Auton vaihto on edessä. GT (2.o jts) on vakavassa harkinnassa vaihtoehtona on lähinnä loppupään 2.5 V6.
Arvon veljet, joilla on kokemusta GTstä - voisivat avautua kokemuksistaan. Vikaherkkyys ja tyyppi sellaiset kiinnostavat erityisesti. Hyviä puolia on lukuisia, niitä en niinkään hae. Auto on jo niiden takia ns. liipasimella Lähinnä seikat, jotka saattavat risoa onnellisen ajelun ohella esim. ylimääräisissä huolloissa ja korjauksissa juoksut...
Onkos jollain tietoa Espoon audicenterissä olevasta GTstä ?
Ajelin GT:llä n. 40tkm jonka aikana ainut toistuva vika johon törmäsin oli pätkivä rekisterikilven valo, josta tuli ilmoitus aina käynnistettäessä. Tosin sama ongelma oli aiemmassa 147:ssa eli eipä tuotakaan voitane laskea GT:n erityisviaksi
Isäni GT:ssä seuraavaa. Apukuskin penkin palautus ei toiminut kun kulki takapenkille, eli jäi väärään kohtaan. Ovien ikkunat välillä sekoilee ovia avatessa. Eli pikkujuttuja vaan, käy hakemassa pois ja vältä kapeita parkkipaikkoja
Mites nuo karmittomat ikkunat toimii pakkasilla tai auton ollessa lumikerroksen alla - tiputtavat lumet sisään ?
sataviisviis kirjoitti:Isäni GT:ssä seuraavaa. Apukuskin penkin palautus ei toiminut kun kulki takapenkille, eli jäi väärään kohtaan. Ovien ikkunat välillä sekoilee ovia avatessa. Eli pikkujuttuja vaan, käy hakemassa pois ja vältä kapeita parkkipaikkoja
Ostin uutena hieman yli vuosi sitten, nyt ajettu vajaa 13000 km.Näillä kilometreillä ei suuria murheita,heti alussa kuskin puoleinen ikkuna ei aina toiminut ovea avattaessa niin kuin olisi pitänyt, mutta se oli helppo hoitaa kuntoon, piuhat kiinni ja ohjelmoitiin keskusykskkö uudelleen ja sen jälkeen on toiminut moitteetta. Ei tule lumia sisään kun muistaa hiukan pyyhkiä ikkunan yläreunasta isompia pois. Ja pakkasella ottaa jäät pois ikkunan ala tiivisteestä, ikkunahan aukeaa hieman ovea avattaessa. Tähän saakka toiminut hienosti, ja vielä jos tätä nyt viaksi voi sanoa, taakse näkee vain peilien kautta
Muuten ihan samat kommentit kuin Papalla, paitsi että kilsoja on takana jo kohta 15000. Ja oikea parkki on palanut, tietysti just vuosihuollon jälkeen enkä viitsi alkaa nakkisormiani sen vaihdossa telomaan.
Hyviä kommentteja - kiitoksia. Kiinnostaisi vielä nuo 156sessa ilmenneet niin tyypilliset vaivat eli jakohihnat + moottorin sähkö tms. häiriöt, etenkin mitä tuon 156sen jts koneesta on tänne kirjoiteltu. Onko samoja vaivoja ilmennyt GTssä ?
Omalla ajeltu 1,5 vuotta ja 45 tkm. (ostaessa 15 tkm). Aiemmin 156 SW samalla koneella. 156:sta tuttuja Motor Control Failure -ongelmia ei ole näkynyt. Öljyä kuluttaa saman verran kuten ilmeisesti nämä kaikki. Ikkunoiden kanssa talvella ei ongelmia kun muistaa skrapata tuon alareunan jäästä puhtaaksi. Ei muuta kuin kauppaan ja ajelua hymy huulilla.
Ilmeisesti Deltan valikoimiin ei ole ikinä kuulunut GT dieselinä? Saksassa GT 1.9 JTD kustantaa käytettynä suurinpiirtein saman verran kuin 2.0 JTS. Jos lykästää niin tulee muutto Germaaniaan alkukesästä, joten pitää tässä jo haaveilla Kysymys kuuluu siis että löytyykö foorumilta joltakin Gt:tä (tai 147:aa, ilmeisesti identtinen kone?) tuolla 1.9 JTD koneella ja millaisia ovat kokemukset olleet? Käytännön suorituskyky, polttoainetalous luvattuun nähden, mahdolliset vikatilanteet tai luotettavuusongelmat...
Muutenkin lisäkokemukset GT:stä mallina kiinnostavat. Kiitosta jo etukäteen!
En näistä uudemmista jts:sstä tiedä, mutta tuossa "vanhassa" -03 vuoden jts:ssä on ollut turhan paljon tuota "Motor control system failure"
ongelmaa... Ei se olisi ongelma jos se vikailmoitus tulisi yhden tai kaksikertaa, mutta jos kerrat ei mahdu yhden käden sormiin niin....
Mutta nätin näköinen pelihän se on, sillä 3.2 V6 varmasti mahtava peli!
Lisätään nyt tälläinen vielä että aina oikein yllättyy miten paljon kamaa mahtuu kyytiin kun penkit kaataa. Sujuvasti mahtui 195x48x25 hyllypakkauskin eikä tehnyt edes tiukkaa. Ja muuttoautonakin tuota on tullut käytettyä. Sänky ei tosin mahtunut. Eli 156 sedanin hakkaa monikäyttöisyydessä mennen tullen, siinä kun ei penkit kaadu.
Olen Sassicaian kanssa täysin samoilla linjoilla, eli gt on todellinen tilaihme kun kaataa takapenkit. Useampi muuttokuorma tullut itsekin gt:llä kuskattua. Ongelmaksi muodostuukin (ainakin 2.0:n kanssa) takapainoisuus kun laittaa kyytiin niin paljon tavaraa kun mahtuis. Itse kuskailin kesällä Tampereen Bauhausista laminaattilaatikoita Poriin ja kun lastas ikkunatasolle asti boxeja alkoi jouset olla kohtuu pohjassa
Tämä on muuten asia, joka minulla häiritsee vallan vietävästi 156ssa. Peräpäähän tai jopa takapenkille, kun laittaa tavaraa tai muutaman ihmisen alkaa keula olla kohti taivasta ja ajo-ominaisuudet varsin syvältä.
Sama ongelma on myös swssä ja ilmeisesti myös gtssä ? Gtssä tosin takakontin ja -penkin koko asettaa omat rajansa tälle ongelmalle, ellei rahtaa laminaattia joka muuten painaa aikalailla...