Suorituskyvystä Bravo T-Jet ja 156 V6

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Suorituskyvystä Bravo T-Jet ja 156 V6

Viesti Kirjoittaja MP »

Polttelee vielä vähä tuo Fiiun hankinta, ku ei ois hirveen pahan hintanen...

Perstuntumalta se tuntu pirteältä ja mukavalta pääosin niinku jotku mutki todennu. Kattelin suoritusarvoja TM:n koeajojen mittauksista - seuraavia havaintoja:

156V6
0-50 3.0 s
0-80 5.4 s
0-100 7.8 s
0-120 10.5 s
90-120 (3, 4, 5, 6) 4.0, 5.8, 8.4, 11.2
60-120 (3, 4, 5, 6) 8.1, 11.9, 16.2, 21.1

Bravo T-Jet
0-50 3.3 s
0-80 6.5 s
0-100 9.1 s
0-120 13.2 s
90-120 (3, 4, 5, 6) 4.9, 5.6, 6.9, 8.9
60-120 (3, 4, 5, 6) 8.2, 10.5, 13.7, 18.2


Yllättävän rivakalta vaikuttaa tuo Fiiu(kin). Paitsi paikaltaa esim 0-100 arvo jää aika paljo Alfasta - miksiköhän ero on noin suuri verrattuna vauhdista kiihdytykseen? Johtuukohan se vain turbokoneen tehoviiveestä vai mikä? (Vääntökäppyräki tietty vaikuttaa tuohon ohituskiihtyvyyteen melkolailla).
MP

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Bensaakin vie varmaan aika paljon vähemmän kuin tuo kutonen, mutta ne äänet..

JST
Viestit: 103
Liittynyt: 30 Touko 2006, 10:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suorituskyvystä Bravo T-Jet ja 156 V6

Viesti Kirjoittaja JST »

Mitähän mä olen missannut ? Mun mielestä alfa 156 ja fiat eivät ole (ainakaan itselleni) mitenkään vertailukelpoisia kulkupelejä :shock:

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

Aika selkeästi noista arvoista käy ilmi, että Fiat ei pärjää silloin kun kierrätetään maksimitehoilla (110kW vs 140kW), mutta suuremmilla vaihteilla vedätyksissä taasen pärjää laajemman vääntöalueensa ansiosta.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Suorituskyvystä Bravo T-Jet ja 156 V6

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

JST kirjoitti:Mun mielestä alfa 156 ja fiat eivät ole (ainakaan itselleni) mitenkään vertailukelpoisia kulkupelejä
Mikseivät?

Kyllä minun mielestäni uusi Bravo ja muutaman vuoden ikäinen 156 saattaisivat olla monelle autonostajalle ihan potentiaalisia vaihtoehtoja.

---

Koneiden luonteissa on perstuntumalla eroja ja yhtäläisyyksiä. Molemmat pitävät kierroksista (ja ovat alle 3k:n kohtalaisen vaisuja), mutta V6 vetää huomattavasti laajemmalla kierrosalueella. Lisäksi T-Jetissä on pienoinen lägi, kun kaasun survaisee lattiaan. Mutta tämä siis putipuhdasta mutua. Aika lähellä 2-litraista 156:sta tuon Fiiun kulkupuoli mielestäni.

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Paikaltaan 2.0 TS on nopeampi ku tuo T-Jet, mutta JTS taas hitaampi (vaikka JTS kai pitäisi olla nopeampi). Vauhdista kiihdytettäessä Fiiu molempia nopeampi, jos jotain vanhoja TM:n mittauksia ja (ja Tuulilasinki) kattelee.

Perstuntumalla, siis ihan mutua, Fiiu tuntuu kyllä minusta paljonkin kiihtyvämmältä.
MP

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

MP kirjoitti: Vauhdista kiihdytettäessä Fiiu molempia nopeampi, jos jotain vanhoja TM:n mittauksia ja (ja Tuulilasinki) kattelee.

