



Valvoja: Moderators
Kyllä mulla käy tyhjää kelillä kuin kelillä, lämmityksestä riippumatta. Tosin joissakin oloissa tyhjäkäynti ensin heijaa, mutta koska tuosta ei ole sen kummempaa haittaa en ole noita ongelmaolosuhteitakaan pannut merkille.2TS kirjoitti:Sama "ongelma" on nyt 164 Superin kanssa.
Tarkennus: Tyhjäkäynti 164:ssä OK, mutta tarvitsee pienen lohkolämmityksen jälkeen kolmesta viiteen käynnistysyritystä. Ilman lämmitystä 15 asteen pakkasessa käynnistyi heti, kun avainta vain "näytti". 33:ssa on taas sellainen ranttatantta-meininki hetken aikaa.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kyllä mulla käy tyhjää kelillä kuin kelillä, lämmityksestä riippumatta.
Jos kylmä ja kuuma napsahtaa käyntiin nätisti niin lämpötilatunnistin valehtelee aivoille. Tämmönen tuli mieleen2TS kirjoitti:Tarkennus: Tyhjäkäynti 164:ssä OK, mutta tarvitsee pienen lohkolämmityksen jälkeen kolmesta viiteen käynnistysyritystä. Ilman lämmitystä 15 asteen pakkasessa käynnistyi heti, kun avainta vain "näytti". 33:ssa on taas sellainen ranttatantta-meininki hetken aikaa.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kyllä mulla käy tyhjää kelillä kuin kelillä, lämmityksestä riippumatta.
Heh, meillä sama juttu. Motti kävi aikas hyvin ennen katsastusta ja ylisuuria päästöjä. Seurauksena säätöjen muutos, ja käynti on selvästi epätasaisempi.Jannu kirjoitti:Kävi tarkastuttamassa päästöt, ei olleet kohillaan joten ne säätivät ne oikeiks.
Sen jälkeen se kävi epätasaisesti mut ei sentäs niin pahasti et kuulostas kolmella pytyllä käyväksi.
kutosissa helpostikkin koska tuo mainitsemasi anturi sijaitsee termostaattikotelossa....HOTAKAINEN kirjoitti:Jos kylmä ja kuuma napsahtaa käyntiin nätisti niin lämpötilatunnistin valehtelee aivoille. Tämmönen tuli mieleen2TS kirjoitti: Tarkennus: Tyhjäkäynti 164:ssä OK, mutta tarvitsee pienen lohkolämmityksen jälkeen kolmesta viiteen käynnistysyritystä. Ilman lämmitystä 15 asteen pakkasessa käynnistyi heti, kun avainta vain "näytti". 33:ssa on taas sellainen ranttatantta-meininki hetken aikaa.![]()
Voisko olla kahdessa Alfassa sama vika samalla tontilla
kutvoseen saa juuri mainitsemasi vastuksen alavesiletkuun taikka sitten virallisen letkulämppärin....tällöin nesteet otetaan lohkon kyljestä olevasta reiästä ulos ja kierrätetään vastuksen kautta alavesiletkuun jolloin tulee selvä kierto systeemiin ja moottori lämpenee kunnolla...jiiässä kirjoitti:Onko kutosissa millanen lämppäri? letkulämppäri alaletkussa vai...Lohkolämmittimen käyttö on tosin vaikuttanut käynnistyvyyden heikkouteen alusta alkaen
VAG merkeissä on uusissa vähän samankaltasia vaivoja ja siks esim uusi 2.0 130heppanen saa lämppärikseen säteilylämppärin öljypohjaan...