Voi myrkky... 33 -90 16v ei käynnisty..
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Voi myrkky... 33 -90 16v ei käynnisty..
Tere!
Ongelma:
Autosta katosi veto moottoritiellä. Hetken odottelun jälkeen auto käynnistyi normaalisti. Käynti oli tosin aika tökkivää, kuten on ollut jo pitkään, mutta meno on onnistunut.
Nyt eilen vaihdoin alle talvirenkaita ja aioin ajaa auton talliin, niin eikö tuo pirun keksintö käynyt vaan 3lla pytyllä. Ainakin ilmeisesti näin.
Nyt piti ryhtyä vian metsästykseen, niin ei enää ees käynnisty koko perkeleen rotisko.
Mistä pitäisi alkaa vian etsintä?
Omista automiehen taidoista toki, mutta sitä on jo läpikäyty..
Mutta tuolta tekniseltä puolelta, eli konepellin alta?
Onko ideoita?
Kiitos etukäteen.
Ja pikku päivitys näin jälkikäteen;
kone pyörii, bensa haisee ja siinä kaikki..
Ongelma:
Autosta katosi veto moottoritiellä. Hetken odottelun jälkeen auto käynnistyi normaalisti. Käynti oli tosin aika tökkivää, kuten on ollut jo pitkään, mutta meno on onnistunut.
Nyt eilen vaihdoin alle talvirenkaita ja aioin ajaa auton talliin, niin eikö tuo pirun keksintö käynyt vaan 3lla pytyllä. Ainakin ilmeisesti näin.
Nyt piti ryhtyä vian metsästykseen, niin ei enää ees käynnisty koko perkeleen rotisko.
Mistä pitäisi alkaa vian etsintä?
Omista automiehen taidoista toki, mutta sitä on jo läpikäyty..
Mutta tuolta tekniseltä puolelta, eli konepellin alta?
Onko ideoita?
Kiitos etukäteen.
Ja pikku päivitys näin jälkikäteen;
kone pyörii, bensa haisee ja siinä kaikki..
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: 29 Kesä 2005, 22:55
- Paikkakunta: kuopio
Re: Voi myrkky... 33 -90 16v ei käynnisty..
Kannentiivisteet, venttiilit ....? mulla ko. ongelmia ollut kun kesäkivaa on oikein rääkännytAlfred Romero kirjoitti:Tere!
Ongelma:
Autosta katosi veto moottoritiellä. Hetken odottelun jälkeen auto käynnistyi normaalisti. Käynti oli tosin aika tökkivää, kuten on ollut jo pitkään, mutta meno on onnistunut.
Nyt eilen vaihdoin alle talvirenkaita ja aioin ajaa auton talliin, niin eikö tuo pirun keksintö käynyt vaan 3lla pytyllä. Ainakin ilmeisesti näin.
Nyt piti ryhtyä vian metsästykseen, niin ei enää ees käynnisty koko perkeleen rotisko.
Mistä pitäisi alkaa vian etsintä?
Omista automiehen taidoista toki, mutta sitä on jo läpikäyty..
Mutta tuolta tekniseltä puolelta, eli konepellin alta?
Onko ideoita?
Kiitos etukäteen.
Ja pikku päivitys näin jälkikäteen;
kone pyörii, bensa haisee ja siinä kaikki..
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: 29 Kesä 2005, 22:55
- Paikkakunta: kuopio
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Nonnih...kello on 22.29 sunnuntai-iltana.
Auto odottaa pihassa tunnin resetointia, vartin tyhjäkäyntiä ja koeajoa.
Nyt sitten päätin vaihtaa aikoja sitten ostamani tulpat ja se olikin mukava 3 tuntinen. Miten ihmeessä siitä on tehty niin hankalaa?
No apu siitä ainakin oli, sillä auto käynnistyi oitis ja tyhjäkäynti oli tasaisempaa kuin kuukausiin.
En juhli vielä. Voi olla että koeajolta soitetaan ja herätetään vaimo rakas hakemaan mut tienposkesta .
Kiitos kaikille ajastanne!!
Auto odottaa pihassa tunnin resetointia, vartin tyhjäkäyntiä ja koeajoa.
Nyt sitten päätin vaihtaa aikoja sitten ostamani tulpat ja se olikin mukava 3 tuntinen. Miten ihmeessä siitä on tehty niin hankalaa?