Perstuntumalla, siis ihan mutua, Fiiu tuntuu kyllä minusta paljonkin kiihtyvämmältä.
vauhdista voi kiihdyttää samalla vaihteella tai sitten vaihtaa niitä vaihteita..ei noita voi verrata...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Tottakai voi verrata, ku on mitattu arvot eri vaihteilla esim. 90-120 kattoo vaikkapa nopein aika pienimmällä mahdollisella vaihteella (= 3), V6 4 s, T-jet, 4.9 s ja JTS (kylläki SW) 5.9 s. Kyllä se jotain kertoo.
Viimeksi muokannut MP, 03 Tammi 2008, 17:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MP

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

MP kirjoitti:Tottakai voi verrata, ku on mitattu arvot eri vaihteilla.
pitäisi tietää vielä vaihdevälitykset jne, veikkaan että Fiudella ei ole jakoa

F 1350 kg/150hv
A 1320 kg/190 hv



F varttimaili 16,8 (tuulilasin testi)
A varttimaili 15,7 (tm testi)


F 60-120 ( 5, 6) 16.4,22.4 (tuulilasin testi)


A 60-120 (5, 6) 16.2, 22.4 (tm testi)
Viimeksi muokannut V6, 04 Tammi 2008, 14:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

En tiedä huomasitko, että kommentoin myös 2-litraseen verrattuna tuossa ylempänä (tämä ei oo mikään provo)? V6nenhan on selvästi rivakampi, mutta kuvittelin, että eroa ois ollu enemmän.

Se on kans totta, että ku nopeudet nousee ylemmäs ku noissa TM-mittauksissa niin ero tietty kasvaa V6sen eduksi. JTS on vaan yllättävän vaisu.

Ite en ajele hirveän kovaa, ku pitää yrittää pitää kortti tallella.
MP

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Persdyno paras dyno.

Kyllä tossa on kaksi aivan eriluonteista konetta pantu puntariin.
Siinä missä laiskan vaihtajan V6 lähtee iloisesti ohitukseen kahdeksastakympistä kuutosvaihteella, vaatii T-Jet nelosta tai kolmosta pesään.
Pelkkä voimantunne on kuutosessa paljon konkreettisempi. Se ei tule kutittamalla, vaan on aina tyrkyllä.
T-Jetissä voima kaivetaan esiin autoa aktiivisesti käyttämällä, ahtopainemittari näkökentässä auttaa asiaa.

Mikseivät nuo vaihtoehtoja toisilleen olisi, kovin eriluonteisia tosin.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

^ Mittaustulosten perusteella tilanne on juuri toisinpäin :roll:
Täytyypä käydä kokeilemassa toi fiat.
- Alfaholic -

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

Japen kanssa samoilla linjoilla. En tajua mistä täällä oikein väännetään, ekan viestin aikojen mukaanhan tuo t-jetti vetää 4,5 ja 6 vaihteella vauhdeista nopeammin, ei siis tarvinne alaspäin puikottamista?

CHRdriver
Viestit: 82
Liittynyt: 03 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja CHRdriver »

MP kirjoitti:Paikaltaan 2.0 TS on nopeampi ku tuo T-Jet, mutta JTS taas hitaampi (vaikka JTS kai pitäisi olla nopeampi). Vauhdista kiihdytettäessä Fiiu molempia nopeampi, jos jotain vanhoja TM:n mittauksia ja (ja Tuulilasinki) kattelee.

Perstuntumalla, siis ihan mutua, Fiiu tuntuu kyllä minusta paljonkin kiihtyvämmältä.
Veikkaan että fiuden hetkellinen kiihtyvyys on aika kova juuri silloin kun paineet nousee, ja silloin alffa kattoo takavaloja 8)
kyllä se turbo vaan ihmeitä tekee...
sen huomaa hyvin tuossa ukon turbo dedrassa että kun ahdot pamahtaa mittarin mukaan n.1bar nii sillon tietää miks makarooni on sinne selkänojat tehny :-D aika tehokasta vaparia saa tuoda rinnalle jos pärjätä aikoo.
mutta kyllähän ne kuuluisat kuutiotuumat tekee ihmeitä tossa
alffa vs fiude kisassa.
mutta kyllä se ahdin määrää tahdin :twisted:
v6 miehet ei herneitä neniin :D

