RVS käsittely...
Valvoja: Moderators
RVS käsittely...
Onko kokemuksia Alfan koneiden kanssa? Olen vähän suunnitellut tehdä 75:een, nyt on 310tkm mittarissa...voisi tehdä hyvää.
yhdellä tutulla on ainakin positiivisiä kokemuksia BMW 525 TDS:n kanssa.
www.rvs.fi
Voi olla että tästä on aiempikin ketju mutta en yhtäkkiä löytänyt...
yhdellä tutulla on ainakin positiivisiä kokemuksia BMW 525 TDS:n kanssa.
www.rvs.fi
Voi olla että tästä on aiempikin ketju mutta en yhtäkkiä löytänyt...
- Garrett
- Viestit: 418
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
- Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Kokemukset ovat hyvät. Sekä Alfassa, että Temprassa on tuo käsittely ja hyvää tekee. Varsinkin vaihteiston ja perän käsittelyn jälkeen tuntee selvän eron. Tempran käsittely on vielä kesken, eli pitäisi vielä tuhannen kilsaa ajaa, että voisi sanoa, että valmis on, mutta kyllä se rullaa ja liikkuu ihan siististi. Vaimon Skodaankin pitäisi varmaan laittaa, kunhan jostain ensin lukee kokemuksia ettei DSG pistä käsittelylle hanttiin.Tuomas K kirjoitti: Kokemukset kiinnostaisi minuakin jos joku on ehtinyt kokeilemaan
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
Täytyypi mennä huomen ostaa, kuullostaa ihan hyvältä, tässä lainaus RVS:n palauteosiosta:
Minulla on Alfa 156 2,0 -98. Autolla on ajettu vain 62.000 km, mutta moottorille tyypillinen ilmiö, imunokan aijoittimen säätimen ääni, oli jo selvästi kuultavissa. Ääni, vähän dieseltyyppinen "raplatus" tyhjäkäynnillä lämpimänä, ei sinänsä ole vaararallista eikä voi rikkoa mitään, mutta on jonkinasteinen kosmeettinen haitta. Ystäväni, joka oli käyttänyt RVS:sää jo monissa moottoreissa, kehoitti kokeilemaan, josko siitä olisi tässäkin apua. Suhtauduin varauksellisesti, kuten kaikkiin "ihmeaineisiin". Olin juuri vaihtanut öljyt (Mobil 1 5W-50) ja normaali käsittely vanhojen öljyjen kanssa ei ollut edes mahdollinen ennen ensi kesää. Soitin kuitenkin Sami Rautavuorelle RVS-Finland'iin ja keskustelujemme perusteella lisäsin RVS:n suoraan 2dl:aan Mobil 1: stä ja kaadoin sen kahdessa osassa moottoriin. 15 min tyhjäkäyntiä kummankin lisäyksen jälkeen. Tämän jälkeen ajoin autolla yhtäjaksoisesti reilut 2 tuntia. En ollut uskoa korviani, koska ääni oli hävinnyt. Nyt kuului vain hydraulinostimien ääni, joskin sekin vaimeampana kuin ennen. Kaiken kaikkiaan moottori kävi pehmeämmin kuin aikaisemmin.
Ei RVS varmaankaan varsinaisia vaurioita korjaa, mutta jos kysymys on kulumisen aiheuttamista "lisä-äänistä", on se ehdottomasti kokeilemisen arvoinen. Mikäli autoon olisi vaihdettu ajoittimen säädin, olisivat kustannukset olleet vähintään 10 kertaa suuremmat, koska jakopää ja imunokka täytyy tällöin irroittaa. Ja uudet jakopään osat ja työ maksavat "maltaita". Mikä on käsittelyn vaikutus polttoaineen kulutukseen, moottorin kestoikään tms., en uskalla tässä vaiheessa ottaa kantaa. Mutta mitään vahinkoa käsittelystä moottorille tuskin missään tilanteessa voi olla.
Myös kaverini kiinnostui RVS:stä kun kerroin hänelle kokemuksistani. Hänellä on Volvo, jolla on ajettu 170.000 km ja jossa venttiilinnostimet pitivät jo jonkin verran ääntä. Käsittelyn jälkeen äänet olivat hävinneet ja moottori kävi erittäin siististi.
Eli suosittelen lämpimästi kokeilua. Tästä eteenpäin tulen käsittelemään kaikki moottorini, uudet ja vanhat, RVS:llä.
