seitenfemmalla driftaus?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
jukkas
Viestit: 71
Liittynyt: 21 Joulu 2006, 22:28
Paikkakunta: järvenpää

seitenfemmalla driftaus?

Viesti Kirjoittaja jukkas »

Tuli tuossa mieleeni vaan kun selailin internetin laajaa tarjontaa driftauksesta ja huomasin että keski euroopassa muutaman 75 radalla sudittavan, mutta olen kuullut että alfan alusta/voimansiirto ei tällaisesta tuntuisi tykkäävän verrattuna vaikkapa bemariin tai takaveto japskeihin... Mietiskelin että ovatko nämä sieskafemmalla driftaajat parantaneet jotenkin alustaa tai voimansiirtoa näihin hommiin vai ovatko nämä alfan heikkoudet luulopuheita ainoastaan

entä millainen 75:sen etujousitus on? olen kuullut että edesta sfemmaa voisi madaltaa itse?
ex: bmw e28 520i bavaria alfaromeo 75 3.0v6

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Saahan sitä madallettua melko karkeasti "säätämällä" spoorien asentoa vääntötangoissa, mutta yhtä löysänä ne pysyy. Kyllä 75:sellä driftata pystyy, mutta vaatii melkosen paljon jäykemmän jousituksen taakse...
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

jukkas
Viestit: 71
Liittynyt: 21 Joulu 2006, 22:28
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja jukkas »

ajattelin että voisi tulla vähän vihaisemman näköiseksi jos keulaa saisi alemmaksi vähän ja edellinen omista ja selitti jonkin moista tarinaa että autossani olisi edessä bilsteinin iskarit... mutta onko tuo keulan lasku vaikea toteuttaa entä onko siinä jotain haittoja?
Viimeksi muokannut jukkas, 01 Loka 2007, 23:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ex: bmw e28 520i bavaria alfaromeo 75 3.0v6

jukkas
Viestit: 71
Liittynyt: 21 Joulu 2006, 22:28
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja jukkas »

jukkas kirjoitti:huvikseni kyselen... saako tarpeeksi jäykkiä jousia 75 valmiina vai pitääkö kääntyä jousitakomoiden tai jonkinmoisien custom rallialustafirmojen puolelle..? tämän lajin harrastusta mietin vasta sitten tossissaan kun on muutamat ohc sierrat ja omegat romuraudaksi ajettu paikallisilla ek:oilla:DDD
ex: bmw e28 520i bavaria alfaromeo 75 3.0v6

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ensin 200 heppaa lisää koneeseen niin alkaa onnistumaan suuren maailman tyyliin. Märällä riittää toki vähempikin jolloin ei ole ongelmia minkään kestävyyden kanssa.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

taitaa driftaaminen syödä pikkasen kardaanin niveliä.. :)

Avatar
Grendel
Viestit: 537
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

1) voi madaltaa 2 mm tarkkuudella (ei toki jäykisty pätkääkään madaltamalla)
2) jousia löytyy ainakin 25, 27 ja 30 mm
3) madallus syö helposti pakosarjoja. siinä päähaitta
4) ei vaikeaa mutta jouset voivat olla lujassa
5) onko driftin alfalla järkevää on eri asia. siihen ottaisin kyllä 2000 berlinan :-)

jukkas
Viestit: 71
Liittynyt: 21 Joulu 2006, 22:28
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja jukkas »

juu okrait ajattelin että saisi 75 tulevaisuudessa sitten vähän enemmän huomiota;)
ex: bmw e28 520i bavaria alfaromeo 75 3.0v6

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Alfalla driftaamista voisi harkita mieluummin tuolla turpokiulialla. Se, kenellä on aikaa, tilaa ja vähän rahaa, saa tuosta kokolailla härskin laitoksen.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Grendel kirjoitti:1) voi madaltaa 2 mm tarkkuudella (ei toki jäykisty pätkääkään madaltamalla)
Onko tähän missään selkokielisiä ohjeita? Jonkun ruotsinkielisen löysin jostain mutta siitä mitään tajua :P

Ilmeisesti eri jaolla boori vääntösauvan eri päissä ja tästä syystä melko tarkka säätö?

kiinnostais paljonko yksi hammas pudottaa sauvan eri päistä muuttamalla hammas kerrallaan?

