164:n rampautuminen
Valvoja: Moderators
164:n rampautuminen
Kävipä pääsiäisreissuun lähdettäessä niin että Alfani 164 TS korautti kytkimensä pillun päreiksi keskellä suomea auto muuttokuormaa täynnä
Jo ennestään ravistanut kytkin särkyi totaalisen jauhoksi satasen vauhdissa tajuttoman rytinän ryydittämänä ja auto hinattiin Laakkoselle kuopioon mistä se oli ostettukin kun oli lähellä (ja ainoa korjaamo minkä tiesin). Arvelin että nyt tulee Alfan remontti maksamaan ja jätin auton Laakkosen onneksi tuttujen setien huomaan korjattavaksi. Tuosta jakoin matkaa tuhannen mutkan kautta Ouluun ja ajelin lomani tyttösytäväni isän hiluxilla kunnes viikon päästä sainkin ouluun puhelun että kosla on kunnossa ja remontti maksaa 975 €.
Vittu saatana että tuli kalliiksi varsinkin kun sieltä oli nyt jotain ylimääräisiä pultteja katkeillut ja niitä oli kuulemma saanut siellä hitsailla ja poppaskonsteilla fiksailla. Kunpa oisin ajoissa ennen totaalista tuhoa vienyt jonnekkin tiippanalle niin ois saanu halvemmalla ilman ylimääräistä työtä.
No kuitenkin, nyt auto kulkee hyvin ja kytkin toimii kuin unelma, MUTTA: sanoivat että siellä on nyt jossain "perässä" joku hiushalkeama ja ovat laittaneet siihen paikka-ainetta -kuulemma yleensä kestää tuollaisella mutta kannattaa tarkastaa jokusen tuhannen päästä. Mikähän perkele siellä nyt on halki ja menikö tuon korahduksen ansiosta. Eikös tuo koko voimansiirto ole kuoriltaan alumiinia joten on vissiin aika hankala hitsata? Joku sanoi että TIG -hitsauksella saa ja on ihan legendaa ettei alumiinia voi hitsata...
Sanokaa viisaat vai ostanko kumilaastarin autooni ettei siitä räkä valu ulos!?! Saapi suositella ratkaisua ongelmaan; koitan päästä lähiviikkoina jonnekkin montun päälle katsomaan halkeaman laatua ja sijaintia...
Jo ennestään ravistanut kytkin särkyi totaalisen jauhoksi satasen vauhdissa tajuttoman rytinän ryydittämänä ja auto hinattiin Laakkoselle kuopioon mistä se oli ostettukin kun oli lähellä (ja ainoa korjaamo minkä tiesin). Arvelin että nyt tulee Alfan remontti maksamaan ja jätin auton Laakkosen onneksi tuttujen setien huomaan korjattavaksi. Tuosta jakoin matkaa tuhannen mutkan kautta Ouluun ja ajelin lomani tyttösytäväni isän hiluxilla kunnes viikon päästä sainkin ouluun puhelun että kosla on kunnossa ja remontti maksaa 975 €.
Vittu saatana että tuli kalliiksi varsinkin kun sieltä oli nyt jotain ylimääräisiä pultteja katkeillut ja niitä oli kuulemma saanut siellä hitsailla ja poppaskonsteilla fiksailla. Kunpa oisin ajoissa ennen totaalista tuhoa vienyt jonnekkin tiippanalle niin ois saanu halvemmalla ilman ylimääräistä työtä.
No kuitenkin, nyt auto kulkee hyvin ja kytkin toimii kuin unelma, MUTTA: sanoivat että siellä on nyt jossain "perässä" joku hiushalkeama ja ovat laittaneet siihen paikka-ainetta -kuulemma yleensä kestää tuollaisella mutta kannattaa tarkastaa jokusen tuhannen päästä. Mikähän perkele siellä nyt on halki ja menikö tuon korahduksen ansiosta. Eikös tuo koko voimansiirto ole kuoriltaan alumiinia joten on vissiin aika hankala hitsata? Joku sanoi että TIG -hitsauksella saa ja on ihan legendaa ettei alumiinia voi hitsata...
