Kaukosäätöisestä keskuslukituksesta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
potbot
Viestit: 25
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 10:24

Kaukosäätöisestä keskuslukituksesta

Viesti Kirjoittaja potbot »

Moi!

Tulipa tossa tommonen Alfa 156 ostettua ja alko ihmetyttämään että, onko tosiaan toi kaukosäätöinen keskuslukitus niin kenho että, täytyy olla melkeen ovessa kiinne ennen kuin aukaisee ovet...?
Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Onkohan tossa patterit lopussa vai onko toi tosiaan noin kehno?

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Mulla on Cobran hälytin/kauko-ohjaus noihin oviin ja siinä tuntuu olevan taipumusta et tuo synkka ryömii avaimen ja vastaanottimen kesken. Synkkaamalla uudelleen keskuslukko reagoi normaalisti useamman metrin päästä. Vika vaikuttaa ihan siltä et patteri olis finaalissa, mut näin ei ole. Siis mulla. :-D
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

10-20m Alfan omalla avaimella

potbot
Viestit: 25
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 10:24

Viesti Kirjoittaja potbot »

10-20m? No oma toimii 10-20cm.. :( Elikkä täytyy varmaan katsastaa noi paristot.
Mutta kumma se on kun molemmat avaimet tekee tota... no molemmista on varmaan patteri lopussa :)

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

kun asensin edelliseen 156 sellasen VDO keskuslukitus systeemin, niin olin laittanut vahingossa anteenni johdon sojottamaan alaspäin... ja kantomatka oli luokkaa 2cm :lol:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Itsellä toimii kans miten sattuu. Välillä ei ollenkaan välillä noin viiden metrin päästä. Patteri uusi, ja kaukosäätimessä vilkkuu aina se valo joten ilmeisesti häikkä on anturissa?

Jos saa kysyä niin osaako joku sanoa missä kuusenepassa tuo anturi sijaitsee, onko se se joka sojoittaa keskellä ratin alta lähtevää suojamuovia?

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Jos avaimen merkkivalo vilkkuu, niin paristo on tyhjä... tai pariston kontakti on huono. Emännän Superissa tuli mukana 2 kaukoavainta. Toinen oli kylmänä ja sitä oli selvästi yritetty korjata. Sain sen toimimaan pariston kontaktit putsaamalla ja paristolukon oikealla lukitsemisella (hankala ja usein hajotettu)

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

En tiedä oliko tuo vastaus minulle vai alkuperäiselle kysyjälle, mutta tuossa kuusnepan avaimessa, valo pysyy päällä kun nappia painaa, eli se ei osaa kertoo tyhjästä patterista.

potbot
Viestit: 25
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 10:24

Viesti Kirjoittaja potbot »

Juu toi valohan palaa kun, tosiaan painaa nappulaa ja koittaa avata oven. Uuden patterinkin vaihdoin mutta ei vaan ongelma ratkee...
Semmosen huomasin että, sitä valoa mikä palaa niin koittaa suunnata pikkasen autoon päin niin alko "pikkasen" paremmin toimimaan.
Semmonen kanssa että, auton sivuilla se toimii huomattavasti paremmin mut edessä ja takana ei toimi laisinkaan...

Sori jos on pikkasen epäselvästi asian ilmaissut :oops:

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

hmmm.... se vastaanotin on hattuhyllyn alla... kumma jos ei ota takaakaan kunnolla (?)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
v-m.t
Viestit: 63
Liittynyt: 26 Helmi 2006, 09:46
Car(s): Alfa 156 V6, Citroen C3 Picasso.
Ex, 2(kertaa)Alfa 156 2,0 ts, ja yhen kerran 156sportwagon selespeed.
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja v-m.t »

Kaukosäätö ongelmaa löytyy itteltäkin,elikkä keskuslukitus kyllä toimii mutta ei kaukosäätimellä.Avaimella toimii normaalisti.Olen yrittänyt etsiä tota vastaanotinta,missähän mahtaa sijaita 156 -98:ssa?
Sulakkeet olen olevinaan tarkistanut,liittimiä rassannut ym...
Onko kellään vinkkejä mistä lähteä etsimään vikaa,niin ja patterit on vaihdettu sekä kokeiltu toista säädintä. :crazyeyes:

