Nurkissa lojuva ratti

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Jartsa
Viestit: 9
Liittynyt: 11 Syys 2007, 14:47
Paikkakunta: Vaasa

Nurkissa lojuva ratti

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

Mulla on nurkissa romumarkkinoilta nuorempana ostettu ratti, hellebore lukee valmistajana? Näyttää aika lailla oheisen linkin ratilta. Mihinkä alfan malliin tuo menee? Ehkä myynnissäkin sopivalla rahalla. Hieman halkeilua kehällä (ilmeisesti tyypillistä vanhoissa puurateissa)

http://www.classicalfa.co.uk/shop/image ... assico.gif

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no sopivalla keskiösovitteella ratin saa sopimaan melkeinpä mihin autoon vain.. :wink:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kuvassa oleva ratti on Nardin valmistama Classico. Itse myin juuri omani.

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

gtv 1750:ssä ainakin käytettiin helleboren rattia..jos kuvaa löytyy niin voin verrata, onko sama ku isän autossa?

Coupe
Viestit: 136
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 15:28
Paikkakunta: Kangasala

Re: Nurkissa lojuva ratti

Viesti Kirjoittaja Coupe »

Jartsa kirjoitti:Mulla on nurkissa romumarkkinoilta nuorempana ostettu ratti, hellebore lukee valmistajana? Näyttää aika lailla oheisen linkin ratilta. Mihinkä alfan malliin tuo menee? Ehkä myynnissäkin sopivalla rahalla. Hieman halkeilua kehällä (ilmeisesti tyypillistä vanhoissa puurateissa)

http://www.classicalfa.co.uk/shop/image ... assico.gif
Helleboren ratteja käytettiin yleisesti 60 ja 70 luvuilla 105 sarjan autoissa, GTV:t ja Giulia Berlinat.
Omassa Giuliassa matala Hellebore ja tallin seinällä vastaava syvemmällä keskiöllä varustettu malli 2000 Berlinasta. Näitä kyllä maailmalla entisöidäänkin. Ratista oli myös kehä mustasta bakeliitista valmistettu malli tai mitäköhän ainetta lie ollut. Sen korjaaminen onkin varmaan vaikeampi juttu kun kehä vanhemmiten kutistui ja katkeili. Ebay:ssä hinnat näkyvät pyörivän siinä satasen molemmin puolin.
Coupe

Avatar
Topi
Viestit: 385
Liittynyt: 14 Heinä 2006, 09:05

Viesti Kirjoittaja Topi »

Minulla on myös Spiderissä tuollainen puukehäinen ratti, Hellebore siinä kai lukee. Erona kuvan rattiin tosin se, että puolien avointen kohtien tilalla on töötön painikkeet (ja puolat näyttäisivät olevan albumin kuvan mukaan mustat).

Onko tuo nyt Hellebore-tekstistä huolimatta tämä kuuluisa Nardi-ruori - en tiedä.

-Topi Kuusinen
"Ei tätä kai bensansäästöä varten ostettu."

Avatar
tsav
Viestit: 672
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nurkissa lojuva ratti

Viesti Kirjoittaja tsav »

Coupe kirjoitti: Ratista oli myös kehä mustasta bakeliitista valmistettu malli tai mitäköhän ainetta lie ollut. Sen korjaaminen onkin varmaan vaikeampi juttu kun kehä vanhemmiten kutistui ja katkeili. Ebay:ssä hinnat näkyvät pyörivän siinä satasen molemmin puolin.
Coupe
Mustaa kertamuovia, ei välttämättä bakeliittia, mutta yleensä puhutaan bakeliittiratista. Noita bakeliitti ratteja voi korjata jopa helpommin kuin puuratteja. Halkeamat avataan jouhevaksi ja täytetään muovipakkelilla. Hionnan jälkeen maalataan kunnollisella maalilla (ei siis halpakaupan kilikalipurkilla) alkuperäisen näköiseksi. Toimii ja kestää käyttöä.

Vastaa Viestiin