Sanokaa viisaat vai ostanko kumilaastarin autooni ettei siitä räkä valu ulos!?! Saapi suositella ratkaisua ongelmaan; koitan päästä lähiviikkoina jonnekkin montun päälle katsomaan halkeaman laatua ja sijaintia...
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
975 euroa!! Itse vaihdoin aikanaan 164 TS:ään kytkimen eikä paketti maksanut kuin tuhat markkavainaata. Eipä silti, ei se erityisen miellyttävä homma ollut.
Kyllähän alumiinia hitsataan, ei tuon pitäisi olla ongelma. Voisi olla ihan hyvä idea tarkkailla, josko se viiru muuksi muuttuu.
Kyllähän alumiinia hitsataan, ei tuon pitäisi olla ongelma. Voisi olla ihan hyvä idea tarkkailla, josko se viiru muuksi muuttuu.
- Epäkelpokeräilijä -
yritän lohduttautua sillä että...
...olisipa tuo remontti maksanu tiippanalla tai muukkosellakin tuollaiset 550-650 € tarjouspyyntöjen perusteella ENNEN sen totaalista tuhoa. Kyllä tuntui jo silloin tapahtumahetkellä että jos tästä selviää enää pelkän kytkinlevyn vaihdolla niin ihme on
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ei se ravistus välttämättä pahene, riippuu siitä, mikä sen aiheuttaa. Mulla on "luvattoman käyttöönoton" tuliaisina kytkin hiukan vapissut viimeiset 60 tuhatta kilsaa eikä ole pahentunut, oikeastaan vähän parantunut. Oli poltettu paineasetelma aavistuksen kieroksi ilmeisesti kuminpolton seurauksena
Jos ravistus taas johtuu paineasetelman jousien yms. hajoamisesta, se kytkin kyllä ennen pitkää laukeaa. Pieni kierous ei välttämättä haittaa mitään.
Jos ravistus taas johtuu paineasetelman jousien yms. hajoamisesta, se kytkin kyllä ennen pitkää laukeaa. Pieni kierous ei välttämättä haittaa mitään.
- Epäkelpokeräilijä -
Omassani ravisti yli vuoden...
...kunnes nyt siis lopulta levisi. Ajossa ei huomannut mutta joskus liikkeelle lähdettäessä täristi kylmänä ja vapaalle päästettäessä esim. tyhjäkäynnillä tärinän huomasi käyntiäänen muuttumisena (luulin että kuuluisi asiaan). Loppuhenkosinaan tosin täristi normaalia enemmän.
Kaipa tuo nyt kestää jo tuon autoni eliniän jos tuohon lähes tonnin hintaan asensivat pätevästi... Nyt auto tuntuu ihan uudelta ja nopea kiihdytys ei tunnu enää niin epämääräiseltä. Terävä kytkin.
Kaipa tuo nyt kestää jo tuon autoni eliniän jos tuohon lähes tonnin hintaan asensivat pätevästi... Nyt auto tuntuu ihan uudelta ja nopea kiihdytys ei tunnu enää niin epämääräiseltä. Terävä kytkin.
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Itsellä meni kytkin kanssa 164 TS:stä vaihtoon reilu kuukausi sitten. Se toimi hienosti, kunnes jätin auton parkkiin 10 minuutiksi. Auto lähti hieman vaivaisemmin käyntiin ja vaihteet eivät menneet päälle. Olivat mokomat kytkinjouset katkenneet, eikä kytkin enää irrottanut. Onneksi muuta ei hajonnut, joten selvisi kytkimen ja paineasetelman vaihdolla. Kytkimellä oli ajettu 110 000 km, ja pintaa oli vielä reilusti jäljellä.