Spider Serie 3 (sm.1982-1989)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
tsav
Viestit: 672
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tsav »

Tarkoitatko tällaisia. Nuo ei ole pahan hintaiset tällä nykyisellä dollarinkurssilla. Mutta pitäisi jäädä suunnilleen hintahaarukkaasi rahdin, tullin ja ALVn kanssa.

Täydellinen lattiamattosetti on sitten humattavasti kalliimpi. Löytyy samaisesta liikkeestä harmaana ja mustana. Itse tilasin tuolta omaan Spideriin ne punaiset kangasmatot kardaanitunnelin päälle ja kynnyskotelihin. Ainakin niissä oli laatu kohdillaan ja sai puoleen saksan hinnasta.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

"Juuri" tuollaisia. En tiedä kuinka hyvin mustat menevät tuo sisustuksen kanssa?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
tsav
Viestit: 672
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tsav »

kyllähän nuo pitäisi olla punaiset. Häcknerillä näyttäisi olevan punaisiakin, mutta ei ole kuvaa, joten laatu/sopivuus on arvoitus. Mainostavat että käy 70-93 ja hinta on 64.90€ eli halvemmat kuin USAssa.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Fußmattensätze Baujahr pro Fz.

Fußmattensatz schwarz, rotes AR-Emblem 66-69 1 64.90
Fußmattensatz schwarz, rotes AR-Emblem 70-93 1 64.90
Fußmattensatz sandfarben, schwarzer AR-Schriftzug u. Emblem 70-93 1 81.00

En löytänyt kuin nuo. Mutta eikö nuo ole mustat? Ja punaiset tekstit?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
tsav
Viestit: 672
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tsav »

No ninpäs onkin, katsoin niin pikaisesti :oops: . Nuo on siis todennäköisesti samat kuin Centerlinella.

Avatar
Topi
Viestit: 385
Liittynyt: 14 Heinä 2006, 09:05

Viesti Kirjoittaja Topi »

Alfa-Service.eu:ssakaan ei ole kuin mustat ja hiekanväriset. Hinta pari euroa vähemmän tuolla Häcknerillä.

-Topi Kuusinen
"Ei tätä kai bensansäästöä varten ostettu."

lambretta
Viestit: 37
Liittynyt: 12 Touko 2005, 15:02
Paikkakunta: Helsinki

Spiderin matot

Viesti Kirjoittaja lambretta »

Punainen verhoilu kolmossarjan Spiderissa kuuluu QV-malliin, muihin sitä ei tietääkseni ollut saatavissakaan.

Avatar
nakkis
Viestit: 566
Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
Car(s): 156 JTDm SW -03 &-05,
75 V6 `Murica 3.0
147 JTDm -06
+ AWD Saparo
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja nakkis »

En tiedä onko oikea ketju kysellä tämmöstä, pahoittelen jos ei.
Kävin tossa viime viikonloppuna kaverin tallilla vähän mittailemassa tota 75sen pohjalevyä varten, ja siellä osu silmään tuommoinen.
Onko tää serie 1?
Kuva

Mahtaakohan omistaja vaikuttaa foorumilla?
Kunto autossa pikaisella tarkastelulla oli täys kymppi. Ja myynnissäkin se kuulemma olisi.. V*tuttaa olla köyhä. :silly:
[__/==\*/==\__] (Oo--\*/--oO)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Näyttäisi olevan kakkossarjan "Kammteil".
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Itse en osaisi kuvasta varmaksi väittää onko kyseessä "Osso de Seppia" vai "Kammteil"
Vai meneekö noin että 1.sarjassa oli tehtaalta lähtiessä aina kuvut ja ilmansuodatus oli toisella puolen konetta? Eli ilma kuljetettiin koneen yli kumiletkulla. Samoin peilit olivat vielä edempänä ja siitä siirrettiin 2.sarjassa oviin. Tuo näyttää Jenkki-versiolta. Sivuvilkkuhan on vasta eturenkaan takapuolella.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Topi
Viestit: 385
Liittynyt: 14 Heinä 2006, 09:05

Viesti Kirjoittaja Topi »

Ensi ajatus tuosta oli "jenkkimallin Kammteil", mutta hetken Original Alfa Romeo Spider -kirjaa plärättyäni piti vaihtaa mielipide: Serie 1 1300 Junior. Perustuu lähinnä puskuriin, sivuvilkkuihiin ja pleksittömiin lamppuihin.

