164:sen sähköt!
Valvoja: Moderators
- PPT
- Viestit: 245
- Liittynyt: 31 Maalis 2003, 13:39
- Car(s): MB GLK,Alfa Romeo Spider Quadrifoglio verde
- Paikkakunta: Kokkola/Kesäisin Öja!
164:sen sähköt!
Mitä releitä vasemmalta oikealle,sulakekotelossa on 164 2.0 tw :ssä?
Takaluukussa oleva rele akun vieressä,,mikä??
Laturi pukkaa 14 v ulos,,mutta yönaikana virtaska häipyy!!??
Akku on 2 kk vanha! Onko kokemusta samanlaisesta ilmiöstä!!
Takaluukussa oleva rele akun vieressä,,mikä??
Laturi pukkaa 14 v ulos,,mutta yönaikana virtaska häipyy!!??
Akku on 2 kk vanha! Onko kokemusta samanlaisesta ilmiöstä!!
Toiminta on taikasana!
Autetaanpa miestä mäessä. Nämä ovat -90 164:n omistajan käsikirjasta:
ylärivi vasemmalta oikealle lukien ( 6kpl) :
1. suuntavilkku
2.ovipeilien lämmitys
3.kattoluukku/sähkötoimiset istuinsäädöt
4.sähkölasit, etuovet
5.sähkölasit, takaovet
6.ovivalot
vasemmalla alhaalla on takasumuvalo ja vasemmalla keskellä on etusumuvalot.
ylärivi vasemmalta oikealle lukien ( 6kpl) :
1. suuntavilkku
2.ovipeilien lämmitys
3.kattoluukku/sähkötoimiset istuinsäädöt
4.sähkölasit, etuovet
5.sähkölasit, takaovet
6.ovivalot
vasemmalla alhaalla on takasumuvalo ja vasemmalla keskellä on etusumuvalot.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Pahimmillaan virtavuotoa on todella vaikea löytää.Periaatteessa yksinkertaisin olisi että tavaratilan kytkin ei toimisi.Eli valo palaisi aina.Tietty voisit tehdä perinteisen valokynä testin.Eli akunkenkä irti ja valokynä väliin(siis tyhjän akunnavan ja irroitetun kengän väliin)..Jos palaa kirkkaasti on vuoto suuri.Jos palaa kirkkaasti voi lamppuna suurentaa (ts.sen wattimäärää kasvattaa) eli jos vaikka 21w palaa vielä ihan täysillä on vuoto todella iso.Näin "mittaamalla" saa suuntaa missä vois vuoto olla.Samoin jos epäilee jotain niin kytkee sen irti autosta ja mittaa joko valo sammui.En ole 164:sta joutunut mittaamaan,nimittäin useissa "nyky"autoissa jää hieman valo hehkumaan,eli se voi olla normaalia.OK laturi lataa mutta oletko varma toimiiko diodisilta?Eli purkaako laturi seisonnassa?
Mulla ainakin takalasinlämppärin rele (ajastimella varustettu) on siinä vasemmalla olevassa sulakerasiassa... Se muita pari senttiä korkeampi... Joutuu nimittäin aina tönimään sitä hiukan vinoon että saa lämppärin päälleScuderia Rasvanäppi kirjoitti:En nyt ulkoa muista noita sulakekotelon releitä, mutta takakontin rele on takalasinlämppärille.
Renault Laguna 1999, Punto 55 1996
Sen akun vuotovirran voi vielä paremmin mitata yleismittarilla, virtamittaus, 10A asteikko ja akun miinuksen ja miinuskaapelin...mittari kestää hyvin jos ei purku ole yli 10A...!
Serkulla oli joskus 155:ssa 1A purku, huonohko akku meni viikon aikana tyhjäks..syylliseksi selvisi loppujen cd-boxivaihtaja takaluukussa merkkiä Alpine...vähän aika kyllä haettiin ennenkun löyty, mittausvaiheessa nääs kun mittarin kytkin niin keskuslukko naksutteli ees taas ja sotki mittausta.
