Tyhjäkäynti heijaa liikkeessä
Valvoja: Moderators
Luultavasti heikalta saa edullisesti, www.heikka.fi. Todennäköisesti vajaan satasen maksaa, motonetissa taisi olla joku 70 €!
Kun pelkkä teho ei riitä!
- teuhka jr.
- Viestit: 25
- Liittynyt: 07 Syys 2006, 14:59
- Paikkakunta: Imatra
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=10375&highlight=
tuossa ketjussa on vinkkejä hankintaan eli alle satasen saa - näkyy olevan hinta axelaugustin`illa nyt 92 euroa. (Mene shop`iin ja ota "alle artikel" ja siellä sivu 3 puoliväli)
tuossa ketjussa on vinkkejä hankintaan eli alle satasen saa - näkyy olevan hinta axelaugustin`illa nyt 92 euroa. (Mene shop`iin ja ota "alle artikel" ja siellä sivu 3 puoliväli)
onko jollain ilmennyt tämän yhteydessä sellasta, että auto sammuu kokonaan ja ohjaus lakkaa toimimasta?!
oli nimittäin tänä aamuna paniikki tilanne, kun mutkassa asfalttikonetta ohittaessa (kytkin pohjaan -> pienempi vaihde silmään) yhtäkkiä lakkaa ohjaus toimimasta ja auto jatkaa kääntymistä!! en tiedä paniikki tilanteesta sanoa, sammuiko auto ja sen takia olisi muka ohjauskyky loppunut ja sitten vaihde silmässä paniikissa nostanut kytkintä.. ratti ei siis kuitenkaan kääntynyt..
onko normaalia, että koko ohjauskyky katoaa jos auto sammuu? eihän tuollaisessa ainakaan mitään järkeä olisi, vaarallistahan tuo on!!
noh, hengissä kuitenkin selvittiin......
oli nimittäin tänä aamuna paniikki tilanne, kun mutkassa asfalttikonetta ohittaessa (kytkin pohjaan -> pienempi vaihde silmään) yhtäkkiä lakkaa ohjaus toimimasta ja auto jatkaa kääntymistä!! en tiedä paniikki tilanteesta sanoa, sammuiko auto ja sen takia olisi muka ohjauskyky loppunut ja sitten vaihde silmässä paniikissa nostanut kytkintä.. ratti ei siis kuitenkaan kääntynyt..
onko normaalia, että koko ohjauskyky katoaa jos auto sammuu? eihän tuollaisessa ainakaan mitään järkeä olisi, vaarallistahan tuo on!!
noh, hengissä kuitenkin selvittiin......
niin ajattelinkin, että vaan ohjaustehostin droppasi pelistä ja säikähdyksissä ei sitten tuota voimaa hoksannut käyttää. täytynee tuo heijaus ongelma saada pois pelistä.. koneen ollessa kylmä, sammuu. lämpimänä heijaa 3 kertaa ja tasoittuu normaaliin 850 rpm.teuhka kirjoitti:Kyllä se jäykistää kun ohjaustehostin lähtee pelistä pois. Monet eivät enää varmaan muistakaan autoja, joissa ei tehostajaa ollut - tämä varmaankin selittää tämänkin kysymyksen vaikka eivät ne nyt ihan niin jäykkiä olleet kuin nykyautot ilman tehostinta.
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Oma tessu oireili aikansa suurinpiirtein samalla tavalla, kunnes alkoi sammuilemaan miten ja mihin sattuu, erityisen mielellään tietysti liikennevaloihin...kosmik kirjoitti:Vielä ei ole vaihdettu tuota nokka-akselin anturia. Se tekee nyt sellaista, että välillä se heijaa tyhjäkäyntiä koko ajan, välillä taas käyttää konetta 2000kierroksella. Mikähän sitä nyt vaivaa?
Käynti testerissä ja syynä kampiakselin asentotunnistin. Motonetin tökkeli tilalle, ja tyhjäkäynti ongelmat loppui siihen. Lukuun ottamatta tietysti tuota liikkeessä heijaamista. Sitä tuo kapistus on tehnyt aina ja tulee varmaan tekemäänkin, siihen nimittäin tottuu.
