156 JTS:n öljyt?

Alfoista

Valvoja: Moderators

BB
Viestit: 164
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 06:50

Viesti Kirjoittaja BB »

>>Kaitsu kirjoitti:
Bonuksena mulla sitä öljyä myös kuluu se ohjekirjan ilmottama maksimi.
Oliko se nyt sitten 1 vai peräti 1½ litraa/1000km se ohjekirjan "normaalin" sisällä oleva öljynkulutus?

Mitä öljyä käytät? Mulla menee tota suositeltua 10W-60:stä vajaa litra per 5000km tällä hetkellä.
Mulla kulu yli 3litraa/6tkm ja muistelin että ohjekirjan maksimi olis ollu 0.5L/1tkm..
Täytyy myöntää että en tiedä tarkalleen mitkä öljyt sinne on viime huollossa laitettu mutta ainakaan 10W 60 ne ei oo ja sellaset ajattelin nyt vaihtaa ja kattoa miten tilanne kehittyy.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ Ainakin vanhempien 156:n ohjekirjassa ilmoitettiin maksimikulutukseksi 1l./1000km. Järjetöntä. Näiden uudempien vihkoja ei ole tullut plärättyä.

Deltan huollossa, ainakin täällä Porissa, autoon kuin autoon kaadetaan City Pro 5W-40:stä.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

>>Kaitsu kirjoitti:Öljyn kulutus on suht hyvin hallinnassa, mutta kun ne litkut tuntuu tummuvan mustaksi puuroksi todella nopeasti. Noin 1000km öljynvaihdon jälkeen öljyt on jo todella tummat ja parintuhannen jälkeen ihan pikimustaa puuroa. Ihan kuin jossain dieselissä.

Pakoputken pää myös mustuu todella nopeasti, ja kuten toisessa topicissa totesin, niin öljytikusta ja -täyttöaukosta tulee savua ajon jälkeen. Mahtaako liittyä samaan asiaan?

Aikaisemmissa autoissa öljyt ei koskaan tummuneet noin paljon edes 10tkm:n matkalla. Onko ihan normaalia? Mites muilla JTS:än omistajilla?
Laita sitä tummaa öljyä purkkiin ja vie labraan tutkittavaksi niin selviä mikä värin aiheuttaa. Veikkaan, että bensa ja metallitöhnä.

Mitä, jos suorasuihkukoneessa vikavirta avaa suuttimen moottorin sammuttua. Tyhjeneekö koko kiskollinen sylinteriin huuhdellen seinämät kuiviksi, aiheuttaa kulumaa joka käynnistyksellä sekä ohentaa ja värjää oljyä.

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Gasolina kirjoitti:
>>Kaitsu kirjoitti:Öljyn kulutus on suht hyvin hallinnassa, mutta kun ne litkut tuntuu tummuvan mustaksi puuroksi todella nopeasti. Noin 1000km öljynvaihdon jälkeen öljyt on jo todella tummat ja parintuhannen jälkeen ihan pikimustaa puuroa. Ihan kuin jossain dieselissä.

Pakoputken pää myös mustuu todella nopeasti, ja kuten toisessa topicissa totesin, niin öljytikusta ja -täyttöaukosta tulee savua ajon jälkeen. Mahtaako liittyä samaan asiaan?

Aikaisemmissa autoissa öljyt ei koskaan tummuneet noin paljon edes 10tkm:n matkalla. Onko ihan normaalia? Mites muilla JTS:än omistajilla?
Laita sitä tummaa öljyä purkkiin ja vie labraan tutkittavaksi niin selviä mikä värin aiheuttaa. Veikkaan, että bensa ja metallitöhnä.

Mitä, jos suorasuihkukoneessa vikavirta avaa suuttimen moottorin sammuttua. Tyhjeneekö koko kiskollinen sylinteriin huuhdellen seinämät kuiviksi, aiheuttaa kulumaa joka käynnistyksellä sekä ohentaa ja värjää oljyä.
No, labrassa se kyllä selviäisi. Mikäköhän labra tuollaisia näytteitä suostuisi tutkimaan ja kuinkahan monta miljoonaa sellainen lysti maksaa...?

