156 1.8 TS

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Jusu
Viestit: 5
Liittynyt: 22 Loka 2007, 10:40
Paikkakunta: Rauma

156 1.8 TS

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Hei kaikille foorumin käyttäjille!

Olen juuri liittynyt joukkoonne ostamalla ensiautokseni Alfa Romeon 156:sen, ja ostoon olen ollut erittäin tyytyväinen! Ainoa asia joka mieltäni vaivaa on pieni "klonksahdus" joka kuuluu auton "niiatessa" jarrutustilanteissa, ääni kuuluu etupäästä mutta mistä sieltä, se on vielä täysi mysteeri. Auto tulee olemaan talven yli lämpimässä tallissa pienen puunauksen takia =) mitään muodonmuutosta ei ole tarkoitus tehdä vaan pitää alfa alkuperäisessä, täydellisessä muodossaan :) tarkoituksena olisi maalauttaa konepelti ja vasen etu-ovi uudestaan sillä konepellissä on muutama erittäin häiritsevä kiveniskemä ja ovessa mysteerinen pystysuuntainen naarmu joka on täysin valkoinen. Myöskin soitin ja vakiokaiuttimet tulee vaihtumaan joihinkin laadukkaisiin tuotteisiin, hifiä harrastavana alfan vakiokaiuttimet eivät oikeen iske, tiedätte varmaan mitä tarkoitan :)

Ja vielä lisää tietoa alfastani:
Vuosimallia 2000
Kilometrilukema: 128tkm
Värinä toimii alfan oma punainen joka on mielestäni alfan ainoa oikea väri :) en minä sitä sano että muut värit olisivat huononnäköisiä vaan että alfa = punainen ;)

Olen myöskin kuullut juttua että 156 syö/juo öljyä, pitääkö tämä väite paikkansa? Ja onko tämä kulutus erilaista eri koneiden välillä?

Kiitoksia jo valmiiksi kaikista vastauksista joita tulette antamaan, ja kaikille hyvää päivänjatkoa!

Jusu

Avatar
Alfonso
Viestit: 352
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 14:47
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Alfonso »

Itsellä oli myös vm.2000 1.8 ja se ei paljoa öljyä syönyt, vaihtovälillä ei koskaan tarvinnut lisätä, mutta usein se oli lähellä alarajaa ennen vaihtoa
O Tempora O Mores

Avatar
jiigee
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiigee »

Kuuluuko kolahdus, kun ajat kuopista, viemärinkansien yli tms? Oma 156 piti tuota kolinaa kesällä. Vaihdoin eteen "koiranluut" (oikeammin kallistuksenvakaajan tukitangot), niin loppui kolinat siihen.
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Nuo etupään kolinat ovat joskus työläitä paikallistaa ja voivat johtua monestakin syystä. Etupään alustapalikat ovat tunnetusti kulutustavaraa. Tuo koiranluu lienee yksi yleisimpiä syitä. Omanikin joskus harvoin kolahtelee kuopissa, mutta syytä ei ole löytänyt sen paremmin korjaaja kuin katsastusmies vaikka asiasta erikseen mainitsin. Seuraan tilannetta ja jos se pahenee niin täytyy sitten taas yrittää selvittää. Jos kolina on jatkuvaa niin lienee paljon helpompaa.

Tuosta öljynsyönnistä, tieto pitää ihan täysin paikkansa ja koskee erityisesti twin spark moottoreita (ja ilmeisesti myös JTS(?)). V6 ei ilmeisesti niinkään.

Kulutus on yksilöllistä, esim. omaan 156 1.8:iin saa lisätä pari litraa kympillä, 147 1.6:een riittää puolisen litraa. Edesmennyt 155 2.0 oli aikamoinen juoppo myös. Myös öljymerkki/laatu tuntuu vaikuttavan asiaan.

Jusu
Viestit: 5
Liittynyt: 22 Loka 2007, 10:40
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Ei ole kuulunut, vain rajummin jarruttaessa. Uskoisin kuitenkin jos kuoppa olisi tarpeeksi iso niin ääni kuuluisi mutta eipä ole tullut sen pahemmin testattua =)

Vastaa Viestiin