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Edestä päin katsottuna anturi sijaitsee koneen takaosassa. Imusarjan päällä on kaksi liitintä, valkoinen ja ruskea, joista ruskea on ko. anturin liitin. Sen johtoa seurailemalla löytyy itse anturikin. Sitä on vaikeahko (ellei jopa mahdoton) vaihtaa, jos autoa ei saa ylös, Eikä sitä johtoakaan ole tehtaalla ihan helppoa vaihtoa ajatellen konehuoneeseen ujutettu.
Itse alloittelin autoilun tehostamattomalla Sierralla. Raskaampaahan se ohjaaminen oli, mutta onhan Alfan ohjauksen raskaus moottori kiinni täysin siitä johtuvaa, että ohjaus on niin nopea! GTA varmaan vielä pahempi.teuhka kirjoitti:Kyllä se jäykistää kun ohjaustehostin lähtee pelistä pois. Monet eivät enää varmaan muistakaan autoja, joissa ei tehostajaa ollut - tämä varmaankin selittää tämänkin kysymyksen vaikka eivät ne nyt ihan niin jäykkiä olleet kuin nykyautot ilman tehostinta.
Itsellä on tähän asti tyhjäkäynnin heijaus lähtenyt pois kaasuläpän putsaamalla. Sillä kannattaa varmaan aloittaa.
Tähän aiheeseen omat havaintoni: tuossa 1,6TS:ssä on tyhjäkäynti ihan tasaisesti 1200rpm kun auto liikkuu, mutta putoaa normaaliin 950rpm auton pysähdyttyä. 2,0TS:ssä tyhjäkäynti heittelee juuri vastaavasti kuin tässä ketjussa on mainittu, ja normalisoituu 800rpm kohdalle kun auto pysähtyy.
Eli jossain on vika, ei pelkästään ominaisuus. Kaasuläpän puhtaudella ei ole tämän heittelevän tyhjäkäynnin kanssa tekemistä, sillä eihän se likaisuus voi pelkästään auton liikkuessa aiheuttaa vaivoja. Mahdollisesti voisi olla ECU:n ohjelmassa vikaa. Näissä ainakin siis eri ECU:t (eri numero kyljessä).
Eli jossain on vika, ei pelkästään ominaisuus. Kaasuläpän puhtaudella ei ole tämän heittelevän tyhjäkäynnin kanssa tekemistä, sillä eihän se likaisuus voi pelkästään auton liikkuessa aiheuttaa vaivoja. Mahdollisesti voisi olla ECU:n ohjelmassa vikaa. Näissä ainakin siis eri ECU:t (eri numero kyljessä).
Terve.
Yhtenä vinkkinä olisi, että kannattaa käydä kaikki huohotinletkut lävitse. Saattaa olla että ovat ajan mittaan haurastuneet ja lohkeilleet, eli vuotavat.
Itselläni Unon tyhjäkäynti heijasi ja tuntui että välillä se toimii ja välillä ei ja eteenkin tyhjäkäynnin säätömoottori tuntui säätelevän vähä milloin sattuu "oman mielensä mukaan".
Sytytyksen ennakon säätäminen oli hankalaa koska se heijasi 0 - 5 aseteen välillä, koitappas siinä sitten säätää se siihen noin 3:een asteeseen.
Syypää oli yksi huohotinletku, joka meni ilmanpuhdistimesta imusarjaan. Nyt sytytys nakuttaa tarkasti siihen noin 3:een asteeseen ja polttoaineen kulutus laski aikalailla.
Yhtenä vinkkinä olisi, että kannattaa käydä kaikki huohotinletkut lävitse. Saattaa olla että ovat ajan mittaan haurastuneet ja lohkeilleet, eli vuotavat.
Itselläni Unon tyhjäkäynti heijasi ja tuntui että välillä se toimii ja välillä ei ja eteenkin tyhjäkäynnin säätömoottori tuntui säätelevän vähä milloin sattuu "oman mielensä mukaan".
Sytytyksen ennakon säätäminen oli hankalaa koska se heijasi 0 - 5 aseteen välillä, koitappas siinä sitten säätää se siihen noin 3:een asteeseen.
Syypää oli yksi huohotinletku, joka meni ilmanpuhdistimesta imusarjaan. Nyt sytytys nakuttaa tarkasti siihen noin 3:een asteeseen ja polttoaineen kulutus laski aikalailla.
En omista vielä Alfa Romeota, mutta korostan sanaa vielä .