Serkulla oli joskus 155:ssa 1A purku, huonohko akku meni viikon aikana tyhjäks..syylliseksi selvisi loppujen cd-boxivaihtaja takaluukussa merkkiä Alpine...vähän aika kyllä haettiin ennenkun löyty, mittausvaiheessa nääs kun mittarin kytkin niin keskuslukko naksutteli ees taas ja sotki mittausta.
Siellä takakontissa on ainakin sähköantennin rele.Profil kirjoitti:Mulla ainakin takalasinlämppärin rele (ajastimella varustettu) on siinä vasemmalla olevassa sulakerasiassa... Se muita pari senttiä korkeampi... Joutuu nimittäin aina tönimään sitä hiukan vinoon että saa lämppärin päälleScuderia Rasvanäppi kirjoitti:En nyt ulkoa muista noita sulakekotelon releitä, mutta takakontin rele on takalasinlämppärille.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Meillä merkkihuollon kurssilla väitettiin että uusista vaikea mitata A-mittarilla.Ja yleensä kun mittaa kynällä tai mittarilla niin kun on kytkettynä mittaus niin käyttää irtonaista napaa pari sekunttia navan kyljessä jolloin auton elektroniikka yms hässelit palautuu normaali asentoon.Sen jälkeen mittausvälineen läpi kulkeva virta riittää pitämään ne tarkoitetussa "asennossa"
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Latasin tossa vähän aika sitten ensimmäistä kertaa akkua, ja vedin laturin akkuun kiinni niinku yleensäkin ja sit töpseli seinään ja..... ritinrätin kuuluu jostain sisältä . Noh irrotin sit piuhat akusta ja homma skulas niinku pitääkin, mut mikä ihme saa aikaan noin hirveen metelin (rupes meinaan hieman pelottamaan ). En oo meinaan ennen törmännyt tollaseen missään muussa autossa.
Tulipahan mieleeni et mites käy jos tarttee joskus pistää käynnistys kaapeleilla virtaskaa, mitesköhän sit käy.
Tulipahan mieleeni et mites käy jos tarttee joskus pistää käynnistys kaapeleilla virtaskaa, mitesköhän sit käy.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Osaisiko joku kertoa miten korjaisin pikku vian matka/nopeus mittarista. Elikä suurimman osan ajasta mittari ei näytä mitään ja kilometrit ei rullaa, välillä palaa itse toimintaan. Yhden pikku kikan olen keksinyt, kun mittari ei toimi niin painaa takasumuvalot päälle (joita ei edes ole) ja pois niin useimmiten kuuluu pieni "naps" ja mittari on jällen toiminnassa. En ole varma että vaikuttaako töyssyt ajettaessa, mutta se on hyvin mahdollista.
Sen vuotovirranhan vois paikantaa periaatteessa melko pienelle alueelle. Irrottaa kaikki sulakkeet mitä autos sähkövermeisiin kuuluu, löytyvät varmaan pääasiassa sulake taulusta mut on niitä varmaan ympäri autoa, siellä missä noita releitäkin on. Sitten vaa A-mittari väliin ja töksimään sulakkeita takaisin kiinni. Todennäköisesti vika on siinä piirissä minkä sulake nostaa virtaa, vaikka ei pitäs.
Vastaavalla tavalla metsästin autostani oikosulun. kartotin oikosulun suuruutta erilaisin sulakkein. 50-ampeerin sulakkeeesta ei kehannu laittaa isompaa, sekin kesti vaa sekunnin murto-osan, vaik kympillä pitäs selvitä. ei muuta ku kaikki liittimet irti, sulakkeet ehjiks ja töksimää liittimiä paikalleen kunnes palaa sulake.....
Aikaa toi kyllä vie aika reilusti.....
Vastaavalla tavalla metsästin autostani oikosulun. kartotin oikosulun suuruutta erilaisin sulakkein. 50-ampeerin sulakkeeesta ei kehannu laittaa isompaa, sekin kesti vaa sekunnin murto-osan, vaik kympillä pitäs selvitä. ei muuta ku kaikki liittimet irti, sulakkeet ehjiks ja töksimää liittimiä paikalleen kunnes palaa sulake.....
Aikaa toi kyllä vie aika reilusti.....