156 Ajovalon polttimon vaihto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Pizzu
Viestit: 42
Liittynyt: 07 Marras 2007, 17:33
Paikkakunta: Helsinki

156 Ajovalon polttimon vaihto

Viesti Kirjoittaja Pizzu »

Eli 156:sta paloi toinen ajovalo, noh eikun bensa-asemalle ja tiskiltä uudet polttimot... Vanhat irti ja uusia paikoilleen. Ongelma! miten päin polttimot menee paikoilleen? Nypykkä ylöspäin vai alas päin. Tuntuu että ne sopii sinne miten päin vaan. Tyhmänä en katsonut miten päin vanhat oli... Tyhmä kysymys, mutta eikö se mene niin että tyhmin kysymys on se jonka jättää kysymättä. (joskus ennenkin polttimoita vaihtanut) :oops:
Too fast to live, too young to die

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Re: 156 Ajovalon polttimon vaihto

Viesti Kirjoittaja -tommi- »


Avatar
Pizzu
Viestit: 42
Liittynyt: 07 Marras 2007, 17:33
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pizzu »

Minä kiitän tarvii heti mennä ropaamaan...
Too fast to live, too young to die

Kiisseli
Viestit: 247
Liittynyt: 23 Huhti 2007, 23:55
Car(s): MB E, 166 2.0 TB -00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Kiisseli »

Pölttimon vaihto on ihan megaluokan njeegerin homma. Siitä vois järjestää vaikka olumpialaiset.

Tapsapoika
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Tapsapoika »

Oon huomannu etttä kannattaa laittaa jotain voitelua niihin "korkkeihin" kun vaihtaa polttimot niin menee kivuttomammin paikalleen ja aukeaa ens kerrallakin ilman verta ja kyyneliä..
Nimim. Pakkasellapimeällälamppujavaihtanut.
Miksi se noin teki? Voiko sen korjata? Miksei??!! No voi &¤¤#¤%¤!!!

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

^On muuten täsmälleen näin. Itse juuri roplasin. Eli suosittelen laittamaan silikonia korkkien tiivisteisiin kotipihalla valoisassa niin ei tartte kiroilla huoltiksella pimeässä kädet kohmeessa.

Voima joka korkkien iroitukseen/kiinnitykseen tarvitaan tippuu noin 90% En olisi uskonut jos en olisi juuri kokeillut 8)
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
teho
Viestit: 66
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 17:10
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja teho »

Montako insinööriä tarvitaan polttimenvaihtoon ja sitä rataa.. Joka katsastuksessa tulee valitusta, notta toinen polttimo näyttää taivaalle ja toinen maahan.

Avatar
Jochanan
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Jochanan »

teho kirjoitti:Montako insinööriä tarvitaan polttimenvaihtoon ja sitä rataa..
Mää oon ainakin ihan keskenäni pärjänny? Vai onko 147:ssa oleellisesti erilainen?

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Joo kyllä 156ssa on ihan helppo vaihtaa polttimo mitä exään näperteli. Stilon kuskinpuolen polttimot helpointa vaihtaa kun ottaa pyörän ja sisälokarin irti ja vaihtaa sitäkautta. Pelkääjänpuolella riittää kun irrottaa pissapojansäiliön paitsi sumarillekkin taitaa vaatia pyörän ja sisälokarin irrotusta.

Avatar
teho
Viestit: 66
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 17:10
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja teho »

Helppoa se on kun osaa. Itsehän olen kyllä aika kädetön näissäkin hommissa, mutta jalat toimii kuin Vatasella ikään. :wink:

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

vähän offtopikkia mutta itse vaihoin 156seen jotkut wyrtin lamput tuloksena liitin suli ja umpiot harmaantu kelään mitään ideaa mistä voisi johtua.??

pekkal
Viestit: 166
Liittynyt: 15 Elo 2006, 18:25

Viesti Kirjoittaja pekkal »

Mulle paikallisella Shellillä 2 asentajaa vaihtoivat molempia polttimoita n.1,5 tuntia ex 156:seen,eikä silti saaneet niitä sinne oikein...katsastus setä merkas että valo kuviossa on vikaa... eli vaikeeta se on :twisted: :twisted:

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

pekkal kirjoitti:Mulle paikallisella Shellillä 2 asentajaa vaihtoivat molempia polttimoita n.1,5 tuntia ex 156:seen,eikä silti saaneet niitä sinne oikein...katsastus setä merkas että valo kuviossa on vikaa... eli vaikeeta se on :twisted: :twisted:
voi kiesus mitä mämmikouria. ei se ihan noin vaikeata pitäisi olla, varsinkaan huoltamoasentajalle. tietysti jos käsi on lapion kokoinen ja motoriikka vielä hakusessa niin sitten.

valokuviohan menee usein läskiksi kun ne polttimot laittaa väärin päin.

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Ei tuo polttimojen vaihto kyllä mitään tutkintoa vaadi, kun minäkin vaihdan sellaisen minuutissa.
Ja jos se takahattu on jumissa ja kääntämistä avustava muoviklipsu poikki - apuun riittävän isot siirtoleukapihdit.

Vastaa Viestiin