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

2.5 V6 24V:sta en osaa sanoa, kun en ole kokeillut,mutta 164:n 3.0 12V vetää ihan törkeesti mistä vaihteesta tahansa,ainoa, joka voi näyttää sille perseen on Fiat Coupe Turbo 20V :mrgreen: Turbo Bravo näyttää ihan mukavalta vehkeeltä, mutta turbo koneissa ongelmaksi jää täysin olematon veto turbon potkun ulkopuolella. Yllämainittu Coupe 3500RPM asti kiihtyy kuin elämä nähnyt Tempra :twisted: Kyllä sen jälkeen selälle jää melkoinen leima selkänojasta :lol: Itse pidän enemmän hyvin vääntävistä ja sitkeistä bensa koneista.Toisaalta Bravossa on kaksois turbo niin ainakin periaatessa se pitäisi vetää mukavasti jo alhaalta.
Nothing beats cubic inch

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Ei ole kaksoisturboa, vain yksi IHI:n valmistama.
Viimeksi muokannut Jarama, 04 Tammi 2008, 10:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Alfonso
Viestit: 352
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 14:47
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Alfonso »

Pakko vähän laittaa kommenttia, itse ajelin n 4v./150000 km 156v6sella ja nyt hairahduin vaihtamaan tuohon T-Jet Sportiin (tai oli pakko luopua Alfasta kun työnantaja vaihtui :shock: )
Kilsoja on nyt tullut 4500 km ja yllättävän pirteältä tuo Fiude tuntuu Alfan jälkeen, mutta kyllä tuota Alfan alavääntöä jäi kaipaamaan, varsinkin jos ei pidä tuota Sport asentoa päällä niin kaasuun reagointi on hitaampi. Toisaalta maantiellä ohituksissa ei kyllä häpeä Alfalle ja itselleni tuolla 0-100 km ajalla ei ole paljonkaan merkitystä.
Alusta on parempi Fiudessa, vähän pintakova..voi kyllä tuntua siltä koska 150000 km tienoilla Alfassakin oli jo paikat väsyneet, mutta toisaalta eipä ole niin etupainoinen kuin Alfa, kaupungissa Fiude on paljon näppärämpi pyöritellä. Ja se kulutus.... :lol: varsinkin nyt kun hinnat on taas nousseet

Edit
O Tempora O Mores

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Mitäs tuoreet Bravo-kuskit olette mittailleet käytännön kulutusarvoiksi? Testeissähän nuo ovat järjestäen olleet reilusti yläkanttiin tehtaan ilmoittamiin lukuihin verrattuna. Jos keskikulutus todella ylittää 8 litraa sadalla, niin eipä se V6 tuolle enää paljon häviä. Kyllä sillä erotuksella jo kutosen murinaa kuuntelee. ;)

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Alfonso kirjoitti: Alusta on parempi Fiudessa
Edit
Millä tavalla alusta on parempi, siinähän on sport-mallissa sama alusta kuin perus-bravossa?

Pitäisi kyllä päästä ajamaan tuota turboa.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Vapari vastaan turbo asetelma.

Autozeitung mittaukset:

147GTA (V6): 0-100 6,5s, 60-100 3,3s ja 80-120 3,8s.
Seat Leon Cupra R (Turbo): 0-100 7,5s, 60-100 3,7s ja 80-120 4,5s.

Tällä forumillahan on kohta vaihdettava nimeä, kun melkein suurinosa ajelee fiateilla. :wink:
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Alfonso
Viestit: 352
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 14:47
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Alfonso »

Jarama kirjoitti:
Alfonso kirjoitti: Alusta on parempi Fiudessa
Edit
Millä tavalla alusta on parempi, siinähän on sport-mallissa sama alusta kuin perus-bravossa?

Pitäisi kyllä päästä ajamaan tuota turboa.
Niin onkin sama alusta, mutta jotenkin se vain tuntuu jämäkämmälle, ei kallistele kurveissa jne.,ehkä hieman pintakova.. näin perstuntumalla.
O Tempora O Mores

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Otetaan mukaan vertailuun myös saman korimallin 150hv diesel ja näin saksanmaalla on mittaukset osoittaneet:

Fiat Bravo 1,9 M-Jet 16v: 0-100 9,1 s, 60 - 100 km/h 5,0 s ja 80 - 120 km/h 6,5 s.