Jaa-a mitähän tuohon osaisi sanoa... Itse ihmettelin tuota oman autoni kummallista käytöstä pitkään ja mittasin vähä kaikkia antureita mitä vaan pystyin / osasin. Olin jo antaa periksi mutta sitten iski mahtiajatus päähän ja rupesin käymään letkuja lävitse, että jos niissä mahtaisi olla vikaa. Se syypääksi osoittautunut letku oli vieläpä sellainen, että siinä oli tavallaan kaksi letkua päällekkäin, joiden välissä menee sellainen kangassukka 'vaikea selittää'. Noh se sisimmäinen letku oli lähtenyt halkeamaan pitkittäissuunnassa eli letkua pitkin. Sitä ei kyllä päältäpäin huomannut.Jarama kirjoitti:Jos olisi imuvuoto niin eikö se heiluisi sitten myös auton ollessa paikallaan? Ja tätä heilumisoiretta esiintyy vain hiljaisissa vaihdeissa. Esim 100km/h jos lyö kytkimen pohjaan ei heilumista esiinny.
Joskus se vika saattaa olla aika yllättävässä paikassa. Oli luojanlykky etten ruvennut ostelemaan uusia antureita, esim. lamda-anturin osto kävi useasti mielessä, vaikkakin se tuli mitattua useaan kertaan ja todettua, että sehän toimii.. ehkä .
Tsemppiä sen tyhjäkäynnin seilaamisen kanssa. Äläkä anna periksi .
En omista vielä Alfa Romeota, mutta korostan sanaa vielä .
Englannin pojat ovat katkaisseet jonkin valkovihreän johdon nopeusmittarin takaa joka menee sekä abs:lle sekä kaasuläpän säätimelle ja näin tyhjäkäyntiongelmat hävinneet. Eli kaiken järjen mukaan abs:ssä on jokin joka sekoittaa tyhjäkäynnin auton liikkuessa.
Eli tyhjäkäynnin pitäisi olla korkeammalla kun auto vapaalla liikkuu ja tieto auton liikkumisesta tulee abs:sta.
Onko kellään sähkökaavioita mistä näkisi mistä kyseinen johto tulee nopeusmittariin?
Eli tyhjäkäynnin pitäisi olla korkeammalla kun auto vapaalla liikkuu ja tieto auton liikkumisesta tulee abs:sta.
Onko kellään sähkökaavioita mistä näkisi mistä kyseinen johto tulee nopeusmittariin?
Kun pelkkä teho ei riitä!
Vikakoodit luettu, ei vikakoodeja... Alfadiag on käytössä. Tyhjäkäynti heijaa auton ollessa paikallaankin. Siis silloin kun painaa kaasua ja sen jälkeen kun päästää kaasusta niin kestää hetken ennen kuin asettuu. Pakoputkessa kuuluu hiukan röplötystä (putki on ehjä). Mitäs tutkia vaiko osaako joku sanoa mikä on rikki?
Katsoitko mitä sinun lambda ja ilmi näyttää, olisiko niissä jotain yhtäläisyyttä minun autoni antureihin.
Alfadiag:lla luetut ilmi ja lambda. ILMI uusi bosch.
Tuntuu oudolta että ilmin jännite katoaa välillä kokonaan ja lambda käy raja-arvossa.
Timestamp Air flow meter voltage (mV)
0:0:0:0.406 1509 200
0:0:0:0.796 1489 600
0:0:0:1.203 1489 600
0:0:0:1.593 1548 400
0:0:0:1.984 1470 0
0:0:0:2.375 1568 0
0:0:0:2.781 1548 400
0:0:0:3.171 1509 200
0:0:0:3.562 1548 400
0:0:0:3.968 1509 200
0:0:0:4.359 1489 600
0:0:0:4.765 1509 200
0:0:0:5.156 1528 800
0:0:0:5.546 1489 600
0:0:0:5.953 1548 400
0:0:0:6.343 1568 0
0:0:0:6.734 1509 200
0:0:0:7.125 1470 0
0:0:0:7.531 1568 0
0:0:0:7.921 1568 0
0:0:0:8.312 1489 600
0:0:0:8.718 1489 600
0:0:0:9.109 1528 800
Lambda:
0:0:2:44.968 Rich
0:0:2:45.359 Rich
0:0:2:45.750 Rich
0:0:2:46.156 Rich
0:0:2:46.546 Rich
0:0:2:46.937 Rich
0:0:2:47.328 Rich
0:0:2:47.734 Rich
0:0:2:48.125 S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:48.515 S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:48.921 S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:49.312 S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:49.703 Rich
0:0:2:50.109 Lean
0:0:2:54.671 S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:55.078 S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:55.468 S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:55.859 Rich
0:0:2:56.250 Rich
0:0:2:56.656 Rich
0:0:2:57.046 S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:57.453 Rich
0:0:2:57.843 Rich
0:0:2:58.234 S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:58.625 Rich
0:0:2:59.031 Cold or Open Circuit
0:0:2:59.421 S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:59.828 Rich
0:0:3:0.218 S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:3:0.609 Lean
0:0:3:1.015 Rich
0:0:3:1.406 S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:3:1.796 Cold or Open Circuit
Alfadiag:lla luetut ilmi ja lambda. ILMI uusi bosch.
