Etuovien aukaisunapit jäätyy pohjaan 156:ssa
Valvoja: Moderators
- RockinTetsi
- Viestit: 156
- Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
- Paikkakunta: Nokia
Etuovien aukaisunapit jäätyy pohjaan 156:ssa
Eli kun auto on ollut lämmityksessä (sisätilanlämmitin) mitään ongelmaa ei luonnollisesti ole, mutta jos ulkona on vain parikin astetta pakkasta ja autoon yrittää sisälle uudestaan parin tunnin kuluttua, niin avaus napit jäätyvät pohjaan ovea aukaistaessa.
Vikahan on varsin V****mainen, kun ovet eivät enään mene kiinni, koska aukaisunappi on pohjassa .
Tämä tuskin on vain tämän yksilön "ominaisuus"!??!
Lukkosulaa olen yrittänyt sinne suoltaa ties kuinka ja paljon mutta minkäänlaista apua siitä ei ole kuin hetkellisesti (oikeastaan apua on vain siksi aikaa että napin saa vaivoin takasin ylös).
Jos jollakulla on kokemusta samaisesta harmista ja siihen on jonkun apukeinon kesinyt, niin kuuntelen mielelläni.
Vikahan on varsin V****mainen, kun ovet eivät enään mene kiinni, koska aukaisunappi on pohjassa .
Tämä tuskin on vain tämän yksilön "ominaisuus"!??!
Lukkosulaa olen yrittänyt sinne suoltaa ties kuinka ja paljon mutta minkäänlaista apua siitä ei ole kuin hetkellisesti (oikeastaan apua on vain siksi aikaa että napin saa vaivoin takasin ylös).
Jos jollakulla on kokemusta samaisesta harmista ja siihen on jonkun apukeinon kesinyt, niin kuuntelen mielelläni.
Ainakin kolmen sulamis-jäätymissyklin eli muutaman viikon ajan on toiminut tämä konsti: Ajoin auton jyrkkään mäkeen poikittain niin, että voideltava ovi oli ylämäen puolella. Pistin ilmastointiteippiä pätkän kahvaan niin, että se esti lukkosylinteriltä valuvan öljyn leviämisen ovipeltiin. Sitten annostelin sopivan määrän öljyä spray-pullosta lukkosylinterin ja kahvarungon väliin.
Aiemmat yritykset tasamaalla eivät ilmeisesti voidelleet oikeaa paikkaa.
Aiemmat yritykset tasamaalla eivät ilmeisesti voidelleet oikeaa paikkaa.
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Kesällä kotelosuojauksen yhteydessä tuli purettua etuovien kahvat jotta ne nappuloiden ympäristöt sai kunnolla puhtaaksi. Samalla voitelin nappien pintaa pyyhkivät tiivisteet. Tämä ei kuiteenkaan auttanut, vaan kosteiden kelien jälkeen tuleva pakkanen aiheuttaa edelleen painonapin jumittamisen.
Jokin silikoonipohjainen voiteluaine voisi olla kovasana, mutta tällaisen käyttö edellyyttää melkeimpä kahvan irroittamisen. Maalipinnalle kun ei kannata mitään silikonipohjaista roiskia...
Itselläni ongelman muodostaa lähes poikkeuksetta apumiehen puoleinen painike, se kun on paljon vähemmällä käytöllä. Sen napin saa muuten vedettyä takaisin ylös Abloyn Classic-avaimella, ei vaan pidä koittaa vetää nappia ylös siitä ohuesta alumiinista siinä napin päällä.
Jokin silikoonipohjainen voiteluaine voisi olla kovasana, mutta tällaisen käyttö edellyyttää melkeimpä kahvan irroittamisen. Maalipinnalle kun ei kannata mitään silikonipohjaista roiskia...
Itselläni ongelman muodostaa lähes poikkeuksetta apumiehen puoleinen painike, se kun on paljon vähemmällä käytöllä. Sen napin saa muuten vedettyä takaisin ylös Abloyn Classic-avaimella, ei vaan pidä koittaa vetää nappia ylös siitä ohuesta alumiinista siinä napin päällä.