Minulla on Alfa 156 2,0 -98. Autolla on ajettu vain 62.000 km, mutta moottorille tyypillinen ilmiö, imunokan aijoittimen säätimen ääni, oli jo selvästi kuultavissa. Ääni, vähän dieseltyyppinen "raplatus" tyhjäkäynnillä lämpimänä, ei sinänsä ole vaararallista eikä voi rikkoa mitään, mutta on jonkinasteinen kosmeettinen haitta. Ystäväni, joka oli käyttänyt RVS:sää jo monissa moottoreissa, kehoitti kokeilemaan, josko siitä olisi tässäkin apua. Suhtauduin varauksellisesti, kuten kaikkiin "ihmeaineisiin". Olin juuri vaihtanut öljyt (Mobil 1 5W-50) ja normaali käsittely vanhojen öljyjen kanssa ei ollut edes mahdollinen ennen ensi kesää. Soitin kuitenkin Sami Rautavuorelle RVS-Finland'iin ja keskustelujemme perusteella lisäsin RVS:n suoraan 2dl:aan Mobil 1: stä ja kaadoin sen kahdessa osassa moottoriin. 15 min tyhjäkäyntiä kummankin lisäyksen jälkeen. Tämän jälkeen ajoin autolla yhtäjaksoisesti reilut 2 tuntia. En ollut uskoa korviani, koska ääni oli hävinnyt. Nyt kuului vain hydraulinostimien ääni, joskin sekin vaimeampana kuin ennen. Kaiken kaikkiaan moottori kävi pehmeämmin kuin aikaisemmin.
Ei RVS varmaankaan varsinaisia vaurioita korjaa, mutta jos kysymys on kulumisen aiheuttamista "lisä-äänistä", on se ehdottomasti kokeilemisen arvoinen. Mikäli autoon olisi vaihdettu ajoittimen säädin, olisivat kustannukset olleet vähintään 10 kertaa suuremmat, koska jakopää ja imunokka täytyy tällöin irroittaa. Ja uudet jakopään osat ja työ maksavat "maltaita". Mikä on käsittelyn vaikutus polttoaineen kulutukseen, moottorin kestoikään tms., en uskalla tässä vaiheessa ottaa kantaa. Mutta mitään vahinkoa käsittelystä moottorille tuskin missään tilanteessa voi olla.
Myös kaverini kiinnostui RVS:stä kun kerroin hänelle kokemuksistani. Hänellä on Volvo, jolla on ajettu 170.000 km ja jossa venttiilinnostimet pitivät jo jonkin verran ääntä. Käsittelyn jälkeen äänet olivat hävinneet ja moottori kävi erittäin siististi.
Eli suosittelen lämpimästi kokeilua. Tästä eteenpäin tulen käsittelemään kaikki moottorini, uudet ja vanhat, RVS:llä.
Joo, ennen vanhaan lisättiin öljyn sekaan sahanpurua - se hiljensi kans kummasti esim perän ja laatikon vonkunaa. En kyllä muista, että olisin kuullu koneeseen laitettavan.
Niitä moottoriin pantavia aineita on aina ollu mm. Molykote , STP jne.
Niitä moottoriin pantavia aineita on aina ollu mm. Molykote , STP jne.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
- Paikkakunta: Mikkeli
- Garrett
- Viestit: 418
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
- Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Siinä on ero, että tämä ei ole "moottorin pantava aine", vaan käsittely, joka perustuu ihan tiettyihin faktoihin, eikä vain mutu-tuntumaan, että toimii.Laku kirjoitti:Joo, ennen vanhaan lisättiin öljyn sekaan sahanpurua - se hiljensi kans kummasti esim perän ja laatikon vonkunaa. En kyllä muista, että olisin kuullu koneeseen laitettavan.
Niitä moottoriin pantavia aineita on aina ollu mm. Molykote , STP jne.
Aikoinaan mulle kaupattiin MotorUppia myyntiin ja tenttasin, että miten se toimii.. noin viiden kiertovastauksen ja aina saman kysymyksen uudelleen esitettyäni sain vastaukseksi tiuskaisun: "No, se vaan toimii" Ei tullut kauppoja.
RVS toimii ihan eri tasolla ja sen toimintatapa siis tiedetään ja sen ovat useat tahot tunnustaneet. RVS:n sivuilta voi lukea lisää - käsittely perustuu ferrometallin kanssa reagointiin pistemäisissä kitkakuumuushuipuissa.