Testikulutukseksi saatu 7,8l/100km (vastaavasti Ford TDCi 7,5l ja Golf TDI 6,9l).
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

JST
Viestit: 103
Liittynyt: 30 Touko 2006, 10:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suorituskyvystä Bravo T-Jet ja 156 V6

Viesti Kirjoittaja JST »

Samasta syystä, kun en itse vertailisi vakavissaan audia ja seatia :wink: Eri profiilin autoja. Itse en ajaisi fiatilla, vaikka alfalla ajelen mielellään. Tämä tietysti vaan makuasia. Makuasasioistahan tulee aina hauskimmat väittelyt...
Vittorio Jano kirjoitti:
JST kirjoitti:Mun mielestä alfa 156 ja fiat eivät ole (ainakaan itselleni) mitenkään vertailukelpoisia kulkupelejä
Mikseivät?

Kyllä minun mielestäni uusi Bravo ja muutaman vuoden ikäinen 156 saattaisivat olla monelle autonostajalle ihan potentiaalisia vaihtoehtoja.

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Rehellisesti puhuttaessa kävin kyllä tsekkaamassa T-jet ja kyllä se laadullisesti voittaa TS:än ihan mukisematta ei ollenkaan pahannäköinen ulkoasu kuin sisältäkään. Hyviä materiaalivalintoja tehty. Koeajoa ei tullut tehtyä.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Re: Suorituskyvystä Bravo T-Jet ja 156 V6

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Vittorio Jano kirjoitti:
JST kirjoitti:Mun mielestä alfa 156 ja fiat eivät ole (ainakaan itselleni) mitenkään vertailukelpoisia kulkupelejä
Mikseivät?
Kaikkea voi verrata. Vaikkapa omenoita valtamerilaivoihin. Mutta 1,4 litran turbonelikko ja tuplasti suurempi V6 edustavat ihan eri aatteita.

Turboilu on nyt tietysti erityisen ajankohtaista, kun bensalitrasta koitetaan ympäristösyistä puristaa suurin mahdollinen teho. Samalla mm. kestävyysajattelussa ja valmistuskustannusten osuudessa on tapahtunut muutoksia.

Suomessa "turbo vastaan v6" -tehovertailu nyt on ajankohtaista esim. taloudellisin perustein.

Joillekin Bravo T-Jet ja 156 V6 eivät silti ole toistensa vahtoehtoja.

*

"Tärkeintä ei ole huipputeho, vaan se, millä se saadaan aikaan."

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

CHRdriver kirjoitti:[
Veikkaan että fiuden hetkellinen kiihtyvyys on aika kova juuri silloin kun paineet nousee, ja silloin alffa kattoo takavaloja 8)
kyllä se turbo vaan ihmeitä tekee...
sen huomaa hyvin tuossa ukon turbo dedrassa että kun ahdot pamahtaa mittarin mukaan n.1bar nii sillon tietää miks makarooni on sinne selkänojat tehny
enpä usko vääntöä ei ole kuin nimeksi enemmän sport asennossa , jos se olisi 2 litrainen turbo niin sitten ehkä...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

se on 7,3 eikä 7,8...Se kutosen kiihtyvyys siis.. :wink:
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
skylark
Viestit: 58
Liittynyt: 25 Huhti 2006, 22:14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja skylark »

Rehellisesti puhuttaessa kävin kyllä tsekkaamassa T-jet ja kyllä se laadullisesti voittaa TS:än ihan mukisematta ei ollenkaan pahannäköinen ulkoasu kuin sisältäkään. Hyviä materiaalivalintoja tehty. Koeajoa ei tullut tehtyä.
Minusta taas ei kun vertaan esim. JTS:ään. Sisusta on muovisen oloinen, karmeaa hiilikuitujäljitelmää kojelaudassa. Mustien penkkien punaiset tikkaukset on kyllä tyylikkäät. Ulkoisesti on aika komea, varsinkin Treen Deltan musta koeajo T-jet. Valkopohjainen mittaristo oli huonosti luettava, sport nappi aivan turha kilke (sytyttää valon kojelautaan, that´s it kuten Clarksonkin totesi).

