Ratin keskiöistä ja ajoasennosta.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Ratin keskiöistä ja ajoasennosta.

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Onko kukaan laittanut pidempää keskiötä ratille, jotta saisi ratin hiukan lähemmäksi itseä. Ärsyttää hiukan tuo seiskafemman ajoasento. Penkin saisi kyllä tarpeeksi kauas mutta kädet ei yllä rattiin jos säätää niin että jalat on hyvin. Mistäköhän kannattaisi etsiä keskiötä tai rattia ja onko niissä yleensä eroja?
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Kirk
Viestit: 504
Liittynyt: 04 Syys 2007, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kirk »

Täällä sama vika 33:ssa! Momon rattia oon tohon kaavaillu, jäiskö momon keskiöillä ratti yhtään lähemmäs? Eikös muuten ainakin vanhemmat "ralli"ratit ollu jo muotoilultaankin aika ulostyöntyviä. Eli puolat oli melkosessa kulmassa, kun ainakin 33 ratti on ihan lituska. Miten mahtaa olla uudempien kanssa?

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

http://www.youtube.com/watch?v=9cC78VZDYf0

Tuollanen Montreal tyylinen ratti, tai vaikka vielä enemmän "ulostyöntyvä", on makeen näkönen :wink:

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Kirk kirjoitti:Täällä sama vika 33:ssa! Momon rattia oon tohon kaavaillu, jäiskö momon keskiöillä ratti yhtään lähemmäs?
Mulla oli tuuninkiratti momon keskiöllä omassa 33:ssa, en huomannut etäisyydessä eroa. Ainoat erot olivat siinä että pienempikehäinen ratti peitti osan mittareista ja siihen ei saanut mahtumaan rattilukkoa.

Näppärä kaverihan rakentaa itse pienen jatkopätkän, ei luulisi olevan vaikea kiinnittää johonkin tarvikekeskiön ja ratin välille.
Tein itse - säästin

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Oleino kirjoitti: Näppärä kaverihan rakentaa itse pienen jatkopätkän, ei luulisi olevan vaikea kiinnittää johonkin tarvikekeskiön ja ratin välille.
Tota on ittekin miettinyt, mutta laiska kun on niin ostais mieluummin valmiin. Eikä oikein polven päällä saa sellaista minkä kelpuuttaisi. Täytyy varmaan pirtää kuvat ja ettiä tekijä...
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
TwinS
Viestit: 74
Liittynyt: 24 Kesä 2004, 05:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TwinS »

Mulla on RS Racingin 65mm korotusadapteri Momon ratin alla. Ajoasento on alkuperäistä parempi mutta ohjausakseli osoittaa hieman liian ylös. Kuva löytyy albumista.

Noita saa tuolta: http://www.alfaromeo-performanceparts.c ... =ADANMZPD6
75 TS -88

Avatar
Kirk
Viestit: 504
Liittynyt: 04 Syys 2007, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kirk »

Oleino kirjoitti:
Kirk kirjoitti:Täällä sama vika 33:ssa! Momon rattia oon tohon kaavaillu, jäiskö momon keskiöillä ratti yhtään lähemmäs?
Mulla oli tuuninkiratti momon keskiöllä omassa 33:ssa, en huomannut etäisyydessä eroa. Ainoat erot olivat siinä että pienempikehäinen ratti peitti osan mittareista ja siihen ei saanut mahtumaan rattilukkoa.
Tota vähän pelkäsinkin kun alkuperäsenkään ratin takaa ei tahdo nähdä koko mittaristoa (alimmassa asennossa, silti liian korkealla...). Enpä taida vaihtaa.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Ei mullakaan juuri mittareita nyt näy. Oikeastaan normi ajossa tuo etäisyys ei ole niin suuri ongelma kun selkänojaa pitää suht pystyssä. Radalla vaan ei voi pitää selkänojaa niin pystyssä kun kypärä päässä ottaa pää kattoon. Eli periaatteessa just väärin päin homma. Ongelmaksi voi kyllä muodostua tuo ratin korkeus jos liikaa jatkaa sitä putkea. Nytkin hiukan liian korkealla omaan makuun vaikka on ala-asennossa.

Täytyy varmaan tehdä skuuppi tai jokin pahka kattoon :wink:
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
tomtom
Viestit: 42
Liittynyt: 13 Elo 2004, 23:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tomtom »

Sparcolla ainakin. Ja varmasti muillakin valmistajilla, Momolla esim. On usemmalla eri "dish:llä" olevia ratteja. Syvyydeksi kai tuota suomeksi voisi kutsua. Taitaa ainakin 10cm lähemmäksi saada jo sillä. Omassa 164:ssa sain tosin aikanaan jo n. 5cm lähemmäksi vaihtamalla litteän Momon ratin keskiöineen alkuperäsen paikalle. Ongelma oli sama, eli tuntui ratti jäävän kovin kauas.
ex-Talbot/ex-164TS/ex-156 V6/ex-Golf GTI/ex-TurboSaab

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Saahan noita korokkeita Suomestakin. OMP 79 euroa ja Sparco 68 euroa. Saa vauhtikaupoista ja varaosaliikkeistä, tai jos ei ole osaputkaa vieressä niin vaikka minulta.

Syvä ratti on sitten toinen vaihtoehto, mutta ne on lähinnä kisakäyttöön tehtyjä ratteja ja tuninkinäkökulmasta aika karuja.

Mitäs foorumin säännöt muuten sanoo mainostuksesta..?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

säännöistä lisää oheisesta linkistä, käyppäs lukemassa.. :wink:

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=43

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Kiellettyähän se yleensä tapaa foorumeilla olemaan. Olennainen kysymys lieneekin siinä, missä menee mainostuksen raja? Onko se kiellettyä mainostusta jos joku kysyy osaa ja sellaista tarjoaa? En siis ole aikeissa ruveta laajemmin mainostamaan. :)

Anteeksi että lainataan viestiketjua vähän offtopikkiin :oops:

Vastaa Viestiin