159 dieselin partikkelisuodatin

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

159 dieselin partikkelisuodatin

Viesti Kirjoittaja einari »

Onhan todella hauska keksintö. Aloin eilen ihmettelemään autoon tunkevaa ihmeellistä palaneen kumin tuoksua joka pienen ajan kuluttua muuttui ikäänkuin likakaivon löyhkäksi. Minuahan tuo alkoi kovasti ihmetyttämään ja piti mennä teltta-autoon kysäisemään moisesta. Kukaan ei osannut selittää ilmiötä ennenkuin paikalle tuli joku asiasta tietävä alfa-asentaja. Tämä laittoi auton testeriin ja totesi, että autossa on parisen kilometriä aikaisemmin automatiikka tyhjännyt (partikkeli)suodattimen sisällön, joka kuulemma tapahtuu jollain tavalla polttamalla tms.

Olipahan varsinainen lemu. Ei ole koskaan sattunut eteen enkä ihan mielelläni haluaisi enempää haistella moista.

Avatar
Alfisti felice
Viestit: 99
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 05:45

Viesti Kirjoittaja Alfisti felice »

Se kyllä tekee vastaavan poltto-operaation noin 400 km - 600 km välein, kulutusta seuraamalla näet kun on noenpoltto käynnissä. Yleensä ei mitään mainittavia hajuja erota edes auton takana seistessä.

Ehkä tällä kertaa pakoputkessasi oli paljon jotain likavettä tms.

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

Alfisti felice kirjoitti: Ehkä tällä kertaa pakoputkessasi oli paljon jotain likavettä tms.
Saattaa olla, mutta ainakin siinä on väärät polttoainesuuttimet. Niitä olen tässä parisen viikkoa odotellut uusittavaksi, mahtavatkohan tulla yksi kerrallaan Italiasta?

Avatar
Qtronic
Viestit: 116
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 08:16

Viesti Kirjoittaja Qtronic »

En ole mitään hajuja tai muuta erikoista huomannut. Kulutus tosiaan nousee hetkeksi.
Polttoainesuuttimmet myös menossa vaihtoon joulun jälkeen. (aika jo varattu, noin 2 päivän työ)

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

Qtronic kirjoitti: (aika jo varattu, noin 2 päivän työ)
Täh? Mulle sanottiin, että se suodattimien vaihto kestää n. 2 tuntia??? Ainakin siinä töiden vastaanotossa oleva tyyppi katsoi koneeltaan aikataulutetun sen homman näin. Eikä antanut mitään arvausta, milloin ne suuttimet saa.

Onkohan sulla se koko imusarjakin menossa vaihtoon?

Avatar
Alfisti felice
Viestit: 99
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 05:45

Viesti Kirjoittaja Alfisti felice »

Itse jouduin odottamaan kyseistä vaihto-operaatiota n. kuukauden, työ kesti 1½ päivää. Suuttimet ja imusarja vaihdettiin sekä softa päivitettiin.

Äänet ainakin paranivat huomattavasti - ehkä myös kulkupuoli joissain erityistilanteissa, vaikka tuossa ei ole ollut juurikaan ongelmia aiemminkaan.

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

Alfisti felice kirjoitti:Itse jouduin odottamaan kyseistä vaihto-operaatiota n. kuukauden, työ kesti 1½ päivää. Suuttimet ja imusarja vaihdettiin sekä softa päivitettiin.
Onneksi mulla ei ole kuin se suutinoperaatio. Imusarjan kanssa se olisikin sitten aivan toisenlainen operaatio.

Avatar
Qtronic
Viestit: 116
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 08:16

Viesti Kirjoittaja Qtronic »

einari kirjoitti:
Qtronic kirjoitti: (aika jo varattu, noin 2 päivän työ)
Täh? Mulle sanottiin, että se suodattimien vaihto kestää n. 2 tuntia??? Ainakin siinä töiden vastaanotossa oleva tyyppi katsoi koneeltaan aikataulutetun sen homman näin. Eikä antanut mitään arvausta, milloin ne suuttimet saa.

Onkohan sulla se koko imusarjakin menossa vaihtoon?
Joo, sama operaatio kuin Alfisti felicen autoon eli suuttimet, imusarja ja softan päivitys.

Avatar
Qtronic
Viestit: 116
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 08:16

Viesti Kirjoittaja Qtronic »

Alfisti felice kirjoitti: Äänet ainakin paranivat huomattavasti - ehkä myös kulkupuoli joissain erityistilanteissa, vaikka tuossa ei ole ollut juurikaan ongelmia aiemminkaan.
Tuohan oli mukava lukea.
Tosiaan aika kauan osien tuleminen Italiasta kestää vai onkohan vain kiirusta Deltan huollossa...

Vastaa Viestiin