Tuntuu oudolta että ilmin jännite katoaa välillä kokonaan ja lambda käy raja-arvossa.
Timestamp Air flow meter voltage (mV)
0:0:0:0.406 1509 200
0:0:0:0.796 1489 600
0:0:0:1.203 1489 600
0:0:0:1.593 1548 400
0:0:0:1.984 1470 0
0:0:0:2.375 1568 0
0:0:0:2.781 1548 400
0:0:0:3.171 1509 200
0:0:0:3.562 1548 400
0:0:0:3.968 1509 200
0:0:0:4.359 1489 600
0:0:0:4.765 1509 200
0:0:0:5.156 1528 800
0:0:0:5.546 1489 600
0:0:0:5.953 1548 400
0:0:0:6.343 1568 0
0:0:0:6.734 1509 200
0:0:0:7.125 1470 0
0:0:0:7.531 1568 0
0:0:0:7.921 1568 0
0:0:0:8.312 1489 600
0:0:0:8.718 1489 600
0:0:0:9.109 1528 800
Lambda:
0:0:2:44.968 Rich
0:0:2:45.359 Rich
0:0:2:45.750 Rich
0:0:2:46.156 Rich
0:0:2:46.546 Rich
0:0:2:46.937 Rich
0:0:2:47.328 Rich
0:0:2:47.734 Rich
0:0:2:48.125 S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:48.515 S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:48.921 S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:49.312 S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:49.703 Rich
0:0:2:50.109 Lean
0:0:2:54.671 S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:55.078 S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:55.468 S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:55.859 Rich
0:0:2:56.250 Rich
0:0:2:56.656 Rich
0:0:2:57.046 S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:57.453 Rich
0:0:2:57.843 Rich
0:0:2:58.234 S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:58.625 Rich
0:0:2:59.031 Cold or Open Circuit
0:0:2:59.421 S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:59.828 Rich
0:0:3:0.218 S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:3:0.609 Lean
0:0:3:1.015 Rich
0:0:3:1.406 S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:3:1.796 Cold or Open Circuit
Kun pelkkä teho ei riitä!
Heittelikö autosi tyhjäkäynti myös paikallaan?Riccardo kirjoitti:Itselläni 166:nen oireili myös, heitteli tyhjäkäyntiä vähän miten sattuu. Foorumin ohjeita seuraten, puhdistin kaasuläppäkotelon, vaihdoin ilmin ja lambdan, sen jälkeen ei ole mitään oireiluja ollut.
Jos ei letkuissa ole "hiusmurtumia", niin vika on edellämainitussa kolmikossa.
Kun pelkkä teho ei riitä!
Vihdoinkin voisi tämä aihe saada päätöksen tavalla tai toisella. Se ainainen "kaasuläpän puhdistus ja ECU:n nollaus" -lääke alkaa olemaan jo nähty. Ei se vaan kaikilla auta, ei todellakaan. Samoin kaikki ilmamäärämittarien ja lambdojen vaihdot ovat turhia, sillä jos niissä olisi vikaa, niin kyllä se tyhjäkäynti heiluisi myös auton ollessa paikaillaan. Tämä vika siis koskee siis autoja joissa on kaasuläpän säätö vaijerilla ja tyhjäkäytimoottorilla joka säätää läpän asentoa sähköisesti. Muissa malleissa on muut syyt.
