin ajoituksenmuuntimen saisi 192 €: llä.
Kun joskus saan koneen kuntoon, pistän ensimmäisenä rautasahalla merkit toisellekin nokalle. Sen jälkeen nokkaremmin osaa vaihtaa kuka tahansa pölhökustaa kyliltä, eikä tarvi viedä vanhaa kotteroa merkkihuoltoon.
Kun joskus saan koneen kuntoon, pistän ensimmäisenä rautasahalla merkit toisellekin nokalle. Sen jälkeen nokkaremmin osaa vaihtaa kuka tahansa pölhökustaa kyliltä, eikä tarvi viedä vanhaa kotteroa merkkihuoltoon.
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Muistin siellä noita lukituspaloja sivuilla nähneeni aikaisemmin ja jotain löytyikin kun vähän aikaa kaiveli. Eli olisiko tällaisista apua?
Löytyivät 147 ja 155 osioiden alta.
Löytyivät 147 ja 155 osioiden alta.
Kiitosta taas neuvoista. Oli hyvä pointti huomata, että nokkapyörä on säädettävä, eikä siihen voi laittaa merkkiä. Äkkiseltään luulisi, että koneen ollessa sammuksissa imunokan ajoituksenmuunnin olisi aina samassa asennossa ja että lukituspalat on valmistaja katala suunnitelma jälkimarkkinoita varten. Taitaa kuitenkin olla niin, ettei pellin alle kannata päästää ihan ketä tahansa.
Saattaa tosiaan olla, että 1,6:n lukituspalat ei sovi 1,8:n ja 2,0:n vastaaviin. Tänään Heikka lupasi varmistaa asian.
Saattaa tosiaan olla, että 1,6:n lukituspalat ei sovi 1,8:n ja 2,0:n vastaaviin. Tänään Heikka lupasi varmistaa asian.
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
On eri lukituspalat: 1,4/1,6 omansa ja 1,8/2,0 omansa. Tilasin palat Englannista, maksoin noin 35-40e/sarja. Lisäksi kannattaa tilata se YKK-kohdan määritystyökalu. Sitten vasta saa ajoituksen oikeasti kohdalleen. Ja voin sanoa, että omaan 1,6:een oli pärnänen vaihtanut sen jakohihnan ilman lukituspaloja. Koneen käyntiääni hiljeni merkittävästi kun laitoin jaon oikeasti paikalleen.
Niin ja myös se pakonokka on säädettävä. Pakopuolen nokkapyörän kääntämiseen kannattaa myös tilata oma työkalunsa.
Niin ja myös se pakonokka on säädettävä. Pakopuolen nokkapyörän kääntämiseen kannattaa myös tilata oma työkalunsa.
- SP
- Viestit: 957
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
- Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D - Paikkakunta: Tampere
pyörä
ei ole kiilaa ! lukituspaloja käytettäessä löysätään pultti ja kopautetaan pyörä irti,on paljon helpompi saada jako paikalleen !Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Miten tuo tapahtuu? Eikös siinä kumminkin ole kiila hihnapyörän ja nokka-akselin välissä?Tekijä kirjoitti:Niin ja myös se pakonokka on säädettävä.
YKK:n etsin ruuvarilla http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=7514
oli tosin lisävarusteltu heittokellolla :)
P.S. olisi ylimääräinen 1.6 TS -kansi tuossa pöydän kulmalla
oli tosin lisävarusteltu heittokellolla :)
P.S. olisi ylimääräinen 1.6 TS -kansi tuossa pöydän kulmalla