Vaihdettiin omana työnä jakopäänhihna viime viikonloppuna. Erinäisten sopivuusongelmien jälkeen löydettiin oikean pitunen hihna, jossa 166 hammasta(1.6l koneen hihna paketin mukaan).Remontin jälkeen ajoituksenmuunnin pitää hirveää meteliä kierroksilla 2700-3100. Auto myös yskii ja hädin tuskin kiihtyy ko. kierroksilla, joten "pelkästä" äänestä ei ole kyse. Ajoituksenmuuntimen piuhan irtiottamalla auto taas toimii hienosti.
Tietenkin ensimmäisenä ajatuksissa pyöri väärin asennettu hihna, mutta lukituspalat oli paikallaan ja kampiakselin merkki kohdallaan tuskin niin pääsee käymään.
En ole ennen kuullut että ajoituksenmuunnin menisi rikki tällä tavalla että se vaikuttaisi a) kierroksilla 2700-3100 b) muutenkin kuin äänenä.
En oikein jaksa uskoa että kysymys olisi vain huonosta tuurista..Kommentteja kiitos.
Remmin vaihdossa ajoituksenmuunnin rikki?
Valvoja: Moderators
ainakin minulla korjaamon sällit oli lukinnut jakopään oikein ja laittanut merkit kohdilleen mutta kun auton laittoi käyntiin niin ei käynyt tyhjäkäyntiä muuten toimi normaalisti----> syy oli se jako kumminkin pieles joutuvat tilaa jotkut mittaus työkalut sitä varten että saivat jaon kodilleen..
edit: niin ja autohan on 156 2.5 v6
edit: niin ja autohan on 156 2.5 v6
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Voiko se ajoitin olla hihnaa vaihtaessa muussa kuin "0-asennossa". Eli jos jumittaisi/jousi täysin kuoleentunut niin kaikki merkit olisivat oikein asentaessa mutta ajaessa ajoitus olisi jotain muuta kuin mitä kuuluis olla.
Jos lukituspalat oikein ja ykk on tarkasti kohdillaan niin jakohan on silloin kohdillaan.
Jos lukituspalat oikein ja ykk on tarkasti kohdillaan niin jakohan on silloin kohdillaan.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)