Oikeasti, tässä on ne kaksi korjausvaihtoehtoa:
1. Oikotie. Poistetetaan ECU:lta tiedonsaanti siitä että auto liikkuu. Täällä ohjeet. Varmasti ongelma korjaantuu lopullisesti. Niin, ja saahan sen johdon liittimestäkin irti, eli ei tarvitse olla yhtä brutaali ja katkaista sivuleikkureilla sitä. Ei vaikuta ABS:ien toimintaan tai muuhunkaan kriittiseen. Kyseessä on vain mittariston ja ECU:n välinen tiedonkulku. Varmaankin liittyy moottorijarrutuksen polttoainesyötön katkaisuun jne. En kuitenkaan pitä tätä ratkaisua oikeana, sillä tehtaalta lähtiessään johto oli kiinni ja auto toimi. Miksi se nyt täytyisi olla irti toimiakseen?
2. Kivinen tie. Tehdään näin. Siis säädetään sitä kaasuläpän säätöruuvia (joka rajoittaa läpän akselin liikettä) ja nollataan jokaisen säädön jälkeen se kaasuläppä AlfaDiagin avulla. Ilman AlfaDiagilla tehtyä läpän nollaamista ei säädöllä ole toivottua vaikutusta. Eli säädetään ja haetaan sitä läpän nollakohdan paikkaa niin kauan kunnes saadaan tyhjäkäynti kuntoon. Huom! Siis todellakaan pelkkä säätö tai pelkkä softan nollaus ei auta. Ne on aina tehtävä yhdessä. Aluksi voisi kiristää, että tyhjäkäynti nousee. Sitten vaan hienosäätämään.
Itse pidin tätä vaihtoehtoa 2. huuhaana, kunnes sain tuon 1.6TS:än vähän toisella tavalla oireilleen tyhjäkäyntiogelman kuntoon. Eikä siinä todellakaan ole tätä molemmissa 2.0TS:sä ilmenevää ongelmaa. Tuossa viikonloppuna jo työstin toista 2.0TS:ää tällä vaihtoehdon 2. mukaisilla toimenpiteillä. Ei vaan riitä läppärin akku kovin moneen nollaukseen ja säätöön, mutta kunhan saan invertterin niin sitten jatketaan aktiivista säätöä.
Oikeasti, tässä on ne kaksi korjausvaihtoehtoa:
1. Oikotie. Poistetetaan ECU:lta tiedonsaanti siitä että auto liikkuu. Täällä ohjeet. Varmasti ongelma korjaantuu lopullisesti. Niin, ja saahan sen johdon liittimestäkin irti, eli ei tarvitse olla yhtä brutaali ja katkaista sivuleikkureilla sitä. Ei vaikuta ABS:ien toimintaan tai muuhunkaan kriittiseen. Kyseessä on vain mittariston ja ECU:n välinen tiedonkulku. Varmaankin liittyy moottorijarrutuksen polttoainesyötön katkaisuun jne. En kuitenkaan pitä tätä ratkaisua oikeana, sillä tehtaalta lähtiessään johto oli kiinni ja auto toimi. Miksi se nyt täytyisi olla irti toimiakseen?
2. Kivinen tie. Tehdään näin. Siis säädetään sitä kaasuläpän säätöruuvia (joka rajoittaa läpän akselin liikettä) ja nollataan jokaisen säädön jälkeen se kaasuläppä AlfaDiagin avulla. Ilman AlfaDiagilla tehtyä läpän nollaamista ei säädöllä ole toivottua vaikutusta. Eli säädetään ja haetaan sitä läpän nollakohdan paikkaa niin kauan kunnes saadaan tyhjäkäynti kuntoon. Huom! Siis todellakaan pelkkä säätö tai pelkkä softan nollaus ei auta. Ne on aina tehtävä yhdessä. Aluksi voisi kiristää, että tyhjäkäynti nousee. Sitten vaan hienosäätämään.
Itse pidin tätä vaihtoehtoa 2. huuhaana, kunnes sain tuon 1.6TS:än vähän toisella tavalla oireilleen tyhjäkäyntiogelman kuntoon. Eikä siinä todellakaan ole tätä molemmissa 2.0TS:sä ilmenevää ongelmaa. Tuossa viikonloppuna jo työstin toista 2.0TS:ää tällä vaihtoehdon 2. mukaisilla toimenpiteillä. Ei vaan riitä läppärin akku kovin moneen nollaukseen ja säätöön, mutta kunhan saan invertterin niin sitten jatketaan aktiivista säätöä.
Löysin koneelta ilmin lokitiedoston. Täytyy ottaa lambdan jossain vaiheessa.
