Kumpi sportwagon-159: 2,4JTDm vai 3,2V6?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
tzrp
Viestit: 101
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 03:56
Paikkakunta: Sipoo

Kumpi sportwagon-159: 2,4JTDm vai 3,2V6?

Viesti Kirjoittaja tzrp »

Punnitsen tässä mahdollista autonvaihtoa 166:sta sataviisysiin, lähinnä jälkikasvunroudaustarpeiden pakottamana. Nykyinen Alfa on erittäin mukava ja hyvä, mutta rattaat eivät uppoa tuonne konttiin.

Mitä mieltä olette siis, kumpi otsikon autoista on mielestänne osuvampi vaihtoehto?

Vaakakupissa painavat hankinta- ja ylläpitokustannukset sekä jälleenmyyntiarvo ja toisaalta tehot, äänet, hauskuus, ajo-ominaisuudet jne. Miten mahdollinen tuleva autoverouudistus (CO2-pohjaisine hinnoittelumalleineen?) vaikuttaisi kaikkeen tähän? Onko typerää hankkia kovakulutuksinen V6?

Hankkisin tuon oman firman työsuhdeautona, joten kuluilla olisi tosiaan merkitystä. Ja vieläpä siten, että jos joskus kolmen vuoden kuluttua saapuisi tuo 169 edes siedettävästi hinnoiteltuna, niin sitten vaihto siihen...

Onko tuohon 159:iin tehty muita parannuksia mallivuodelle -08 kuin painonpudotus ja tehonlisäys (diesel)?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Henk. koht. niin tuo 3,2 oli pettymys, ja nimen omaan tehojen ja äänien osalta. Erittäin pitkät välitykset tekee autosta yllättävän laiskan, ja silti bensaa paljaa ja paljon.

JTDm Q4 olisi varmaan oma valinta jos saisi noiden kahden välillä arpoa.

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Tulee kyllä aikas paljo halvemmaksi vaihtaa sellaiset rattaat, jotka mahtuu kyytiin. On sitä toki autoja vaihdettu pienemmästäki syystä. :-D
MP

Avatar
tzrp
Viestit: 101
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 03:56
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja tzrp »

Joo, toi rattaiden mahtuminen olisi tietysti tekosyy vaimon suuntaan...

Joko Deltan tilausputkessa olevat dieselit ovat tuota 210-heppaista mallia? Sama se tietysti on, että onko koneessa 200 vai 210 hv, mutta painonkevennys olisi kova juttu. Ja muut mallivuosiparannukset. Täällä vain palstalla oli muutama, jotka hieman hikoilivat nokivasaransa kanssa...

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Kumpi sportwagon-159: 2,4JTDm vai 3,2V6?

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tässä definitiivinen vertailu päätöksentekoa helpottamaan:
tzrp kirjoitti:Vaakakupissa painavat hankintakustannukset
JTDm 1
V6 0
ylläpitokustannukset
JTDm 2
V6 0

jälleenmyyntiarvo
JTDm 3
V6 0.5

tehot
JTDm 3.5
V6 1.5

äänet
JTDm 3.5
V6 2.5

hauskuus
JTDm 4
V6 3.5
ajo-ominaisuudet
JTDm 4
V6 4.5

Viimeinen kohta menee toki tasan, jos Diesel on Q4. Nykytilanteessa ottaisin kaikesta huolimatta varmaan tuon dieselin, tai vielä todennäköisemmin sen 2.2:n.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Tuosta analyysistä tienaa jo tittelin, loistavaa :mrgreen:

Avatar
tzrp
Viestit: 101
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 03:56
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja tzrp »

Hieno pisteytys Vittoriolta. Nyt vaan tohon se TM:n käyttämä prosenttipainotus, niin valinta on selvä!

