156 lämmityslaite
Valvoja: Moderators
156 lämmityslaite
Mikähän mahtaa olla vikana, kun lämmitylaite ei puhalla ollenkaan lämmintä? Toimi vielä talvella ja keväällä niin kauan ku tuli niin lämmin että alko tarvimaan ilmastointia. Nyt kun on taas tällaiset koleat ilmat niin ei irtoa ollenkaan lämmintä... Onko jollakin ollut vastaavia kokemuksia??? Nesteen oon tarkistanut että on tarpeeksi. Moottori lämpiää ihan normaalisti.
Audi A4 1,8T Avant-02, Alfa 156 2.5v6-99, Nissan Urvan 2.3 Turbo-diesel, Aprillia ditec-03
Tässä työreissulla iski lämmityslaitteella mielenkiintoinen ongelma. Kylmä käynnistys ja lämpötilansäädin 24 asteeseen. puhallin 2:lla. Ilmastointi pois. Koppi lämpenee ok seuraavien 30km matkalla. Seraavaksi lämmityslaite alkaa puskeen kylmää. Nostan lämpötilaa. Lämpötila ok. Taas puskee kylmää jne. jne. Viimein säädin on täysillä. Nupia alkaa kuumottaa kunnolla. Säädän pikkaisen pienemmälle. Puskee tupaan jääkylmää ilmaa... Seuraavat 80km mentiin sitten aika vaihtelevassa säässä...
Oma "diaknoosi" : jostain syystä sisätilan lämpötila-anturin seutu oli aika lämmin -> hämää anturin/sisätilan lämmön korkeammalle.
Vuoto jostain letkusta keskikonsolissa??
Kojelaudan Päällimmäiset ilmaräppänät oli kyllä kiinni...
Oma "diaknoosi" : jostain syystä sisätilan lämpötila-anturin seutu oli aika lämmin -> hämää anturin/sisätilan lämmön korkeammalle.
Vuoto jostain letkusta keskikonsolissa??
Kojelaudan Päällimmäiset ilmaräppänät oli kyllä kiinni...
Tutulta kuullostaa, tuolla oma kertomukseni:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=7297
Anturin vaihto on helppo homma puukädellekin, voisi kai tuota anturia kokeilla puhdistaakin. Oli yllättävän kallis mokkula. (muistaakseni 100eur paikkeilla)
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=7297
Anturin vaihto on helppo homma puukädellekin, voisi kai tuota anturia kokeilla puhdistaakin. Oli yllättävän kallis mokkula. (muistaakseni 100eur paikkeilla)
VMP
Re: 156 lämmityslaite
Voi kyllä olla ihan perinteinenkin vika. Fiat pohjainen tuulettajan moottori jumittaa usein. Eli pyöriikö tuulettajan/lämmittäjän moottori ollenkaan?bomber kirjoitti:Mikähän mahtaa olla vikana, kun lämmitylaite ei puhalla ollenkaan lämmintä? Toimi vielä talvella ja keväällä niin kauan ku tuli niin lämmin että alko tarvimaan ilmastointia. Nyt kun on taas tällaiset koleat ilmat niin ei irtoa ollenkaan lämmintä... Onko jollakin ollut vastaavia kokemuksia??? Nesteen oon tarkistanut että on tarpeeksi. Moottori lämpiää ihan normaalisti.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Se anturiin integroitu mikkiflekti on kooltaan luokkaa peukalonpää, ehkä siihen voisi rakennella jonkun näytönohjaintuulettimen tms. vermeen. Vähän virityksen makuinen tuosta kyllä tulisi.
Anturi-flektipaketti taisi tosiaan olla Deltassa vajaat sata euroa kun sitä GTV:hen kyselin, on sama osa kuin 156:ssa.
Anturi-flektipaketti taisi tosiaan olla Deltassa vajaat sata euroa kun sitä GTV:hen kyselin, on sama osa kuin 156:ssa.
- Epäkelpokeräilijä -
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Entäs jos pelittää? Tänään ilman ja auton ollessa kylmä huomasin kuunnella flektiä (siloinhan se monesti pitää ääntä) ja sirinästä päätellen kyllä siellä pyöritään.KJS kirjoitti:Luultavasti tuo flekti ei nyt pelitä ja anturi mittaakin keskikonsolin lämpötilaa.
Muutenhan tuo olisi ollut hyvä selitys. Nyt ei tierä..
