156:n raidetangonpään irroitus.
Valvoja: Moderators
156:n raidetangonpään irroitus.
Ajattelin kysästä ennen osien tilaamista, että kannattaako samalla tilata koko raidetanko, pään lisäksi.
Ajattelin vain, että mahtaa olla pää pirun tiukassa, kun kesllä kävin kulmat säädättämässä, niin kaveri ei uskaltanut vääntää väkisin yhtään enempää kun pelkäsi tangon menevän poikki.
Että jos tulee sen kireyden kanssa rikottua tanko.
Onkos tuohon olemassa mitään hyvää patenttia millä se pää lähtee nätisti auki?
Autoa ei ole mahdollista saada muutakuin tunkin varassa ilmaan ja se vaikeuttaa huomattavasti tarvittavaa voiman käyttöä avaamisen suhteen, kun ei pääse kokonaan alle.
Ajattelin vain, että mahtaa olla pää pirun tiukassa, kun kesllä kävin kulmat säädättämässä, niin kaveri ei uskaltanut vääntää väkisin yhtään enempää kun pelkäsi tangon menevän poikki.
Että jos tulee sen kireyden kanssa rikottua tanko.
Onkos tuohon olemassa mitään hyvää patenttia millä se pää lähtee nätisti auki?
Autoa ei ole mahdollista saada muutakuin tunkin varassa ilmaan ja se vaikeuttaa huomattavasti tarvittavaa voiman käyttöä avaamisen suhteen, kun ei pääse kokonaan alle.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
Re: 156:n raidetangonpään irroitus.
Vaihda raidatangon sisä- ja ulkopäät samalla kertaa niin voit irroittaa sen sisäpäästä.dimmu kirjoitti: Onkos tuohon olemassa mitään hyvää patenttia millä se pää lähtee nätisti auki?
VMP
Re: 156:n raidetangonpään irroitus.
Eli tuleeko se tanko sisäpään mukana vai pitääkö se tankoki hommata vielä erikseen? Mites sinne sisäpään mutteriin pääsee käsiksi, aika ahtaassa paikassa muistaakseni taisi olla.mattijus kirjoitti:Vaihda raidatangon sisä- ja ulkopäät samalla kertaa niin voit irroittaa sen sisäpäästä.dimmu kirjoitti: Onkos tuohon olemassa mitään hyvää patenttia millä se pää lähtee nätisti auki?
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
Re: 156:n raidetangonpään irroitus.
Sisäpää on raidetangossa kiinni ja ulkopää on sitten kiinni sisäpäässä. Sisäpäähän pääsee käsiksi kun ottaa suojakumin auki, kannattanee kääntää ohjaus tappiin siten, että sisäpää tulee mahdollisimman pitkälle ulos.dimmu kirjoitti: Eli tuleeko se tanko sisäpään mukana vai pitääkö se tankoki hommata vielä erikseen? Mites sinne sisäpään mutteriin pääsee käsiksi, aika ahtaassa paikassa muistaakseni taisi olla.
Aikoinaan kun vaihdoin raidetangon sisäpään, isoin ongelma oli ulkopään irroittaminen sisäpäästä. Lukitusmutteri oli umpijumissa, joten vaihdoin molemmat päät kerralla.
VMP
Periaatteessa väljän puolen rengas kääntyilee / heiluu omia aikojaan sen väljän verran. Ajossa ei välttämättä huomaa mitään radikaalia eroa, auto voi tuntua epämääräiseltä mutkissa tms. Itse lähinnä ihmettelin, että miksi en enää halunnut kanttailla mutkatietä reilummin.dimmu kirjoitti:Mitenkäs tuo väljä raidetangonpää oireilee ajossa?
VMP