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

tzrp kirjoitti: Joko Deltan tilausputkessa olevat dieselit ovat tuota 210-heppaista mallia? Sama se tietysti on, että onko koneessa 200 vai 210 hv, mutta painonkevennys olisi kova juttu. Ja muut mallivuosiparannukset.
vääntökin alkaa 500 kierrosta alempana, tosin en ole ajanut 2.4sta joten en tiedä millainen siinä tuo alakierrosvääntö on...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

tzrp kirjoitti: Joko Deltan tilausputkessa olevat dieselit ovat tuota 210-heppaista mallia?
Kyllähän ne ovat jo tuota 210hv -mallia. Myyjä ei saanut tehdastilaukseen enää viime tiistaina 200hv:n -mallia. Näin siis itsellä, kun viime viikolla moisen aparaatin tilasin.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Entä TI varustelu? Löytyykö Deltalta TI Dieseli?

Avatar
Alfisti felice
Viestit: 99
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 05:45

Viesti Kirjoittaja Alfisti felice »

tzrp kirjoitti:Täällä vain palstalla oli muutama, jotka hieman hikoilivat nokivasaransa kanssa...
Jos tarkoitat mm. allekirjoittaneen DPF huolia, niin siihen olen jo saanut lääkettä. Itse annan puolueettomana ääneni nokivasaralle. :wink:

Koeajoin tuossa hiljan päivän verran tuota 3.2:ta: äänet olivat loistavat, mutta muuten ajan mieluummin dieselillä, varsinkin kun tuli seurattua kulutusmittaria...

Voi tosin olla että lisäksi tuon vaihteisto (hämmennettävä) hieman alensi hupia omaani verrattuna...

Avatar
tzrp
Viestit: 101
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 03:56
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja tzrp »

Mietiskelen, että kuinka paljon näissä tehdasuusissa autoissa on kaiken maailman vikoja. Että olisiko turvallisempaa hankkia sisäänajettu esittelyauto tms. Tietysti jos tilaa uuden, niin pääsee valitsemaan varustelun oman maun mukaan. Siitä tuli mieleeni, että mitenköhän Delta tilailee Italiasta noita varusteluita: Italian Alfa-sivujen car configurator -värkillä sai aika mehukkaita sisätilojen kombinaatioita värien ja materiaalien osalta...

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Ensinnä mielipide vaihtoehtoihin: dieseli olisi minun valinta.

Oulun Deltassa eivät sunnuntaina tunteneet mitään 210hv mallia;)
Ti varustelukin oli uutta tietoa. Mutta täähän ei ole mitään uutta.

Onko muuten nokiloukkuasiaan tullut jokin ratkaisu, softapäivitys tms? Eräällä tuttavalla on jatkuvia ongelmia tuon kanssa ja paikallinen Delta ei kykene auttamaan. Tuohan on jo melkoinen turvallisuusriski jos ohittaessa vetää tehot alas.
Viimeksi muokannut Janne, 04 Syys 2007, 11:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jjk
Viestit: 11
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 17:35
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja jjk »

Nokiluukut tietyltä tuotanto linjalta päivitettävä. Olen juuri päivittänyt viime viikolla. Päivitykseen ei riitä Softa vaan muistaakseni konetta hiukan avattava

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Meneekö tuo päivitys takuuseen?
Tietäis kertoa toverille kerrankin jotain hyviä terveisiä. On meinaan liian usein autosta tehot poissa ko. ongelman vuoksi. Kaveri ajaa paljon työn vuoksi joten jokainen hyytyminen on erittäin kiusallinen.

Avatar
Qtronic
Viestit: 116
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 08:16

Viesti Kirjoittaja Qtronic »

Janne kirjoitti:Meneekö tuo päivitys takuuseen?
Tietäis kertoa toverille kerrankin jotain hyviä terveisiä. On meinaan liian usein autosta tehot poissa ko. ongelman vuoksi. Kaveri ajaa paljon työn vuoksi joten jokainen hyytyminen on erittäin kiusallinen.
Päivitys menee takuuseen.

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Järjellä ja Alfa Romeolla on hyvin vähän tekemistä keskenään. Ainoa mahdollisuus on koeajaa molemmat ja sitten vaan ostopäätös fiiliksellä. V6:n hankkiminen (varsinkin Suomessa) on paitsi typerää, myös epätaloudellista, luonnon kannalta moraalitonta ja ylipäänsä täysin tarpeetonta. Nimim. "V6-kuski".

