164:sen sähköt!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
PPT
Viestit: 245
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 13:39
Car(s): MB GLK,Alfa Romeo Spider Quadrifoglio verde
Paikkakunta: Kokkola/Kesäisin Öja!

164:sen sähköt!

Viesti Kirjoittaja PPT »

Mitä releitä vasemmalta oikealle,sulakekotelossa on 164 2.0 tw :ssä?
Takaluukussa oleva rele akun vieressä,,mikä??
Laturi pukkaa 14 v ulos,,mutta yönaikana virtaska häipyy!!??
Akku on 2 kk vanha! Onko kokemusta samanlaisesta ilmiöstä!!
Toiminta on taikasana!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

En nyt ulkoa muista noita sulakekotelon releitä, mutta takakontin rele on takalasinlämppärille.

Autosta muuten löytyy releitä vähän joka paikasta, mm. keskikonsolin sisältä, mittariston takaa, hanskalokeron alapuolelta ja konehuoneestakin ainakin neljästä paikkaa.
- Epäkelpokeräilijä -

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Autetaanpa miestä mäessä. Nämä ovat -90 164:n omistajan käsikirjasta:
ylärivi vasemmalta oikealle lukien ( 6kpl) :
1. suuntavilkku
2.ovipeilien lämmitys
3.kattoluukku/sähkötoimiset istuinsäädöt
4.sähkölasit, etuovet
5.sähkölasit, takaovet
6.ovivalot

vasemmalla alhaalla on takasumuvalo ja vasemmalla keskellä on etusumuvalot.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Pahimmillaan virtavuotoa on todella vaikea löytää.Periaatteessa yksinkertaisin olisi että tavaratilan kytkin ei toimisi.Eli valo palaisi aina.Tietty voisit tehdä perinteisen valokynä testin.Eli akunkenkä irti ja valokynä väliin(siis tyhjän akunnavan ja irroitetun kengän väliin)..Jos palaa kirkkaasti on vuoto suuri.Jos palaa kirkkaasti voi lamppuna suurentaa (ts.sen wattimäärää kasvattaa) eli jos vaikka 21w palaa vielä ihan täysillä on vuoto todella iso.Näin "mittaamalla" saa suuntaa missä vois vuoto olla.Samoin jos epäilee jotain niin kytkee sen irti autosta ja mittaa joko valo sammui.En ole 164:sta joutunut mittaamaan,nimittäin useissa "nyky"autoissa jää hieman valo hehkumaan,eli se voi olla normaalia.OK laturi lataa mutta oletko varma toimiiko diodisilta?Eli purkaako laturi seisonnassa?

Avatar
Profil
Viestit: 109
Liittynyt: 25 Maalis 2003, 13:07
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Profil »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:En nyt ulkoa muista noita sulakekotelon releitä, mutta takakontin rele on takalasinlämppärille.
:? Mulla ainakin takalasinlämppärin rele (ajastimella varustettu) on siinä vasemmalla olevassa sulakerasiassa... Se muita pari senttiä korkeampi... Joutuu nimittäin aina tönimään sitä hiukan vinoon että saa lämppärin päälle :oops:
Renault Laguna 1999, Punto 55 1996

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Sen akun vuotovirran voi vielä paremmin mitata yleismittarilla, virtamittaus, 10A asteikko ja akun miinuksen ja miinuskaapelin...mittari kestää hyvin jos ei purku ole yli 10A...!

Serkulla oli joskus 155:ssa 1A purku, huonohko akku meni viikon aikana tyhjäks..syylliseksi selvisi loppujen cd-boxivaihtaja takaluukussa merkkiä Alpine...vähän aika kyllä haettiin ennenkun löyty, mittausvaiheessa nääs kun mittarin kytkin niin keskuslukko naksutteli ees taas ja sotki mittausta.

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Profil kirjoitti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:En nyt ulkoa muista noita sulakekotelon releitä, mutta takakontin rele on takalasinlämppärille.
:? Mulla ainakin takalasinlämppärin rele (ajastimella varustettu) on siinä vasemmalla olevassa sulakerasiassa... Se muita pari senttiä korkeampi... Joutuu nimittäin aina tönimään sitä hiukan vinoon että saa lämppärin päälle :oops:
Siellä takakontissa on ainakin sähköantennin rele.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Meillä merkkihuollon kurssilla väitettiin että uusista vaikea mitata A-mittarilla.Ja yleensä kun mittaa kynällä tai mittarilla niin kun on kytkettynä mittaus niin käyttää irtonaista napaa pari sekunttia navan kyljessä jolloin auton elektroniikka yms hässelit palautuu normaali asentoon.Sen jälkeen mittausvälineen läpi kulkeva virta riittää pitämään ne tarkoitetussa "asennossa"

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Latasin tossa vähän aika sitten ensimmäistä kertaa akkua, ja vedin laturin akkuun kiinni niinku yleensäkin ja sit töpseli seinään ja..... ritinrätin kuuluu jostain sisältä :oops: . Noh irrotin sit piuhat akusta ja homma skulas niinku pitääkin, mut mikä ihme saa aikaan noin hirveen metelin (rupes meinaan hieman pelottamaan :crazyeyes: ). En oo meinaan ennen törmännyt tollaseen missään muussa autossa.

Tulipahan mieleeni et mites käy jos tarttee joskus pistää käynnistys kaapeleilla virtaskaa, mitesköhän sit käy.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Osaisiko joku kertoa miten korjaisin pikku vian matka/nopeus mittarista. Elikä suurimman osan ajasta mittari ei näytä mitään ja kilometrit ei rullaa, välillä palaa itse toimintaan. Yhden pikku kikan olen keksinyt, kun mittari ei toimi niin painaa takasumuvalot päälle (joita ei edes ole) ja pois niin useimmiten kuuluu pieni "naps" ja mittari on jällen toiminnassa. En ole varma että vaikuttaako töyssyt ajettaessa, mutta se on hyvin mahdollista.

Andros
Viestit: 293
Liittynyt: 20 Loka 2003, 23:53
Car(s): 159 SW TBi
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Andros »

Itseäni on kiusannut sama nopeusmittari ongelma. Sumuvalo kikkasi toimii myös itselläni :-D . Joku viisaista varmaan osaisi neuvoa mistä päin vikaa kannattaisi lähteä etsimään, itse kun erittäin tumpelo sähköasioissakin.

Jannu
Viestit: 65
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 22:32
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jannu »

Sen vuotovirranhan vois paikantaa periaatteessa melko pienelle alueelle. Irrottaa kaikki sulakkeet mitä autos sähkövermeisiin kuuluu, löytyvät varmaan pääasiassa sulake taulusta mut on niitä varmaan ympäri autoa, siellä missä noita releitäkin on. Sitten vaa A-mittari väliin ja töksimään sulakkeita takaisin kiinni. Todennäköisesti vika on siinä piirissä minkä sulake nostaa virtaa, vaikka ei pitäs.

Vastaavalla tavalla metsästin autostani oikosulun. kartotin oikosulun suuruutta erilaisin sulakkein. 50-ampeerin sulakkeeesta ei kehannu laittaa isompaa, sekin kesti vaa sekunnin murto-osan, vaik kympillä pitäs selvitä. ei muuta ku kaikki liittimet irti, sulakkeet ehjiks ja töksimää liittimiä paikalleen kunnes palaa sulake.....

Aikaa toi kyllä vie aika reilusti.....

Vastaa Viestiin