Kannen irroitus 164

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
quadrifoglio verde
Viestit: 223
Liittynyt: 13 Elo 2004, 04:22

Kannen irroitus 164

Viesti Kirjoittaja quadrifoglio verde »

Mikä on helpoin / järkevin tapa irroittaa sylinterikansi tessusta?

Lähinnä kiinnostaa tuon jakopään purkaminen eli
1) joutuuko tuon jakoketjun katkaisemaan?
2) tarviiko noista nokka-akseleista irroittaa hammaspyöriä?
3) miten tuon jakoketjun saa löysättyä?

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Oujee, jatketaan linjalla :-D

1.Kyllä
2.Ei ainakaan vastaavassa 75:n pytyssä.
3.- / / - koneen kyljestä jakopään kohdalta.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

quadrifoglio verde
Viestit: 223
Liittynyt: 13 Elo 2004, 04:22

Viesti Kirjoittaja quadrifoglio verde »

3.- / / -
Siis-wat-thö-h...? :-D

Tämä auton kuntoon laitto alkaa olla jo periaatekysymys. Kai tuo toimimaan alkaa viimeistään kun vaihtaa tekniikan ja sähköt. No, ehkä vielä alustan kaiken varalta... :twisted:

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Sinähän kiristit sen jo? Eli samasta 14mm pultista kiristin löysälle. Vedät ketjun löysälle ja kiristät kiristimen löysään asentoon. NYT et enää saa sitten pyörittää konetta. (toki ennen tätä operaatiota on sinun pitänyt saada katkaisukohta esille nokka-akseleiden väliin, moottoria pyörittämällä siis)
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

quadrifoglio verde
Viestit: 223
Liittynyt: 13 Elo 2004, 04:22

Viesti Kirjoittaja quadrifoglio verde »

Juu, kiristin. Jäi vaan vaivaamaan että saako tuon miten helposti takaisin sisään sen pultin löysäämisen jälkeen vai lähteekö se kiristin sieltä radalle kuin tsi-käki?

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Voit pitää sen lukittuna koko remontin ajan. Vaikkakin sen saa kyllä kasaankin. Suht vahva jousi siellä sisällä. Tuo Eper on ihan suht hyvä ohjelma katsoa sisuskaluja.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Itsellä on iso urakka saada se kansi pois. Lohkon läpi menevät pinnapultit kun ovat osan pituudestaan jäähdytysnesteen ympäröimänä ja on niin ruosteessa, ettei kansi meinaa millään mahtua nouseen pois.

Olen miettinyt että saisinko tunkilla vuorotellen molemmista päistä nostamalla kannen irti, mutta en vielä uskaltanut.

edit
Viimeksi muokannut Satakuusnelonen, 26 Marras 2007, 19:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Alfa 156 V6:sen kanssa väännettin pari tuntia tuosta vanhasta autosta kantta irti. Tuskallista oli, ja ilman väkivaltaa se ei hievahtanutkaan. Syynä oli nimenomaan töhnäset pinnapultit.

Tuota tunkkiakin tuli käytettyä, mutta siinä kävi niin että moottorintukikumi repesi poikki, ennekuin kansi hievahti mihinkään. Lopulta kansi lähti lyömällä erinäisiä kiiloja kannen ja lohkon väliin, tästä jäi tietysti jälkensä, jotka taas vaativat työstöä.

Noi kiinnityspultit kannattaa mennä moneenkertaan lävitse ympäri kantta, ettei vaan jää yhtään kiinni.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Merkkikirjoissa on vihje tehdä (lue:ostaa) levy jossa on reikä "tulpille" ja se levy kantaa kannen pinnapultteihin. Sitten vain kiristetään tuota tulpanreikään menevää pulttia ja se nostaa kannen paikoiltaan.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^Tuo kuulostaa aika toimivalta.
Tosin tuossakin on vaaransa että vääntää tulpanreijistä kierteet paskaks.

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

Tämä kuulostaa aika paljon ystävällisemmältä, kuin jotkut tunkkaus/kiilaus-viritelmät:
http://www.mikkila.org/giulietta/alfa.p ... d=20060319

quadrifoglio verde
Viestit: 223
Liittynyt: 13 Elo 2004, 04:22

Viesti Kirjoittaja quadrifoglio verde »

mutt kirjoitti:Tämä kuulostaa aika paljon ystävällisemmältä, kuin jotkut tunkkaus/kiilaus-viritelmät:
http://www.mikkila.org/giulietta/alfa.p ... d=20060319
Tämä vaikuttaa asialliselle menetelmälle. 8)

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

Kannen lämmittäminen saattaisi vielä avittaa tilannetta, ja tietysti litratolkulla crc:tä niihin pinnapultteihin. Ja itse laittaisin ehkä tuon raudan kiinni myös noihin ulompiin pinnapultteihin, ettei sisemmille tulisi niin paljon rasitusta.

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Itsellä on sattunut alfan kansihommissa ilmeisen hyvä tuuri. Alfetan kansi oli ollut irti 100tkm ja ~15v sitten ja lähti ihan käsin nykäisemällä. 75:n kantta ei kaikesta päätellen ollut koskaan irroitettu. Eli oli muhinut 220tkm ja 19v. Sekin lähti käsin nostamalla kun ensin muutaman kerran napautti vasaralla pinnapulttien päihin.

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Taitaa olla vaikutusta siinä mitä ainetta on käytetty jäähdytysnesteenä. Jos on käytetty vettä niin pulti ruostuu.

Vastaa Viestiin