Uutisia Alfa Romeosta
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- juhala
- Viestit: 685
- Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
- Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010 - Paikkakunta: Espoo
V6 kirjoitti:ensi vuonna alkaa DSG tyyppisten vaihdelaatikoiden teko:
http://www.italiaspeed.com/2008/cars/ot ... /2801.html
Otetaan 149 vaikka 1.8 l. tupla-ahdinkoneella ja tuollaisella.
- juuuso
- Viestit: 781
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
- Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937 - Paikkakunta: Lappeenranta
Puhetta Fiat yhtymän tulevista moottoreista:
Linkki (pdf)
Huhut uusista V6:sta näyttävät pitävän paikkansa.
Linkki (pdf)
Huhut uusista V6:sta näyttävät pitävän paikkansa.
- juuuso
- Viestit: 781
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
- Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937 - Paikkakunta: Lappeenranta
Autocar.co.uk:n sivuilta:
Edit: Linkki laajempaan artikkeliin.brittitoimittaja kirjoitti:New Alfa Romeo boss Luca de Meo has been given 1000 days to turn around the company’s fortunes before reaches its centenary in June 2010 and is relaunched in the US after a gap of 15 years.
De Meo’s first move will be to re-open the 159/Brera manufacturing plant, which closed before Christmas for a £70m refurbishment aimed at improving quality, streamlining the build process, improving the cars and removing weight from their structures.
The 2008-spec 159 and Brera models will be around 50kg lighter than their predecessors, mainly because computer redesign has shown that key body and chassis panels can use considerably lighter gauge steel without harming strength or durability.
De Meo, who will unveil the Punto-based entry-level Alfa ‘Junior’ at the Geneva motor show in March, and a replacement for the 147 (called 149) next year, reckons it’s “pretty clear” how to restore Alfa’s fortunes. “You have to rebuild all the old Alfa values of spirit, agility and responsiveness into today’s cars,” he told Autocar. “It’s a lot of work, but it’s not rocket science”.
Steve Cropley
aika hyvältä kuulostaa suunnitelmat.. uusi V6, uusi 3 litranen Multijet 2 diesel , turboja yms.juuuso kirjoitti:Puhetta Fiat yhtymän tulevista moottoreista:
Linkki (pdf)
Huhut uusista V6:sta näyttävät pitävän paikkansa.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Saattaa olla aika hyvin tehoja jos teho / litra suhde pysyy isommassakin samana. 250 - 300 + heppaa, jes.V6 kirjoitti:aika hyvältä kuulostaa suunnitelmat.. uusi V6, uusi 3 litranen Multijet 2 diesel , turboja yms.juuuso kirjoitti:Puhetta Fiat yhtymän tulevista moottoreista:
Linkki (pdf)
Huhut uusista V6:sta näyttävät pitävän paikkansa.
Nyt perjantaipullon hakuun:
http://www.taloussanomat.fi/markkinoint ... 083949/110
Toimittajan ammattitaidosta taas saa olla montaa mieltä...
http://www.taloussanomat.fi/markkinoint ... 083949/110
Toimittajan ammattitaidosta taas saa olla montaa mieltä...
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
ei kai kovin moni halua ostaa "vanhaa" autoa, kunhan uudet mallit tulee myyntiin niin myynti nousee varmasti, en tiedä vaikuttaako vielä suomessa mutta Alfan tehdashan on myös remontissa tällä hetkellä....TestarosaFinland kirjoitti:Outoa se on että myynti romahtanut kun kuitenkin 147 maksaa hyvin kohtuullista rahaa. Toisaalta 159 ei halpetunut periaatessa yhtään-kyllä Deltalla katteet kohdallaan
Jossain vaiheessa tuo 147 Collection kiinnosti tosissaan, valitettavasti en pidä tuota 147 Faceliftiä kovin onnistuneena. Sitten kun selvisin facelift kammostani yli, Collectionit olivat silloin onneksi loppuneet.TestarosaFinland kirjoitti:Outoa se on että myynti romahtanut kun kuitenkin 147 maksaa hyvin kohtuullista rahaa.