Timestamp,Air flow meter voltage (mV)
0:0:0:0.500,1450.400
0:0:0:1.211,1450.400
0:0:0:1.902,1470.000
0:0:0:2.593,1470.000
0:0:0:3.304,1470.000
0:0:0:4.015,1489.600
0:0:0:4.736,1470.000
0:0:0:5.427,1450.400
0:0:0:6.108,1430.800
0:0:0:6.829,1450.400
0:0:0:7.520,1470.000
0:0:0:8.211,1450.400
0:0:0:8.932,1450.400
0:0:0:9.623,1489.600
0:0:0:10.334,1450.400
Timestamp,Air flow meter voltage (mV)
0:0:0:0.500,1450.400
0:0:0:1.211,1450.400
0:0:0:1.902,1470.000
0:0:0:2.593,1470.000
0:0:0:3.304,1470.000
0:0:0:4.015,1489.600
0:0:0:4.736,1470.000
0:0:0:5.427,1450.400
0:0:0:6.108,1430.800
0:0:0:6.829,1450.400
0:0:0:7.520,1470.000
0:0:0:8.211,1450.400
0:0:0:8.932,1450.400
0:0:0:9.623,1489.600
0:0:0:10.334,1450.400
Timestamp,λ Sensor Sensor Pre-cat Status (status)
0:0:0:0.150,Lean
0:0:0:0.310,Rich
0:0:0:0.460,Rich
0:0:0:0.610,Rich
0:0:0:0.771,Rich
0:0:0:0.941,Rich
0:0:0:1.091,Rich
0:0:0:1.251,Rich
0:0:0:1.402,Rich
0:0:0:1.572,Cold or Open Circuit
0:0:0:1.722,Lean
0:0:0:1.892,Lean
0:0:0:2.052,Lean
0:0:0:2.203,Lean
0:0:0:2.353,Lean
0:0:0:2.513,Rich
0:0:0:2.673,Rich
0:0:0:2.824,Rich
0:0:0:2.994,Rich
0:0:0:3.144,Rich
0:0:0:3.294,Rich
0:0:0:3.444,Rich
0:0:0:3.595,Rich
0:0:0:3.745,Rich
0:0:0:3.905,Rich
0:0:0:4.055,Rich
0:0:0:4.206,Lean
0:0:0:4.356,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:0:4.526,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:0:4.676,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:0:4.836,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:0:4.987,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:0:5.157,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:0:5.307,Lean
0:0:0:5.457,Lean
0:0:0:5.618,Rich
0:0:0:5.778,Rich
0:0:0:5.928,Rich
0:0:0:6.088,Rich
0:0:0:6.248,Rich
0:0:0:6.409,Lean
0:0:0:6.559,Lean
Timestamp,Air flow meter voltage (mV)
0:0:0:0.160,1470.000
0:0:0:0.310,1548.400
0:0:0:0.460,1450.400
0:0:0:0.610,1528.800
0:0:0:0.761,1548.400
0:0:0:0.911,1470.000
0:0:0:1.061,1489.600
0:0:0:1.231,1470.000
0:0:0:1.381,1568.000
0:0:0:1.532,1489.600
0:0:0:1.682,1509.200
0:0:0:1.832,1528.800
0:0:0:1.972,1489.600
0:0:0:2.133,1528.800
0:0:0:2.283,1587.600
0:0:0:2.433,1450.400
0:0:0:2.583,1489.600
0:0:0:2.733,1568.000
0:0:0:2.884,1528.800
0:0:0:3.034,1470.000
0:0:0:3.184,1489.600
0:0:0:3.344,1489.600
0:0:0:3.495,1548.400
0:0:0:3.645,1528.800
0:0:0:3.795,1528.800
0:0:0:3.945,1528.800
0:0:0:4.105,1470.000
0:0:0:4.266,1450.400
0:0:0:4.416,1568.000
0:0:0:4.566,1489.600
0:0:0:4.716,1528.800
0:0:0:4.866,1528.800
0:0:0:5.027,1528.800
0:0:0:0.150,Lean
0:0:0:0.310,Rich
0:0:0:0.460,Rich
0:0:0:0.610,Rich
0:0:0:0.771,Rich
0:0:0:0.941,Rich
0:0:0:1.091,Rich
0:0:0:1.251,Rich
0:0:0:1.402,Rich
0:0:0:1.572,Cold or Open Circuit
0:0:0:1.722,Lean
0:0:0:1.892,Lean
0:0:0:2.052,Lean
0:0:0:2.203,Lean
0:0:0:2.353,Lean
0:0:0:2.513,Rich
0:0:0:2.673,Rich
0:0:0:2.824,Rich
0:0:0:2.994,Rich
0:0:0:3.144,Rich
0:0:0:3.294,Rich
0:0:0:3.444,Rich
0:0:0:3.595,Rich
0:0:0:3.745,Rich
0:0:0:3.905,Rich