Samalla perusteella voisi tosin olla kai myös jenkkimallin Serie 1 1750.

Ei siis kuitenkaan eka Duetto vaan 68-73 roundtail (sivuvilkku pyörän edessä, peilit taas näyttävät olleen ovissa alusta asti).

Minulla tosin on tapana erehtyä tällaisissa seikoissa.

-Topi
"Ei tätä kai bensansäästöä varten ostettu."

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Topi taitaa olla oikeassa, ei nyt ole tässä käytettävillä kattavaa kuvamatskua johon verrata, mutta omassa kakkoskoppaisessani näytti olevan erilainen maski.

Tätä se teettää kun oman autonsa on nähnyt tähän mennessä yhteensä kolme kertaa :roll:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Minulla on taas Alfa Romeo Duetto kirja. Kirja näyttäisi etenevän pääsääntöisesti aikajärjestyksessä.
Alkupään OdS, (kuvateksti spider 1600), pyöreät peilit lokasuojissa (konepellin takareunan kohdilla), sivuvilkku eturenkaan takapuolella, näissä kuvissa on aina kuvut mutta teksti mainitsee että sen sai halutessaan pois ja korvattua kromireunalla. Pyyhkijät toimivat, kumpikin, keskeltä sivuille.

1750 Veloce, kuten edellä mutta pyöreä peili ovessa.

Sitten tulee OdS (1300 Junior, siis vielä luiskaperällä) sivuvilkku renkaan etupuolella, pyöreä peili ovessa, etuvilkkujen ympärillä oleva kehys ei ole ympäriinsä kromattu vaan sen alahuuli on musta. Ei ole kupuja.

Jostain syystä liuskaperää pidetään vanhanaikaisen näköisenä ja perä katkaistaan. Samalla pyyhkijät tulee "moderneiksi" ja pyyhkivät saman suuntaisesti oikealta vasemmalle.

Malleja tuli ja meni. Noissa kuvissa on ekaa kertaa kaksiväriset etuvilkku/parkki vasta 2000 velocessa (1971)
Samoin maski "sydämen" rivoituksen määrä vaihtelee OdS:ssä näyttäisi olevan 5 kpl. Sitten peräpoikki ja ripojen määrä 3kpl, kunnes 2000 veloceen laitettiin 4 ripaa.
Ovenkahvat tulivat korinmyötäiseksi 1750 (Kammteil) mallin myötä.
Kirjamainitsee myös "..so-called ´Unified´ 1600/2000..twin rear-view mirrors and the different door handles" Kuvassa on ekaa kertaa neliskanttiset kromipeilit.

Joten tuosta kuvasta: pyyhkijät ja vilkku pudottavat OdS sarjan pois, tuo on tosiaan varmaan eurovilkku, hieman liian matala Jenkki-versioksi. Mutta kirjan kaikissa 1300 koneisissa on kromaamaton alaosa. Samoin kirjan kuvissa on lamppujen kromikehys ja selvä rako ja sitten korin kromikehys. Peili näyttäisi olevan pyöreä ja ehkä jälkikäteen molemmin puolin asennettu. Sen alapuolella voisi kuvitella näkyvän ulkonevan ovenkahvan. Eli vastaus olisi helpoimmin 1300 ja siihen kromin lisäys. Eihän nämä kirjan kuvat koko tarinaa tosin kerro.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Joskos se olisi tämä: http://www.supermarket.fi/id/0065326

Edit: ei voikkaan olla, keulasta samanoloiset, mutta ihan eri kötöstykset.
..ammattina autoslalom..