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

v-m.t kirjoitti:Kaukosäätö ongelmaa löytyy itteltäkin,elikkä keskuslukitus kyllä toimii mutta ei kaukosäätimellä.Avaimella toimii normaalisti.Olen yrittänyt etsiä tota vastaanotinta,missähän mahtaa sijaita 156 -98:ssa?
Niin siis vastaanotin on hattuhyllyn alla suunnilleen keskellä palkissa kiinni (käsiksi pääsee alakautta) ja keskuslukituksen ohjausboksi on hansikaslokeron takana ... kannattaa koittaa puhdistaa ainakin ne liittimet ekaksi :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
v-m.t
Viestit: 63
Liittynyt: 26 Helmi 2006, 09:46
Car(s): Alfa 156 V6, Citroen C3 Picasso.
Ex, 2(kertaa)Alfa 156 2,0 ts, ja yhen kerran 156sportwagon selespeed.
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja v-m.t »

No niin,keskuslukituksen keskusboxi löytyi hanskalokeron takaa.Mutta vastaanotinta ei kyllä löytyny hattuhyllyn alta tai sitten se on todella hyvin piilossa,löytyi ainoastaan jarruvalo sekä tavaratilan valo.Muuta ei kyllä osu silmään?Missä muualla vastaanotin voisi sijaita?Esim mikä löytyy kojetaulusta lämpösäätimien alta(Pyöreä rivoitttu reikä.)
Niin ja auto on 156 2.0 -98.Onkohan näissä malleissa eroja lisävarusteiden sijoittelussa? :crazyeyes:

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

v-m.t kirjoitti:Missä muualla vastaanotin voisi sijaita?Esim mikä löytyy kojetaulusta lämpösäätimien alta(Pyöreä rivoitttu reikä.)
Ilmastoinnin lämpöanturi tai tyhjä reikä ellei autossa ole ilmastointia

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

v-m.t kirjoitti:No niin,keskuslukituksen keskusboxi löytyi hanskalokeron takaa.Mutta vastaanotinta ei kyllä löytyny hattuhyllyn alta tai sitten se on todella hyvin piilossa
no tuota paikkaa en kyllä pysty varmistamaan kun omassani ei ko. vastaanotinta aikoinaan ollut ... mutta korjaus CD:n mukaan sen pitäisi olla siellä :crazyeyes:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Jatketaanpa vanhaan ketjuun:

Missähän vika kun toinen keskuslukituksen kaukosäädin temppuili tänään. Ovia avattaessa kauko-ohjaimesta mitään ei tapahtunut mistään napista eikä myöskään kauko-ohjaimen punainen merkkivalo vilkahtanut.

Ovet avasin perinteisellä avaimella (tosin häläri alkoi vinkumaan) ja pääsin siten liikenteeseen. Kun olin laittanut auton uudestaan parkkiin niin sen jälkeen kauko-ohjain toimi normaalisti ja myös valo vilkahti. Hetken kuluttua ovia avatessa kuitenkin sama juttu eli mikään nappi ei toiminut.

Toinen kauko-ohjain tuntuu toimivan ihan normaalisti.

Onko toisesta ohjaimesta vain patteri loppu vai mikähän voisi olla temppuilun syy?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Mikrokytkin irti kortista tai muuten vaan lepo?

Avatar
Jochanan
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Jochanan »

Mulla toinen kake ei suostu toimimaan ku ihan ikkunasta kiinni, ja kyllä, uutta paristoo on kokeiltu. Toinen kake toimii niin ku pitäiski. Mistä moinen? :silent:

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Jochanan:

Vilahtaako sinulla kuitenkin se punainen merkkivalo huonosti toimivassa kauko-ohjaimessa?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Jochanan
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Jochanan »

Portti kirjoitti:Jochanan:

Vilahtaako sinulla kuitenkin se punainen merkkivalo huonosti toimivassa kauko-ohjaimessa?
Jep

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Uskaltaako arvella että minun autossa on vika avaimissa, kun toisen avaimen takaluukun aukaisu toimii, mutta ovien aukaisu ei. Ja toisessa ei toimi kumpikaan. Molemmat avaimet on selvästi aukaistu. Auto ´01 156 V6 ja kauko-ohjauksesta kyse.

Lapio
Viestit: 17
Liittynyt: 25 Elo 2006, 10:49
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Lapio »

Kannattaa kokeilla akunjohdon irrottamista. Minulla ainakin auttoi kun keskuslukitus oli temppuillut takaluukun aukaisun osalta.

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Nyt rupesi toisenkin avaimen kaukosäätö temppuilemaan. Auto oli 11 päivää parkissa lentoasemalla ja palatessa keskuslukitus ei auennut avaimesta eikä avaimen merkkivalo vilkahtanutkaan.

