156 :n ajonestovirta-avain.
Valvoja: Moderators
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
156 :n ajonestovirta-avain.
Hain pikasuutarista kopioavaimen. Vanhan katkenneen punamollikan kanssa se toimii ja avain valo sammuu. Tietääkö kukaan missä siinä mollikassa sijaisee se elektroniikka? Olisikohan mitään mahdollisuutta saada työstettyä sitä sen verran, että voisi uuden kopioavaimen siihen kiinnittää?
eikös ne kopioi noita avaimia ihan suutareilla tms koodien kera. Tulee aika viritelmä jos sen piirin onnistuisikin saamaan ehjänä ulos
http://tinyurl.com/rjne3
http://tinyurl.com/rjne3
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Kysyin Jyväskylän pikasuutarilta, joka tekee noita avaimia. Sanoi, ettei voi alfa 156:een tehdä. Höpisi jotain kryptauksesta. Sanoi, että voihan hän avaimen tehdä, mutta käy koodaamassa se delta-autossa! Ajattelin vain säveltää vara-avaimen noista vanhan jämistä. Jos joku tietää Suomessa suutarin tms. joka avaimen voi tehdä, otan tiedon kiitollisuudella vastaan.
Alfan avain
Helsingistä löytyy useampiakin liikkeitä jotka pystyy tekemään avaimen. Omaan 156:een hinta on noin 55€ kun da:ssa n.130€ Plus koodaus.... Tässä yksi esimerkki:
http://www.ajonesto.fi/
http://www.ajonesto.fi/
Too fast to live, too young to die
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Minäkin kävin avainpaikoissa joissa sanotaan, että tehdään kaikki avaimet.
Lykkäsivät Alfan avaimen lukukoneeseen ja sanoivat, että eivät saa sellaista koodattua!? Sitten yksi suutari teki niin, että otti katkenneesta avaimesta sirun ja asenti sen uuteen avaimeen. Hyvin on pelannut. Tosin se ei ole niin hienon näköinen kuin se punainen mokkula. Maksoi kuitenkin vain 20 euroo.
Lykkäsivät Alfan avaimen lukukoneeseen ja sanoivat, että eivät saa sellaista koodattua!? Sitten yksi suutari teki niin, että otti katkenneesta avaimesta sirun ja asenti sen uuteen avaimeen. Hyvin on pelannut. Tosin se ei ole niin hienon näköinen kuin se punainen mokkula. Maksoi kuitenkin vain 20 euroo.
Re: 156 :n ajonestovirta-avain.
Avain katkesi ja tilasin kiltisti Deltasta hammasta purren uuden vara-avaimen. Kun hain avaimen, ilmoittiin ettei uuden avaimen koodaus onnistunut jostain syystä. Huoltomies oli tsekannut ajonestojärjestelmä logiit, josta löytyi 5 epämääräistä tapahtumaa. Koska uutta avainta ei saatu opetettua ajonestojärjestelmälle ehdotetiin sen vaihtoa. Kokonaiskustannus vara-avaimesta nousisi yli 600 €:n. Järkytyin sen kuultuani ja sanoin ei käy. Maksattivat kuitenkin avaimen 108 €, koodauksen 42 €, jota ei käsitääkseni tehty ja ajonestolaitteen stekkauksen 70 €. Sain pudotettua yhteydenottolla kuluttaja-asiamieheen jälkimmäisen laskusta pois. Nyt minulla on nätti Alfan vara-avain, jolla saan toki oven auki, mutten autoa päälle. Luin keskuselujanne, jossa väitettiin, että katkenneen avaimen punaisen mukkulan ja suutarilla teetetyn avaimen avulla saan auton käyntiin. Pitääkö väittämä paikkanssa edelleen vm. 2000 156 Alfalle?Antieko kirjoitti:Hain pikasuutarista kopioavaimen. Vanhan katkenneen punamollikan kanssa se toimii ja avain valo sammuu. Tietääkö kukaan missä siinä mollikassa sijaisee se elektroniikka? Olisikohan mitään mahdollisuutta saada työstettyä sitä sen verran, että voisi uuden kopioavaimen siihen kiinnittää?
Re: 156 :n ajonestovirta-avain.
