Kitinöiden/natinoiden poisto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
tube68
Viestit: 249
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 23:44
Paikkakunta: Helsinki

Kitinöiden/natinoiden poisto

Viesti Kirjoittaja tube68 »

Hei,

millä aineella/tavaralla voisi saada tilkittyä esim. metallin ja muovin välisen välin jotta nämä kitinät saisi pois?

Ongelma kohtia tällä hetkellä on vasemman etuovenpahvi ja kojelauta joskus.

Onko olemassa jotain liimattavaa eristysnauhaa (ei kumista)?

Avatar
Harpo
Viestit: 492
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 09:27
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Harpo »

Itse olen ainakin ajat sitten luopunut noitten kuuntelemisista ja ottanut ne osaksi Alffa kokemusta. Silikonispraytä joskus törkin joka väliin, mutta nykypäivänä olen antautunut ilmiön edessä, natiskoon sitte kun kerta tykkää.

Avatar
SPO
Viestit: 88
Liittynyt: 03 Helmi 2005, 12:27
Car(s): 164 Q4 -96 ja -94, 75 Ts -89, Giulia Super -69, Fiat 127 -76, Vanaja -67
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja SPO »

Ohutta huopatarranauhaa olen itse käyttänyt niihin kohtiin, joista tehdasasenteinen samanlainen on lähtenyt pois.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

156ssa silikonispray poisti kaikki kitinät, pitää suihkuttaa kaikkiin väleihin ja ikkunat on syytä suojata samalla vaikkapa pahvilla. Se ikkunan ja kojelaudan väli oli pahin kitisijä.
- Alfaholic -

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Kyllä ne pahimmat on mulla noi ovipahvit! Kertaalleen irroitin kuskin ovipahvin, vaihdoin kaikki kiinnikkeet, ja laitoin silikonia. Lopputulos oli puhdas 0

Ajattelin jos seuraavaks vaikka liimais sen kiinni siihen ja tunkis kaikki aukot täyteen polyuretaania tms..
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

tube68
Viestit: 249
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 23:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tube68 »

Tuli tässä tänään päihkäiltyä sitä termiä/sanaa mikä kuvaa juuri tälläisten töiden tekemistä autotehtaissa. Muistaakseeni sille oli joku hieno sana :crazyeyes:

Luin sen muistaakseeni jostakin TM:n tai muun autolehden autotestin teksteistä, perhana kun ei saa päähän sitä.

PS: en tarkoita viimeistelyä tai laatua

Avatar
Harpo
Viestit: 492
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 09:27
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Harpo »

tube68 kirjoitti:Tuli tässä tänään päihkäiltyä sitä termiä/sanaa mikä kuvaa juuri tälläisten töiden tekemistä autotehtaissa. Muistaakseeni sille oli joku hieno sana :crazyeyes:

Luin sen muistaakseeni jostakin TM:n tai muun autolehden autotestin teksteistä, perhana kun ei saa päähän sitä.

PS: en tarkoita viimeistelyä tai laatua
Suttaa ja sekundaa :mrgreen:

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Jappe kirjoitti:156ssa silikonispray poisti kaikki kitinät, pitää suihkuttaa kaikkiin väleihin ja ikkunat on syytä suojata samalla vaikkapa pahvilla. Se ikkunan ja kojelaudan väli oli pahin kitisijä.
Omassa kitisijässä keskikonsoli laulaa kaikkein kuuluvimmin.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Viesti Kirjoittaja PK »

:lol: Mulla myös ainoastaan keskikonsoli kitisi... se lakkasi aika yllättävällä keinolla... nelipyöräsuuntauksella. Kaikkien pyörien kulmat oli päin helvettiä. Ja nyt autossa ei juuri kitinöitä kuulu. Pakko mainostaa, kun tänään Lahteen moottoritietä taivalsin ni mikähän siinä on, että ***** kaikki muut autot ovat tientukkona... paitsi toiset Alfat. Tai no syksyllä huonolla omallatunnolla ohitin ruskeametallihohtoisen GTV:n. Se oli kyl hyvännäkönen pirssi!

tube68
Viestit: 249
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 23:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tube68 »

no niin nyt alkaa projekti niin sanotusti. irroitin apukuskin puoleisen ovi pahvin ja poistin siitä mahdollisimman paljon tavaraa jotta saisi selville mikä siinä nitisee. Ilmeisesti se on se itse ovipahvi joka hankaa peltiä vasten.

Ajattelin laittaa niiden väliin jotain liimattavaa "kangasta" tai jotain muuta onko ehdotuksia? Yksi vaihtoehto voisi olla tarranauhan sitä silmukka puolta, pysyisiköhän se kiinni pellissä?

Vastaa Viestiin