164:n lämpeneminen

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
quadrifoglio verde
Viestit: 223
Liittynyt: 13 Elo 2004, 04:22

164:n lämpeneminen

Viesti Kirjoittaja quadrifoglio verde »

Mikä on kun 'nepaan ei meinaa saada millään lämmintä ilmaa sisälle? (tyhjäkäynnillä ei edes vaikka koneen lämmöt olis 95 astetta)
Nestevuotoja ei ole ja paisuntasäiliö on täynnä.

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Ilmaus epäonnistunut?
Ilmalukko estää lämpimän veden menon lämmityskennolle.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

termostaatti ?

E: Hmm,lämmöt 95C...

quadrifoglio verde
Viestit: 223
Liittynyt: 13 Elo 2004, 04:22

Viesti Kirjoittaja quadrifoglio verde »

Termostaatti vaikuttais toimivan, ja ainakin edellisen 'nepan ilmaaminen onnistui sillä että vain piti paisuntasäiliön täynnä ja käytti konetta

quadrifoglio verde
Viestit: 223
Liittynyt: 13 Elo 2004, 04:22

Viesti Kirjoittaja quadrifoglio verde »

Tänään otin kennolle menevät letkut irti ja huuhtelin kennon sitä kautta käyttäen liuotinta ja lopuksi maalipinnalle tarkoitettua pesuainetta / litratolkulla vettä. Ikävä kyllä vesi tuli kennosta iloisesti läpi joten vika ei ole ainakaan nesteen kierrossa, mutta missä sitten... hmm...?
Lämmönsäädön vivusto/vaijeri on tarkastettu / toimii.

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Onko letkut kytketty kennolle oikein päin? Ettei ole mennyt kiertosuunta sekaisin? Kaukaa haettu, mutta mahdollista :oops:
Ilmaamisessa olen itse puristellut letkuja ja antanut koneen käydä koko ajan. Sitten kun kone on jäähtynyt korkki uudestaan auki ja vielä puristelua letkuista. En tiedä onko tarpeen, mutta näin ainakin itse olen saanut kaiken ilman sieltä pois. Kai? :roll:

quadrifoglio verde
Viestit: 223
Liittynyt: 13 Elo 2004, 04:22

Viesti Kirjoittaja quadrifoglio verde »

AutonAlfa kirjoitti:Onko letkut kytketty kennolle oikein päin? Ettei ole mennyt kiertosuunta sekaisin?
Ylempi letku liittyy kannesta lähtevään paksuun letkuun ja alempi menee paisuntasäiliön kautta ja pakosarjan alta takaisin pumpulle, eli kai nuo oikein ovat. Tässä tuli vaan mieleen että voiko tuo puhallin puhaltaa jotenkin tuon kennon ohi?

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Voisko puhallin puhaltaa väärään suuntaan?
Joskus teetin 75:seen puhallinremontin ja oli "pojat" liittäny johdot väärin päin, joten puhallin imi kabiinista. Vaihdoin johtojen paikat ja jo puhalsi.
Lämpeneekö se kenno muuten?

quadrifoglio verde
Viestit: 223
Liittynyt: 13 Elo 2004, 04:22

Viesti Kirjoittaja quadrifoglio verde »

Kyllä se kabiiniin päin puhaltaa, ja vieläpä ihan hyvinkin. Kennon lämmöistä en tiedä, mutta luulis sen lämpenevän kun kerran vesikin kiertää helposti läpi...

Vastaa Viestiin