Mikähän noita kaukosäätöjä vaivaa? Voiko toisen Alfan avaimet jotenkin sekoittaa avainta kun lomamatkalla vuokra-autonakin oli Alfa ja oman GTA:n avaimet oli myös mukana.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Olisiko kenelläkään mitään lisävinkkiä siihen, mitä noille huonosti toimiville avainten kaukosäätöjutuille voisi yrittää tehdä?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
teuhka
Viestit: 239
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 23:38
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja teuhka »

Omassa on ollut ajoittaista keskuslukituksen temppuilua eli ei lukitse tai avaa kuin pitemmän temppuilun jälkeen. Joskus avaa takaluukun vaikka painaa ovinäppäintä. Patterit molemmissa avaimissa vaihdettu.

Nyt minulle on tullut sellainen kuva, että takaluukun avaaminen mekaamisesti sisävivusta saa lukituksen jollain lailla sekaisin.

Eli vaikuttaisi siltä, että avaamalla takaluukku vain avaimen napista kaikki toimii niin kuin pitää. Avaaminen onnistuu myös avain virtalukossa, mutta tällöin pitää moottorin olla sammuksissa.

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Täytyy tarkkailla vaikuttaako tuo takaluukun availu jotain asiaan. Pitänee ensin koittaa vaihtaa nuo patterit kaukosäätimiin. Oliko jossain muuten kätevästi löytyvillä ohjetta paristonvaihtoon?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

FAQ:ista löytyi tämmöinen ohje jossa myös pariston vaihto selitetty, sikäli mikäli sulla on tuollainen avain.

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Tänk juu Rolle. Avain näyttää samanlaiselta. Ehdin jo tuon ohjeen löytääkin.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Mulla oli kytkin myös irti levystä ja kaveri kolvasi sen paikalleen. Nyt on lopputulema se että nappia painaessa ledi avaimessa vilkkuu mutta mitään ei tapahdu auton päässä. Sama ilmiö sekä keskuslukko että takakontin aukaisunappuloilla. Mitäs vielä voisi asialle tehdä ? Avain ollut poissa käytössä puoli vuotta ennen kytkimen juottamista, olisko sillä jotain tekemistä asian kanssa ? Ai niin, patteri on vaihdettu puoli vuotta sitten, eli se pitäisi olla kunnossa.

Avatar
Sleepperi
Viestit: 478
Liittynyt: 16 Kesä 2006, 21:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Sleepperi »

Vaihdoin kesällä gtv:n avaimiin patteria ja avatessa irtosi semmonen ledin näköinen kapistus siitä piirilevystä. Toimiikohan tuo vielä ihan normaalisti, jos kolvailen sen takasin siihen? Patterit ollu tyhjinä varmaan vuoden. Noh onneks vielä pari avainta jäljellä :)
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Omassa mokkulassa jotain häikkää.

Tavaratila aukeaa normaalisti, mutta ovien avaajassa on outo tuntu. Nappulaa saa painaa aika kovaa, että menee alas ja takaisin kun pompsahtaa, niin päästää löysän napsahduksen. Ovet aivät aukea, eikä avaajan valo vilku.

Pitäisiköhän avata?

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Vaikuttaa että sunkin avaimessa on tuo mikrokytkin irti piirilevystä ?

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Onko oikeasti paha homma (eli uskaltaako antaa kokeneen tv-korjaajan tehtäväksi)? Kannattanee kuitenkin yrittää korjata, sillä uusi avain kustantaa noin 300€.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

^Ei ole ns pahahomma. Anna mennä vaan.

Avatar
skylark
Viestit: 58
Liittynyt: 25 Huhti 2006, 22:14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja skylark »

Tässä threadissa oli puhetta avaimen korjaamisesta:

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=7 ... en+aukaisu

Mun avain on korjaamisen jälkeen pelannut moitteetta, onnistuu kyllä siis itsekin jos on edes jonkinlaista hienomekaanista näppäryyttä.
Jos avain pätkii mutta napit ovat normaalin tuntuiset kannattaa tsekata patterin kontaktipinnat. MIkrokytkimen hajoamisen tunnistaa selvimmin painikkeiden muuttumisesta oudoiksi (jäävät pohjaan, palautuvat hitaasti jne.)

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

skylark kirjoitti:MIkrokytkimen hajoamisen tunnistaa selvimmin painikkeiden muuttumisesta oudoiksi (jäävät pohjaan, palautuvat hitaasti jne.)
Tämä oli omassa avaimessa ongelmana.

