Ei oikein osaa Italiaa, niin menee vähän jutut ohi.
Onko siitä esitetty mitään spekulaatioita, missä vaiheessa tehokkaat mallit ovat saatavilla? Perinteisesti GTA ei ole tullut mallin launchin yhteydessä. Mutta jos ko. pirssiin saisi vaikka vastaavat tehot, mitkä on 156 V6:ssa, niin alkaisi varmaan pärjäämään.
Onko jollain esittää asiantuntevaa näkemystä siitä, mitä hinta tulee olemaan Suomessa? 16 000 Italiassa = ? Suomessa.
V-tyyli kirjoitti: Mutta jos ko. pirssiin saisi vaikka vastaavat tehot, mitkä on 156 V6:ssa, niin alkaisi varmaan pärjäämään.
"Quattroruotessa on mainittu, että peruskone on 1,4 (95 hv). Seuraavana 1,4 T-Jet (150 hv) ja "GTA"- tai "SS"-malliin tullee 1,8 T-Jet (230 hv). Artikkelin mukaan alusta riittäisi jopa 250/260 hv."
Italiaspeedin sivuilla oli ilmotettu myös että 135hv ja 180hv 1.4 JTB. Tuo 150hv pitäis löytyä 1,6 JTTDm stä. Mukavan näköinen laite... GTAhan ilmeisesti nelivetoa lupailevat
Ciancarlo kirjoitti:"Quattroruotessa on mainittu, että peruskone on 1,4 (95 hv). Seuraavana 1,4 T-Jet (150 hv) ja "GTA"- tai "SS"-malliin tullee 1,8 T-Jet (230 hv).
Jotain vertailukohtaa noille antanee se, että esim. 147 2.0 distinctive maksaa Italiassa 22190€ ja meillä 28900€.
Joo, katselin asiaa kanssa alfaromeo.it ja deltan sivuja vertaamalla hinnan osalta. Aika ahdistavalle tuntui. Jos karvalakkimalli maksaa 16000 italiassa. --> 26000 suomessa. Ja siihen päälle vielä kunnon moottori, niin kallis pikkuauto on tulossa. Toivottavasti saadaan autoveroon kunnon remontti ennen q3/2008.
"The engine range will start with a 1.4 Multiair unit offering 105bhp and variable valve actuation (induction) geometry. The following petrol engines in the portfolio will all be turbocharged: 1.4 JTB (135bhp), 1.4 JTB (180bhp) and 1.8 JTB (230bhp). The Junior will also offer two new diesel engines, the 1.6 JTDm (120bhp) and 1.6 JTTDm (150bhp). The entire range will come fitted with a 6-speed gearbox and will also include Selespeed semi-automatic MTA versions."
Jotain vertailukohtaa noille antanee se, että esim. 147 2.0 distinctive maksaa Italiassa 22190€ ja meillä 28900€.
Joo, katselin asiaa kanssa alfaromeo.it ja deltan sivuja vertaamalla hinnan osalta. Aika ahdistavalle tuntui. Jos karvalakkimalli maksaa 16000 italiassa. --> 26000 suomessa. Ja siihen päälle vielä kunnon moottori, niin kallis pikkuauto on tulossa. Toivottavasti saadaan autoveroon kunnon remontti ennen q3/2008.
ei se kai ihan noin synkkää ole. Laskin että tuo suomen hinta on n. 1.3 kertainen italiaan nähden tuossa esimerkissä. Jos tuo suhde pitäisi paikkansa 16 000 olisi n. 21000 suomessa.
juhala kirjoitti:ei se kai ihan noin synkkää ole. Laskin että tuo suomen hinta on n. 1.3 kertainen italiaan nähden tuossa esimerkissä. Jos tuo suhde pitäisi paikkansa 16 000 olisi n. 21000 suomessa.
Eli GTA n. 35000. Varmaan ihan mahdollista, kun vertaa esim. OPC Corsaan.
