GTAn totaalinen Black Out
Valvoja: Moderators
GTAn totaalinen Black Out
Nyt olisi veljet hyvät neuvot tarpeen. Tämä juttu kuuluisi varmaan osastoon "tiellejättöä", mutta aloitan uuden ketjun, jos paremmin tulis huomioitua.
Tänä aamuna lähdimme ajamaan kohti Lapin ruskaa. Noin 20 kilometrin ajon jälkeen kirosin kun latauksen merkkivalo syttyi.
No ajattelin positiivisesti, että on kosteuden aiheuttamaa kosketusvikaa jossain. No jonkun matkan jälkeen valo himmeni ja sammuikin eli kaikki näytti olevan OK.
Noin 75 km lähtöpisteestä ja siis 50 km tuosta latauksen varoitusvalon sammumisesta alkoi näytössä tapahtua. ABS-merkkivalo, luistonesto ja airbagin merkkivalo ainakin alkoivat palaa. Samalla cruise lähti pois päältä ja meno alkoi hyytyä.
No auto seis lähimpään sopivaan paikkaan eli bussipysäkille. Kun nuo hälytysvalot olivat tuon laatuisia - siis latauksen merkkivalo ensimmäisenä oireena - niin jätin auton käymään ottaen kaikki virtaa kuluttavat toiminnot pois. Auto kävi, mutta ei kaasuun ei reagoinut millään lailla. Aikansa käytyään moottori sammui. Kaikki virrat olivat veke eli akku täysin tyhjä.
Mistähän voisi olla kysymys? Autolla on ajettu vain 50 tkm eli kyllä olisi outoa jos laturi olisi tiensä päässä. Mitä muita mahdollisuuksia on?
Lataaminen vain kertakaikkiaan loppui. Onko joitain sulakkeita, jotka palaessaan pimentävät laturin tai muuta vastaavaa?
Jk. Juuri tultiin kotiin takaisin ja purettiin lasti. Kaveri tuli lavetilla hakemaan, mutta siinäkin piti sitten käydä niin että tuo GTA on niin leveä ettei mahtunut lavetille, jossa matalahkot laidat. Ei auttanut kuin hinata ja se olikin melkoista urheilua kun kovassa sateessa tuulilasinpyyhkimet jaksoivat kerrallaan loppuvirroilla pyöriä eli suurin osa matkaa melkoista tuskaa. Auto on nyt kuitenkin onnellisesti korjaamolla ja jopa sisätiloissa.
Tänä aamuna lähdimme ajamaan kohti Lapin ruskaa. Noin 20 kilometrin ajon jälkeen kirosin kun latauksen merkkivalo syttyi.
No ajattelin positiivisesti, että on kosteuden aiheuttamaa kosketusvikaa jossain. No jonkun matkan jälkeen valo himmeni ja sammuikin eli kaikki näytti olevan OK.
Noin 75 km lähtöpisteestä ja siis 50 km tuosta latauksen varoitusvalon sammumisesta alkoi näytössä tapahtua. ABS-merkkivalo, luistonesto ja airbagin merkkivalo ainakin alkoivat palaa. Samalla cruise lähti pois päältä ja meno alkoi hyytyä.
No auto seis lähimpään sopivaan paikkaan eli bussipysäkille. Kun nuo hälytysvalot olivat tuon laatuisia - siis latauksen merkkivalo ensimmäisenä oireena - niin jätin auton käymään ottaen kaikki virtaa kuluttavat toiminnot pois. Auto kävi, mutta ei kaasuun ei reagoinut millään lailla. Aikansa käytyään moottori sammui. Kaikki virrat olivat veke eli akku täysin tyhjä.
Mistähän voisi olla kysymys? Autolla on ajettu vain 50 tkm eli kyllä olisi outoa jos laturi olisi tiensä päässä. Mitä muita mahdollisuuksia on?
Lataaminen vain kertakaikkiaan loppui. Onko joitain sulakkeita, jotka palaessaan pimentävät laturin tai muuta vastaavaa?
Jk. Juuri tultiin kotiin takaisin ja purettiin lasti. Kaveri tuli lavetilla hakemaan, mutta siinäkin piti sitten käydä niin että tuo GTA on niin leveä ettei mahtunut lavetille, jossa matalahkot laidat. Ei auttanut kuin hinata ja se olikin melkoista urheilua kun kovassa sateessa tuulilasinpyyhkimet jaksoivat kerrallaan loppuvirroilla pyöriä eli suurin osa matkaa melkoista tuskaa. Auto on nyt kuitenkin onnellisesti korjaamolla ja jopa sisätiloissa.
Viimeksi muokannut teuhka, 22 Syys 2007, 16:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ääni akku vialle. Myös itsellä kokemuksia täysin kuolleesta akusta ja auto jätti tielle, kun ei ollut virtaa. Uusi akku paikalleen ja kaikki tuli kuntoon.