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Ei ole vielä itse tullut tehtyä, mutta seuraavien ohjeiden mukaisesti meinasin koittaa.
pee kirjoitti:Enpä ole minäkään vielä kokeillut säätää vääntösauvoja, mutta kuvittelisin sen menevät jotenkin näin: vääntösauvassa on siis etuosassa 35 ja takana 34 pooria. Eri poorimäärä mahdollistaa korkeuden säätämisen (360/34-360/35)=0,303 asteen välein, joka tarkoittanee noin 1,5mm korkeutta(tosin jos halutaan saivarella, niin korkeus on vain arvio, sillä tuossahan liikutaan ympyrän kehällä, mutta tarkkuus lienee silti riittävä :-) ). Siispä, jos halutaan saada aikaan esimerkiksi 30mm madallus vasemmalle puolelle, tulee tehdä seuraavaa: lasketaan madallukseen tarvittava poorimäärä: (30mm)/(1,5mm/poori) = 20 pooria. Ensin merkataan nykyiset paikat vääntösauvaan ja tukivarteen, kuten myös vääntösauvaan ja korikiinnikkeeseen(taakse). Sitten auton kulkusuunnasta katsottuna kierretään vääntösauvaa takakiinnikkeeseen nähden 20 pooria myötäpäivään, jolloin tukivarsi periaatteessa kiertyisi 20pooria*(360astetta/(34pooria/kierros)) = 212 astetta ja samalla kompesoidaan kiertämällä tukivartta vääntösauvaan nähden vastapäivään 20pooria edellisestä asemasta, jolloin tukivarsi periaatteessa kiertyisi takaisinpäin 20pooria*(360astetta/(35pooria/kierros)) = 206 astetta. Lopullinen kierto on noin 6 astetta eli noin 30mm korkeudessa.

Homma toistetaan muuten samalla tavalla toiselle puolelle, mutta kiertosuunnat pitää muuttaa.

Äkkiä voisin kuvitella, että tässä on oikeasti mahdollisuus saada vahinkoa aikaiseksi, mikäli unohtaa merkata alkuperäiset paikat ja kokeilee tehdä säädön perstuntumalla. Joten ollaanpas varovaisia säädellessä...

Niin juu, en tietenkään ota mitään vastuuta tästä ohjeesta, ja ne jotka ovat kyseisen homman oikeasti tehneet voisivat kertoa kokemuksiaan ja oikaista mahdolliset virheelliset.
Teksti lainattu tuolta.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

En ole ko.lajia seurannut ja pidin sitä ennen kesää ihan teinijuttuna. Työmaalle sattui kesämieheksi kaveri joka on ja kisaa ko.lajia ihan "huipulla" ja se sai mieleni kääntymään. Vaikkakaan laji ei olisi vieläkään se mitä itse mieluiten ajaisin tai seuraisin. Mutta toki sitten tuli Alfat puheeksi:
1. Joku oli aloittanut GTV6 projektin josta olisi pitänyt tulla lajiin auto. Hommaan tuli monta muttaa, painonjakauma, taka-akseliston vaikea muokattavuus (koska en ole mikään pro en yritä edes selittää millaista takapäätä lajiin haetaan), osien saatavuus ja hinta. Autot oli myynnissä ko.lajin palstalla.
2. ko.kaverini oli harrastanut lajia turbo-japseilla mutta nyt oli selkeänä että seuraava auto on joku "iso-lohko" euro. Eli Manta, Omega yms. Piti 3L kokoa miniminä mistä voi saada riittävän potkun lajiin.
3. Huomautan kuitenkin että itse en ymmärrä lajista mitään.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Olin toissa kesänä ensimmäistä kertaa "driftaamassa" 75-mallilla (3.0). Perän madallus oli tehty tien varresta löydetyillä 185/60 14" -kumeilla, jossa oli helvetisti ilmaa.