Pitää paikkaansa. Oman auton avain katkesi, jolloin teetin suutarilla uuden avaimen, kaivoin punaisesta mokkulasta "vanhan" avaimen jämät pois ja liitin suutarin tekemän avaimen mokkulaan... => auto käy ja kukkuu.jarir2 kirjoitti: Luin keskuselujanne, jossa väitettiin, että katkenneen avaimen punaisen mukkulan ja suutarilla teetetyn avaimen avulla saan auton käyntiin. Pitääkö väittämä paikkanssa edelleen vm. 2000 156 Alfalle?
Hinta 9€ + oma työ.
Edit: Auto on -99 156 2.0 T.S.
Edit2: Hinta 9€ + oma työ + 2-komponenttiliima ~ 5€
Re: 156 :n ajonestovirta-avain.
Koetin varovasti sivareilla avata avainta, ja tuntui umpi jöödiltä ja melko kovalta aineelta. Kuinka varovasti avaimen perää voi työstää, ilman että vioittaa sirua
- jansku
- Viestit: 517
- Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
- Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 156 :n ajonestovirta-avain.
siis voi jumalauta et mua ärsyttää nää delta-auton "asiakas maksaa mokistamme" politiikka...avaimen saa tilattua pikasuutarista esim.tai sit he teetättävät uuden ja laittavat vanhasta avaimesta sirun siihen uuteen avaimeen (~50eur).näin ainakin tein ku deltasta tuli ehdotus 150eur uus avain.jarir2 kirjoitti:Nyt minulla on nätti Alfan vara-avain, jolla saan toki oven auki, mutten autoa päälle.
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 156 :n ajonestovirta-avain.
Et kai vaan Hämeenlinnassa asioinut??? Tuttava piiristä löytyy meinaan aivan 1:1 vastaava tapaus... Asia hoitui siten, että uuden avaimen kanssa siirryttiin Laka-laivan Deltaan, Tampereelle ja takaisin tullessa uusi avain oli käytössäjarir2 kirjoitti:Kun hain avaimen, ilmoittiin ettei uuden avaimen koodaus onnistunut jostain syystä. Koska uutta avainta ei saatu opetettua ajonestojärjestelmälle ehdotetiin sen vaihtoa. Kokonaiskustannus vara-avaimesta nousisi yli 600 €:n.
Ihme touhua kerta kaikkiaan
"No smoke => no power => no hope"
Re: 156 :n ajonestovirta-avain.
Tampeen Laka-laivan Deltassa asion, joten tällä kertaa ei mennyt nappiin. Kaverisi joutui kaiketi maksamaan kahteen kertaan koodauksen, vai kuinka?
Re: 156 :n ajonestovirta-avain.
Oma irtosi hieman vahingossa. Hioin nauhahiomakoneella katkennutta avaimen tynkää lyhyemmäksi, tarkoituksena saada se kokonaan pois. Avain kuitenkin kuumeni melkoisesti moisesta yrityksestä, jolloin avaimen ympärillä oleva muovi hieman suli ja avaimen jämät oli helppo vetää pois.. Avain ilmeisesti on messinkiä tms. eli johtaa lämpöä melko hyvin.jarir2 kirjoitti:Koetin varovasti sivareilla avata avainta, ja tuntui umpi jöödiltä ja melko kovalta aineelta. Kuinka varovasti avaimen perää voi työstää, ilman että vioittaa sirua
Albumissa on korjatusta avaimesta muutama kännyllä napattu suttuinen kuva, ei se nyt aivan huonolta näytä ja vara-avaimena täyttää paikkansa.
Re: 156 :n ajonestovirta-avain.
Kiitos kuvista. Samanlainen avain tuntuu sullakin olevan. Taidan siis vähän kuumentaa avainta ja napata vanhan pois, ja uusi suutarilla teetetty tilalle. Saas nähdä kuinka äijän käy. Olisi pitänyt selvittää tää avainjuttu ensin tämän alfa foorumin kautta, olisi säästyynyt pitkä penni rahaa DA:lta. En enää aio tukea ao. liikettä vastaisuudessa. Uskon, että on olemassa muitakin vaihtoehtoja, jotka tekevät homman halvemmalla ja varmasti laadukkaammin.