Hämeenlinnan Delta: Ei voi korjata. Pitää tilata uusi.
Minä: Eikä varmaan ole kallis?
Hämeenlinnan Delta: Katsotaanpas...naputtelua...Ducaton avain näyttäisi olevan 250€, joten Alfaan on varmaan lähemmäs 300€ ja siihen ohjelmointi päälle, joka on 40€. Että laitetaankos tilaukseen?
Minä: Mietitään...

Lopulta kiikutin mokkulan läheiselle telkkarikorjaajalle. Äsken hain ja toimii. Maksoi 20€.

Avatar
Terzius
Viestit: 214
Liittynyt: 05 Heinä 2005, 13:41
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Terzius »

Tuli hankittua -98 156 perheeseen. Mukana tuli kahdet perusavaimet (punaiset) ja kaksi hälyttimen "nollausmokkulaa" tai mitä lienee avaimen periä, joilla saa kait hälyn pois päältä tai jotain sinne päin. Auton sisällä on tilatunnistin ja hälkkärin ledi (pimeänä). Kaukosäätimiä ei löytynyt eikä tiennyt kauppiatarkaan niistä mitään. Ikkunassa lukee Cobra ja paperit löytyy hanskalokerosta. Kaikestä päätellen hälyttimen kapulat ovatten hajonneet/hukkuneet ja hälkkäri on kytketty kokonaan pois.

Ja sitten asiaan; onko kokemusta paljonko tollaset Cobran kapulat mahtais maksaa? Saisi sekä hälyttimen toimimaan (vaikka kuka sitä nyt 10-vuotiasta pöllimään...) ja samalla keskuslukon kaukosäädönkinkö häh? Vai onko tollasesta toosasta enemmän haitaa kuin hyötyä? Täh+
Kaikki kuluu mikä hemppuu.

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Nostetaas topikkia kun sattui olemaan sopivin omiin tarpeisiin.

Tarkoitus ois asentaa tuohon karvalakkimallin viiskutoseen kauko-ohjaus olemassaolevalle keskuslukitukselle.
Autohan on farkku, joten hattuhyllyn alta ei löydy mitään keskusyksikköä:) Boksi lieneekin hanskalokeron yläpuolella, ainakin ePERin mukaan.

Onko kukaan ruuvaillut tuollaisia jälkiasenteisia sarjoja autoonsa?
Niitähän tarjoaa suhteellisen halvalla mm. www.rime.fi www.katuauto.fi jne.

En millään viittis viedä tuon vuoksi autoa pajalle, vaan askartelisin mielellään sarjan itse paikalleen.
Pakettien mukana tulee yleisohjeet asennukseen, joissa neuvotaan mihin johtoihin (esim. virta aukaisu-sulku, maa) pitäisi kytkeä, mutta autokohtaisia johtojen värejä ei tietysti ole.
Samalla pitää varmaan ottaa vanha yksikkö pois jne.
Hieman askarruttaa, että tekeekö noilla mitään ja että viittiikö alkaa turaamaan ettei mene loputkin vehkeet sököksi.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

http://www.metasystem.it/index.php/msy_ ... /full/3572

Tuollainen kävi suoraan (1999 mallisen 156:n) johtosarjaan, mitään ei tarvinnut rikkoa. Keskuslukituksen liitin irti (releestä/keskusyksiköstä?), liitin Metan johtonippuun ja Metan toinen johtonippu sitten Auton keskuslukitukseen (Releeseen/keskusyksikköön?)

Asentaessa meni n. 3kk, josta n. 2159.5h kului paketin kuljettamiseen hanskalokerossa :lol:
VMP

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

mattijus kirjoitti:http://www.metasystem.it/index.php/msy_ ... /full/3572

Tuollainen kävi suoraan (1999 mallisen 156:n) johtosarjaan, mitään ei tarvinnut rikkoa. Keskuslukituksen liitin irti (releestä/keskusyksiköstä?), liitin Metan johtonippuun ja Metan toinen johtonippu sitten Auton keskuslukitukseen (Releeseen/keskusyksikköön?)

Asentaessa meni n. 3kk, josta n. 2159.5h kului paketin kuljettamiseen hanskalokerossa :lol:
Tämä mötikkä ohjaa siis suoraan keskuslukituksen relettä? Pari johtoa ilmeisesti vain kytkettävänä. Juuri tällaista olen haeskellut pitkään. Saako näitä tilattua tuolta jotenkin, vai mistä ostit?

