164:n laturin korjaus
Valvoja: Moderators
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
164:n laturin korjaus
Elippä...Tänään opiskelupäivän jälkeen ajaessamme Kuopiosta Turkuun,sanoi laturi sopimuksen irti.Ajettiin sitten ilman valoja melkein Tampereelta Turkuun.Sori jos lapa ei noussu Alfoille ku meni kaikki keskittyminen kaistaviivojen seuraamiseen.Kerrankin tunsi kuinka opiskelukavereiden katseetkin oli naulautunut tiehen.
Tietty ollu jo kauemmin tarkoitus tarkistaa laturi ku kuitenkin rullautunu toi reilusti yli 400tkm.Tänään en jaksa ko remppaan alkaa,mutta jos täällä vinkkejä vm 89 ts:n laturin irroitukseen.Tai jopa että hiilet sais vaihdettua irroittamatta laturia (kuten ainakin osassa Mersuista)niin otan mielellään vastaan.Nykien pihaan ja nyt tiedän että kulkee just ja just 8 voltilla.Koko aikana ei latauksen merkkivalo palanu,eli onneksi oli jännitemittari.Tosin nostaa hikeä pintaan ku seuraa kilometrimerkkejä ja jännitteen laskeutumista.
Lisäksi kiva jos joku tietäis sopivat hiilien tyypin,että ei olisi niin kiire aamusta purkaa.
Tietty ollu jo kauemmin tarkoitus tarkistaa laturi ku kuitenkin rullautunu toi reilusti yli 400tkm.Tänään en jaksa ko remppaan alkaa,mutta jos täällä vinkkejä vm 89 ts:n laturin irroitukseen.Tai jopa että hiilet sais vaihdettua irroittamatta laturia (kuten ainakin osassa Mersuista)niin otan mielellään vastaan.Nykien pihaan ja nyt tiedän että kulkee just ja just 8 voltilla.Koko aikana ei latauksen merkkivalo palanu,eli onneksi oli jännitemittari.Tosin nostaa hikeä pintaan ku seuraa kilometrimerkkejä ja jännitteen laskeutumista.
Lisäksi kiva jos joku tietäis sopivat hiilien tyypin,että ei olisi niin kiire aamusta purkaa.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Muistaakseni TS:ssä ja V6:ssa on samanlaiset laturit. Omasta autostani saa lataussäätimen näppärästi vaihdettua laturin ollessa paikallaan, kaksi ristipääruuvia vaan auki ja möntti vaihtoon. Ei maksa montaa euroa ja löytyy autotarvikeliikkeiden listoilta suoraan Alfa 164:ään sopivana.
- Epäkelpokeräilijä -
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Kiitos.Ilman vinkkiäsi olisin irroittanut laturin.T.S:ssä ei nää yhtään laturin päähän kun se on imusarjan alla.Sain hiili/säädin hösselin irti ja nyt jo uus paikalla ja hyvin lataa .Yllättää oli että jaksoi käynnistyä ihan itse.Varmaan akku elpyi yön aikana sen verran että yhteen käynnistykseen piisasi virta.