Toivottavasti myös tämä vika sulla. Korjaaminen halpaa ja helppoa.
Myös jännitteensäätäjä voi olla "loppu". Itsellä oli autolla ajettu n 90tkm ja jännitteensäätäjä tiensä päässä. Kai niissäkin voi olla vikaa jo tuotantolinjalla?
Toivottavasti myös tämä vika sulla. Korjaaminen halpaa ja helppoa.
Myös jännitteensäätäjä voi olla "loppu". Itsellä oli autolla ajettu n 90tkm ja jännitteensäätäjä tiensä päässä. Kai niissäkin voi olla vikaa jo tuotantolinjalla?
Akun itsessään pimeneminen ei oikein vaikuta todennäköiseltä. No siihen ei kai vaikuta se, että se on vain reilun vuoden ikäinen, mutta se, että se kuitenkin antoi sitten muutaman minuutin levättyään jonkin verran virtaa siten, että yritti jopa pyöräyttää konetta. Tämähän on sen merkki, että siellä eloa on kun vireytyy jonkin verran itsestään hetken levättyään kuten terve akku tekee. Samoin sain tuulilasin pyyhkijöitä käytettyä aina hetken otettuani virrat pois.
Lataukseen liittyvää sen täytynee olla, mutta se ihmetyttää, että latauksen merkkivalo tosiaan paloi noin 5 km matkan ehkä noin 50 km ennen auton pysähtymistä, mutta siis sammui itsestään. Valo tuli siten, että se voimistui pikkuhiljaa ja samoin sammui pikkuhiljaa.
Luulisi latauksen loppuessa, kuten nyt aivan ilmeisesti tapahtui, palavan jatkuvasti. Mitään aikaisempaa vilkkumista ei ole ollut.
Lataukseen liittyvää sen täytynee olla, mutta se ihmetyttää, että latauksen merkkivalo tosiaan paloi noin 5 km matkan ehkä noin 50 km ennen auton pysähtymistä, mutta siis sammui itsestään. Valo tuli siten, että se voimistui pikkuhiljaa ja samoin sammui pikkuhiljaa.
Luulisi latauksen loppuessa, kuten nyt aivan ilmeisesti tapahtui, palavan jatkuvasti. Mitään aikaisempaa vilkkumista ei ole ollut.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
"Joo näissä Italialaisissa on aika paljon sähkövikoja" Nimim. anonyymi toijota kuljettaja...
Veikkaan että joku laturin osa on sanonut itsensä irti... Se että se valo sammui "himmenemällä" on vähän ihme juttu? Voisi kuvitella että sielä on joku on-off rele sille valolle eikä mitään suoraa yhteyttä itse laturin ja valon välillä!?
Veikkaan että joku laturin osa on sanonut itsensä irti... Se että se valo sammui "himmenemällä" on vähän ihme juttu? Voisi kuvitella että sielä on joku on-off rele sille valolle eikä mitään suoraa yhteyttä itse laturin ja valon välillä!?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Itse annan ääneni laturin hiilille, mulla teki justiin samoin eräässä hondassa kun hiilet olivat luluneet loppuun, himmeni ja valo ja loppujen lopuksi jäi palamaan kun latasin akkua laturilla uudestaan ja uudestaan.teuhka kirjoitti:. Valo tuli siten, että se voimistui pikkuhiljaa ja samoin sammui pikkuhiljaa.
Luulisi latauksen loppuessa, kuten nyt aivan ilmeisesti tapahtui, palavan jatkuvasti. Mitään aikaisempaa vilkkumista ei ole ollut.
Maksaa vaivaiset 5€, mutta ei mikään mukavin työ vaihtaa kun se laturikin pitää sieltä pois saada.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Appiukon Vectra hörhösi vähän samalla tavalla, lisäoutoutena oli että ajotietokoneen näyttöön jäi valot vaikka virrat käänsi pois ja työnsi avaimet taskuun. Syypää oli viallinen laturi, älkää kysykö miten se noin käyttäytyi mutta uuppelifoorumin mukaan on Vecculeissa ihan suht normaalia käytöstä.
- Epäkelpokeräilijä -
Korjaamolta soitettiin, että laturi antaa tällä hetkellä virtaa ihan OK. Epäilivät kuitenkin jotain komponenttivikaa nimenomaan laturissa.
On vielä lisämittauksissa, mutta siltä varalta, että jouduttaisiin vaihtamaan
nyt tarvittaisiin tietoa siitä, mitä kautta tuo laturi saadaan vaihdettua. On tietenkin taas niin pirun ahdasta ettei kuulemma tosi.
Elikä onko kellään kokemusta tai muuten vain ehdotuksia?
Jos hankinta tulee eteen, niin onneksi löysin Saksasta paikan mistä se tulee eli http://www.alfa-service.eu - hinta rapian alle 400 euroa. Näyttääpi 3.2:ssa olevan eri laturi kuin 2.5:ssa ja 3.0:ssa.
