Otsikon kaltainen vaiva ilmennyt autossa jo vähän pitempäänkin. Vaivaa esiintyy kun kone on kylmä (kesällä vedenlämmöt <50C)
+
Eilen sitten kävi korvakuulolla karkeasti ja vilkutteli ruiskunvaloa ajonaikana 20min ajon jälkeen ja tuntui ettei veto ollut kokolenkin aikana kohdillaan.
Mitäs tosta pitäs päätellä, anturivikaa? Ilmamassamittari, imuilmanlämpöanturi? jotain muuta?
Joo, saattaapi olla tuo lambda hyvinkin se ongelma. Yritin tossa mittailla siitä resistanssia ja liittimen mistään pinnistä ei irronnut mitään , joten piuhassa tai itse anturissa häikkää.
nyt on sitten uus ILMI paikallaan ja tuntuu tehot palanneen. ...Ainoa mutta on se että ajon aikana kun painaa kytkimen pohjaan niin tyhjäkäynti kierrokset putoavat 500 ja 700 rpm : än välille, eli ei hyvä. Tämä siis silloin kun auto on lämmennyt, kylmänä ei ole ongelmaa. Kierrokset nousevat kyllä pitemmän aikaa paikallaan ollessa takaisin 900rpm :än tuntumaan
Tuota ongelmaa ei ollut aikaisemmin. Johtuiskohan tuo sitten lambdasta?
Joo, paikallaan ollessa kierrokset pysyvät tasaisesti normaalilla tasolla mutta sitten valoihin tultaessa heijaa. Saa olla pitemmän aikaa paikallaan ennen kuin käynti tasaantuu.
Ois keskiviikkona tulossa vähän pitempää ajoa ja ajattelin lorauttaa FORTE nimistä ainetta tankkiin. Ton pitäis puhdistaa lambdaa ja kattia(?)... kun ovat saattaneet kerätä törkyä tuon ILMI vian ollessa päällä. Täytyy kokeilla josko sillä ois vaikutusta.
Toi Jaraman juttu oli loistava "heiluuko kierrokset auton liikkuessa"... joo kyllä varmaankin... suurinpiirtein 1000-7000 rpm välillä riippuen nopeudesta ja vaihteesta....
Näytti lopettavan kierrosten heijauksen ihan itsekseen jo menomatkan aikana joten se kait siitä. Täytyy nyt kuitenkin käyttää tuota vielä päästömittauksessa tässä pikapuolin niin selviää sitten siitäkin että kuinka homma pelittää, vai pelittääkö.