Ratin keskiöistä ja ajoasennosta.
Valvoja: Moderators
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Ratin keskiöistä ja ajoasennosta.
Onko kukaan laittanut pidempää keskiötä ratille, jotta saisi ratin hiukan lähemmäksi itseä. Ärsyttää hiukan tuo seiskafemman ajoasento. Penkin saisi kyllä tarpeeksi kauas mutta kädet ei yllä rattiin jos säätää niin että jalat on hyvin. Mistäköhän kannattaisi etsiä keskiötä tai rattia ja onko niissä yleensä eroja?
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
Täällä sama vika 33:ssa! Momon rattia oon tohon kaavaillu, jäiskö momon keskiöillä ratti yhtään lähemmäs? Eikös muuten ainakin vanhemmat "ralli"ratit ollu jo muotoilultaankin aika ulostyöntyviä. Eli puolat oli melkosessa kulmassa, kun ainakin 33 ratti on ihan lituska. Miten mahtaa olla uudempien kanssa?
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
http://www.youtube.com/watch?v=9cC78VZDYf0
Tuollanen Montreal tyylinen ratti, tai vaikka vielä enemmän "ulostyöntyvä", on makeen näkönen
Tuollanen Montreal tyylinen ratti, tai vaikka vielä enemmän "ulostyöntyvä", on makeen näkönen

Mulla oli tuuninkiratti momon keskiöllä omassa 33:ssa, en huomannut etäisyydessä eroa. Ainoat erot olivat siinä että pienempikehäinen ratti peitti osan mittareista ja siihen ei saanut mahtumaan rattilukkoa.Kirk kirjoitti:Täällä sama vika 33:ssa! Momon rattia oon tohon kaavaillu, jäiskö momon keskiöillä ratti yhtään lähemmäs?
Näppärä kaverihan rakentaa itse pienen jatkopätkän, ei luulisi olevan vaikea kiinnittää johonkin tarvikekeskiön ja ratin välille.
Tein itse - säästin
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Tota on ittekin miettinyt, mutta laiska kun on niin ostais mieluummin valmiin. Eikä oikein polven päällä saa sellaista minkä kelpuuttaisi. Täytyy varmaan pirtää kuvat ja ettiä tekijä...Oleino kirjoitti: Näppärä kaverihan rakentaa itse pienen jatkopätkän, ei luulisi olevan vaikea kiinnittää johonkin tarvikekeskiön ja ratin välille.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
Mulla on RS Racingin 65mm korotusadapteri Momon ratin alla. Ajoasento on alkuperäistä parempi mutta ohjausakseli osoittaa hieman liian ylös. Kuva löytyy albumista.
Noita saa tuolta: http://www.alfaromeo-performanceparts.c ... =ADANMZPD6
Noita saa tuolta: http://www.alfaromeo-performanceparts.c ... =ADANMZPD6
75 TS -88
Tota vähän pelkäsinkin kun alkuperäsenkään ratin takaa ei tahdo nähdä koko mittaristoa (alimmassa asennossa, silti liian korkealla...). Enpä taida vaihtaa.Oleino kirjoitti:Mulla oli tuuninkiratti momon keskiöllä omassa 33:ssa, en huomannut etäisyydessä eroa. Ainoat erot olivat siinä että pienempikehäinen ratti peitti osan mittareista ja siihen ei saanut mahtumaan rattilukkoa.Kirk kirjoitti:Täällä sama vika 33:ssa! Momon rattia oon tohon kaavaillu, jäiskö momon keskiöillä ratti yhtään lähemmäs?
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Ei mullakaan juuri mittareita nyt näy. Oikeastaan normi ajossa tuo etäisyys ei ole niin suuri ongelma kun selkänojaa pitää suht pystyssä. Radalla vaan ei voi pitää selkänojaa niin pystyssä kun kypärä päässä ottaa pää kattoon. Eli periaatteessa just väärin päin homma. Ongelmaksi voi kyllä muodostua tuo ratin korkeus jos liikaa jatkaa sitä putkea. Nytkin hiukan liian korkealla omaan makuun vaikka on ala-asennossa.
Täytyy varmaan tehdä skuuppi tai jokin pahka kattoon
Täytyy varmaan tehdä skuuppi tai jokin pahka kattoon

Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
Sparcolla ainakin. Ja varmasti muillakin valmistajilla, Momolla esim. On usemmalla eri "dish:llä" olevia ratteja. Syvyydeksi kai tuota suomeksi voisi kutsua. Taitaa ainakin 10cm lähemmäksi saada jo sillä. Omassa 164:ssa sain tosin aikanaan jo n. 5cm lähemmäksi vaihtamalla litteän Momon ratin keskiöineen alkuperäsen paikalle. Ongelma oli sama, eli tuntui ratti jäävän kovin kauas.
ex-Talbot/ex-164TS/ex-156 V6/ex-Golf GTI/ex-TurboSaab
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Saahan noita korokkeita Suomestakin. OMP 79 euroa ja Sparco 68 euroa. Saa vauhtikaupoista ja varaosaliikkeistä, tai jos ei ole osaputkaa vieressä niin vaikka minulta.
Syvä ratti on sitten toinen vaihtoehto, mutta ne on lähinnä kisakäyttöön tehtyjä ratteja ja tuninkinäkökulmasta aika karuja.
Mitäs foorumin säännöt muuten sanoo mainostuksesta..?
Syvä ratti on sitten toinen vaihtoehto, mutta ne on lähinnä kisakäyttöön tehtyjä ratteja ja tuninkinäkökulmasta aika karuja.
Mitäs foorumin säännöt muuten sanoo mainostuksesta..?