Koeajakaa se. Ohjaustuntuma on suorastaan heikko mutta kone on toisaalta ihan kiva kun revittää. JTS kyllä jää, ihan perstuntumaltakin.

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Eikös kahden litran 156 pitäis mennä sekunnin nopeammin kun tuo fiude?Ja sekunti on sentään aika huomattava ero kun alle 10sekan autoista puhutaan.
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

nuo on mitattuja eri lehdistä kerättyjä tietoja...JTSälle on ilmoitettu sama arvo kuin Tjetille
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Niin no joo...Vakiorengastuksella ja taakse niiaavalla alustalla jauhaa ykkösellä äkkiä puolen-sekunnin harhan..
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Vaan T-jetillähän oli 9,1 ja tessu 8 ja risat?
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Peace...and Love.
Rauha nyt gentlemen.

...jahas edelliset postaukset meni jo bittitaivaaseen.

Avautumista:
Miinuksia
-Ei tuo mikään Alfa ole. Ajotuntuma on "halvempi", kumiseva ja ...eh.."japanilainen"
-Ohjaus on tahmeampi, ei huono, mutta huonompi kuin 156:ssa.
- Käytännön suorituskyky pesee JTS:mallin (juu olen ajanut), mutta ei veekutosta.
- Fiilis puuttuu!!

Plussia.
-Helevetin pitkä takuu.
-Leederi haisee hyvältä
- Bensaa menee aika paljon vähemmän.
-Ilmoitetut huoltohinnat kolmannes siitä mitä 4 vuotiaassa V6:ssa

Rehellisesti:
Ajaisin uudella Alfalla miljuuna kertaa mielummin, ja jonain päivänä sen isolla ilmeellä teenkin, mutta nyt mennään täällä.
Ei Alfan palvonta mihinkään katoa, jos konsernin halvemmalla vaihtoehdolla välillä ajetaankin....

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Silvio kirjoitti:Eikös kahden litran 156 pitäis mennä sekunnin nopeammin kun tuo fiude?Ja sekunti on sentään aika huomattava ero kun alle 10sekan autoista puhutaan.
Tessulla (156) kiihdyttelivät Tuulilasissa 8.9 sekuntiin 0-100. JTS SW:llä taas sama vei aikaa 9.5 sekuntia TMssä. Suomessa nuo mittaukset tuppaa aina jäämään aika paljon luvatusta. Fiiunkin tehdaslupaus 0-100 on 8.2 sekkaa ja TS sedanin 8.6.

Ulkomailla (testeissä) noilla samanlaisilla Alfoilla on kiihdytelty nopeampaa(kin). Englannista jäi mieleen 0-60 Mph 1.8 TSllä 8.1 sekkaa.

Itte mietin tuota Fiiua toiseksi autoksi. Punto 60sen tilalle :-D suoritusarvot on sitä vähä paremmat (jäi ne numerot kattomatta). Lisäksi firman liisariksi en sais käytettyä Alfaa (ja uus ykkösautoksi ois tosi kallis) - saa ny nähä. 159 testattu, mutta maksais...
MP

CHRdriver
Viestit: 82
Liittynyt: 03 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja CHRdriver »

Silvio kirjoitti:se on 7,3 eikä 7,8...Se kutosen kiihtyvyys siis.. :wink:
Jaa vakio V6 0-100km/h 7,3s ? epäilen...
tehoa muutama kymmenen enempi kuin jts:ssä mutta vääntö melkein sama! ja jos jts kiihtyy n.9s tai vähä alle...
Viimeksi muokannut CHRdriver, 05 Tammi 2008, 14:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Saa toki epäillä.Jäsen HANULLA on sitten faktat lyödä tiskiin V6:n ja GTA:n suorituskyvystä, mikäli epäilyttää...ja mopon voi jättää kotiiin katokseen.

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

No tämä epäilyhän on tuttua.... :lol: Jos tehtaalta jotain sanotaan (joka omien tietojeni mukaan pitää VÄHINTÄÄNKIN paikkansa),niin aina on onneks joku viisaampi kerholainen... :-D
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

CHRdriver kirjoitti: Jaa vakio V6 0-100km/h 7,3s ? epäilen...
:-D :-D :-D

Alfa Romeo V6 on eri maata 4-sylinterisiin TS/JTS 16V moottoreihin verrattuna. Ero ei arvoja paperista lukemalla selviä, se on koettava itse.