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Koodi löytyy varmasti maahantuojalta. Avaimethan koodataan kaikki kerrallaan, eli kun hankit uuden avaimen, pitää koodatessa olla kaikki avaimet mukana, jolloin ne koodataan autoon sopiviksi. Tämän jälkeen ei muut avaimet toimi.Timbal kirjoitti:Mitenkäs sellainen tapaus, että tarttisin toisen kaukosäädin avaimen, mutta mulla ei ole avainkoodista tietoa?
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
Kävin tänään teettämässä suutarilla vara-avaimen 12 €:lla. Hämmästyksekseni avain toimii, kun vanhan avaimen punainen perä on teipattu ylösalaisin uuden avaimen perään. Ei ole ehkä kaikista kaunein, mutta toimiin vara-avaimena. Jatkossa, jos avain katkee, selviänkin huomattavasti halvemmalla.
Uskon, että kaukosäätöinen avain käyttäytyy samoin eli eikun vain suutariin avainta teettämään.
Suurkiitos tälle foorumille kallisarvoisista vinkeistä
Uskon, että kaukosäätöinen avain käyttäytyy samoin eli eikun vain suutariin avainta teettämään.
Suurkiitos tälle foorumille kallisarvoisista vinkeistä
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
^Ajattelin vain aluksi että josko on toinen avain jäänyt jonnekin matkan varrelle (ed. omistajalle), koska minulla on tuossa vanhemmassa vuosikerrassa kaksi kaukoavainta. Liekö ollut lisävaruste tms. Jos nimittäin toinen avain olisi hukassa niin kannattaisi koodata uusiksi jo ihan senkin vuoksi ettei ole yhteensopivia avaimia maailmalla.
Mitenkäs tuo homma muuten suhtautuu ajonestolaitteen koodiin? Tarkoitan siis sitä koodikortissa olevaa jolla voi manuaalisesti ohittaa ajoneston. Meneekö se samalla uusiksi jos avaimet koodataan uudestaan?
Mitenkäs tuo homma muuten suhtautuu ajonestolaitteen koodiin? Tarkoitan siis sitä koodikortissa olevaa jolla voi manuaalisesti ohittaa ajoneston. Meneekö se samalla uusiksi jos avaimet koodataan uudestaan?
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Rolle kirjoitti:Minulla on punainen avain kaukosäädöllä, onkohan näitä montakin eri versiota?
No näyttää olevan . Onko se sellainen mallia taitettava? Nyt kun muistelen niin lienen joskus nähnyt. Se mitä ajattelin oli 155:n punainen mokkula ilman kaukosäätöä. Samaa mallia olen nähnyt myös monessa 156:ssa. Minulla on mustat taitettavat avaimet kaukosäädöllä, molemmissa nollakakkosissa.
Timbal kirjoitti: Alfa code -korttia ei ollut mukana.
Tätä vähän arvelinkin. Uuden koodikortin saa Deltasta, rek.numerolla tai valmistenumerolla. Maksaa jonkun parikymppiä. Kannattaa käydä tilaamassa siltä varalta että ajonesto päättää mennä päälle jossain korpikuusen juurella. Minulta puuttui myös kortti tuosta 147:sta ostaessa, mutta vaadin ja sain uuden myyjän piikkiin. Jossakin vaiheessa ilmeisesti maahantuojalla oli joku ihmeellinen politiikka että noita ei lainkaan luovutettu auton mukana. Voi tosin olla urbaania tarinaa tämä.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Casa di Matti
- Viestit: 345
- Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
- Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS
Mulla kävi viime kesänä niin, että Finnair hukkasi matkalaukun, jossa oli Alfan vara-avain sisällä. Avaimessa itsessään ei ollut kaukosäätönappulaa, vaan samassa lenkissä oli sellainen killumalliavaaja. Alkuperäistä killutinta ei Deltan mukaan enää saatu mistään, mutta sentään itse avain Italiasta. Avain tuli aikanaan ja meni koodaukseen, mutta koodaus ei onnistunut. Avain jäi siis Deltaan ja kolmen kuukauden päästä Finnair löysi laukun, jossa Alfan avain oli vielä tallella. (Ainoastaan digikamera oli laukusta viety.) Niinpä en enää itse uutta avainta kaipaillut, mutta Deltasta soitettiin puolen vuoden jälkeen, että täällä se avain edelleen odottaa. Pääseehän sillä autoon sisälle, vaikka ei sitä sillä käyntiin saakaan...