0:0:0:4.055,Rich
0:0:0:4.206,Lean
0:0:0:4.356,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:0:4.526,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:0:4.676,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:0:4.836,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:0:4.987,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:0:5.157,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:0:5.307,Lean
0:0:0:5.457,Lean
0:0:0:5.618,Rich
0:0:0:5.778,Rich
0:0:0:5.928,Rich
0:0:0:6.088,Rich
0:0:0:6.248,Rich
0:0:0:6.409,Lean
0:0:0:6.559,Lean
Timestamp,Air flow meter voltage (mV)
0:0:0:0.160,1470.000
0:0:0:0.310,1548.400
0:0:0:0.460,1450.400
0:0:0:0.610,1528.800
0:0:0:0.761,1548.400
0:0:0:0.911,1470.000
0:0:0:1.061,1489.600
0:0:0:1.231,1470.000
0:0:0:1.381,1568.000
0:0:0:1.532,1489.600
0:0:0:1.682,1509.200
0:0:0:1.832,1528.800
0:0:0:1.972,1489.600
0:0:0:2.133,1528.800
0:0:0:2.283,1587.600
0:0:0:2.433,1450.400
0:0:0:2.583,1489.600
0:0:0:2.733,1568.000
0:0:0:2.884,1528.800
0:0:0:3.034,1470.000
0:0:0:3.184,1489.600
0:0:0:3.344,1489.600
0:0:0:3.495,1548.400
0:0:0:3.645,1528.800
0:0:0:3.795,1528.800
0:0:0:3.945,1528.800
0:0:0:4.105,1470.000
0:0:0:4.266,1450.400
0:0:0:4.416,1568.000
0:0:0:4.566,1489.600
0:0:0:4.716,1528.800
0:0:0:4.866,1528.800
0:0:0:5.027,1528.800
Kosmik-> en osaa sanoa tuosta keräämästäsi datasta mitään. En ole saanut AlfaDiagista vielä ulos mitään datatiedostoja joita voisi vertailla. Pelkkää kuvaajaa olen tuijottanut ajessani. Neuvoja miten dataa saa ulos?
Jos laitat AlfaDiagin kiinni nyt kun johto on irti, näyttääkö softa jatkuvasti nopeudeksi 0 vaikka auto liikkuisi? Jos edelleen näyttää nopeutta, saa se signaalin jostain muualta lisäksi.
Sain molemmista 2.0TS:stä tuon heilumisen välillä 500...1500rpm katoamaan kokonaan tuon johdon irroittamisen jälkeen. Ja kyseessä ilmiö joka tuli vaikka 100km/h vauhdista kytkimen pohjaan painamisen yhteydessä. Heilui tasan niin kauan kunnes auto pysähtyi.
Jos laitat AlfaDiagin kiinni nyt kun johto on irti, näyttääkö softa jatkuvasti nopeudeksi 0 vaikka auto liikkuisi? Jos edelleen näyttää nopeutta, saa se signaalin jostain muualta lisäksi.
Sain molemmista 2.0TS:stä tuon heilumisen välillä 500...1500rpm katoamaan kokonaan tuon johdon irroittamisen jälkeen. Ja kyseessä ilmiö joka tuli vaikka 100km/h vauhdista kytkimen pohjaan painamisen yhteydessä. Heilui tasan niin kauan kunnes auto pysähtyi.
Johto on takaisin kiinni jo. Eli en pääse testaamaan sitä, että näyttääkö vai ei.
Tänään auton tyhjäkäynti heilui paikallaankin. Tasakaasulla esiintyy pientä nykimistä. liikkeelle lähdössä on jotenkin vähän voimaton.
Joku jos ymmärtää noista postaamaistani arvoista voisi kertoa onko niissä joku vika. Haluaisin pikkuhiljaa tämän asian loppuvan. Mitä olen lukenut näitä keskusteluja oireet täsmää ilmiin aika hyvin?
Tänään auton tyhjäkäynti heilui paikallaankin. Tasakaasulla esiintyy pientä nykimistä. liikkeelle lähdössä on jotenkin vähän voimaton.