Alkuperäinen 147 oli persoonallinen, faceliftattu lähinnä omituinen sekasikiö Opel kromilistoineen.
VMP
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Sama juttu. Lisäksi intoa laimensi se, ettei autoa ainakaan aikaisemmin saanut kolmiovisena, sekä Deltan huoltohinnoittelu yhdistettynä kotitarverassaamisinnostusta lannistavaan "luotettavaan" jakohihnaan.mattijus kirjoitti:Jossain vaiheessa tuo 147 Collection kiinnosti tosissaan, valitettavasti en pidä tuota 147 Faceliftiä kovin onnistuneena.
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
^
Mitä väliä huoltokustannuksella on? Ei ole mitään probleema huoltaa uuden alfan jossain toisessa korjaamolla...niitä on ihan riittävästi ja kun tuo osat mukana niin hinta on ihan jees. Toi uusi keula on kyllä makuasia ja sitä ei riidellä;) Mutta sisäkalut,kone ajettavuus ovat aivan mahtavia. Jos olisin ostamassa uuden auton niin vain ja ainoastaan pari litraisen 147:n
Mitä väliä huoltokustannuksella on? Ei ole mitään probleema huoltaa uuden alfan jossain toisessa korjaamolla...niitä on ihan riittävästi ja kun tuo osat mukana niin hinta on ihan jees. Toi uusi keula on kyllä makuasia ja sitä ei riidellä;) Mutta sisäkalut,kone ajettavuus ovat aivan mahtavia. Jos olisin ostamassa uuden auton niin vain ja ainoastaan pari litraisen 147:n
Nothing beats cubic inch
Olen tässä miettinyt, että jos myynnin heikkeneminen jatkuu, niin missä vaiheessa DA pistää vain pillit pussiin ja keskittää voimansa Kian etc. myyntiin. Kun selkeästi ei paukut riitä todelliseen premium-segmentin kosiskeluun.
Toisaalta, jos nollaeffortilla saa kuitenkin edes jonkin verran Alfoja myytyä niin onhan se aina kotiin päin. Huoltoketjun ylläpito tietysti maksaa, mutta se selkeästi hoidetaan huoltohinnoittelulla.
Toisaalta, jos nollaeffortilla saa kuitenkin edes jonkin verran Alfoja myytyä niin onhan se aina kotiin päin. Huoltoketjun ylläpito tietysti maksaa, mutta se selkeästi hoidetaan huoltohinnoittelulla.
Messuilla
Messuilla kysyin Deltan kaverilta onko nämä nyt myynnissä olevat 159 autot jo niitä MY08 versioita.
Ei ollut kuullutkaan moisesta...
Päässäni muhiin 2.2 JTS mallin vaihto diiseliin. Saattaisi vaikuttaa tilastoihin jos tuntisi myymänsä tuotteet?
Ei ollut kuullutkaan moisesta...
Päässäni muhiin 2.2 JTS mallin vaihto diiseliin. Saattaisi vaikuttaa tilastoihin jos tuntisi myymänsä tuotteet?
Re: Messuilla
valmistus MY2008 taitaa alkaa vasta kun tehdas avataan uudelleen, painot tippuu jonkin verran, sisustaan muutoksia jne. Juu ei ne myyjät tiedä yhtään mitään....perttis kirjoitti:Messuilla kysyin Deltan kaverilta onko nämä nyt myynnissä olevat 159 autot jo niitä MY08 versioita.
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Muistanko nyt ihan väärin, että tuolla piti olla Juniorin "ensiesittely" tms? Taitaa tulla kiire jos Q3 meinaavat saada myyntiin niinkuin tuolla Italiaspeedin sivuilla lukee. Vai tarkoittaako se Q3, että silloin tulee esittelyyn vasta? Prkl.
No jääpähän enemmän aikaa laittaa pennosia sivuun.
EDIT: näyttää siellä muuten lukevan, että Breraan esitellään tänä vuonna 1.8 Turbokone ja laihdutuskuuri...hmmm. Tuliskohan sama paketti jossain vaiheessa 159:iin.
No jääpähän enemmän aikaa laittaa pennosia sivuun.