"No smoke => no power => no hope"
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Tuo on 156-kuskille pakollinen talvella - sillä on hyvä lämmittää nappia
http://www.zippo.fi/zippoblu_pics.htm
http://www.zippo.fi/zippoblu_pics.htm
MP
- Alfetta&156
- Viestit: 205
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
- Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Yksilöeroja tosiaan taitaa olla. Omassani ei ole varsinaisesti jäätynyt koskaan, mutta nappi jää joskus avatessa pohjaan jos on hiljattain pesty ja tulee pakkasia. Se pomppaa ylös kun työntää auton avaimen lukkopesään ja ihan kevyesti sillä kääntää/vetää. Yritin minäkin sitä jollain ruiskuvaseliinilla joskus voidella, mutta ei se juuri siitä muuttunut. En ole tuosta kärsinyt.
Mulla jumittuu 2004:ssa faceliftissä pelkääjän puolen nuppi pohjaan aina välillä. Kuskin puolella ei mitään ongelmaa. Öljyäminen auttaa hetkeksi, mutta jonkin ajan kuluttua jää taas pohjaan. Pakkanen ei tunnu vaikuttavan asiaan, sillä ilmiö esiintyi myös kesällä. Sitä kun vaan peukalolla painelee niin joskus se ponnahtaa itsekseen takaisin. Jos ei niin avaimella sen saa viimeistään ronklattua takaisin ylös.
- Bisci
- Viestit: 511
- Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
- Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S - Paikkakunta: Savicity
Laiskana miehenä tungin ensijumituksen jälkeen LPS sprayt ja räpläsin vähän aikaa, ja taas mentiin. Pitänee uusia käsittely hetken kuluttua.
Entäs miten joukkiot ovat voidelleet pa-tankin läpän? Sen jäädyttäminen tuntuu olevan pakkasukolle mieluista puuhaa. Naureskelee sitten pilven päällä kun yritän availla tankilla. Ei oikein irtoa edes takaboksin tampoonin narusta vetämällä.
Entäs miten joukkiot ovat voidelleet pa-tankin läpän? Sen jäädyttäminen tuntuu olevan pakkasukolle mieluista puuhaa. Naureskelee sitten pilven päällä kun yritän availla tankilla. Ei oikein irtoa edes takaboksin tampoonin narusta vetämällä.
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg
K.Rosberg
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Minä käsittellin CRC:llä 156sessa sen lukko-osan ja siinä olevan reiän, jotka tuppaa jäätymään. Painoin sormella lukossa olevan tapin sisään Räpäläsin eestaas) ja perään CRCtä. Ainakin mulla auttoi. Lukkoöljy tms. ajanee saman asian. Samaa taktiikkaa oon soveltanu 166seen bensaluukun lukkoon. Muutaman viikon välein ku voitelee niin ei jäädy niin helposti.
MP
- RockinTetsi
- Viestit: 156
- Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
- Paikkakunta: Nokia
Joo samaa vikaa . Mulla jäätyy se tappi, joka työntää luukun auki, kun lukko on aukaistu vivusta vetämällä. Pikkuisen rasittavaa ku tarvii olla aina joku mukana ku menee tankille. Toinen vetää vivusta ja toinen tankin luukusta. Ei ole mulla auttanut senkään rasvailu kuin hetkellisstiBisci kirjoitti:Entäs miten joukkiot ovat voidelleet pa-tankin läpän? Sen jäädyttäminen tuntuu olevan pakkasukolle mieluista puuhaa. Naureskelee sitten pilven päällä kun yritän availla tankilla. Ei oikein irtoa edes takaboksin tampoonin narusta vetämällä.
- RockinTetsi
- Viestit: 156
- Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
- Paikkakunta: Nokia
Mutta eipä ole alfa vielä tehnyt ONNEKSI samaa kuin edellinen autoni Seat Ibiza -vm99. Talvipakkasella löin auton käyntiin, menin ulos raappaan laseja ja tempasin oven kiinni. Kun ikkunat oli raapattu niin yritin takasin autoon ja kuinkas ollakkaan, kahvat lyö tyhjää. Siinä se onnellisesti hörskytteli pihassa ja meikäpoika paniikissa renkkas kahvoja paniikissa että mitäs nyt. Kyllä naapurin setää nauratti kun meni ladaansa muina miehinä ilman mitään ongelmia. Onneksi sitten hetken jälkeen repsikan puolen takaovi alkoi toimimaan ja sieltä muijan kanssa kömmittiin lämpöseen autoon.
