164:sen mittaristo probleema
Valvoja: Moderators
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
164:sen mittaristo probleema
mikäs mahtaa olla alfassani kun kääntää virrat päälle niin alfan valvontayksikkö jää päälle eli kaikki merkkivalot palaa?ja kun pistää koneen käymään niin muut sammuu paitsi öljynmäärä valo,öljyä on.joskus kun ei ole malttanut odottaa valojen sammumista ja on käynnistänyt niin toi öljyvalo on jäänyt päälle mutta sammunut sitten kun on startannut uudelleen.
Re: 164:sen mittaristo probleema
Valojen kuuluukin palaa hetken aikaa virrankytkennän jälkeen. Mulla tuo öljymäärän valo jäi palamaan kun öljy oli lähellä minimiä ja auto oli kallellaan johonkin suuntaan käynnistettäessäalfa164 kirjoitti:mikäs mahtaa olla alfassani kun kääntää virrat päälle niin alfan valvontayksikkö jää päälle eli kaikki merkkivalot palaa?ja kun pistää koneen käymään niin muut sammuu paitsi öljynmäärä valo,öljyä on.joskus kun ei ole malttanut odottaa valojen sammumista ja on käynnistänyt niin toi öljyvalo on jäänyt päälle mutta sammunut sitten kun on startannut uudelleen.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
vika löytyi
öljynmäärän anturi oli oikkarissa eli johdot yhdessä siinä pakosarjan tienoilla ja tämän vuoksi mitkään valot ei sammunut kun virta oli kytketty 

- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: vika löytyi
juu kiva tietää....alfa164 kirjoitti:öljynmäärän anturi oli oikkarissa eli johdot yhdessä siinä pakosarjan tienoilla ja tämän vuoksi mitkään valot ei sammunut kun virta oli kytketty

kaikki alfa controllin valot päällä...nytpähän tietää mistälähteä vikaa hakemaan...

- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: mutta
Mikähän mahtaa olla vikana kun testinapista painamalla ei mikään valo syty, ei ole syttynyt koko sinä aikana kun auto on minulla ollut?alfa164 kirjoitti:mikä iinä valvontakeskuksessa mahtaa olla vikana kun ne valot ei sammu?
Tuli vaan mieleen että ei ne varoitusvalot ehkä syty ollenkaan vaikka olisi tarvekin! Latauksen, käsijarrun ja ajovalojen merkkivalo kyllä toimi, mutta muut on ihan hiljaa sammuksissa aina.
AlfaTom
ajossa:Giulietta 2.0
tallissa:164 TS
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Samaa mieltä Pohjoosen Alfistin kanssa, nuo jarrupalojen ja erilaisten litkujen varoitusvalot ovat lievästi sanottuna ongelmallisia ja ehkä siksi "poistettu käytöstä".
Mutta syttyvätkö nuo käsijarrun yms. valot testinappulasta? Jos mittaristo pysyy silloinkin pimeänä, nappulassa lienee vikaa tai johto on irti. Mittariston alareunan paneelin saa irti näin:
-nappuloiden valaistujen symbolien muovilipareen alta ruuvi auki, toiselta puolelta myös vastaavasta paikasta ruuvi veks
-paneelin kummastakin päästä alapinnasta ruuvit auki
-kohtuullista voimaa käyttäen paneeli pois, lähtee parhaiten kiskomalla hiukan yläviistoon
Tulipa vielä mieleen, oletko koettanut tripin nollausnamiskaa? Noiden liittimet ovat samanlaiset ja sopivat siis päikseen, kasatessa ne menevät "aina" nurin päin jollei huomaa tarkistaa toimintaa.
Mutta syttyvätkö nuo käsijarrun yms. valot testinappulasta? Jos mittaristo pysyy silloinkin pimeänä, nappulassa lienee vikaa tai johto on irti. Mittariston alareunan paneelin saa irti näin:
-nappuloiden valaistujen symbolien muovilipareen alta ruuvi auki, toiselta puolelta myös vastaavasta paikasta ruuvi veks
-paneelin kummastakin päästä alapinnasta ruuvit auki
-kohtuullista voimaa käyttäen paneeli pois, lähtee parhaiten kiskomalla hiukan yläviistoon
Tulipa vielä mieleen, oletko koettanut tripin nollausnamiskaa? Noiden liittimet ovat samanlaiset ja sopivat siis päikseen, kasatessa ne menevät "aina" nurin päin jollei huomaa tarkistaa toimintaa.
- Epäkelpokeräilijä -