Joku jos ymmärtää noista postaamaistani arvoista voisi kertoa onko niissä joku vika. Haluaisin pikkuhiljaa tämän asian loppuvan. Mitä olen lukenut näitä keskusteluja oireet täsmää ilmiin aika hyvin?
Ongelmasi ei missään tapauksessa johdu siitä tavallisesta tarinasta "liikennnevaloihin pysähdyttäessä...". Tässä kohtaa tarkistaisin ne imuvuodot. Mitenkäs se ulkomaan foorumeilla mainittu venttiilikopan huohotusventtiili siinä imusarjan päällä? Onhan se kunnossa? Vikamuistissa mitään? Lämpöanturi kunnossa?
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Jos pakoputki röpöttää, saattaa se olla merkki sytytyshäiriöistä, esim. ilmavuodon takia. Ja kyllä viallinen lambda tai ilmi tai molemmat yhä edelleen aiheuttavat tuota heijausta.kosmik kirjoitti:Tänään oli taas kamala heijaus päivä. Auto sammui pari kertaa. Auto heijaa paikallaankin. Auttakaa nyt miestä mäessä... Ala kierroksilla on veto vähän kateissa.
Miten todeta kumpi tai molemmat? Mistä tuota imuvuotoa voisi metsästää?Pablo Honey kirjoitti:Jos pakoputki röpöttää, saattaa se olla merkki sytytyshäiriöistä, esim. ilmavuodon takia. Ja kyllä viallinen lambda tai ilmi tai molemmat yhä edelleen aiheuttavat tuota heijausta.kosmik kirjoitti:Tänään oli taas kamala heijaus päivä. Auto sammui pari kertaa. Auto heijaa paikallaankin. Auttakaa nyt miestä mäessä... Ala kierroksilla on veto vähän kateissa.
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Aika vaikea tuota on satavarmasti kotikonstein todeta. Käynti examinerissa esim. jossain Bosch-huollossa saattaisi paljastaa jotain.kosmik kirjoitti:Miten todeta kumpi tai molemmat? Mistä tuota imuvuotoa voisi metsästää?
Imuvuotoa voi etsiä jostain ilmansuodattimen ja imusarjan väliltä ja esimerkiksi imusarjan tiivisteistä. Starttispray on kätevä apu vuotojen etsimisessä. Jos suihkautus epäiltyyn kohtaan aiheuttaa kierrosten hetkellistä nousemista tai laskemista, on siinä varmasti vuoto.
- pikkis77
- Viestit: 501
- Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
- Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
- Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)
Hämmennetään soppaa lisää...
Omassani aiemmin 100km/h vauhdista ei heijannut vaan tyhjäkäynti jäi vähän koholle, noin 1200rpm. Liikennevaloihin liuuttaessa heijasi 2-3 kertaa. Ilmi ja lämpötila-anturi hajosi niin heijaaminen loppui, paitsi tyhjäkäynnillä joka toinen minuutti kun flekti pyöri. Osien vaihdon jälkeen heijaa vauhdissa jos painaa kytkimen alas tai liikennevaloissa sen 2-3 kertaa...
Omassani aiemmin 100km/h vauhdista ei heijannut vaan tyhjäkäynti jäi vähän koholle, noin 1200rpm. Liikennevaloihin liuuttaessa heijasi 2-3 kertaa. Ilmi ja lämpötila-anturi hajosi niin heijaaminen loppui, paitsi tyhjäkäynnillä joka toinen minuutti kun flekti pyöri. Osien vaihdon jälkeen heijaa vauhdissa jos painaa kytkimen alas tai liikennevaloissa sen 2-3 kertaa...
Suosittelisin ILMIn jälkeistä haitariputken kunnon tarkistusta ihan kunnolla irti ja pyörittelet käsissä niin näet onko ehjä.. Toisena vaihtoehtona tulee ILMIn vaihto mieleen..Lepi kirjoitti:Pientä nostoa tyhmällä kysymyksellä:
Itsellä esiintyy myös tätä käynnin heilumista, ja ajattelin kokeilla ensi alkuun tuota kaasuläpän putsaamista. Ja nyt se tyhmä kysymys: missä se vempele sijaitsee? Onko kellään laittaa jotain kuvaa?
Toi johtojen katkominen jonkun vian korjaamiseksi ei kyllä oikein vakuuta...