Mistä katti?
Valvoja: Moderators
Mistä katti?
Eikä mihä tahansa kissa, vaan nyt näyttää siltä, että on katalysaattori tuhoutunut 2,0 JTS:stä. Teltta-autostahan sellaisen tietysti saa ja varmasti neljännellä kerralla tulee jo sopiva, mutta kun hinnasta päätellen siinä on platinaa käytetty muuallakin kuin sisäpuolella pelkistäjänä, niin olisikos kellään esittää muita vaihtoehtoja?!?
Oletteko ostaneet ja mistä, mitähän ovat maksaneet?
Onko olemassa jotain teho- / virityskatteja ja täyttävätköhän ne viranomaismääräykset?
Oletteko ostaneet ja mistä, mitähän ovat maksaneet?
Onko olemassa jotain teho- / virityskatteja ja täyttävätköhän ne viranomaismääräykset?
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Onks JTS:ssä muuten kaks eri kattia? Tuli vaan kuriositeettinä mieleen kun kattelin Alfa-Servicen räjäytyskuvaa:
Eli onkos tuossa pakosarjassa katti?
Eli onkos tuossa pakosarjassa katti?
Viimeksi muokannut Kaalipata, 11 Tammi 2008, 10:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Useampia on, mutta kai se on tuo isoin pönttö... tai en minä tiedä. Kone rengastettiin uudelleen, kun vei öljyä tolkuttomasti. Yksi pytty oli kiillottunut lasiksi ja sen öljyrengas kulunut. Öljy lienee sotkenut katin, nyt ei saa pakokaasupäästöjä kuriin.Hepa kirjoitti:Eikös niissä ole useampia. Mitenkä tuo katin toimimattomuus on ilmennyt?
Kai sitten pitää kysyä Motonetista.
- tsav
- Viestit: 672
- Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
- Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR) - Paikkakunta: Vantaa
Jos lanbda/t rikki, niin seos menee niin rikkaalle, ettei katti enää pysty asialle mitään. Paljonko päästöt on?
Omassa käyttisvoortissa (3,8L V6 blowerilla) oli lambdat sököt niin CO oli 2,5%, joka korjautui uusilla lambdoilla 0,2%_iin. Kun katit oli pois pelistä (kateista oli jäljellä tyhjät kuoret) oli CO 0,55%, joka korjautui uusilla tarvikekateilla 0,03%:iin. Eli ylensä, jos vain katit pois pelistä, mutta muu toimii ok, niin päästöt pitäsi olla kuitenkin kohtuulliset.
Itse laitoin kummallekin puolelle 2L-koneelle tarkoitetut tarvikekatit, jotka oli n90€/kpl. Noita tosin joutui hieman hitsailemaan ja sovittelemaan putkistoon.
Paremmin virtaaviakin kisakatteja löytyy kyllä markkinoilta (esim Muukkonen). Saatava hyöty taitaa vakio koneella (sikäli mikäli sinulla oli vakio kone) olla kuitenkin aika marginaalinen.
Omassa käyttisvoortissa (3,8L V6 blowerilla) oli lambdat sököt niin CO oli 2,5%, joka korjautui uusilla lambdoilla 0,2%_iin. Kun katit oli pois pelistä (kateista oli jäljellä tyhjät kuoret) oli CO 0,55%, joka korjautui uusilla tarvikekateilla 0,03%:iin. Eli ylensä, jos vain katit pois pelistä, mutta muu toimii ok, niin päästöt pitäsi olla kuitenkin kohtuulliset.
Itse laitoin kummallekin puolelle 2L-koneelle tarkoitetut tarvikekatit, jotka oli n90€/kpl. Noita tosin joutui hieman hitsailemaan ja sovittelemaan putkistoon.
Paremmin virtaaviakin kisakatteja löytyy kyllä markkinoilta (esim Muukkonen). Saatava hyöty taitaa vakio koneella (sikäli mikäli sinulla oli vakio kone) olla kuitenkin aika marginaalinen.
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
On niistä varmaan sekin hyöty, että maksavat murto-osan alkuperäisestätsav kirjoitti: Paremmin virtaaviakin kisakatteja löytyy kyllä markkinoilta (esim Muukkonen). Saatava hyöty taitaa vakio koneella (sikäli mikäli sinulla oli vakio kone) olla kuitenkin aika marginaalinen.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----