10 spinniä ja 7 kertaa radalta. Päivän viimeisessä mutkassa sain aikaan yhden pitkän sladin. Sen jälkeen päätin, että oli sopiva hetki lähteä kotiin.

Olin vähän tutkinut driftausoppaita, mutta en ollut huomannut missään löytämääni kikkaa, jolla perän sai irti niin että ehti mukaan itsekin. Hevosvoimilla se ei lähtenyt kuin kävelyvauhdissa, eikä satasen vauhdilla uskaltanut. Liian hidas vauhti johti karmeisiin loikkiin, johon ei ehtinyt mukaan - ja pihalle.

Homma onnistui jarrulla siinä vaiheessa kun kori asettuu kanttaamaan mutkaan. Pieni näpäytys kaasu päällä ja sen jälkeen urku auki ja tähtäystä.

jukkas
Viestit: 71
Liittynyt: 21 Joulu 2006, 22:28
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja jukkas »

ajattelin lähinnä pieniä parannuksia että voisi lähinnä koittaa vaikka jossain tilavilla parkkiksilla. siis olettaen että perus taito on kohdillaan ja ettei alfa karkaa kanttareihin tai lampputolppiin... auttaisiko jos ostaisi jäykemmät taka jouset ja vaikka laittaisi taaksekkin uretaanipuslat?
ex: bmw e28 520i bavaria alfaromeo 75 3.0v6

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Lukkohan täytyy olla purevampi kuin alkuperäinen. Muuten homma ei toimi.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Karkeesti suunnilleen driftereissä on kait yleensä pehmeät jouset+iskarit perässä ja jäykät edessä nopean ohjauksen ja uretaanipuslien kanssa, luistot alkaa suht helposti ja juoheesti vähänkuin varottaen...helpommin hallittavissa nopean ja tarkan ohjauksen kanssa + voimaa ja venyvyyttä pitää olla...

75:en painojakauma ei ehkä ole aivan ihanteellinen siihen hommaan. Kardaanikumejakin tosiaan kannattaa olla kotitarpeiksi jemmassa.

Euroopan mestari on joku hollantilainen kaveri viritetyllä M3 bemari farkulla, ainakin Gti magazinen mukaan.. :-D

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

jukkas kirjoitti:ajattelin lähinnä pieniä parannuksia että voisi lähinnä koittaa vaikka jossain tilavilla parkkiksilla. siis olettaen että perus taito on kohdillaan ja ettei alfa karkaa kanttareihin tai lampputolppiin... auttaisiko jos ostaisi jäykemmät taka jouset ja vaikka laittaisi taaksekkin uretaanipuslat?

Tämäpä olisikin fiksua. Yritä vaikka jossain prisman parkkiksella puoli viiden aikaan päivällä.. :shock:
...suljetulla alueella...? :wink:
..ammattina autoslalom..

Carlo Coppa
Viestit: 673
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

No sielläpä hyvinkin :-D . Vai oletko itse keksinyt parempia paikkoja? Ajankohdan voi toki valita toisinkin. Ja märkä asfaltti (tai talvikeli) helpottaa hommaa sekä kuskin että kardaanin munkkien kannalta. Vielä ei ole tolppiin kolissut..

No joojoo, ehkä tässä tapauksessa ei ole kyse oikeasta driftauksesta :mrgreen:.

Avatar
Jarno
Viestit: 491
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Täähän on just sitä, mihin 75 on luotu. Lisävinkkejä:
Etupyörät helvetilliselle haritukselle ja taka-akseli taivutetaan myös lievälle haritukselle --> Kyllä reagoi ja lähtee takapyöräluistoon!
Lukkoperän tilalle Kemppi/Esab(tms)-"yhtä puuta taka-akseli".
Takajarrupaineen säätömahdollisuus.
Kitka tai nastattomat talvirenkaat.