Eikös tuo "sämpylä" ole Giugiaron vanha Visconti -proto muutaman vuoden takaa ? Tuskinpa sitä 169:n suunnittelun pohjana kauheasti käytetään...toivottavasti ei käytetä
Eiköhän se Visconti tosiaan ole vanha virsi jo. Olettekos te kuulleet yhteistyökeskusteluista Fiatin ja Mersun välillä. Tässä yhteydessä on mainittu nimenomaan mahdollisuus että 169:llä olis jotain tekemistä uuden E-tyypin Mesen kanssa. APUAAAAA!!! Eikö se GM-vierailu jo opettanut. No en minä tiedä mitä perää näissä on, Italiaspeedillä on kuitenkin jotain lukenut.
Ei kai tätä voi sanoa, mutta muistuttaa vähän Mazdaa.
Niin no, pieni spideri näyttää pieneltä spideriltä. Jo kymmeniä vuosia ennen Mazdaa. Ei silti, Fiat / Alfa on tehneet yhteistyötä joka suuntaan, joten mistäs sen tietää vaikka Mazda olisi vuorossa tällä kertaa.
Mulle tuli ajovaloista ja kyljen koverruksista mieleen kakkostyypin Spider, perästä Duetto. Mittasuhteissa on sitten selviä yhtäläisyyksiä MX-5:n ja Barchettan kanssa.
Tuollainen auto olisi pitänyt olla mallistossa jo vuosia sitten, takavetoisena tietty.
Samaa mieltä. Suhteet ovat nykyaikaiset, joten noin pienessä avokkaassa ei ole paljon vaihtoehtoja. Nuorten katsojien mielestä se tietysti näyttää Mazdalta koska se on yleisiä teillämme näkyvä pieni avomalli.
Eräs kuvan yksityiskohta kiinnitti huomioni. Katto laskostuu hyvin trationaalisen kangas-suojan alle, eikä muovipeitteen alle. Jos kuva olisi photoshop jostakin muusta mallista, niin miksi tämä yksityiskohta? Tietääkseni vastaavaa ei ole missään muussa automallissa. Mg?
Ah! Jospa tämä olisi kunnon allegerita! Koneena 230hv 1,8 Turbo, jep minne voi maksaa?
Junior on ok, mutta 149....en tiiä, aika laimeaa. Hyvä puoli omalta kohdalla on että nuo ei näyttäis "yhdessä yössä" vanhentavan tuon nykyisen ulkonäköä totaalisesti mikä on hyvä jälleenmyynnin kannalta.
Tuo 169 on jo suoranainen pettymys.
Kun tuossa ohdin on jo toinen muksuista sen kokoinen , että kulkee itse kouluun jne. ( eli 3 ovea riittää) voipi olla että 147 vaihtuu junioriin heti kun niitä saa. Ajatus sellaisesta pienemmästä ja taloudellisemmasta turbokoneesta samoilla tehoilla kuulostaa musta just oikealta Alfaani
Junnua lukuun ottamatta ei kovinkaan vakuuttavaa. 169 ja 149 ovat kovin varovaisia ja tavanomaisia. Mutta koska CXover on suunnattu omalle ikäryhmälle, niin pitänee hankkia sellainen. Kyllähän ne siellä tietävät.
Turha noihin on vielä pettyä. Varsinkin 169 oli noissa kuvissa vain kankeasti venytetty 159. Jos Juniori tulee tosiaan näyttämään tuolta, niin ainakin minä tykkään. Jos siihen saadaan vielä se 1.8T ja AWD niin se on siinä.
Cambion tietojen mukaan 8C competizionesta tulee 500:n sarja avokattoisia vuonna 2009. Nyt kaikki ne, joiden tilaus myöhästyi coupèn osalta, ottakoot heti yhteyttä myyntiosastolle!
Samaan aikaan täytyy kuitenkin kouluttaa henkilökuntaa myymään useita isoilla bensakoneilla varustettuja Alfoja samanaikaisesti, vaihtamaan tulostimiin järeämpiä mustekasetteja kauppakirjoja varten, sekä keitellä gallonittain sumppia ovista sisään vyöryville ostajalaumoille. Ja jossakin välissä pitäisi vielä ehtiä lukemaan alfabbs.fi-sivuston "terveisiä DA:lle"-ketjua. Eip käy katteeks.