Elikä vinkkejä laturin vaihtoon jo varmuuden vuoksi.
On vielä lisämittauksissa, mutta siltä varalta, että jouduttaisiin vaihtamaan
nyt tarvittaisiin tietoa siitä, mitä kautta tuo laturi saadaan vaihdettua. On tietenkin taas niin pirun ahdasta ettei kuulemma tosi.
Elikä onko kellään kokemusta tai muuten vain ehdotuksia?
Jos hankinta tulee eteen, niin onneksi löysin Saksasta paikan mistä se tulee eli http://www.alfa-service.eu - hinta rapian alle 400 euroa. Näyttääpi 3.2:ssa olevan eri laturi kuin 2.5:ssa ja 3.0:ssa.
Elikä vinkkejä laturin vaihtoon jo varmuuden vuoksi.
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Edellisen 166:sen laturissa oli jännitteensäätäjä löysällä. Autolla oli ajettu 70 000 km. Ajossa ei muuten huomannut mitään, mutta pimeällä huomasin ajo- ja mittarivalojen soutavan ja huopaavan. Uusi jännitteensäätäjä oli jo hankittu ja laturi kourassa, kun asentaja alkoi irroittamaan vanhaa ja totesi sen olevan lähes irti jo valmiiksi. Mutteria tiukemmalla ja auto baanalle. Kaikki on siis mahdollista 

Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
Viimeinkin GTA takaisin liikenteessä. No syy pitkään korjausaikaan oli lähinnä se, että korjaamolla oli ruuhkaa ja vikamäärityksen ja varmistuksen jälkeen pääsivät hommiin vasta maanantaina.
Uusi Bosch`in laturi on nyt kiinni.
Kuten aikaisemmin kirjoitin oli korjaamolla ongelmia sen suhteen miten laturi saadaan vaihdettua. Ilmeisesti sitten saivat ohjeet kuitenkin maahantuojalta.
Vetoakseli, pyöräripustukset oikealta puolelta irti ja pakoputki ainakin.
Kaikesta tästä huolimatta jälleen yllätti tämän korjaamon veloitus, joka oli puolet vähemmän kuin odotin. Laturihan tuli Saksasta sopivasti eilen.
Olen onnellinen siitä, että autollani on näinkin pienessä kaupungissa asiansa osaava korjauspaikka - jakopäärompevaihtohan maaliskuussa onnistui hienosti. Ei tarvii miettiä mistä kyselee.
Ja korjaamohan oli Imatran Autokulma Ky Saareksiinmäessä, joka myös lähiympäristön (Lpr) alfisteille tiedoksi.
Lapinreissuhan tuossa meni ohi, mutta olen onnellinen siitä, että tuo laturi hajosi jo kotikulmilla eikä vasta jossain Hyrynsalmen tuolla puolella. Silloin oltaisiin oltu todella kusessa.
Eper`istä havaitsin, että ainakin GTAhan on laturi vaihtunut tuotannossa
3/2004 ja myös varaosatoimituksissa. Poisotettu oli Bosch nro 0124 515 090 ja uusi 0124 516 087 elikä ilmeisesti vikaantumisia on tapahtunut. No sehän on Bosch!!!
Uusi Bosch`in laturi on nyt kiinni.
Kuten aikaisemmin kirjoitin oli korjaamolla ongelmia sen suhteen miten laturi saadaan vaihdettua. Ilmeisesti sitten saivat ohjeet kuitenkin maahantuojalta.
Vetoakseli, pyöräripustukset oikealta puolelta irti ja pakoputki ainakin.
Kaikesta tästä huolimatta jälleen yllätti tämän korjaamon veloitus, joka oli puolet vähemmän kuin odotin. Laturihan tuli Saksasta sopivasti eilen.
Olen onnellinen siitä, että autollani on näinkin pienessä kaupungissa asiansa osaava korjauspaikka - jakopäärompevaihtohan maaliskuussa onnistui hienosti. Ei tarvii miettiä mistä kyselee.
Ja korjaamohan oli Imatran Autokulma Ky Saareksiinmäessä, joka myös lähiympäristön (Lpr) alfisteille tiedoksi.
Lapinreissuhan tuossa meni ohi, mutta olen onnellinen siitä, että tuo laturi hajosi jo kotikulmilla eikä vasta jossain Hyrynsalmen tuolla puolella. Silloin oltaisiin oltu todella kusessa.
Eper`istä havaitsin, että ainakin GTAhan on laturi vaihtunut tuotannossa
3/2004 ja myös varaosatoimituksissa. Poisotettu oli Bosch nro 0124 515 090 ja uusi 0124 516 087 elikä ilmeisesti vikaantumisia on tapahtunut. No sehän on Bosch!!!