No apu siitä ainakin oli, sillä auto käynnistyi oitis ja tyhjäkäynti oli tasaisempaa kuin kuukausiin.
En juhli vielä. Voi olla että koeajolta soitetaan ja herätetään vaimo rakas hakemaan mut tienposkesta .
Kiitos kaikille ajastanne!!
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Voi tätä ilon ja riemun päivää!!
Auto pelaa kuin unelma. Tunnustan siis heti, ettei vika ollut alfassa, vaan omassa laiskuudessani tulppien vaihdon suhteen.
Mutta kiitos vaan Pepperoni. Laitetaan tuokin vinkki takataskuun jos vaikka olisi vielä käyttöä.
Eikun häkää pönttöön!
Auto pelaa kuin unelma. Tunnustan siis heti, ettei vika ollut alfassa, vaan omassa laiskuudessani tulppien vaihdon suhteen.
Mutta kiitos vaan Pepperoni. Laitetaan tuokin vinkki takataskuun jos vaikka olisi vielä käyttöä.
Eikun häkää pönttöön!
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: 29 Kesä 2005, 22:55
- Paikkakunta: kuopio
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Niinpä niin...kun ei pelaa niin ei pelaa!!
Morjes taas!
Taas tarvittais vinkkejä.
NYT on ongelma sellainen, että auto alkoi taas käydä hiukka huonommin.
No meikä poika tekeen kaikenlaisia akun irroitus temppuja ja tyhjäkäynti taikoja.
A vot.., auto käy tyhjäkäynnillä jälleen tasaisesti, mutta ajossa tapahtuu seuraavaa;
-liikkeelle lähtiessä kierroksia tarvitaan reippaammin
-jossain 3500n kierroksen kohdalla veto päällä alkaa auto röpöttää.
Tästä kun painaa kaasua lisää, niin ei tapahdu MITÄÄN.
Noin yksinkertaisesti kuvailtuna ääni on "baaaaaa...". Että ei siirry kipinä tai
polttoaine sinne, mihin se on suunniteltu menevän.
Pedaalia kun nostaa, niin veto löytyy taas, mutta vaan tuohon noin 3500n
kierrokseen.
Voisiko joku ystävällisesti kertoa, mikä on a) rikki, tai b) tukossa, tai
c) totaalisesti pielessä.
Ei muuten mitään ongelmaa, mutta hermo perhana alkaa meneen..
Taas tarvittais vinkkejä.
NYT on ongelma sellainen, että auto alkoi taas käydä hiukka huonommin.
No meikä poika tekeen kaikenlaisia akun irroitus temppuja ja tyhjäkäynti taikoja.
A vot.., auto käy tyhjäkäynnillä jälleen tasaisesti, mutta ajossa tapahtuu seuraavaa;
-liikkeelle lähtiessä kierroksia tarvitaan reippaammin
-jossain 3500n kierroksen kohdalla veto päällä alkaa auto röpöttää.
Tästä kun painaa kaasua lisää, niin ei tapahdu MITÄÄN.
Noin yksinkertaisesti kuvailtuna ääni on "baaaaaa...". Että ei siirry kipinä tai
polttoaine sinne, mihin se on suunniteltu menevän.
Pedaalia kun nostaa, niin veto löytyy taas, mutta vaan tuohon noin 3500n
kierrokseen.
Voisiko joku ystävällisesti kertoa, mikä on a) rikki, tai b) tukossa, tai
c) totaalisesti pielessä.
Ei muuten mitään ongelmaa, mutta hermo perhana alkaa meneen..
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Joko tarkistit sen bensaletkun? Minulla siis tankilta pumpulle tuleva letku oli murtunut ilmeisesti pumpun puoleisesta liitoskohdasta niin, että se välillä vuoti, mistä ilmeisesti seurasi se että bensan paine laski aina hetkittäin. Liian alhainen paine estää käynnistyksen, ja voisi kuvitella että samasta syystä ei ota kierroksia kuin tiettyyn rajaan asti.
Korjaustoimenpide oli luokkaa "letku poikki murtuman kohdalta ja uudella klemmarilla kiinni".
Korjaustoimenpide oli luokkaa "letku poikki murtuman kohdalta ja uudella klemmarilla kiinni".