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Saksamaalla mitattu:
147TS
0-100km/h 8,9s
60-100 km/h 4,8s
80-120km/h 6,5s.
Testikulutukseksi 10,7l/100km.

156 2,4JTD:
0-100 km/h (s) 8,4
60-100 km/h (s) 4,3
80-120 km/h (s) 5,7.
Testikulutukseksi 8,0l/100km.

Niin GTAlle oli saatu testikulutukseksi 13,4l/100km.

Siinä vertailua.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Vuosituhannen vaihteen TM -vertailussa 156 V6 kiihtyi sataseen muistaakseni 8,2 sekunissa. Itseasiassa missään vertailussa en ole nähnyt V6:n kiihtyvän luvattuun 7,3 s aikaan.
Oikaiskoon joku jos puhun puutaheinää.

Pariin kertaan olen kokeillut itse ex-164:llä valolähtöjä kahden eri 156 V6:n kanssa ja ainakin näissä rykäisyissä lotjat kiihtyivät täysin tasatahtiin toiselle sadalle. 164 Super V6 24v:lle luvataan tasan 8 s. aika 0-100 km/h.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Siinä TM:n vertailussa oli mukana 156 Q-system eli nelivaihteinen automaatti.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

CHRdriver kirjoitti:
Silvio kirjoitti:se on 7,3 eikä 7,8...Se kutosen kiihtyvyys siis.. :wink:
Jaa vakio V6 0-100km/h 7,3s ? epäilen...
Niin epäilen minäkin.. oli melkonen pettymys odotuksiin nähden eräs koeajamani V6, ei ollu mun mielestä juurikaan eroa kiihtyvyydessä tessuun,
alavääntö lähinnä selvästi parempi. Esim. volvo s40 t4 (200hv/300nm) jolle luvataan 7.2s 0-100.n on selvästi rivakampi kun V6.
Ja mitä nyt on radalla tullu tessulla roikuttua V6.sien perässä niin ei ne mee edes mutkien jälkeisissä kiihdytyksissä käytännössä yhtään karkuun :roll:
Alfathan on yleensä melkein kaikissa mittauksissa 0-100km/h (mitä mä oon nähny) jääny tehtaan ilmoittamista kiihtyvyyksistä mallista riippumatta.

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Siinä TM:n vertailussa oli mukana 156 Q-system eli nelivaihteinen automaatti.
Niinpäs olikin.

Kiihtyvyys automaatilla vei aikaa 9,2 s.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Kurko kirjoitti:
CHRdriver kirjoitti:
Silvio kirjoitti:se on 7,3 eikä 7,8...Se kutosen kiihtyvyys siis.. :wink:
Jaa vakio V6 0-100km/h 7,3s ? epäilen...
Niin epäilen minäkin.. oli melkonen pettymys odotuksiin nähden eräs koeajamani V6, ei ollu mun mielestä juurikaan eroa kiihtyvyydessä tessuun,
alavääntö lähinnä selvästi parempi. Esim. volvo s40 t4 (200hv/300nm) jolle luvataan 7.2s 0-100.n on selvästi rivakampi kun V6.

lehtien ja mittausten skaala on jo aikaisemminkin todettu 7,2 paras ja huonoin mittaus yli 8 (siis omia havaintoja). Eikös T4sen molemmille versiolle luvata 7,3 ainakin nuo ensimmäiset mallit jäivät aika rankasti tehtaan lupauksista oli lähemmäs 9 sekunnin aikoja...lisäksi auto pompottaa niin paljon että luistonestoa on pakko pitää päällä,,,

tässä mittaus Alfalla esim 7,5

http://wwwc.aftonbladet.se/bil/bilteste ... 80502.html

megaautos.com mittaukset:

edit:
artikkeli löytyy:
http://web.archive.org/web/200206141018 ... 156v6.html
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

CHRdriver
Viestit: 82
Liittynyt: 03 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja CHRdriver »