+Huomautus, ettei enää sovellu tieliikennekäyttöön. :twisted:

Avatar
PP
Viestit: 161
Liittynyt: 02 Elo 2005, 09:15

Viesti Kirjoittaja PP »

Tehdas on pyrkinyt juuri tällaisen toiminnan estämiseen laittamalla kumisia niveliä kardaaniin. Kuminivelten toinen tarkoistu on suojata vaihdelaatikkoa kovilta iskuilta, mutta niitä on aikanaan käytetty kardaaneissa sekä myös kilpa-autojen vetoakselien nivelissä parantamaan takarenkaiden pitoa kiihdytettäessä. Jos Alfasta haluaa kunnon drifterin pitää ensimmäisenä rakentaa "kova kardaani" ilman kumisia niveliä. Voi olla raakaa touhua laatikolle mutta ei kai kunnon drifteri oikeassa käytössä muutenkaan kestä kovin kauaa :mrgreen:
TPP

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Vanheneminenhan on noiden rättien ongelma mutta kärsiikö ne niin pahasti ajotyylistä koska sijaitsevat moottorin ja kytkimen välissä? Driftauksessa olisi tarkoitus saada homma toimimaan ilman kytkimellä pelleilyä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
PP
Viestit: 161
Liittynyt: 02 Elo 2005, 09:15

Viesti Kirjoittaja PP »

Kyllähän ne rätit sudittelua kestää, mutta takarenkaat saa paljon paremmin irti kun veto ei tule kuminivelien vaimentamana.
TPP

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Kai siinä "vakavasti" otettavassa driftauksessa on tarkoitus paketin olla sellainen että teho riittää luistoihin.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

PP kirjoitti:Kyllähän ne rätit sudittelua kestää, mutta takarenkaat saa paljon paremmin irti kun veto ei tule kuminivelien vaimentamana.
no eivät varmaan kestä jos kisoissa käydään driftaamassa, ehkä satunnaiset luistatukset katukäytössä menee.. :roll:

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Mitä tavaraa noissa tehtaan kisavehkeissä nuo olivat? Minusta edelleen laji ei ratkaise vaan se kuinka paljon otat potkua koneesta.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Mielestäni reipas mutkaan tulo kakkosella, pieni näpäytys ja pitkä luisto ei ehkä kovin paljoa syö kumia kardaanista. Mutu-tuntumalla se ei vaikuta kovin väkivaltaiselta. Mutta eipä ole ollut videota auton alla, joten en tiedä miten helvetillisiä hytkähdyksiä siellä tapahtuu. Ja koska täysin uusittu pakettini koneesta vaihdelaatikkoon ääntelee jo nyt 1000 km jälkeen, voi teoria olla väärä.

Minä luulin kyllä, että perän jäykennys tekee perästä luistavamman ja kovalla nokalla vain auraillaan. Mutta ehkä mainittu löysäperä-resepti on niihin driftausvehkeisiin, jossa on tehoa.

Oma vakiopärä kun on kiinni kuin kuminauhoilla. Tuntuu että tavara venyy ja venyyt ja sitten kun irtoaa, niin lähtee lapasesta kuin lapio jäisen talkkarin katolta... vai miten se meni.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

155:sta viedään pitkässä kahvassa http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=8392

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Hehe, tais vähän lapsettaa? :mrgreen:
Tein itse - säästin

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Oleino kirjoitti:Hehe, tais vähän lapsettaa? :mrgreen:
Vähän niinkusta meikäläistä sillon kun äejä oli meikäläisen kyydissä apparalla, paitsi että meikän kahvaukset oli lyhyitä ja töksähteleviä... :mrgreen:
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jos driftaaminen asvaltilla on kallista niin etuvedolla hiekalla on köyhän miehen versio ja hiekkapuhallus tulee kaupan päälle :-D