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
En muuten tarkistanut
No.., huomenna saan autoa vähän ilmaan niin syynään myös sen.
Vähän ropailin tänään, niin nyt elämys on seuraavanlainen;
Liikkeelle lähtiessä täytyy polkimella vähän lypsää kierroksia, ei oo niinkuin raakaa voimaa kehissä edes ponillista.
Ajossa menee joten kuten, mutta löytyy sellainen "pimeä" kierrosalue, jolla meno hyytyy.
Siitä kun survaisee pedaalia lattiaan, niin välillä hyökkää niin maan perusteellisesti ja välillä hyytyy ja täytyy hiukka keventää.
Eräs autosähkökorjaamon omistaja veikkasi että lambda sökö. Voisko tuo pitää paikkaansa?
Kyselin myös tulpanjohtoja koneeseen. Pienempi tehoiseen sarja ei olis kuin vähän yli 36 €. Mutta kappas kappas., tähän 95 kilowattiseen 101,60 € lähtö.
Hintaa jäisi 79 ekee...
Pakko tunnustaa, että vika on löydyttävä. Ei kestä lompuuki ton hintaisia kokeita
No.., huomenna saan autoa vähän ilmaan niin syynään myös sen.
Vähän ropailin tänään, niin nyt elämys on seuraavanlainen;
Liikkeelle lähtiessä täytyy polkimella vähän lypsää kierroksia, ei oo niinkuin raakaa voimaa kehissä edes ponillista.
Ajossa menee joten kuten, mutta löytyy sellainen "pimeä" kierrosalue, jolla meno hyytyy.
Siitä kun survaisee pedaalia lattiaan, niin välillä hyökkää niin maan perusteellisesti ja välillä hyytyy ja täytyy hiukka keventää.
Eräs autosähkökorjaamon omistaja veikkasi että lambda sökö. Voisko tuo pitää paikkaansa?
Kyselin myös tulpanjohtoja koneeseen. Pienempi tehoiseen sarja ei olis kuin vähän yli 36 €. Mutta kappas kappas., tähän 95 kilowattiseen 101,60 € lähtö.
Hintaa jäisi 79 ekee...
Pakko tunnustaa, että vika on löydyttävä. Ei kestä lompuuki ton hintaisia kokeita
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
No mulla ei kyllä maksanu tulpanjohtosarja 16V:hen ku tuon ~36e. Ihan tavalliset Bougicordin piuhat, ei mitkään mallikohtaset. En tiedä millaset tai kuinka järeet kaapelit tossa sitten PITÄIS olla, mutta kyllä nuokin tuntuu ihan toimivan... Ja varoituksen sana samalla, ensin tilasin saman merkin mallikohtaisen sarjan (joka oli jopa hieman halvempi), mutta piuhat oli aivan liian lyhyet! Joten tarkasta, jos mahdollista, niiden pituus. Jotain 80 cm tuntumassa ne kaikki on, en muista tarkemmin.
I do my loving in the winter.
Itsellä vähän samanlaisia kokemuksia noista tarvike tulpanjohdoista. Paikallisen liikkeen tiskiltä saanut parikin kertaa liian lyhyitä johtoja kun oon vaan tiskillä sanonut merkin/mallin ja ovat katsoneet pituudet "kirjasta". Parempi jos mittaa vanhat niin saa ainakin kerrasta tarpeeksi pitkät...Kirk kirjoitti:Ja varoituksen sana samalla, ensin tilasin saman merkin mallikohtaisen sarjan (joka oli jopa hieman halvempi), mutta piuhat oli aivan liian lyhyet! Joten tarkasta, jos mahdollista, niiden pituus. Jotain 80 cm tuntumassa ne kaikki on, en muista tarkemmin.
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Jaahas. Lambda on nyt vaihdettu ja olis sellainen tuntuma, että jotain se auttoi. Seuraava ongelma on se anturi, johon kaasuvivustolta menee akselin pää. Oli kiinnitysruuveista toinen poikki ja itse reteesti katkaisin toisen. Korjaus suoritettu nippusiteillä, siihen asti, kunnes ehdin purkaan nokkaa oikeaa korjausta varten.
