Alfa 33 16v 90 virtalukon pohja
Valvoja: Moderators
Alfa 33 16v 90 virtalukon pohja
Hei taas kaikki alfaspesialistit!
Nyt on pukannut sellaisen ongelman, että autosta on vissiin virtalukon pohja finaalissa. Lyö moottorilta sytytysvirrat satunnaisesti pois kesken ajon. Mahtaisikohan jollakulla olla jonkinnäköistä ohjeistusta virtalukon purkamiseen? Vai onko entinen ja pakko vaihtaa?
Toinen ongelma on bensatankin korkin lukko, joka on joskus vissiin avattu ruuvimeisselillä. Eli ei toimi.
Minulla olisi varaosa-auto, josta saisin koko lukkosetin. Kannattaako ennemmin vaihtaa kaikki kun yrittää näitä korjailla? Ja onnistuuko virtalukon vaihto jotenkin järkevästi?
Nyt on pukannut sellaisen ongelman, että autosta on vissiin virtalukon pohja finaalissa. Lyö moottorilta sytytysvirrat satunnaisesti pois kesken ajon. Mahtaisikohan jollakulla olla jonkinnäköistä ohjeistusta virtalukon purkamiseen? Vai onko entinen ja pakko vaihtaa?
Toinen ongelma on bensatankin korkin lukko, joka on joskus vissiin avattu ruuvimeisselillä. Eli ei toimi.
Minulla olisi varaosa-auto, josta saisin koko lukkosetin. Kannattaako ennemmin vaihtaa kaikki kun yrittää näitä korjailla? Ja onnistuuko virtalukon vaihto jotenkin järkevästi?
Ei noita lukkoja kannata korjaamaan alkaa, lukkoseppä purki melkein tunnin yhtä lukkopesää ja jouduin vielä itse auttaan, kun ei suostunut itse särkemään
Joltain foorumilaiselta löytyy varmasti koko lukkosetti edulliseen hintaan 
Edit: ai sulla oli jo lukkosetti, sitä suuremmalla syyllä vaihda ihmeessä. 33:n ovipahvitkin irtoaa sen verran helposti, että ei liene kovin iso homma, jos ei tarvi pakkasessa vääntää. Ja samalla vaivalla sitten fiksailet lasinnostimet, jotka ei kummiskaan toimi


Edit: ai sulla oli jo lukkosetti, sitä suuremmalla syyllä vaihda ihmeessä. 33:n ovipahvitkin irtoaa sen verran helposti, että ei liene kovin iso homma, jos ei tarvi pakkasessa vääntää. Ja samalla vaivalla sitten fiksailet lasinnostimet, jotka ei kummiskaan toimi

I do my loving in the winter.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Ei kai sitä koko virtalukkoa tarvitse vaihtaa jos pelkkä pohja on palanut?? Ainakin GTV:ssä pohjan vaihto onnistu ihan vaan rattipylvään suojamuovit purkamalla. Sen jälkeen virtalukon pohjan sai ihan vetämällä pois ja vaihdettua.
Samalla lailla homma onnistu aiemmin myös Fiat Regatassa, luulis ettei rakenteet ainakaan tyhmemmiks ole menneet
Samalla lailla homma onnistu aiemmin myös Fiat Regatassa, luulis ettei rakenteet ainakaan tyhmemmiks ole menneet

- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Tuossa on hieman juttua. Virtalukko kiinnitetään paikoilleen katkeavalla pultilla. Se pitäisi saada naputeltua (terävä pistepuikko) tai poraus&vastakierretappi tai sahaat meisselille loven siihen yms. jotta se aukeaa. Kun sen on saanut irti vaatii lukkopesän irrotus yleensä sen että olet avaimella vääntänyt sen tiettyyn asentoon.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Ei maksa vaivaa irrottaa lukkopesää siitä sylinteristä. Vaihdat vain tämän: http://s182.photobucket.com/albums/x276 ... lla001.jpg Pääset paljon helpommalla. 164:ssa oli katkeavassa pultissa kanta, jossa vain ei ollut uraa. Siihen oli helppo rautasahalla tehdä ura ja pyöritellä sillä samalla terällä ruuvi auki. Meisseli ei sinne mahtunut. En tiedä sitten, minkä verran siellä on tilaa, mutta ei tuo rautasahan terä kovin paljoa vaadi.
I do my loving in the winter.
Hiukan päivitystä tähän... Tutkin tilannetta, ja ilmeisesti syyllinen on edellisen omistajan varashälytinasennus eikä virtalukon pohja. Fiksaan tuon ensin, ja katson miten homma etenee. Otin vanhasta lukkopesän irti, ja pidän sen autossa varalla jos osoittautuu ettei olekaan varashälyttimen piuhoituksen syytä.
Mutta apikoliitos, josta toinen puoli oli täysin irtonainen, vaikkakin liitoksen sisällä edelleen, vaikutti kyllä hyvin vahvasti syylliseltä. Varsinkin kun oireet sai synnytettyä irroittamalla piuhan sieltä liitospalasta.
Mutta apikoliitos, josta toinen puoli oli täysin irtonainen, vaikkakin liitoksen sisällä edelleen, vaikutti kyllä hyvin vahvasti syylliseltä. Varsinkin kun oireet sai synnytettyä irroittamalla piuhan sieltä liitospalasta.
Virtalukon pohja on varsin *****mainen eläin. Mikään ei voita täpötäydessä lossissa ensimmäisenä olemista kun alfa ei jostain kumman syystä lähde käyntiin.
"Onko Alfa hyvä auto!" - lainaus takaapäin ohi tulevilta.
Kyllä sen kestää.
"Onko Alfa hyvä auto!" - lainaus takaapäin ohi tulevilta.
Kyllä sen kestää.
-Alfaa käytetään usein merkitsemään ensimmäistä tai merkityksellisintä.
Menee noita virtalukon pohjia toki muistakin autoista.. Mutta Alfa kyllä kirvoittaa v*ttuilua kanssa-autoilijoista ihan eri malliin kun oikeastaan mikään muu auto.
Aika hassua oikeastaan. Jonkinlainen kateuden ja vahingonilon yhdistelmä. Vahingonilon siitä, että joku on ostanut auton nauttiakseen ajamisesta ja homma ei juuri silloin toimikaan kuten pitäisi. Ja kateuteen en löydä oikeastaan mitään muita perusteita kun sen, että Alfalla on pitkältä historiasta kumpuava maine sporttisena autona. Omani maksoi 1200 euroa, ja mieluummin ajan sillä kuin -89 bemarilla. Ja uudet alfat maksavat itseasiassa vähemmän kuin kaikkien (muiden) haluamat saksalaiset statusautot. Eli perusteita moiselle asennoitumiselle on aika vaikea löytää.
Itse perustelen Alfaani näin: "Lähin vastine Ferrarille mihin minulla budjetti riittää. Pieni, punainen, Italialainen ja aina jotain pientä vikaa. Varaosat maksavat yhtä paljon kuin Ferrarin varaosat ja osaavia mekaanikkoja on Suomessa yhtä paljon kuin Ferrarimekaanikkoja. Mutta kun ajan sillä, hymyilyttää aina."
Aika hassua oikeastaan. Jonkinlainen kateuden ja vahingonilon yhdistelmä. Vahingonilon siitä, että joku on ostanut auton nauttiakseen ajamisesta ja homma ei juuri silloin toimikaan kuten pitäisi. Ja kateuteen en löydä oikeastaan mitään muita perusteita kun sen, että Alfalla on pitkältä historiasta kumpuava maine sporttisena autona. Omani maksoi 1200 euroa, ja mieluummin ajan sillä kuin -89 bemarilla. Ja uudet alfat maksavat itseasiassa vähemmän kuin kaikkien (muiden) haluamat saksalaiset statusautot. Eli perusteita moiselle asennoitumiselle on aika vaikea löytää.
Itse perustelen Alfaani näin: "Lähin vastine Ferrarille mihin minulla budjetti riittää. Pieni, punainen, Italialainen ja aina jotain pientä vikaa. Varaosat maksavat yhtä paljon kuin Ferrarin varaosat ja osaavia mekaanikkoja on Suomessa yhtä paljon kuin Ferrarimekaanikkoja. Mutta kun ajan sillä, hymyilyttää aina."