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

ihan kivaahan tuo on :D

Avatar
nakkis
Viestit: 566
Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
Car(s): 156 JTDm SW -03 &-05,
75 V6 `Murica 3.0
147 JTDm -06
+ AWD Saparo
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja nakkis »

Sinuna odottaisin suosiolla sitä talvea.. :)
[__/==\*/==\__] (Oo--\*/--oO)

Avatar
Joksa
Viestit: 409
Liittynyt: 12 Syys 2006, 13:17
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Joksa »

Rolle kirjoitti:Jos driftaaminen asvaltilla on kallista niin etuvedolla hiekalla on köyhän miehen versio ja hiekkapuhallus tulee kaupan päälle :-D
Tai paikalliselta mäkkäriltä pari tarjotinta

http://www.youtube.com/watch?v=xgePtgZlUhE

ja lisää hakusanoilla "tray drift"

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Otsosmi kirjoitti:
Oleino kirjoitti:Hehe, tais vähän lapsettaa? :mrgreen:
Vähän niinkusta meikäläistä sillon kun äejä oli meikäläisen kyydissä apparalla, paitsi että meikän kahvaukset oli lyhyitä ja töksähteleviä... :mrgreen:
Niin, siinähän oli mainio esimerkki seiskavitosen soveltumisesta driftaamiseen. :wink: Turbo tais vaan tuoda oman mausteensa sladejen tasapainotteluun,.
Tein itse - säästin

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

arvaappa rasvis kuka.
..ammattina autoslalom..

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Tuli käytyä tänään apparaa kiertämässä Alfalla, pääsin siinä sit samalla kaverin kaverin Mitsu EVO9.n (n.+360hv/470nm) kyytiin, ja kaveri ei oikein muuta tehny ku driftas sillä.. voin sanoo etten oo ikinä ollu niin hurjassa kyydissä! Tyyliin +sata lasis suolenkin mutkiin, vastaheitolla tapposladissa mutkien läpi 4 rengasta sutien, jotenki tuntu olevan kaiteet pelottavan lähellä :crazyeyes: Mutta nyt kun on selvinny hengissä siitä niin voi sanoo että hauskaa oli :mrgreen:
Pari kuvaa evosta albumissa..

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Joku oli aloittanut GTV6 projektin josta olisi pitänyt tulla lajiin auto. Hommaan tuli monta muttaa, painonjakauma, taka-akseliston vaikea muokattavuus (koska en ole mikään pro en yritä edes selittää millaista takapäätä lajiin haetaan), osien saatavuus ja hinta. Autot oli myynnissä ko.lajin palstalla.
Oiskohan kyseessä nämä kohtuuhintaiset projektit? http://forum.vastaheitto.com/index.php?topic=596.0

6500 kuulostaa halvalta...

Niin ja ei sitä drifterin takapäätä tehdä pehmeämmäksi kuin etupäätä. Yleensä se on jäykempi.
Nyrkkisääntönä voi pitää sitä, että tehdään hyvä rata-alusta jonka takapään pitoa heikennetään vähän ja pyöränkulmia muutetaan paremmin luisutteluun sopivaksi. Vanhoilla talvirenkailla tms. huonoilla kumeilla ei noissa touhuissa pärjää. Ei riitä vauhti. Tehoa ei välttämättä tarvitse. Viime kesänä tais yksi mies pärjätä ihan kohtalaisesti noin 100 hevosvoimaisella farmari c-kadetilla.
Kyllä sillä 75:lla voi pärjätä tuossa touhussa. Etupiirakat pitää vaan laittaa kääntymään lisää!
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

jknracing kirjoitti: Kyllä sillä 75:lla voi pärjätä tuossa touhussa. Etupiirakat pitää vaan laittaa kääntymään lisää!
Ja nopeemmin :wink:

Vastaa Viestiin