Senza cuore saremmo solo macchine
Luulisi, että lämmityslaitteen puhallin pitää enemmän ääntä kuin tuo pikkuinen nysä. Helppo tuo keskikonsoli on purkaa, pitää vaan johdot kytkettynä jonka jälkeen kääntää virrat päälle => näkee pyöriikö anturin ropeli.hagger16 kirjoitti:Entäs jos pelittää? Tänään ilman ja auton ollessa kylmä huomasin kuunnella flektiä (siloinhan se monesti pitää ääntä) ja sirinästä päätellen kyllä siellä pyöritään.KJS kirjoitti:Luultavasti tuo flekti ei nyt pelitä ja anturi mittaakin keskikonsolin lämpötilaa.
Muutenhan tuo olisi ollut hyvä selitys. Nyt ei tierä..
Myöskin paineilmalla voi suhauttaa anturin reiästä kun auto on ajettu lämpimäksi (myös keskikonsoli), jos paineilma muuttaa puhalluksen lämpötilaa radikaalisti, ei tuo ropeli luultavasti toimi.
Lisäksi tuli mieleen, että voisihan tuo anturin reikä olla esim. pölyn tukkima, eikä ilma menisi anturille vaikka ropeli pyörisi.
VMP
Sen ropellin toimimisen voi tsekata ihan katsomalla taskulampun kanssa sitä. Siinä huomaa eron kun laittaa virrat päälle, mikäli se lähtee pyörimään. Tuossa juuri tuli itseltäkin tsekattua kun toimii vähän oudosti toi automaatti-ilmastointi. Flekti kyllä pyöri, mutta pölyä siellä oli aika reippaasti.
Ilmojen kylmettyä ilmeni autosta taas uusi mysteerinen ääni, en tiedä kuuluuko asiaan vai mistä johtuu.
Kun säätää lämmönvalitsin nupin aivan ääriasentoon (max), niin jostakin hanskalokeron tienoilta kuuluu semmoista ihmeellistä epätahtista naputusta, ja kun säätää nuppia yhden "pykälän" verran taaksepäin, nakutus lakkaa.
Aukeaako sieltä joku rele joka rupeaa naputtamaan vai mistä näitä ääniä oikein tulee?
Kun säätää lämmönvalitsin nupin aivan ääriasentoon (max), niin jostakin hanskalokeron tienoilta kuuluu semmoista ihmeellistä epätahtista naputusta, ja kun säätää nuppia yhden "pykälän" verran taaksepäin, nakutus lakkaa.
Aukeaako sieltä joku rele joka rupeaa naputtamaan vai mistä näitä ääniä oikein tulee?
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Samaa olen ihmetellyt itsekin..dimmu kirjoitti:Ilmojen kylmettyä ilmeni autosta taas uusi mysteerinen ääni, en tiedä kuuluuko asiaan vai mistä johtuu.
Kun säätää lämmönvalitsin nupin aivan ääriasentoon (max), niin jostakin hanskalokeron tienoilta kuuluu semmoista ihmeellistä epätahtista naputusta, ja kun säätää nuppia yhden "pykälän" verran taaksepäin, nakutus lakkaa.
Aukeaako sieltä joku rele joka rupeaa naputtamaan vai mistä näitä ääniä oikein tulee?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Joo tois surina on eri juttu ja kuuluu varmaan asiaan ainakin ilmastoiduissa.Jarama kirjoitti:Omassa autossani kuuluu surinaa hanskalokeron takaa lähes aina kun lämmönsäädintä siirtää. Varsinkin jos sen jättää muualle kuin ääripisteisiin niin surisee, mutta lopettaa sen hetken päästä. Olisiko tämä lämmönsäätimen moottori ja sen läppä joka surisee???
Kai siellä joku moottori surisee ja tekee jotain kun nuppia kääntää.
Sitte tänään ilmeni aamulla pakkasten alettua sitä samaa "kuivaa" kitinää minuutin verran mitä viime talvenakin. Ilmeisesti kuuluu lämppärin ropellin laakereista? Onko kukaan rasvannut tai tehnyt sille hiljennyskonstia?
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Pelkääjän jalkatilasta suoja pois, jonka jälkeen puhaltimen moottori näkyy selvästi keskellä jalkatilaa. Lukitus ruuvi auki, johto irti ja kääntämällä moottori hiukan koko paska tippuu lattialle. Tämän jälkeen vähän crc:tä laakerien juureen, ei paljon koska se alkaa helposti käryämään jos sitä joutuu käämeihin. Moottori takaisin ja tyytyväistä ajelua muutaman kuukauden ajan, jonka jälkeen uusinta käsittely. Sitten kun alkaa olla viidennen kerran aika on jo parempi uskoa että rikki se on ja ostaa uusi tarvikeliikkeestä 100e kuolema.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.