V6 kirjoitti:
Kurko kirjoitti:
CHRdriver kirjoitti: Jaa vakio V6 0-100km/h 7,3s ? epäilen...
Niin epäilen minäkin.. oli melkonen pettymys odotuksiin nähden eräs koeajamani V6, ei ollu mun mielestä juurikaan eroa kiihtyvyydessä tessuun,
alavääntö lähinnä selvästi parempi. Esim. volvo s40 t4 (200hv/300nm) jolle luvataan 7.2s 0-100.n on selvästi rivakampi kun V6.

lehtien ja mittausten skaala on jo aikaisemminkin todettu 7,2 paras ja huonoin mittaus yli 8 (siis omia havaintoja). Eikös T4sen molemmille versiolle luvata 7,3 ainakin nuo ensimmäiset mallit jäivät aika rankasti tehtaan lupauksista oli lähemmäs 9 sekunnin aikoja...lisäksi auto pompottaa niin paljon että luistonestoa on pakko pitää päällä,,,

tässä mittaus Alfalla esim 7,5

http://wwwc.aftonbladet.se/bil/bilteste ... 80502.html

megaautos.com mittaukset:

edit:
artikkeli löytyy:
http://web.archive.org/web/200206141018 ... 156v6.html
okei tossa testissä alfa voitti saabin 0-100km/h aika selvästi,mutta mites sitten kun kummallakin ajetaan 80km/h isoimmalla vaihteella ja siitä
lyödään lusikka lattiaan....?
sen verran faktoja että saabbi lähtee siitä heti mutta alfalla saa oottaa sitä huimaa 200nm vääntöö 5000rpm:ään asti....
V6 alfa on varmasti hieno auto mutta sit siitä menee maku jos sitä ruvetaan pitämään vormulana...äänet on varmasti hienot. Mutta se tuskin on niin nopea miksi sitä väitetään... Jos tehopainosuhde on 7.5 luokkaa niin tuskin se mihkään 7.3 kiihtyy saati sitten 7.2....

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

V6 kirjoitti:Eikös T4sen molemmille versiolle luvata 7,3 ainakin nuo ensimmäiset mallit jäivät aika rankasti tehtaan lupauksista oli lähemmäs 9 sekunnin aikoja
Niin, oisko tossa kyse 160hv matalapaineturbosta joka varmaan onkin noin hidas. Itse taas puhun käytännön kokemuksesta T4 vs V6, mutta ei sen enempää volesta :silent:

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

ei ollut kyse matalapaineturbosta, vaan ihan normi T4sesta
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

CHRdriver kirjoitti:.. Jos tehopainosuhde on 7.5 luokkaa niin tuskin se mihkään 7.3 kiihtyy saati sitten 7.2....
tehopaino on parempi, mutta jos luit noi testit niin siinä se meni sen 7,2
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

JMZ
Viestit: 34
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:43
Car(s): Peugeot 508 VTI
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja JMZ »

Sen verran voin lyhyen kokemuksen perusteella sanoa että V40 T4 ei kyllä Vkutvoselta karkaa kiihdytyksessä,tosin oli farkkumalli.Sen sijaan
Saab 9-3 Aero meinaa kiihtyä karvan verran parenmin.Tosin voi olla kuskeistakin kiinni.Omassa kutvosessa tosin super sprint putkisto,mutta
tuskin se montaa heppaa nostaa.Taitaa aika paljon renkaat ja kuski
vaikuttaa alle 8sekan kiihtyvän auton tulokseen.Jos ei oo automaatti.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

JMZ kirjoitti:Sen verran voin lyhyen kokemuksen perusteella sanoa että V40 T4 ei kyllä Vkutvoselta karkaa kiihdytyksessä,tosin oli farkkumalli.Sen sijaan
Saab 9-3 Aero meinaa kiihtyä karvan verran parenmin.Tosin voi olla kuskeistakin kiinni.Omassa kutvosessa tosin super sprint putkisto,mutta
tuskin se montaa heppaa nostaa.Taitaa aika paljon renkaat ja kuski
vaikuttaa alle 8sekan kiihtyvän auton tulokseen.Jos ei oo automaatti.
no tässä esim 1 kpl T4sen tuloksia

http://wwwc.aftonbladet.se/bil/bilteste ... 1102b.html
mutta eiköhän tämä jo riitä....
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Vastaa Viestiin