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Aikoinaan (olisikohan ollut 2004) noita sai ihan perus varaosaputkasta tilaamalla. Varsinaisesti johtoja ei tarvitse kytkeä yhtään, liittimet käyvät suoraan.
VMP

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

mattijus kirjoitti:Aikoinaan (olisikohan ollut 2004) noita sai ihan perus varaosaputkasta tilaamalla. Varsinaisesti johtoja ei tarvitse kytkeä yhtään, liittimet käyvät suoraan.
Niinpä tietysti, siksipä se mallikohtainen onkin. pitääpä kysellä varaosatrokarilta sitten.

Avatar
JTE
Viestit: 122
Liittynyt: 22 Maalis 2006, 19:54
Car(s): 2x33 16v,155 1.9td,75 2.0ts,coupe 20vt,164 2.0ts,Lybra 1.9jtd
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTE »

mulla on meta systemsin tekemät keskuslukon ohjaus kapulat mutta molemmista uupuu patterit joten voisiko joku vilkaista minkä tyyppiset patterit käyvät noihin.? säädin on ruskea jossa keskellä vain yksi nappula joka ohjaa keskuslukkoa.

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

JTE kirjoitti:mulla on meta systemsin tekemät keskuslukon ohjaus kapulat mutta molemmista uupuu patterit joten voisiko joku vilkaista minkä tyyppiset patterit käyvät noihin.? säädin on ruskea jossa keskellä vain yksi nappula joka ohjaa keskuslukkoa.
2kpl CR1220 (3v)

Avatar
JTE
Viestit: 122
Liittynyt: 22 Maalis 2006, 19:54
Car(s): 2x33 16v,155 1.9td,75 2.0ts,coupe 20vt,164 2.0ts,Lybra 1.9jtd
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTE »

ok.. pitääpä lähtä battery kauppaan...

Avatar
Pauli
Viestit: 26
Liittynyt: 28 Loka 2009, 22:16
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Pauli »

Multa loppu itseltäkin noi patterit. Miten sen saa sitten loppujenlopuksi toimimaan, laittamalla vain patterit oikein päin? Joka päin on ainakin yritetty :mrgreen:

pjotrthegreat
Viestit: 815
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »


Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Arcar »

Paulille vinkiksi jos on jo vaihtanut patterit ja edelleen ongelmaa. Josko tästä vinkistä apua.... Aiemmin kävi että kumpikaan avain ei avannut tai sulkenut kaukosäädöllä autoa. Sain ohjeen että tilanne kuulemma se että nämä järjestelmät voivat mennä tilttiin kuten pc. Ja systeemin saa taas toimimaan ottamalla avaimesta patterin pois, painamalla sen jälkeen avaimen avauspainiketta n 10 sekkaa, sitten laittaa patteri takaisin. ja kun painaa pari kolme kertaa avauspainiketta niin vain löytää jälleen auton. Ja toimi juuri näin !

Avatar
Pauli
Viestit: 26
Liittynyt: 28 Loka 2009, 22:16
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Pauli »

En saanu sitä vieläkään toimimaan. Kuuluuko patterit kytkeä rinnan vai sarjaan? Tarviiko olla autossa virrat päällä, tai ovet lukossa?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Pitääpi itsekin osallistua keskusteluun.
Tietääkö kukaan Alfatecin hälyistä? Koskaan en ole k.o merkistä kuullut ja sivuja ei kyseisellä firmalla (enää) ole. Ongelma on siis tosiaan kapulalla ohjattava hälytin/keskuslukitus, minkä pitäisi teoriassa toimia, mutta (:))...

Kapulan toista nappia (ilmeisesti hälyt päälle/pois/lukot auki/kiinni) painettaessa efekti on: ei mitään. Paniikkinappi (pienempi, lähes käyttämätön) kyllä ainakin toisinaan herättää hälyt, joita ei meinaa sitten pois saada. En ole ihan varma, onko itse häly sammutettu sulakeboksista vai ei, ledi tykkää vilkkuilla aina toisinaan jotain sähköpiikki-virheilmoitustaan, ei muuta. Kapuloitakin on vain 1 kappale ja siitäkin tuo kulunut nappi lähes entinen, maksaako vaivaa etsiä/hommata pari uutta ja saako sitä ylipäänsä kuntoon? Talvella vaan olisi Niin Ihanaa, kun sais lukot auki ilman lukkopesän murjomista...
Autohan on '99 156 tessu.

Vastaa Viestiin