Jakohihna 164 v6 superiin
Valvoja: Moderators
Jakohihna 164 v6 superiin
Elikkäs olis hihnanvaihto ajankohtanen ja neuvoja kaipailisin.Kyseessä 12v versio.Mitä erikoistyökaluja tarvii,ja onko tossa koneessa kunnon merkit?Mitä kaikkia osia kannattaa vaihtaa samalla.Yritin tossa ettiä ohjeita ja kuvia,mut en löytäny.Budjetti ei salli vaihdattaa joten yritettävä ite.Motonetista ei löytyny osia,mut lienee jostain kouvolan seudun muusta varaosa liikkeestä löytyyy?Kaikki hyvät neuvot otetaan vastaan!
Ei tarvi mitn erikoistyökaluja, nokkien ja kampiakselin stefat kannattaa vaihtaa samalla... ajoitusmerkeistä en ny muista mut ei kait mitn ihmeellistä.. Jos ilmennyt öljyvuotoja niin hihnankiristäjän korjaussarja kannattaa varata, maksaa noin 35€, itse en vaihtanut edes kiristimen rullaa vaan otin suojat pois ja painoin injektioruiskun neulalla uudet rasvat sisään, kallis kun muistaakseni oli uus rulla... Säädöstäkään en ny muista mut jostain muistaakseni löytyy topicci... Jotaa sentää muistaa.. 

- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kampiakselin ajoitusmerkit oli muistaakseni hihnapyörällä, nokkien merkit löytyvät laakeripukeista joten venakopat ja vähän muutakin tauhkaa on purettava pois että niitä pääsee mulkoilemaan.
Nokkien hihnapyörissä oli joku moniosainen keksintö ja välissä o-renkaat jotka pitää vaihtaa jos hihnapyörähäkkyrät menee purkamaan.
Nokkien hihnapyörissä oli joku moniosainen keksintö ja välissä o-renkaat jotka pitää vaihtaa jos hihnapyörähäkkyrät menee purkamaan.
- Epäkelpokeräilijä -
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
tuossa superissa kiristin muistaakseni erityyppinen kuin vanhemmissa 12V koneissa eli ei ole öljynpaineella toimiva, toisinsanoen ei tarvii mitään korjausarjoja..Snake kirjoitti:Ei tarvi mitn erikoistyökaluja, nokkien ja kampiakselin stefat kannattaa vaihtaa samalla... ajoitusmerkeistä en ny muista mut ei kait mitn ihmeellistä.. Jos ilmennyt öljyvuotoja niin hihnankiristäjän korjaussarja kannattaa varata, maksaa noin 35€, itse en vaihtanut edes kiristimen rullaa vaan otin suojat pois ja painoin injektioruiskun neulalla uudet rasvat sisään, kallis kun muistaakseni oli uus rulla... Säädöstäkään en ny muista mut jostain muistaakseni löytyy topicci... Jotaa sentää muistaa..
Kyseinen operaatio tuli suoritettua viikonloppuna (ehti vähän muutakin tehdä). Osat tilasin alfa-servicestä ja tulikin nopeasti 5:ssä päivässä. Itse kiristin menee tosiaan kokonaan uusiksi ja kustansi n. 150eur. Suurin työ on purkaa kaikki ylimääräset rojut pois tieltä. Kannattaa aloittaa purkamalla apukuskinpuolen sisälokarit, koska sitten hymyilyttää miten hyvin kaikki on esillä. Sen jälkeen ei enää paljon tässä hommassa tosin hymyilytäkään.
Alakerran merkit löytyi niin vaihdelaatikon aukosta kurkkimalla kuin myös jakopään puoleisesta päästä hihnapyörästä, tosin joku voi haluta irrottaa tämän pyörän vaikkakin remmin saa pois ja uuden tilalle myös hihnapyörän ollessa paikallaan. Ja ne yläkerran merkithän on siellä nokka-akseleissa/pukeissa, ja minä ainakin halusin nähdä niiden olevan kohdallaan, joten otin venttiilikopan kannet irti.
Summa summarum, voisi tuosta helposti pari satkua maksaa jollekin jos ei älytöntä intoa ole itse alkaa rassaamaan.
Alakerran merkit löytyi niin vaihdelaatikon aukosta kurkkimalla kuin myös jakopään puoleisesta päästä hihnapyörästä, tosin joku voi haluta irrottaa tämän pyörän vaikkakin remmin saa pois ja uuden tilalle myös hihnapyörän ollessa paikallaan. Ja ne yläkerran merkithän on siellä nokka-akseleissa/pukeissa, ja minä ainakin halusin nähdä niiden olevan kohdallaan, joten otin venttiilikopan kannet irti.
Summa summarum, voisi tuosta helposti pari satkua maksaa jollekin jos ei älytöntä intoa ole itse alkaa rassaamaan.
