Vaihteistoöljy
Valvoja: Moderators
Vaihteistoöljy
Yritin hakea ketjua, jossa tästä puhuttaisiin, mutta ei löytynyt. Joten, mikä vaihteistoöljy olisi hyvä 75:seen ja mistä sitä saisi halvalla?
- (Alfan kanssa) olemisen sietämätön keveys
Re: Vaihteistoöljy
halvasta en tiedä ku en muista mitä makso mutta tiippana sitä myi ei tarvi vaihtaa "ikinä" jos vaan sisällä pysyy nykyään ainaki traktoritehdas volvo käyttää samaa silloon kun vaihdoin öljyn oli pakko tehdä testi ku tiippana sitä maasta taivaisiin kehu...pantiin pakkaseen yön yli ja kun otin sen sieltä se oi jäykkää mut täristin kättä niin muuttu heti yhtä juoksevaks ku läpösenäki mulla on välitetty laatikko ja hyvin on voidellujokipoika kirjoitti:Yritin hakea ketjua, jossa tästä puhuttaisiin, mutta ei löytynyt. Joten, mikä vaihteistoöljy olisi hyvä 75:seen ja mistä sitä saisi halvalla?
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Vaihteistoöljy
jeps..viskositeetti omistajankäsikirjan mukaan 75W-90 ja Api GL-5 hyväksyntä..periaatteessa kaikki tuon luokituksen täyttävät öljyt käyvät..jokipoika kirjoitti:Yritin hakea ketjua, jossa tästä puhuttaisiin, mutta ei löytynyt. Joten, mikä vaihteistoöljy olisi hyvä 75:seen ja mistä sitä saisi halvalla?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Vaihteistoöljy
Mahtoiko olla Kendallia? Sitä Tiippana ainakin mulle joskus kauppasi.jarski kirjoitti:halvasta en tiedä ku en muista mitä makso mutta tiippana sitä myi ei tarvi vaihtaa "ikinä" jos vaan sisällä pysyy
- Epäkelpokeräilijä -
Re: Vaihteistoöljy
saatto olla tai valvoline...ei mikään mobili tai castrolli ainakaa...siitä on jo varmaan ainaki 5vScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Mahtoiko olla Kendallia? Sitä Tiippana ainakin mulle joskus kauppasi.jarski kirjoitti:halvasta en tiedä ku en muista mitä makso mutta tiippana sitä myi ei tarvi vaihtaa "ikinä" jos vaan sisällä pysyy
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Re: Vaihteistoöljy
Jaa ei ikinä vai? Suosittelisin kuitenkin että 40tkm:n välein valutat sen kahvinsuodattimen läpi, jotta metallihiukkaset suodattuvat pois ja kaadat takas sisään. Lienee kuitenkin helpompaa vaihtaa se kokonaan sillon tällön. Volvossa on Valmetin laatikko niin se ei pienistä metallihiukkasista ole moksiskaan.jarski kirjoitti: ei tarvi vaihtaa "ikinä"
Re: Vaihteistoöljy
mangneetti kerää jos jotain tulee mut täytyy sanoa puhtaana on pysyny ja värikin on samanpunanen lyytiä on saanu... sielä on kyllä erikoiskarkastut rattaat...mitä se sitte meinaa??Originali kirjoitti:Jaa ei ikinä vai? Suosittelisin kuitenkin että 40tkm:n välein valutat sen kahvinsuodattimen läpi, jotta metallihiukkaset suodattuvat pois ja kaadat takas sisään. Lienee kuitenkin helpompaa vaihtaa se kokonaan sillon tällön. Volvossa on Valmetin laatikko niin se ei pienistä metallihiukkasista ole moksiskaan.jarski kirjoitti: ei tarvi vaihtaa "ikinä"
mut tekijä anto laatikolle ikitakuun (arvi rintaluoma teuva) tekee yleensä ralli autoihin laatikot ja myöntää niillekin takuun
Kävinpä tuolla ulkona konttailemassa kuusnepan nurkissa tuota tulevaa iskarin laakerin vaihtoremonttia varten ja mittasin vaihteistoöljyn ihan hupina kun ei varmaan yli vuoteen ole tullut sitäkään tarkkailtua (ekat pari vuotta pinta samana)...
Avot, nyt oli pinta laskenut abaut puoli senttiä minimipinnan alle ja säikäytti. Lisäsin mobilin perusvaihteistoöljyä (80w-90) kuten manuska suosittaa abaut 0,5 litraa ja pinta nousi maksimiin (koko tilavuus manuskan mukaan 1,8l). Mihinkäs tuota öljyä tuolta voi noin paljon hävitä vuoden aikana kun mikään paikka ei näytä vuotavan; vauhdissa tuuleen? Vaihteisto on kyllä pelannut hyvin kovalla pakkasellakin ja vaihteet menevät ihan normaalisti päälle... Taisi löytyä taas uusi aukko autossa mikä imee nestettä kuin omistajansa kaljaa. Perkele.
Onko tuo öljyä lisättävä sieltä mittatikun reijästä minne hädin tuskin saa kätensä hihat korvissa. Vittumainen homma ruikkia öljyä tulipeltiä hipoen sinne metrin syvyyteen 5 cm halkaisijaltaan suppiloon. Toinen vaihtoehto lienee joku letkupatentti?