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Että sellasta... onneksi on yksi toimiva avain vielä ja sain sen verran elvytettyä tuota rikkinäistä avainta että sillä saa varmaan auton käyntiin tarvittaessa... ajonestopiiri ja metallinen avain on ehjät ... muovikuoret avausnappeineen taitaa olla entisetVittorio Jano kirjoitti:Kauko-ohjaimellisen mallin hinta-arvio oli vähän päälle 300€.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Jos avaimesi piirilevy on ehjä, vaikka napit olisivatkin rikki niin avaimen saa elvytettyä esimerkiksi tällä http://cgi.ebay.co.uk/alfa-156-2-button ... dZViewItem
Tämä myyjä tosin ei suoraan suomeen suostu lähettämään kyseistä avainta, mutta yleensä kun kysyy niin homma onnistuu.
Uusi avain pitää olla juuri tuon näköinen eli painonappien kumi on yksi iso eikä kahta pientä. Tämän tyypin avaimen pystyy avaamaan, mutta vanhempi malli on liimattu kiinni. Sitten vaan sisuskalut vaihtoon ja avainta kokeilemaan. Toimi ainakin minulla, tosin sain ostettua englannista avaimen 5 punnalla
Tämä myyjä tosin ei suoraan suomeen suostu lähettämään kyseistä avainta, mutta yleensä kun kysyy niin homma onnistuu.
Uusi avain pitää olla juuri tuon näköinen eli painonappien kumi on yksi iso eikä kahta pientä. Tämän tyypin avaimen pystyy avaamaan, mutta vanhempi malli on liimattu kiinni. Sitten vaan sisuskalut vaihtoon ja avainta kokeilemaan. Toimi ainakin minulla, tosin sain ostettua englannista avaimen 5 punnalla
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Mulla on kauko rikki eikä tässä ketjussa kerrotut toimenpiteet auttaneet.
Onnistuisko tuolla ebay-tyyppisellä avaimella homma niin että vaihdan itse avaimen noihin kuoriin ja ohjelmoidaan avain uudelleen ? Tekeekö ohjelmointia kukaan muu kuin Delta ?
Mun avaimen ledi kyllä vilkkuu nappia painettaessa mutta mitään ei tapahdu. Olisiko mahdollista että avain on seonnut kun mikrokytkimet juotettiin paikallaeen ja vaatisi vain uudelleenohjelmoinnin ?
Onnistuisko tuolla ebay-tyyppisellä avaimella homma niin että vaihdan itse avaimen noihin kuoriin ja ohjelmoidaan avain uudelleen ? Tekeekö ohjelmointia kukaan muu kuin Delta ?
Mun avaimen ledi kyllä vilkkuu nappia painettaessa mutta mitään ei tapahdu. Olisiko mahdollista että avain on seonnut kun mikrokytkimet juotettiin paikallaeen ja vaatisi vain uudelleenohjelmoinnin ?
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Ei onnistunut Deltakaan ohjelmoimaan mulle kauko-ohjainta Ebay avaimesta. Kuulemma tarvitaan joku salasana millä päästään käynnistykseneston ja kauko-ohjauksen asetuksiin käsiksi. Olivat kuulemma sitä kyselleet tehtaalta asti, mutta jostain syystä koodia ei saatu autooni. Uuden avain sarjan mukana tulee aina salasana tiedot.
Jostain luin muistaakseni että jos auto oma avain ei enää toimi niin pitää painaa avausnappia 10 sek auton vieressä niin se synkkaa itsensä uudestaan auton järjestelmään. Tämä siis ihan muisti pohjaista tietoa, enkä muista pitikö autossa olla virrat päällä ym.
Jostain luin muistaakseni että jos auto oma avain ei enää toimi niin pitää painaa avausnappia 10 sek auton vieressä niin se synkkaa itsensä uudestaan auton järjestelmään. Tämä siis ihan muisti pohjaista tietoa, enkä muista pitikö autossa olla virrat päällä ym.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Re: Alfan avain
Rupee toi avain(tai virtalukko) olemaan siinä kunnossaPizzu kirjoitti:...Helsingistä löytyy useampiakin liikkeitä jotka pystyy tekemään avaimen...
että on jo pikku hankaluuksia saada autoa käyntiin...