Ainoat negatiiviset kokemukset aineesta on tullut, kun sitä on laitettu jo aivan liian myöhään - silloin kun laakerikuulat ovat jo muruina tai liuskat painuneet. Jos se on rikki, niin se on.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Joskus reilu 10 vuotta sitten kiersi ainakin maaseudulla kauppiaita, jotka kaupitteli motor-uppia. Näin vierestä, kun semmosella esittelylaitteella esiteltiin aineen toimintaa. Laitteessa pyöri muutaman sentin halkaisijaltaan oleva rulla. Rullan alapuolella oli pieni kaukalo, johon pystyi laittamaan nestettä. Yläpuolelta meni vipu, joka laahasi rullan päältä ja sama vipu oli nivelöity toisesta päästään ja toisessa päässä oli koukku, johon pystyi lisääämään painoja. Rullaa taidettiin pyörittää jollain akkuporakoneella ja oiskohan se ollu hihnavetoinen. Aluksi kaukalossa ei ollu mitään ja painoja ei tarttenu listä ku pari niin rulla ei enää pyöriny. Vedellä painoja sai olla vähän lisää ennen ku rull apysähtyi. Seuraavaksi pistettiin kaukaloon öljyä ja painoja lisää kunnes rulla taas pysähtyi - öljy oli meidän omaa työkoneisiin tarkoitettua moottoriöljyä. Sen jälkeen öljyyn lisättiin pieni osa motor-uppia ja painoja sai lisätä tuplat ennenkuin rulla pysähtyi. Sen jälkeen otettiin pari painoa pois ja kaukalo otettiin pois ja rulla pyöri pari minuuttia ennenuin pysähtyi.
Olin tuon jälkeen aika vakuuttunut, että voitelukalvon sitkeyttä se aine lisäsi ainakin tosi paljon. Hinta oli kuitenkin kova ja peräöljyihin (märät jarrut) ainetta ei ois voinu käyttää, joten se jäi ostamatta. Samotren jäi epäily uskaltaako sitä ehjään moottoriin lisätä ja ei siis lisätty.
Vaikuttavast aaineesta ei ole haisuakaan, mutta kyllä se ainakin matalilla käyntilämpötiloilla vaikuttais toimivan. Se uskaltaako sitä käyttää on eri juttu, kun tosiaan toimintaperiaatteesta ei oo tietoa.
Olin tuon jälkeen aika vakuuttunut, että voitelukalvon sitkeyttä se aine lisäsi ainakin tosi paljon. Hinta oli kuitenkin kova ja peräöljyihin (märät jarrut) ainetta ei ois voinu käyttää, joten se jäi ostamatta. Samotren jäi epäily uskaltaako sitä ehjään moottoriin lisätä ja ei siis lisätty.
Vaikuttavast aaineesta ei ole haisuakaan, mutta kyllä se ainakin matalilla käyntilämpötiloilla vaikuttais toimivan. Se uskaltaako sitä käyttää on eri juttu, kun tosiaan toimintaperiaatteesta ei oo tietoa.
MP
- Garrett
- Viestit: 418
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
- Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Oletko kuullut sanasta "Teflon"??MP kirjoitti: Vaikuttavast aaineesta ei ole haisuakaan, mutta kyllä se ainakin matalilla käyntilämpötiloilla vaikuttais toimivan. Se uskaltaako sitä käyttää on eri juttu, kun tosiaan toimintaperiaatteesta ei oo tietoa.
Dupont kieltää Teflonin käytön auton moottoreissä sen omien testien perusteella, mutta oikeuden päätöksellä se joutuu PTFE:tä myymään myös tahoille, jotka käyttävät sitä lisäaineisiin. Määräävä markkinataho ei saa valita asiakkaitaan tjsp.
Google kertoo lisää mitä teflon ja auton moottori tekevät yhdessä.
Motorupista minulla ei ole 100% tietoa, sisältääkö se teflonia, mutta useat aineet, jotka tuota kitkaa pienentävät ovat netin mukaan teflonia.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
No joo - arvelinkin (mutten tiedä) että mahdollisesti siellä ois teflonia tai jotain painetta kestävää lisäainetta, jotka on tuttuja vaihteistoöljyistä.
Nehän ei välttämättä moottoreihin sovi ainakaan suurina annoksina. Se oli yks syy miksi sitä ainetta ei tullu ostettua./testattua käytännössä.
Nuo aineet sisänsä on tuttuja ja oon opiskellutkin aikoinani jotain niistä (oon koneensuunnitteluinssi koulutukseltani) - en vain tienny/tiedä mitä ainetta siellä Motorupin seassa on.
Nehän ei välttämättä moottoreihin sovi ainakaan suurina annoksina. Se oli yks syy miksi sitä ainetta ei tullu ostettua./testattua käytännössä.
Nuo aineet sisänsä on tuttuja ja oon opiskellutkin aikoinani jotain niistä (oon koneensuunnitteluinssi koulutukseltani) - en vain tienny/tiedä mitä ainetta siellä Motorupin seassa on.
MP