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Tähän oli joskus muistaakseni täälläkin seuraavanlainen ohje. Tankin aukaisuvivun saa teljettyä ylös CD-kotelolla. Sitten vaan tankille. Tankkauksen jälkeen korkki kiinni, sitten autoon, kotelo pois kahvan alta, auto pois mittarilta ja maksamaan. Sitten maksamasta tullessa ohimennen laittaa läpän kiinni. Tyyli ennenkaikkea. Tietysti automaattiasemalla pitää keksiä joku muu toimintatapa, kun ei tarvii käydä sisällä maksamassa.RockinTetsi kirjoitti:Joo samaa vikaa . Mulla jäätyy se tappi, joka työntää luukun auki, kun lukko on aukaistu vivusta vetämällä. Pikkuisen rasittavaa ku tarvii olla aina joku mukana ku menee tankille. Toinen vetää vivusta ja toinen tankin luukusta. Ei ole mulla auttanut senkään rasvailu kuin hetkellissti
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Peräkontissa on pensaläpän avausnaru pensatankin puolella, joka toimii vara-aukaisijana jos esim. vaijeri menee poikki tms. Siitä voi vedellä myös ja tuurilla ainakin pitkäkätinen yltää samalla siihen läppäänki. Minusta on ihan hyvä konsti heittää mukillinen vettä siihen läpälle jos se jäätyy - huoltoasemalta yleensä saa - se sulattaa lukon ja sitte heti perään lukkosulaa tai jotain siihen lukkoon. Läppä saa jäädä auki vähäksi aikaa kunnes voi todeta ettei lukko enää jäädy.
Viimeksi muokannut MP, 05 Tammi 2008, 19:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MP
-
- Viestit: 247
- Liittynyt: 23 Huhti 2007, 23:55
- Car(s): MB E, 166 2.0 TB -00
- Paikkakunta: Kuopio
Tänään jääty vänkärinpuolen nuppi pohjaan. Ei auttanut nyrkillä takominen. Otin avuksi butaanitohon ja sillä kuuumensin nuppia.
Johan pomppasi.
Putsasin ja rasvasin aseöljyllä seuraavaksi nupin. Tunnin päästä nuppi oli taas jumissa. Ei taida pintapuolinen putsailu auttaa mitään. Taitaa kosteus ja kökkendaali olla sen verran syvemmällä nupin juuressa, että vaatis purkamisen.
Taitaa kesä tulla onneksi kohta.
Johan pomppasi.
Putsasin ja rasvasin aseöljyllä seuraavaksi nupin. Tunnin päästä nuppi oli taas jumissa. Ei taida pintapuolinen putsailu auttaa mitään. Taitaa kosteus ja kökkendaali olla sen verran syvemmällä nupin juuressa, että vaatis purkamisen.
Taitaa kesä tulla onneksi kohta.
Ei prkl mikä operaatio! Tuon operaation jälkeen homma pelittää varmaan viikon ja lisämausteena saa todennäköisesti helvetillisen kitinän ovipahveista aikaiseksi. Omassani ovipahvit (kertaalleen irroitettu) pitävät uskomatonta natinaa, jolle on kohta jotain tehtävä. Silikoni tuntui kyllä vähän helpottavan..Joksa kirjoitti:http://www.alfa156.net/tech/fr_index.ht ... andle.html
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Tälläinen ominaisuus löytyy multa kummastakin ovesta... en kyllä rupea purkamaan koko ovea tuon takia, mutta testaan putsailla tuon lukkosysteemin ulkopuolelta vähän kovemmilla aineilla...
P.S. silikonien ja öljyjen työntö sinne on turhaa... eri aineet vaan pakkaantuu sinne lian joukkoon ja ajan myötä jumittavat nappia vaan enemmän!
P.S. silikonien ja öljyjen työntö sinne on turhaa... eri aineet vaan pakkaantuu sinne lian joukkoon ja ajan myötä jumittavat nappia vaan enemmän!
- RockinTetsi
- Viestit: 156
- Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
- Paikkakunta: Nokia