Koneessa on ähkyä ihan kiitettävästi, liikkeellelähtö sujuu helpommin jne, mutta yhä edelleen on sokea kierrosalue, jolla auto röpöttää tai sitten tukahtuu.
Alan epäillä, että ennakonsäätö on aivan viturallaan. Välillä lyö niinkuin hiiren pakoputkeen tussahtamaan. Mistä päin hmm..autoa voisi ryhtyä etsimään mahdollista ennakonsäätö anturia tai muuta vastaavaa?
Pikkuhiljaa eteenpäin vaikka paikallaan poljetaankin...
Koneessa on ähkyä ihan kiitettävästi, liikkeellelähtö sujuu helpommin jne, mutta yhä edelleen on sokea kierrosalue, jolla auto röpöttää tai sitten tukahtuu.
Alan epäillä, että ennakonsäätö on aivan viturallaan. Välillä lyö niinkuin hiiren pakoputkeen tussahtamaan. Mistä päin hmm..autoa voisi ryhtyä etsimään mahdollista ennakonsäätö anturia tai muuta vastaavaa?
Pikkuhiljaa eteenpäin vaikka paikallaan poljetaankin...
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Tarkotatkohan kaasuläpän asentotunnistinta? jos se on nippusitelillä kiinni niin tuli vaan mieleen että sen väärä asento aiheuttaa nyökkimistä ja "tehon puutetta". Meinaan se saattaa päästä vähän liikkumaan tai vaikkei liikkuis niin saattaa olla väärässä asennossa. Ilmamäärämittarihan vaikuttaa seokseen välillä tyhjäkäynti ja noin 3500rpm jolloin se on tapissaan. Sytkän ajoituksella varmaan tarkotat hall-anturia? muistelisin nähneeni jossain kuvassa sen kuskin puolella lohkossa kiinni vauhtipyörän lähellä. Laitoitko muuten originale boschin lambdan vai tarvikemallisen?
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
No tuota anturia tarkoitin joo =)
Tuuppaan kohta alfan talliin ja alan taas hiukka pöyhiskelemään.
Ja tilasin muuten tulpanjohdot että sillee.
Tuosta katiskasta tuli nyt niinkuin kunnia-asia saada se kuntoon..
Niin lambda.., joo tarvikkeen otin. Laitoin samanlaisen 2 kk sitten clioon.
Ennen siinä oli arvot ihan poskellaan, mutta tuollainen samanlainen lambda kiinni ja arvot olivat tosi hyvät.
Eli niinkuin reenasin eka renulla =)
Toi Alfa on sellainen, että jos se olisi kaasari vehje, niin sanoisin että kiihdytyspumppu sökö.
Hitaasti vedättämällä se PÄÄSÄÄNTÖISESTI kiihtyy tasaisesti. Pikku miettimistä ja kakomista välillä, mutta kiihtyy..
Sitten jos lämän lossaa lattiaan, niin miettii hetken ja sitten mentiin..
En tiedä. Vaikeaa on, mutta jummijammi..
Tuuppaan kohta alfan talliin ja alan taas hiukka pöyhiskelemään.
Ja tilasin muuten tulpanjohdot että sillee.
Tuosta katiskasta tuli nyt niinkuin kunnia-asia saada se kuntoon..
Niin lambda.., joo tarvikkeen otin. Laitoin samanlaisen 2 kk sitten clioon.
Ennen siinä oli arvot ihan poskellaan, mutta tuollainen samanlainen lambda kiinni ja arvot olivat tosi hyvät.
Eli niinkuin reenasin eka renulla =)
Toi Alfa on sellainen, että jos se olisi kaasari vehje, niin sanoisin että kiihdytyspumppu sökö.
Hitaasti vedättämällä se PÄÄSÄÄNTÖISESTI kiihtyy tasaisesti. Pikku miettimistä ja kakomista välillä, mutta kiihtyy..
Sitten jos lämän lossaa lattiaan, niin miettii hetken ja sitten mentiin..
En tiedä. Vaikeaa on, mutta jummijammi..
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Moron!
Eilen kuskasin kaasuläpän asentoanturin(?) ja ilmin lempäälässä autosähkökorjaamolla.
Diagnoosi oli, ettei ilmistä saa mitään arvoja.
Tein kotiin tullessani "eevervaltaa" ja vääntelin hiukka sitä laahausliuskaa ja rohkeesti ilmi takaisin kiinni.