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Lauttasaaresta löytyisi ainakin tämä http://personal.inet.fi/koti/matti.karhunen/

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Jeps, eli tästä asiasta nyt kun en saanut mielenrauhaa niin soitto Delta Motoriin paljasti 2.0 JTS koneen öljyjen nopean mustumisen normaaliksi ilmiöksi kyseisen koneen kohdalla. Se siis sotkee öljyt tummiksi tavallista nopeammin. Kone vissiin huohottaa männänrenkaiden ohi ja se sitten selittää myös tuon öljyn kulumisen, tai jotain...

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

>>Kaitsu kirjoitti:Jeps, eli tästä asiasta nyt kun en saanut mielenrauhaa niin soitto Delta Motoriin paljasti 2.0 JTS koneen öljyjen nopean mustumisen normaaliksi ilmiöksi kyseisen koneen kohdalla. Se siis sotkee öljyt tummiksi tavallista nopeammin. Kone vissiin huohottaa männänrenkaiden ohi ja se sitten selittää myös tuon öljyn kulumisen, tai jotain...
Oma JTS söi alkukeväästä aika rivakasti öljyjä. Kun katsoin huoltokirjaa paljastui, että edellisessä huollossa aiemman omistajan aikaan koneeseen oli laitettu jotkut 5W/30 öljyt :shock:. Olin lisäillyt Castrolin 10W60:ta olettaen että jotain samantyyppistä siellä olisi ennestäänkin. Toukokuussa huollon yhteydessä vaihdatin Valvolinen 10W/60:t ja sen jälkeen öljyt onkin pysyneet hyvin - n. 1500 ajokilometrin jälkeen ei vielä ole tarvinnut lisäillä.

Öljytikun kautta tulee ajon jälkeen savua mullakin, ilmeisesti se on sitten tuon koneen ominaisuus. Pakoputken pään mustumista en ole huomannut tarkkailla, sen sijaan talvella on runsaat näkyvät pakokaasut ihmetyttäneet. Päästöarvot oli kuitenkin toukokuussa katsastuksessa presiis ihannearvoissa, joten eipä noista savutteluista kannattane huolestua.

Btw tuo Valvolinen 10W60 taisi olla 5l pönikässä about 10€ edukkaampaa kuin Castrolin vastaava ja litrahinta jäi kevyesti alle kympin toukokuussa. Sitä saa ainakin Fixus-ketjun kautta.

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:Toukokuussa huollon yhteydessä vaihdatin Valvolinen 10W/60:t ja sen jälkeen öljyt onkin pysyneet hyvin - n. 1500 ajokilometrin jälkeen ei vielä ole tarvinnut lisäillä.

Btw tuo Valvolinen 10W60 taisi olla 5l pönikässä about 10€ edukkaampaa kuin Castrolin vastaava ja litrahinta jäi kevyesti alle kympin toukokuussa. Sitä saa ainakin Fixus-ketjun kautta.
Mä vaihdatin viikko pari sitten noi samaiset Valvolinen 10W-60 VR1 Racingit omaan tessuun, mielenkiintosta nähdä kuluuko vähemmän kun 5W-40.stä, makso 5L n. 56e tarvikeliikkeessä.

Avatar
Muftak
Viestit: 48
Liittynyt: 05 Marras 2007, 14:22
Car(s): Giulia Q4 Veloce

Viesti Kirjoittaja Muftak »

Konekesko Oy Vantaalla myy SELENIA RACING 10W/60 1L hintaan 8 euroa/litra (sis ALV 22%). http://www.konekesko.com/Kartta/. Käteismyymälässä on vielä 15 kpl hyllyssä.

Avatar
Mozzarella
Viestit: 36
Liittynyt: 19 Huhti 2007, 21:42

Viesti Kirjoittaja Mozzarella »

Itse kanssa ajellut 1000km Valvolinen 10W-60 VR1 Racing- öljyllä. Hyvin kestää sisällä, vielä on ihan maximissaan öljyt. Savunmuodostus on vaan ihmee kovaa. Hieman hävettävä ominaisuus lastaa hoitoon aamuisin vietäessä :oops:

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Mozzarella kirjoitti: Hyvin kestää sisällä, vielä on ihan maximissaan öljyt. Savunmuodostus on vaan ihmee kovaa.
:?

