Missä huollatte alfanne jyväskylässä?
Valvoja: Moderators
Missä huollatte alfanne jyväskylässä?
Elikkäs missäs sitä porukka käyttää alfan huollossa täällä päin.. ei muutakun kokemuksia, ruusut ja risut. Ei viihti kuitenkaan tuonne deltaan aina ekana olla menossa..
- rim
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Hiomo Kantanen, itse olen ollut ainakin tähän saakka tyytyväinen, homma sujuu hihnanvaihtoja myöten.
http://www.hiomokantanen.fi/
http://www.hiomokantanen.fi/
- rim
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Kantasen hinnat kesäkuulta 2007 kun kyselin hintaa JTS:n 80 tkm huollolle
(Huom ! Vesipumppua ei hihnanvaihdon hinnassa ole mukana)
HUOLLON OSALTA TÖITÄ ON ILMANSUODATIN,RAITISILMASUODATIN,ÖLJYN
SUODATIN+ÖLJYT,NESTEIDEN TARKASTUKSET SEKÄ TARVITTAESSA LISÄYKSET.SEKÄ
NIVELTEN TARKASTUKSET JA MUUT HUOLTO-OHJELMAN MUKAISET TYÖT HUOLLON HINTA ON NOIN 210-230€
JAKOPÄÄN VAIHTO SISÄLTÄÄ JAKOHIHNAT,KIRISTIMET,OHJAIN RULLAN.
OSAT MAKSAVAT 218,30€
SEKÄ TYÖT JAKOPÄÄN OSALTA 236€
(Huom ! Vesipumppua ei hihnanvaihdon hinnassa ole mukana)
HUOLLON OSALTA TÖITÄ ON ILMANSUODATIN,RAITISILMASUODATIN,ÖLJYN
SUODATIN+ÖLJYT,NESTEIDEN TARKASTUKSET SEKÄ TARVITTAESSA LISÄYKSET.SEKÄ
NIVELTEN TARKASTUKSET JA MUUT HUOLTO-OHJELMAN MUKAISET TYÖT HUOLLON HINTA ON NOIN 210-230€
JAKOPÄÄN VAIHTO SISÄLTÄÄ JAKOHIHNAT,KIRISTIMET,OHJAIN RULLAN.
OSAT MAKSAVAT 218,30€
SEKÄ TYÖT JAKOPÄÄN OSALTA 236€
Viimeksi muokannut rim, 18 Syys 2007, 12:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- MP
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Kukkumäen TBllä tehtiin mun entiseen 156seen (2.0 TS) 120 huolto + kannentiivisteen koeponnistukset yms., ku vesipumppu hajos kesken reissun + auto keitti. Hintaa tuli haikkine hilppeineen ja ekstratöineen 750 jooroa muistaakseni siältäen osat (vesipumppu, hihnat (tasap. + jakoh. + kiristimet ja ohjaimet) ja öljyt ja putsarit ja nesteet. Käsittääkseni huoltomies oli lisäksi Alfa-harrastaja. Hyvä kuva jäi siitä hommasta. Aikaa on kulunu tuosta jo tosin 2 ja puoli vuotta tai jotain...
MP
- Antieko
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Minä olen ollut tyytyväinen Kantasen palveluun. Pyrkivät järjestämään korjaus/huolto aikaa ruuhkasta huolimatta. Nyt tuntuu osaamista olevan V6 24V moottoreidenkin huoltoon. Eivätkä tunnu kääntävän selkää vaikeinpienkaan ongelmien edessä! Sellaisia pajoja on mielestäni luvattoman paljon, joissa Alfa Romeo on ylitsepääsemätön ongelma.
Vasta eilen hain Alfani jakopäärempasta Kantaselta. Nyt käy taas kuin sukkasillaan, jos kuutosesta voi niin sanoa. Puhtikin selvästi parani.
Vasta eilen hain Alfani jakopäärempasta Kantaselta. Nyt käy taas kuin sukkasillaan, jos kuutosesta voi niin sanoa. Puhtikin selvästi parani.
