Vanteiden kunnostuksesta
Valvoja: Moderators
Vanteiden kunnostuksesta
Onko tietoa pystyykö noita vanteita millään konstilla kunnostaa/maalata,ja pysyykö noissa mikään maali? Joskus muistan kuulleeni jopa alan firmoista... Tietoa tai kokemuksia?
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Ei kannata maalata, ei se maali niissä kunnolla pysy. Omasta kesän alussa maalattu tavallisella 2K- maalilla. Tulos EI PYSY. Aika karun näköset. Olen nähnyt myös vanteet, jotka lasikuulapuhallettu ja tämän jälkeen pulverimaalattu. EI PYSY. Kivet iskee maaalin pois. Millä lie tehtaalla maalaavat kun kesto on aivan toista luokkaa.
No kyllähän niissä pulveri ja 2K pysyy jos pohjakäsittely on oikein tehty.
Ennen pulverointia suositellaan kromatointia ja 2K väreille asianmukaista happoväriä alle. Lisäksi pohjakäsittely on tehtävä mieluummin välittömästi puhalluksen jälkeen ennen kuin alumiinin pinta oksidoituu. Jos näin on päässyt tapahtumaan, jokin vahvasti emäksinen pesuaine ja reilu huuhtelu korjaa tilanteen (konetiskiaine, ammoniakki).
Pulverilla pinnoitetaan myös ilman välikäsittelyä heti puhalluksen jälkeen ja hyvin pysyy.
Ennen pulverointia suositellaan kromatointia ja 2K väreille asianmukaista happoväriä alle. Lisäksi pohjakäsittely on tehtävä mieluummin välittömästi puhalluksen jälkeen ennen kuin alumiinin pinta oksidoituu. Jos näin on päässyt tapahtumaan, jokin vahvasti emäksinen pesuaine ja reilu huuhtelu korjaa tilanteen (konetiskiaine, ammoniakki).
Pulverilla pinnoitetaan myös ilman välikäsittelyä heti puhalluksen jälkeen ja hyvin pysyy.
- italia
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
- Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06
Exät: 13 Alfaa... - Paikkakunta: Espoo/Kärkölä
Juurikin näin,kaikki on kiinni pohjatöistä!24valve kirjoitti:No kyllähän niissä pulveri ja 2K pysyy jos pohjakäsittely on oikein tehty.
Ennen pulverointia suositellaan kromatointia ja 2K väreille asianmukaista happoväriä alle. Lisäksi pohjakäsittely on tehtävä mieluummin välittömästi puhalluksen jälkeen ennen kuin alumiinin pinta oksidoituu.
Tässä pari räpsäisyä kun maalasin oman 155:n vanteet.
Klik ja Räps
Noi on maalattu ihan tavallisella Glasuritin vesiohenteisella massalla ja päällä saman firman 2K-HS lakka.
Pohjalle laitoin tuon happovärin sijasta epoksin,joka on mielestäni kestävämpi ja ei ole niin herkkä turvottamaan pohjien reunoja.
(Silviolle: Älä turhaan pelästy etteikö muka pysy värit kiinni, varmasti pysyy ellet niitä tahallasi pieksä ja murjo sepelissä ja katukivissä.)
QUORTHON 1966-2004
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- italia
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
- Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06
Exät: 13 Alfaa... - Paikkakunta: Espoo/Kärkölä
^Kyllä vain,100€
Hinta sisältää pohjatyöt ja maalauksen.(Ei lasikuulapuhallusta)
Hinta sisältää pohjatyöt ja maalauksen.(Ei lasikuulapuhallusta)
Alumiinivanteita ei juuri tuon takia ikinä pidä puhaltaa teräsrakeella tai hiekalla,vaan ainoastaan lasikuulalla joka on hellävaraisempi,joten ei syö vannetta kraatereille.KJS kirjoitti:Mulla maksoi muistaakseni 200 teräsraepuhallus ja pulverimaalaus+lakkaus. Maalaustyön jälki oli ihan hyvää, mutta nykypaskavanteet tahtoo ottaa puhalluksesta itseensä ja saavat aikaan röpelöistä pintaa sinne tänne.
QUORTHON 1966-2004
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Itse hoidin omien maalauksen täsmälleen samalla lailla kuin KJS. Kokemuksetkin on vastaavat. Pinta tosiaan jäi hieman röpelöiseksi, mutta maalia ei ole lähtenyt yhtään (mitä nyt muutama naarmu omien sähläyksien takia), joten melkein voisin sanoa että tuo pulverimaali kestää todella hyvin.
Edit: Hinta tosin oli kallis.
Edit: Hinta tosin oli kallis.
T:mi Jouko Koli tuntuu nauttivan paljon luottamusta erinäisissä harrastepiireissä, eikä hintojenkaan pitäisi olla paha.
Koodi: Valitse kaikki
T:mi Jouko Koli, Hyvinkää, p.019-463 015
- hiekkapuhallus, teräs-/lasikuulapuhallus kaapissa
- jauhepolttomaalaus, jauhepolttolakkaus