Mistäs uuden avaimen sais koodattuna pääkaupunkiseudulta?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfan avain
Saitko uutta avainta mistään. Tai onko joku muu onnistunut jostain saamaan koodatun avaimen? Avainsuutari sanoi, että avain sisältää sirun jota ei ole mahdollista koodata kuin maahantuojan laitteilla! Mikä lie totuus?silverine kirjoitti:Rupee toi avain(tai virtalukko) olemaan siinä kunnossaPizzu kirjoitti:...Helsingistä löytyy useampiakin liikkeitä jotka pystyy tekemään avaimen...
että on jo pikku hankaluuksia saada autoa käyntiin...
Mistäs uuden avaimen sais koodattuna pääkaupunkiseudulta?
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
^
En ole hankkinut uutta...
En ole hankkinut uutta...
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
onkohan kellään tietoa tai kikkaa millä saisi tuon ajoneston pelaamaan kun nyt saa ränkätä avainta lukkoon ja pois kun polttaa tuota code valoa! tänä aamuna meni sitten ennätykset uusiksi ja ränkkäsin 20 minuttia ennekuin neiti sammutti valonsa ja sain auton käyntiin
eli onkohan tuossa vika nyt virtalukon tmpärillä olevassa pampulassa vai avaimessa? kokeilin kyllä kahdella avaimella ja molemmilla sama juttu! täytyy vissiin jossakin käydä kysymässä voisivatko katsoa jollain koneella että kummassa vika on?
auto on kyllä tuota tehnyt niin kauan kun on minulla ollut, välillä vähemmän ja välillä enemmän! mutta nyt tuntuu siltä että alkaa olal tiensä päässä, alkaa olemaan sormet jo rakkuloilla PRKL!!!
eli onkohan tuossa vika nyt virtalukon tmpärillä olevassa pampulassa vai avaimessa? kokeilin kyllä kahdella avaimella ja molemmilla sama juttu! täytyy vissiin jossakin käydä kysymässä voisivatko katsoa jollain koneella että kummassa vika on?
auto on kyllä tuota tehnyt niin kauan kun on minulla ollut, välillä vähemmän ja välillä enemmän! mutta nyt tuntuu siltä että alkaa olal tiensä päässä, alkaa olemaan sormet jo rakkuloilla PRKL!!!
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
^
Täällä myös aiheesta.
Kannattaisikohan tuohon vaihtaa se virtalukon ympärillä oleva "antenni". Omassa autossa tuo vika tosiaan ratkesi vielä helpommin sen antennin toisessa päässä olevan liittimen puhdistuksella.
Sitkeästi olet jaksanut runkata avainta. Siitä pisteet...
Täällä myös aiheesta.
Kannattaisikohan tuohon vaihtaa se virtalukon ympärillä oleva "antenni". Omassa autossa tuo vika tosiaan ratkesi vielä helpommin sen antennin toisessa päässä olevan liittimen puhdistuksella.
Sitkeästi olet jaksanut runkata avainta. Siitä pisteet...
Senza cuore saremmo solo macchine
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
se on kuitenkin toiminu tähän asti niin hyvi etten oo jaksanu energiaa ja euroja tuhlata siihen... mut nyt alkaa menee hermo!!!hagger16 kirjoitti:^
Täällä myös aiheesta.
Kannattaisikohan tuohon vaihtaa se virtalukon ympärillä oleva "antenni". Omassa autossa tuo vika tosiaan ratkesi vielä helpommin sen antennin toisessa päässä olevan liittimen puhdistuksella.
Sitkeästi olet jaksanut runkata avainta. Siitä pisteet...
tosin tänä aamuna ja eilen illalla pelas taas kun unelma ja ekalla kerralla käyntiin ilman ylimääräistä ropellusta taidan varata ajan autosähköön ni mitatkoon siellä...
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Hop, avainongelmaa täälläkin ja todella pahaan saumaan...huomenna aamulla jakopäänremontti ja loppuviikosta katsastus. Pitkä stoori kerrottavaksi mutta naputtelen tähän kun olen niin tyytyväinen lopulliseen ratkaisuun.
Avaimet ovat olleet hankalia jo pitkään, mutta tähän saakka auto on lähtenyt käytiin max 15min ähräyksen jälkeen. Tänään se teki totaalisen stopin, tunnin suostuttelusta huolimatta tilanne oli aika toivoton. Avain ei liikkunut virtalukossa yhtään.