**
Ai niin, Alfa Romeo ja diesel ovat niin kuin viini ja öljy, ei niitä ole takoitus kaataa samaan lasiin. IMHO.

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kumpi sportwagon-159: 2,4JTDm vai 3,2V6?

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Vittorio Jano kirjoitti:Tässä definitiivinen vertailu päätöksentekoa helpottamaan:
äänet
JTDm 3.5
V6 2.5
Tuskin kuitenkaan. Alfan 2.4 diisseli kuullostaa aivan yhtä traktorilta kuin kaikki muutkin kiisselit. Uusi V6 ainakin pakoääniensä puolesta kuullostaa kohtuullisen hyvältä, vaikka mitään muuta positiivista siitä ei taida olla kukaan sanonut missään. Tai no onhan siinä nokkaketju.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

^ Niin, Vittorion pistejakaumassa on siis tuossa vaiheessa kokonaistilanne JTDm - V6 3,5 - 2,5, ennen äänten arvostelua 3,5 - 1,5. Eli piste on mennyt tärpättimoottorille.

Mikseivät muuten Alfa ja diesel sovi yhteen? Entä Alfa ja farmarikori? Alfa ja etuveto? Alfa ja ohjaustehostin? Alfa ja...? Ainakin 156 oli tupaöljykäyttöisenä hauska ajaa, mieluummin itse sillä ajoin kuin Sparkeilla vaikka käyntiääni ja kierroslukualue eivät olleetkaan yhtä hienoja.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfisti felice
Viestit: 99
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 05:45

Viesti Kirjoittaja Alfisti felice »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Mikseivät muuten Alfa ja diesel sovi yhteen?
Aivan - olihan Alfa Romeo ensimmäinen auto maailmassa, johon asennettiin moderni yhteispainediesel.

Sitä paitsi pian tulee Ferrareitakin saataville naftakoneella. Kuulemma on jo testailtu Le Mansia varten.

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Mikseivät muuten Alfa ja diesel sovi yhteen?
Tätä minäkin olen ihmetellyt, että mistä moinen päähänpinttymä siihen, että Alfan nokalla ei saisi olla diesel? Sehän mitä mainioin moottori ja itse noita 147:n, 156:n ja 159:n bensavermeitä ajaneena ei ollut minkäänlaista epäselvyyttä, että millä koneella 159:n ottaisin. Mitenhän sitten on asian laita, kun sieltä pellin alta löytyy vedyllä toimiva voimanlähde? Silloin Alfa ja vety ei sovi yhteen. :lol:

Onhan se hienoa, että moottori käy korkealta ja lujaa ja kierroslukumittari on jatkuvasti punaisella. :-D

Itse kuitenkin hankin auton ajoon vähän kuin työkaluksi ja siksi päädyin Alfaan kun se on sentäs jonkin näköinen. Ja aitona Alfana mä sitä pidän vaikka nokalla onkin naftakone.

Mutta mielipiteitä on monia - onneksi!

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Mikseivät muuten Alfa ja diesel sovi yhteen? Entä Alfa ja farmarikori? Alfa ja etuveto? Alfa ja ohjaustehostin? Alfa ja...?
Veit varpaat korvasta...

Onhan se kiisseli yksi kompromissi järkevyyden suuntaan sporttisuuden kärsiessä. Eihän kiisseleitä ole kuin raktoreissa eli volvoissa ja mersuissa... tankatessakin haisee pahalle ja voi sotkea sormet. Vääntöä kyllä löytyy vaikka vetäisi jäähallin kokoista asuntovaunua. Kiertävyys ja kierrosherkkyys huonompia.

Tuota etuvetoisuutta en ole ymmärtänyt jos monta muuta asiaa on uhrattu ajettavuuden ja ulkonäön vuoksi. :?

Itse olen kyllä katsellut kiisseli-alfaa, farmarina ja mielellään ohjaustehostimella... automaattikin kelpaisi jos olisi tarjolla. :P



322Nm/4500 rpm 191 kW (260hv)/6300 rpm 11,5 l/100km
400Nm/2000 rpm 147 kW (200hv)/4000 rpm 6,8 l/100km

kumman ottaisit?
Kuva

Avatar
tzrp
Viestit: 101
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 03:56
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja tzrp »

Diisseli näyttää kyllä aika potentiaaliselta vaihtoehdolta ihan taloudellistenkin realiteettien valossa. Saattaa olla helpompi aikanaan laittaa kiertoonkin sitten aikanaan. Ja siinä oli kyllä aika rouheat äänet noin niinkuin dieseliksi.