A vot.. auto käymään laakista ja käy kuin unelma.
On tehot tulleet takaisin, eikä nyi eikä rytkytä edes kylmänä, vaikka koemielessä aloin survoa pedaalia lattiaan.
Tein kuitenkin taas tuon mahdollisesti jopa tähänkin sopivan resetoinnin ja melkein vartin se puksutti kuin maamoottori, kunnes alkoi käymään niin suloisella sävelellä, että taisi tirahtaa onnenkyynel
Kuitenkin ongelma on se, että tuo liuska laahaa nyt paljon suuremmalla paineella, kuin varmasti alunperin on tarkoitettu.
Vastapelurista löytyi merkkejä siitä, että hiilikalvo on hiukka puhki, eli siirrynpä tästä tuonne ostetaan osastolle.
Kiitos kaikille vastauksista.
On vielä ihan pakko sanoa, että vaikka olen aika monella foorumilla eri automerkkejä omistaneena ja siitä johtuen, ei tälläistä yhteisöä oo kyllä missään muualla.
Vaikkei Alfalla olisikaan kirottu, kannattaa näitä juttuja lueskella jo siitäkin syystä, että mielelle tämä on parasta lääkettä mitä ilmaiseksi saa
Eilen kuskasin kaasuläpän asentoanturin(?) ja ilmin lempäälässä autosähkökorjaamolla.
Diagnoosi oli, ettei ilmistä saa mitään arvoja.
Tein kotiin tullessani "eevervaltaa" ja vääntelin hiukka sitä laahausliuskaa ja rohkeesti ilmi takaisin kiinni.
A vot.. auto käymään laakista ja käy kuin unelma.
On tehot tulleet takaisin, eikä nyi eikä rytkytä edes kylmänä, vaikka koemielessä aloin survoa pedaalia lattiaan.
Tein kuitenkin taas tuon mahdollisesti jopa tähänkin sopivan resetoinnin ja melkein vartin se puksutti kuin maamoottori, kunnes alkoi käymään niin suloisella sävelellä, että taisi tirahtaa onnenkyynel
Kuitenkin ongelma on se, että tuo liuska laahaa nyt paljon suuremmalla paineella, kuin varmasti alunperin on tarkoitettu.
Vastapelurista löytyi merkkejä siitä, että hiilikalvo on hiukka puhki, eli siirrynpä tästä tuonne ostetaan osastolle.
Kiitos kaikille vastauksista.
On vielä ihan pakko sanoa, että vaikka olen aika monella foorumilla eri automerkkejä omistaneena ja siitä johtuen, ei tälläistä yhteisöä oo kyllä missään muualla.
Vaikkei Alfalla olisikaan kirottu, kannattaa näitä juttuja lueskella jo siitäkin syystä, että mielelle tämä on parasta lääkettä mitä ilmaiseksi saa
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
Minä ketjun loppupään viestejä lukiessani olin jo ilmamäärämittarin hiilisiltoihin päässäni päätynyt. Ja sieltähän se vika taisikin sitten löytyä.
Kannattaa putsailla ne hiilisillat, se tekee käynnille ihmeitä. Edellisessä omassani oli ekana talvena kelien kylmettyä vähän samanlaista tautia, ja ilmamäärämittaria kun yleismittarilla katseltiin, antoi osan alueesta normilukemaa ja sitten välillä nollaa ja välillä murto-osaa siitä, mitä pitäisi. Hiilisillat olivat pinnaltaan lasittuneet. Näyttivät normaaleilta mutteivät johtaneet sähköä.
Hienolla hiekkapaperilla hioin. Ja ongelma hävisi auton loppuiäksi.
Kannattaa putsailla ne hiilisillat, se tekee käynnille ihmeitä. Edellisessä omassani oli ekana talvena kelien kylmettyä vähän samanlaista tautia, ja ilmamäärämittaria kun yleismittarilla katseltiin, antoi osan alueesta normilukemaa ja sitten välillä nollaa ja välillä murto-osaa siitä, mitä pitäisi. Hiilisillat olivat pinnaltaan lasittuneet. Näyttivät normaaleilta mutteivät johtaneet sähköä.
Hienolla hiekkapaperilla hioin. Ja ongelma hävisi auton loppuiäksi.