Mullahan paloi hihat aika nopeesti ja olin jo valmis Deltan tai Wetterin tiskille, kunhan auto vaan lähtis käytiin. Ko. firmat eivät suostuneet vastaamaan puhelimeen. Wetterillä keskustäti jopa nauroi ongelmalleni. Soittokierros jatkui ja Oulun Suutari ja Avainpalvelusta (Isokatu 37) aikoivat selvittää asiaa ja palata asiaan. 5min päästä puhelin soi ja pyysivät tulemaan nopeasti paikalle, sillä liike oli menossa kiinni 2min kuluttua.
Siispä fillarilla nopeesti kaupalle ja siellä vielä tutkittiin auton omistuspaprut & henkkarit, vanhaa avainta...sopivaa aihiota jne ja päätettiin kokeilla. Aihio oli muuten sama kuin jossain Fiateissa. Äkkiä löytyi uritukseen luvut ja pian kaveri jo kyseli, että saako jomman kumman vanhan avaimen pistää päreiksi. Kaveri hioi pikkuhiljaa avaimen mötikkäosaa ja kaivoi sieltä sirun esille, vaihtoi sen uuteen avaimeen ja totesi, että tämän veroista avainta ei saa kuin tehtaalta. 65e maksoi koko homma ja auto lähti käyntiin laakista. Otin kuvan jossa avaimet ovat vierekkäin (purettu avain, jossa näkyy sirun paikka/normaali kulunut avain/uusi avain). Liitän kuvan albumiini jossain vaiheessa. Huomaatte että nuo nykkelit kuluu aika perhanan paljon, mutta vaiva ei aina vaadi marmoritiskillä käyntiä:)
Avaimet ovat olleet hankalia jo pitkään, mutta tähän saakka auto on lähtenyt käytiin max 15min ähräyksen jälkeen. Tänään se teki totaalisen stopin, tunnin suostuttelusta huolimatta tilanne oli aika toivoton. Avain ei liikkunut virtalukossa yhtään.
Mullahan paloi hihat aika nopeesti ja olin jo valmis Deltan tai Wetterin tiskille, kunhan auto vaan lähtis käytiin. Ko. firmat eivät suostuneet vastaamaan puhelimeen. Wetterillä keskustäti jopa nauroi ongelmalleni. Soittokierros jatkui ja Oulun Suutari ja Avainpalvelusta (Isokatu 37) aikoivat selvittää asiaa ja palata asiaan. 5min päästä puhelin soi ja pyysivät tulemaan nopeasti paikalle, sillä liike oli menossa kiinni 2min kuluttua.
Siispä fillarilla nopeesti kaupalle ja siellä vielä tutkittiin auton omistuspaprut & henkkarit, vanhaa avainta...sopivaa aihiota jne ja päätettiin kokeilla. Aihio oli muuten sama kuin jossain Fiateissa. Äkkiä löytyi uritukseen luvut ja pian kaveri jo kyseli, että saako jomman kumman vanhan avaimen pistää päreiksi. Kaveri hioi pikkuhiljaa avaimen mötikkäosaa ja kaivoi sieltä sirun esille, vaihtoi sen uuteen avaimeen ja totesi, että tämän veroista avainta ei saa kuin tehtaalta. 65e maksoi koko homma ja auto lähti käyntiin laakista. Otin kuvan jossa avaimet ovat vierekkäin (purettu avain, jossa näkyy sirun paikka/normaali kulunut avain/uusi avain). Liitän kuvan albumiini jossain vaiheessa. Huomaatte että nuo nykkelit kuluu aika perhanan paljon, mutta vaiva ei aina vaadi marmoritiskillä käyntiä:)
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Zulak kirjoitti:Taas kerran sanon, että poistakaa suosiolla koko ajonesto, ei maksa paljoa eikä tarvii enää pelätä millon tulee seuraavan kerran ongelmia. Jos joku haluaa varastaa auton, ei se ole kuitenkaan ajonestosta kiinni, joten ei siitä ole muuta kuin harmia Alfan tapauksessa.
Tuota, olen samaa miettinyt. Koska keskuslukituksen kaukosäätöyksikön avaimineen saa alle satkulla ja sen avaimen parilla kympillä.
MUTTA, oletko itse tällaista tehnyt ja osaatko kertoa miten se tapahtuu?