Avot, nyt oli pinta laskenut abaut puoli senttiä minimipinnan alle ja säikäytti. Lisäsin mobilin perusvaihteistoöljyä (80w-90) kuten manuska suosittaa abaut 0,5 litraa ja pinta nousi maksimiin (koko tilavuus manuskan mukaan 1,8l). Mihinkäs tuota öljyä tuolta voi noin paljon hävitä vuoden aikana kun mikään paikka ei näytä vuotavan; vauhdissa tuuleen? Vaihteisto on kyllä pelannut hyvin kovalla pakkasellakin ja vaihteet menevät ihan normaalisti päälle... Taisi löytyä taas uusi aukko autossa mikä imee nestettä kuin omistajansa kaljaa. Perkele.
Onko tuo öljyä lisättävä sieltä mittatikun reijästä minne hädin tuskin saa kätensä hihat korvissa. Vittumainen homma ruikkia öljyä tulipeltiä hipoen sinne metrin syvyyteen 5 cm halkaisijaltaan suppiloon. Toinen vaihtoehto lienee joku letkupatentti?
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
Kato mitä ohjekirja suosittaa...mutta kumminkaan varmaan ei gl-5 tai gl-4/5 luokkasta minkäänlaista ettei kangistu.
Ite käytän käytän 164:ssa Neste Gear S öljyä joka on GL-4 ja täyssynteettinen, toimii erittäin hyvin. Hinta on noin 16-17eur/litra...hyvin vastaava tuote Mobililla lienee VS 200 joka on VW konsernille tarkoitettu erikoisöljy.
Ricambi Heikalta varmaan kanssa löytyy sopivaa..
Ite käytän käytän 164:ssa Neste Gear S öljyä joka on GL-4 ja täyssynteettinen, toimii erittäin hyvin. Hinta on noin 16-17eur/litra...hyvin vastaava tuote Mobililla lienee VS 200 joka on VW konsernille tarkoitettu erikoisöljy.
Ricambi Heikalta varmaan kanssa löytyy sopivaa..
Kaadoin eilen lisää Gear S öljyä 164:een...hätäsellä miehellä meni 2 senttiä yli max tikun merkin...hyvin toimii silti. Hyvä sitä on olla varalla kun hukkaa koko ajan, erään mallin Skodan keppi ei edes liiku jos öljyä on liikaa...
Mutta asiaan...onko kukaan kokeillut ATF öljyä etuvetosen manuaali askissa?
Mutta asiaan...onko kukaan kokeillut ATF öljyä etuvetosen manuaali askissa?
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Onhan niitä kokeiltu. Vehon aikaan taisi maahantuojakin laitella niitä ainakin Unojen ja Cromien askeihin. Tuloksena pidemmän päälle rutiseva synkronointi ja rahisevat laakerit. Eli jos valmistaja ei ATF:ää ole tarkoittanut laatikossa käytettäväksi, ei sitä myöskään kannata käyttää.jiiässä kirjoitti:Mutta asiaan...onko kukaan kokeillut ATF öljyä etuvetosen manuaali askissa?
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Muistelen jonkun minua aikanaan varotellen tuosta TS:n viisilovisen askin ylitäytöstä, Muukkoselta oli kait sanottu että aski ei tykkää pienestäkään ylitäytöstä. Faktoista en tiedä, tällaista olen vaan kuullut.jiiässä kirjoitti:hätäsellä miehellä meni 2 senttiä yli max tikun merkin...hyvin toimii silti.
Joo eihän koskaan liika ole välttämättä hyväksi, sinänsä kuorien sisällä on kyllä tilaa jos ei ihan piripintaan asti kaada...
Ero tuon määrän ja ylitäytön välillä oli n 2dl luokkaa, aika työlästä laittaa sinne pisara kerrallaan letkun ja suppilon tms kanssa..*.
Askin rakenne taas on kyllä sellanen että kannattaa pitää max määrä että 5 vaihteen "rattaille" riittää öljyä päätyyn asti, ne on laakerilinjojen ulkopuolella eikä näin läheskään niin hyvin tuettu kuin muut 1-4 vaihteet jotka on laakerilinjojen keskellä. Pakin rattaat on keskellä mutta ne on todella pienet, ei kannata revitellä pakilla.
Henkilöautoissa ei hirveitä ongelmia ole tämän suhteen mutta Ducato samanlaisen rakenteen kanssa on surullisen kuuluisa ja vanhempiin Ducatoihin missä on tavallaan tällä tapaa "jälkikäteen lisätty" 5-vaihde, jotkut korjaamot laittaa askiin hieman ylitäyttöä.
Ero tuon määrän ja ylitäytön välillä oli n 2dl luokkaa, aika työlästä laittaa sinne pisara kerrallaan letkun ja suppilon tms kanssa..*.
Askin rakenne taas on kyllä sellanen että kannattaa pitää max määrä että 5 vaihteen "rattaille" riittää öljyä päätyyn asti, ne on laakerilinjojen ulkopuolella eikä näin läheskään niin hyvin tuettu kuin muut 1-4 vaihteet jotka on laakerilinjojen keskellä. Pakin rattaat on keskellä mutta ne on todella pienet, ei kannata revitellä pakilla.
Henkilöautoissa ei hirveitä ongelmia ole tämän suhteen mutta Ducato samanlaisen rakenteen kanssa on surullisen kuuluisa ja vanhempiin Ducatoihin missä on tavallaan tällä tapaa "jälkikäteen lisätty" 5-vaihde, jotkut korjaamot laittaa askiin hieman ylitäyttöä.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Tohon omaan 75:n laitoin pelkästään redlinen 75W80NS, mutta tuolta( http://www.roadmachine.fi/mtl.html ) juuri luin, että pitäisi laittaa 50/50 75W80NS ja 75W80 gear oil:a jos on lukko. Olen kyllä ollut tyytyväinen tähän saakka.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92