Mihin turbo huoltoon?
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Mihin turbo huoltoon?
Tulevana talvena kun auto on seisonnassa ja keulaa joutuu huollon takia kuitenkin purkamaan, niin ajattelin jos veisi turbon huollettavaksi (ajettu jo 160tkm). Minkälaisia kokemuksia teillä on eri korjaamoista, kannattaisiko samalla tehdä jotain muutoksia tehonlisäyksen johdossa?
riippuu pitkälti siitä, kuinka paljon haluat autoon uhrata.. tai ahtimeen. oletko miettinyt vaihtoehtoa kokonaan uusi ahdin ? olikos sulla tossa jo lastua ? tai muita muutoksia tehty ? vakio autoon ei paljoa kannata ahdinta päivittää suuremmaksi, ellei sitten lastuta samalla. pikkasen isommalla ahtimella ja squadran lastulla+ 3" putkella on otettu 260hv / 395nm. riittääkö se teho ? tai eihän se koskaan kyllä riitä.. turbohuoltopajoja on monia: proturbo, turbohuolto riikonen, professional motor, fin-turbo, lds turbo jne... kysy hintoja niistä, jos vakion meinaat pitää
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
mihin turbo huoltoon ?
Samin autopaja Vihdintiellä Suomen soffatalossa muistaakseni, alan miehet Hesassa tuntee kaverin hänellä on itellä m.m. lancia prisma integrale. Korjaa turboja virittää autoja prätkiä on prätkän teho penkki ei kyllä mikään halpa, mutta hyvä Mulla oli ennen talli samoissa tiloissa hänen korjaamon kanssa se oli hakuninmaalla silloin. Niin hänellä on myös Suzuki turbolla ja kompuralla kiihdytyspyörä itse tietenkin koneen tehny en siis saa provikoita , vaikka mainostan puh 0500-777287
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
Jos olisin rakentamassa ahdettua laitetta ja varsinkin jos tehoa on tarkoitus nostaa merkittävästi ottaisin yhteyttä KH Motorsiin Nummelassa.
Tehdasuudet turbotkaan eivät sellaisenaan ole kovin laadukkaita vaan tasapainotus ja osien sovitukset on tehty vain suunnilleen sinne päin, joten kunnolla huollettu ja tasapainotettu käytetty saattaa olla jopa parempi.
Edellinen pätee tietenkin kaikkiin muihinkin teknisiin laitteisiin ja vakio osille valmistajan asettamat toleranssit ovat melko laajat.
Kaikki tietenkin riippuu siitä mikä on rakentamisen tavoite ja paljonko on valmis maksamaan.
Tehdasuudet turbotkaan eivät sellaisenaan ole kovin laadukkaita vaan tasapainotus ja osien sovitukset on tehty vain suunnilleen sinne päin, joten kunnolla huollettu ja tasapainotettu käytetty saattaa olla jopa parempi.
Edellinen pätee tietenkin kaikkiin muihinkin teknisiin laitteisiin ja vakio osille valmistajan asettamat toleranssit ovat melko laajat.
Kaikki tietenkin riippuu siitä mikä on rakentamisen tavoite ja paljonko on valmis maksamaan.
TPP