Avatar
csr
Viestit: 151
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 20:20
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja csr »

Teboil Diamond 5W-40 toiminut hyvin. Jos nyt menee vähemmän kuin 0,5l/10000km niin esim. Castrolin samaa viskositeettiä melkein sama tuhannella kilometrillä. :crazyeyes: . Neljä litraa/26euroa ja testissäkin pärjäsi hyvin jos niihin perustaa. Minulle tärkein ominaisuus on, että joka tankkauksella ei tarvitse enää tankata myös moottoria! Alfalla mittarissa nyt n.79000 km.

stilo100
Viestit: 35
Liittynyt: 22 Maalis 2005, 13:51
Paikkakunta: Helsinki

TB Diamond 5W/40

Viesti Kirjoittaja stilo100 »

Tuo öljy ei katoa koneesta ja toimii erinomaisesti. Stilo 100:ssa eron Deltan laittamaan Helixiin oli huomattava; öljynpaineet nousivat nopeammin (hydr. nostimet lopettivat rapinan parissa sekunnissa vs. 20s), ja öljyn kulutus painui minimiin.
Fiat GrandePunto 1.4-16V sporty
Saab 96 V4 -77

Avatar
Herra Salo
Viestit: 691
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Herra Salo »

Meillä on koneessa Teboil Diamondin tuorein versio, eli juurikin JTS-koneelle sopiva 10/60. Hyvin tuntuu toimivan eikä öljyä ole kulunut.

niko76
Viestit: 92
Liittynyt: 29 Marras 2004, 09:09
Paikkakunta: kaarina

Viesti Kirjoittaja niko76 »

Mulla on heikalta hakemaani selenia racing 10w-60 ja on aika mukavasti pysynyt sisällä. Mut onhan se niin et jos kokoajan kaasu pohjassa niin tuleehan se öljy sieltä ulos. Ja kylmää konettahan ei pidä kenkiä
156 Super 1.8 vm.2000
Kona 2005

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Espoo/Kärkölä

Viesti Kirjoittaja italia »

csr kirjoitti:Teboil Diamond 5W-40 toiminut hyvin. Jos nyt menee vähemmän kuin 0,5l/10000km niin esim. Castrolin samaa viskositeettiä melkein sama tuhannella kilometrillä. :crazyeyes: . Neljä litraa/26euroa ja testissäkin pärjäsi hyvin jos niihin perustaa. Minulle tärkein ominaisuus on, että joka tankkauksella ei tarvitse enää tankata myös moottoria! Alfalla mittarissa nyt n.79000 km.
Samat kokemukset itsellänikin.
Ex- 166:ssa käytin juuri tuota Diamondia ja eipä toi öljy mittatikussa juuri huvennut.

Ex- 156 TS:ssä sekä nykyisessä 155 TS:ssä aina sisällä Teboil "Gold":it,jotka kesti/kestää n.kymppitonnin lisäämättä kertaakaan jonka jälkeen se n. mittatikunvälin lisäys ja sillä mennään vielä viistonnia.

En tiedä miksi,mutta kovin ala-arvostettuja tuntuvat nuo TB:n öljyt käyttäjien keskuudessa olevan, vaikkakin omasta mielestäni erinomaisen hyviä öljyjä hinta-laatu suhteeltaan.
:roll:
QUORTHON 1966-2004

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Nyt menty reilut 4000 km 164:lla eikä öljypinta ole huvennut yhtään vaihdon jälkeen, tämä siis avoimella huohotuksella...Toisin kuin aiemmin.

Lakkasi varmaan varmaan öljy ohentumasta kun ei enää mene kondenssivettä sekaan, eikä ole huohotus vaivaakaan ollut yhtään. Öljynä Teho-Oil täyssynteettinen.. :-D

Vastaa Viestiin