- 155156
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Näin on, ja varmistin asian vielä Haapiolta. Silti paikallinen valtion katsastusaseman katsastusmies nosti siitä ja kun huomautin asiasta, oli kommentti "tästä näitä aina nostetaan". Punto nostettiin samassa paikassa kallistuksenvakaajan hennoista kiinnityslenkeistä, vaikka Puntossa on erinomaiset ja hyvin merkatut nostopaikat. Sillä katsastusasemalla en käy enää. Kyseessä on Seppälänkankaan iso konttori.Antieko kirjoitti:Onpa minultakin jossain huoltsikalla meinanneet nostaa takapoikkipalkista! Se on alumiinia eikä kestä nostamista. Asiasta on maininta auton ohjekirjassa, joten tarkkana saa olla!
Hyvä tietää tuollainen seikka, osaa olla viemättä autoa sinne155156 kirjoitti:Näin on, ja varmistin asian vielä Haapiolta. Silti paikallinen valtion katsastusaseman katsastusmies nosti siitä ja kun huomautin asiasta, oli kommentti "tästä näitä aina nostetaan". Punto nostettiin samassa paikassa kallistuksenvakaajan hennoista kiinnityslenkeistä, vaikka Puntossa on erinomaiset ja hyvin merkatut nostopaikat. Sillä katsastusasemalla en käy enää. Kyseessä on Seppälänkankaan iso konttori.Antieko kirjoitti:Onpa minultakin jossain huoltsikalla meinanneet nostaa takapoikkipalkista! Se on alumiinia eikä kestä nostamista. Asiasta on maininta auton ohjekirjassa, joten tarkkana saa olla!
- Antieko
Mitenhän ne muilla katsastusasemilla nostaa? Olen aina jäänyt kahvin juontiin, joten en tiedä mitä hallissa on tapahtunut. Auttaisikohan katsastukseen vietäessä, kojetaulussa,esim. keltapohjainen tarralappu, jossa teksti:
ÄLÄ NOSTA TAKAPALKISTA SE EI OLE RAUTAMALMISTA!
Suu sanallisestihan en niitä arvaa neuvomaan mennä.
Aikoinaan yksi tuttava meni siellä Seppälän isossa neuvomaan jostain asiasta, kun pelkäsi ison vaurion syntyvän kovakouraisesta katsastuksesta.
Katsastaja oli tokaisut: AUTON ON KESTETTÄVÄ VUOSIKATSASTUS!
ÄLÄ NOSTA TAKAPALKISTA SE EI OLE RAUTAMALMISTA!
Suu sanallisestihan en niitä arvaa neuvomaan mennä.
Aikoinaan yksi tuttava meni siellä Seppälän isossa neuvomaan jostain asiasta, kun pelkäsi ison vaurion syntyvän kovakouraisesta katsastuksesta.
Katsastaja oli tokaisut: AUTON ON KESTETTÄVÄ VUOSIKATSASTUS!
- Mozzarella
Itselläkin hihnanvaihto kohta edessä. Kiitos vaan paikkavinkeistä. Missä muuten vaihdatatte öljynne, vai ovatko kaikki tee-se-itse-miehiä? Minunkin JTS syö halulla Mobilin 0w40:stä, joten kohta lienee taas vaihdon paikka . Castrolin Magnateciä monet suositelleet...
Mistäs puljusta saisi Castrolia koneeseen?
- MKT
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Öljynvaihtopaikkoja on vaikka kuinka, eihän se rakettitiedettä ole. Jkl:ssäkin monta paikkaa jotka vaihtaa öljyt odottaessa ja voi ottaa vaikka omat öljyt mukaan.Mozzarella kirjoitti:Itselläkin hihnanvaihto kohta edessä. Kiitos vaan paikkavinkeistä. Missä muuten vaihdatatte öljynne, vai ovatko kaikki tee-se-itse-miehiä? Minunkin JTS syö halulla Mobilin 0w40:stä, joten kohta lienee taas vaihdon paikka . Castrolin Magnateciä monet suositelleet...
Ja hei, käytä ihmeessä sopivampaa öljyä JTS:lle kuin 0W40!!! Ohjekirja taitaa suositella 10W60 joten eipä ihme jos tuota menee. Ei öljynkulutuksesta eroon pääse, mutta muuttuu järkevämmäksi.
- Antieko
Mozzarella kirjoitti:Itselläkin hihnanvaihto kohta edessä. Kiitos vaan paikkavinkeistä. Missä muuten vaihdatatte öljynne, vai ovatko kaikki tee-se-itse-miehiä? Minunkin JTS syö halulla Mobilin 0w40:stä, joten kohta lienee taas vaihdon paikka . Castrolin Magnateciä monet suositelleet...