EDIT: näyttää siellä muuten lukevan, että Breraan esitellään tänä vuonna 1.8 Turbokone ja laihdutuskuuri...hmmm. Tuliskohan sama paketti jossain vaiheessa 159:iin.
- juuuso
- Viestit: 781
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
- Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937 - Paikkakunta: Lappeenranta
^
Tämän linkin mukaan Junior esitellään heinäkuussa. Luulisi ko. henkilön olevan kohtuu luotettava tietolähde. Ohessa vakoilukuva tehtaalta:
Ihan kivan näköinen peräprofiili.
Tämän linkin mukaan Junior esitellään heinäkuussa. Luulisi ko. henkilön olevan kohtuu luotettava tietolähde. Ohessa vakoilukuva tehtaalta:
Ihan kivan näköinen peräprofiili.
159:n ja Breran/Spiderin MY2008 muutoksista voipi lukaista täältä ja täältä.
Ja hieman asian sivusta uuden Lancia Deltan esittelyn yhteydessä tulevat myös käyttöön uudet moottorit. Ensimmäisenä siis Deltassa, mutta myöhemmin pääsevät varmasti myös Alfojen keulalle. Onhan näistä jo aikaisemmin ollut puhetta täällä, mutta kertauksena vielä. 1.9 (tuplaturbo) MultiJet 190:llä hevosella varustettuna vaikuttaa aika hyvältä. Tämähän on jo uuden Saab 9-3:n keulilla 180 heppaisena versiona. Bensarintamalla tulossa on 200 heppainen 1.8 Di Turbojet bensan suorasuihkutuksella. Lisää täältä.
Ja hieman asian sivusta uuden Lancia Deltan esittelyn yhteydessä tulevat myös käyttöön uudet moottorit. Ensimmäisenä siis Deltassa, mutta myöhemmin pääsevät varmasti myös Alfojen keulalle. Onhan näistä jo aikaisemmin ollut puhetta täällä, mutta kertauksena vielä. 1.9 (tuplaturbo) MultiJet 190:llä hevosella varustettuna vaikuttaa aika hyvältä. Tämähän on jo uuden Saab 9-3:n keulilla 180 heppaisena versiona. Bensarintamalla tulossa on 200 heppainen 1.8 Di Turbojet bensan suorasuihkutuksella. Lisää täältä.
näkyy tulevan myös uusi 2 litrainen diesel 2.0 MultiJet with 165 HP, mikäköhän idea tuossa on.. GThen ja 147kaan saa 170 hv:n 1.9 siä.....>>Kaitsu kirjoitti: Onhan näistä jo aikaisemmin ollut puhetta täällä, mutta kertauksena vielä. 1.9 (tuplaturbo) MultiJet 190:llä hevosella varustettuna vaikuttaa aika hyvältä. Tämähän on jo uuden Saab 9-3:n keulilla 180 heppaisena versiona.
Jaa-am mietin samaa itsekin. 1.9 on sen verran vanha että poistuu varmaan muutaman vuoden jälkeen. Ehkä rupeavat sitten tuosta uudesta 2.0 lohkosta pusertamaan enemmän ulos...?V6 kirjoitti:näkyy tulevan myös uusi 2 litrainen diesel 2.0 MultiJet with 165 HP, mikäköhän idea tuossa on.. GThen ja 147kaan saa 170 hv:n 1.9 siä.....>>Kaitsu kirjoitti: Onhan näistä jo aikaisemmin ollut puhetta täällä, mutta kertauksena vielä. 1.9 (tuplaturbo) MultiJet 190:llä hevosella varustettuna vaikuttaa aika hyvältä. Tämähän on jo uuden Saab 9-3:n keulilla 180 heppaisena versiona.
Veit sanat suustani! Estetiikka ja laatuvaikutelma on enemmän kuin kohdillaan. Kyllähän Brera ja varsinkin uusi Spider suorastaan tihkuu erotiikkaa...tzrp kirjoitti:8C Spider on niin nätti että sattuu silmiin.
http://www.km77.com/00/alfa/8c/spider/gra/001.asp