Nyt pitäisi sitten vaan päästä yli tuosta 'loukkaava hyvitys vaihtoautosta' -aspektista, mitä innolla jään odottelemaan...

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Mikseivät muuten Alfa ja diesel sovi yhteen?
Taannoin tuli koeajettua 159 JTDm ja täytyy myöntää että käsitykset kyllä hieman muuttui. Ei voi sanoa että Alfan luonnetta olisi suoranaisesti tärvätty tuolla moottorivalinnalla. Diisselikin kiersi yllättävän iloisesti niille kierroksille asti mihin se kiersi. Oudoksuttamaan vain jäi äkkiä vastaan tulevat vaihtoajankohdat ja harvakseltaan jaotettu kierroslukumittari. Tietenkin näissä turbodieseleissä on myös pieni kauneusvirhe kihdytettäessä pakoputkesta tulevat mustat pölähdykset. Mutta kuitenkin noit yleisesti ottaen JTDm oli positiivinen yllätys.

Tuosta 159:n V6:sta. Eräs tuttava on niin onnellisessa asemassa että on saanut hakittua sellaisen manuaalilootalla varustettuna. Kulkupuolessa ei ole ollut valittamista, mutta polttoaineenkulutuksen suhteen oma kolmelitrainen V6 automaattilootalta tuntuu siihen verrattuna suorastaan taloudelliselta.

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Kiistämättä vähäisten kokemusteni nykydieseleistä ja yleisen ennakkoluuloosuuteni takia en osaa arvostaa dieseliä urheilu(llisen) auton moottorina. Varmaan tilanne muuttuu, kun pääsen Le Mans -voittaja Audia tyypittämään...

Sen sijaan arvostan nykydieseleitä niiden väännön, taloudellisuuden ja uusien teknisten innovaatioiden vuoksi. Ja sellainen sopii mainiosti Volvon ja Volkkarin voimanlähteeksi. Ja taksimersuun. Ja nykyään kyllä Fiatiinkin. Ferrariin ja Maseratiin huonosti. Eikä siis minun mielestäni oikein Alfa Romeoonkaan. Lamborghiniin VAG varmaan kohta dieselmoottorin tyrkkääkin...

Avatar
-HH-
Viestit: 659
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Viesti Kirjoittaja -HH- »

No mä kuulun taas siihen sukupolveen jonka mielestä vaikkapa 220:nen tiisselimersu automaatilla kulkee sen verran että moottoritiellä Suomessa ei saa sakkoja mutta kyllä nuo nykyiset jo jonkinmoisen kyydin antaa :roll: . Mulla näet käsitys muuttui joku 5 vuotta sitten kun baanalla tuli tollaisella kamppeella pidettyä suht reilua matkavauhtia liikenteen niin salliessa mutta eihän se nyt parhaimmillaan paljoa yli 220km/h kerännyt mittariin. Ihan miellyttäviä käyttökamppeen moottoreitahan nuo nyky-tiisselit mun mielestä on mutta ei siltkään välttämättä minkään kaksovisen "urheilumallin" moottori.

Avatar
tzrp
Viestit: 101
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 03:56
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja tzrp »

No nyt on vihdoinkin saatu päätös tehty noiden kahden välillä ja lopputuloksena oli sitten Brera kutoskoneella. Ei oikeastaan vastannut alkuperäistä ideaa mutta nää onkin henkimaailman asioita.

Tilaa on helvetin vähän ja bensaa syö aivan liikaa. Moottorin äänet kompensoivat sitten kaiken negatiivisen.

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

tzrp kirjoitti:No nyt on vihdoinkin saatu päätös tehty noiden kahden välillä ja lopputuloksena oli sitten Brera kutoskoneella.
Kulttuuriteko! :scatter:

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

^Kiva että joku ostaa noitaki eikä oo rahasta kiinni! 8)
Tein itse - säästin

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

tzrp kirjoitti:No nyt on vihdoinkin saatu päätös tehty noiden kahden välillä ja lopputuloksena oli sitten Brera kutoskoneella. Ei oikeastaan vastannut alkuperäistä ideaa mutta nää onkin henkimaailman asioita.