Siellä Kantasella vaihtuu öljytkin. Valvoline öljyistä löytyy sopivat. Itse olen käyttänyt max lifeä. Aluksi kulutin mobilin 0W40 kunnes tajusin että se ei ole oikea öljy ainakaan minun autooni.
ps. Kantasella tsiikataan vähän muutenkin alfan alle öljyn vaihdon yhteydessä.
Kukkumäen TB:llä ei onnistunut
Kävin vaihdattamassa öljyjä 147 jtdm:n, mutta vaihtamatta jäi. Eivät löytäneet putsaria. Nostossa oli helmat (levikkeet) rutussa, mutta käskin pyöritellä tassuja sen verran ylemmäs, ettei helmat tuhoudu.
Vein sieltä auton keljon oilboyssille, jossa hetkisen etsimistä ja löytyihän se sieltä.
Kävin vaihdattamassa öljyjä 147 jtdm:n, mutta vaihtamatta jäi. Eivät löytäneet putsaria. Nostossa oli helmat (levikkeet) rutussa, mutta käskin pyöritellä tassuja sen verran ylemmäs, ettei helmat tuhoudu.
Vein sieltä auton keljon oilboyssille, jossa hetkisen etsimistä ja löytyihän se sieltä.
Jos haluatte asiantuntevaa ja todella hyvää palvelua on paikka silloin JMT-Autopalvelu Oy Nisulankadulla !
Siellä todella palvellaan asiakasta ja homma viedään "perille" asti.
Vaan kiirettä heillä on, niinkuin asiallisessa firmassa pitääkin olla.
Toisaalta, jos kyseessä on normaalihuolto, eikös ajan voisi tilata muutamaa viikkoa etukäteen !? Ja kyllä "Tuomas" kiire tapauksissa pyrkii auttamaan heti.
Suosittelen, ei ole pettymyksiä tullut.
Siellä todella palvellaan asiakasta ja homma viedään "perille" asti.
Vaan kiirettä heillä on, niinkuin asiallisessa firmassa pitääkin olla.
Toisaalta, jos kyseessä on normaalihuolto, eikös ajan voisi tilata muutamaa viikkoa etukäteen !? Ja kyllä "Tuomas" kiire tapauksissa pyrkii auttamaan heti.
Suosittelen, ei ole pettymyksiä tullut.
"pappa-alfisti"
- Mozzarella
tuossa kun käytin 100k km huollossa deltassa helmikuussa, ni tuli puhe hihnojen vaihdosta. Äijä tais tiskin takaa mainita osien olevan jo yli 800 ernoa ja työt siihen päälle. vai oisko jopa puhunu 1000 eurosta. perkeleesti siis. Deltan hinnoilla työt taitaa olla 5h x 85 €
Melko kallista, mutta elämä on. Hieno auto.
- Anthon
- Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998 - Paikkakunta: Jyväskylä
Kiva kuulla. Noh, JMT on tosin kivenheiton päässä kotoa. Se ei tietysti heidän ansiotaan ole, mutta erittäin kätevää mulle. Sijaisautokin löytyy yleensä aina, veloituksetta.Java kirjoitti:Oho, Petikon Autoasilla hihnan ja vesipumpun tms. mikä siinä vaihdetaan yleensä samalla niin vaihto töineen 270 egeäAnthon kirjoitti:JMT:llä hihnanvaihdot 120 tkm ajettuun 156:een 730 euroa, joista töiden osuus 220 euroa. Tarvikkeet Muukkoselta.
- maybetomorrow
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Jatketaampas tänne yhdellä paikalla lisää.. tosin Saarijärvellä johon on mulla lyhin matka: Rantakivi (ex. Ranta-Esso) on nyt viimeksi ollut paikkana, parhaansa tekevät vaikka ei aina ihan oikeaa osaa tulekaan. Asiantunteva ja ystävällinen palvelu, työ 60€ tunti. Fiatin ja Fordin valtuutettu merkkihuolto nykyään. Lupasi ottaa hihnakin käsittelyyn tulevaisuudessa vaikka niin monet siitä kieltäytyvät Aiempi paja Laukaassa oli halvempi mutta kun etukäteen kyselin hihnanvaihtoa ja sen suhteen tarjottiin ei-oota niin vaihdoin paikkaa.