Tilaa on helvetin vähän ja bensaa syö aivan liikaa. Moottorin äänet kompensoivat sitten kaiken negatiivisen.
Mahtuuko rattaat paremmin kuin 166seen? Taisi olla aika hihasta vedetty toi ratasperustelu :mrgreen:

Paravoz
Viestit: 2
Liittynyt: 30 Marras 2007, 22:04

Viesti Kirjoittaja Paravoz »

Ei kai nyt joku bensan kulutus merkitse mitään jos Alfalla ihminen ajelee?! Onhan niitä Opeleita kaupassa jos bensalaskut hirvittää...

Avatar
tzrp
Viestit: 101
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 03:56
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja tzrp »

Joo ei taida mahtua rattaat, ainakaan sellaiset isommat. Matkarattaat menee kyllä heittämällä takakonttiin, joten jollain tavalla pystyn perustelemaan edes itselleni tuon asian.

Turvaistuin sen sijaan menee aika näppärästi takapenkille; poika 1,5v. näkee mainiosti ulos. Äiti ei sitten kyllä matkustakaan niin mukavasti pelkääjän paikalla. Taitaa jatkossa käydä niin, että äiti menee ite puikkoihin ja pakottaa isin siihen matkustajan paikalle.

Eilen kokeiltiin vähän pikkuteillä sladittamista ja kyllä kulkee. Neliveto toimii älyttömän hienosti. Sen unohtaa, kuinka liukasta saattaa olla, kun auto kiihtyy lumella melkein normaalisti mutta jarrutus onkin sitten vähän eri juttu.

quadrifoglio verde
Viestit: 223
Liittynyt: 13 Elo 2004, 04:22

Viesti Kirjoittaja quadrifoglio verde »

tzrp kirjoitti:No nyt on vihdoinkin saatu päätös tehty noiden kahden välillä ja lopputuloksena oli sitten Brera kutoskoneella. Ei oikeastaan vastannut alkuperäistä ideaa mutta nää onkin henkimaailman asioita.

Tilaa on helvetin vähän ja bensaa syö aivan liikaa. Moottorin äänet kompensoivat sitten kaiken negatiivisen.
Nyt päästiin asiaan. 8)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Messuilla esillä ollut Brera Q4 näytti myös jollekin kelvanneen, hienoa ja onnittelut :-D

heimo
Viestit: 93
Liittynyt: 10 Huhti 2006, 19:44

Re: Kumpi sportwagon-159: 2,4JTDm vai 3,2V6?

Viesti Kirjoittaja heimo »

tzrp kirjoitti:Punnitsen tässä mahdollista autonvaihtoa 166:sta sataviisysiin, lähinnä jälkikasvunroudaustarpeiden pakottamana. Nykyinen Alfa on erittäin mukava ja hyvä, mutta rattaat eivät uppoa tuonne konttiin.

Mitä mieltä olette siis, kumpi otsikon autoista on mielestänne osuvampi vaihtoehto?

Vaakakupissa painavat hankinta- ja ylläpitokustannukset sekä jälleenmyyntiarvo ja toisaalta tehot, äänet, hauskuus, ajo-ominaisuudet jne. Miten mahdollinen tuleva autoverouudistus (CO2-pohjaisine hinnoittelumalleineen?) vaikuttaisi kaikkeen tähän? Onko typerää hankkia kovakulutuksinen V6?

Hankkisin tuon oman firman työsuhdeautona, joten kuluilla olisi tosiaan merkitystä. Ja vieläpä siten, että jos joskus kol



men vuoden kuluttua saapuisi tuo 169 edes siedettävästi hinnoiteltuna, niin sitten vaihto siihen...

Onko tuohon 159:iin tehty muita parannuksia






Jtdm on paras. älä epäile.mallivuodelle -08 kuin painonpudotus ja tehonlisäys (diesel)?

Vastaa Viestiin