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Vessa kirjasto :-D muutti vielä "lausuntoani". Luin/katselin kirjaa tarkemmin ja olin aiemmin onnistunut sekoittelemaan malleja. Lisäksi käsissä pyöri se kirja missä on Spiderin koeajoja.
Kammteil mailleista:näyttäisi että 1300 ja 1600 malleissa, olisi ulkonevat ovenkahvat. Kunnes tuli se kasvojen kohotus, 1600 mallin osalta (-74/75 ?) ja kahvat olivat sen jälkeen korin myötäiset.
1750/2000 malleissa oli kokoajan korinmyötäiset.
Tuossa koeajo kirjassa oli enemmän konetila kuvia ja niissä on Kammteil mallien alkuvuosina paisuntasäiliö ilmasuodattimen etupuolella jolloin se imutorvi jää kokonaan pois.
1600 mallin alkupäästä ei ole keulakuvaa joten jos siinä olisi kromattu alaosakin niin sitten 1600 malli kävisi parhaiten.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

J
Viestit: 872
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
Car(s): AM333E, Type 79 S2, AR115 Spider, XJ27, AR115 Spider 2500
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J »

Voisipa olla vaikka minun entinen 1975 1300 junior... Joka tapauksessa tuon kuvan perusteella serie 2, eli coda tronca junior. Osso di sepiassa on kokonaan eri keulapala puskureita ja maskia myöten.

-J

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tuossa Spideri kasautuu hiljalleen kasaan. Olen samalla ehostellut osia. Ja törmännyt siihen omaan typeryyteeni. Purkaessa ajattelin useasta pikkuosasta että "...pistän sen tähän samaan laatikkoon, tuohan on nyt niin loogisesti...muistaa vaan että vasen ylempi oli pienemmällä ruuvilla..." onneksi edes jotenkin noita osia merkkailin ja lajittelin. Mutta esim. penkkien kiinnityslaatikossa on kaksi n.4cmx6cm laattaa, yksi reikä keskellä, joiden paikka on täysin hakusessa. Hitaasti hyvä tulee.... :roll:
Joko ruuvit loppuu kesken tai niitä jää yli. Osa helman kiinnitysklipsuista oli kulunut, pitää miettiä konsti tai ostaa uusia, jostain...
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Noinhan se menee :wink:

Oman kärryn kasaamiseen antaa pikantin lisämaun se, että autoa on purkanut ja kasannut puolenkymmentä ukkoa ja vielä useammassa eri maassa. Sähköt on näköjään purettu Saksassa, johtosarjojen maalarinteippimerkeissä lukee Zündspulea ja Türschalteria. Osa palikoista on myös jäänyt muille maille vierahille.

Onneksi on vasta helmikuu.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Kasausta ja ihmettelyä a´la laiskiainen.
Tuuletin on ottanut kehikkoon ja kehikon alareunasta pala irti. Kehikko ei maksa paljoa, mutta kumien vaihto ei kiinnosta. Tosin näyttäisi että ne on vaihdettu. Sähköflekti tuli taas mieleen. .
Ostaessa pesin moottorin. Moottoritila on ahdas suorittaa tarkkaa pesua. Öljyä ja likaa on ,edelleen, paljon "poteroissa" mutta vaikeaa sanoa tarvitsisiko tuo nyt uusia stefoja.
Kasaus on varsin hidasta. Hitainta on saada verhousruuvit vanhoihin reikiin. Onneksi, toivottavasti, pahin on ohi. Ja en huomaa että jotain on jäänyt laittamatta.....
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Kuuluuko tuon jäähdyttimenkorkinrungon olla noin vinossa? Vai onko tuo ottanut konepeltiin. Väliähän siihen ei ole juuri lainkaan.
Verhoilusta tuli varsin puhdas ja hyvä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Kuuluuko tuon jäähdyttimenkorkinrungon olla noin vinossa?
Kuvan perusteella se ainakin näyttäisi olevan ihan tehty noin. Matalemmalla puolella kun ei näy painumaa tms. Hieno sisusta, mattokin pitänyt värinsä hyvin! 8)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Pieni taipuma. Ja toisesta suunnasta.

Tuli otettua selkäosan tausta irti. Lähti helposti irroittamalla alareunan kaksi ruuvia.
Sain korjattua niskatuen. Se oli hieman irtonaisemman oloinen kuin toinen. Syynä oli sisäosan muovin ruuvireikien pettäminen. Tukevasta rakenteesta ja tiukahkosta poterosta johtuen rikkoutumista ei huomannut kuin niskatuen korkeutta säätäessä. Silloin tuki pääsi liikkumaan n.puol senttiä turhaan. Korjasin liimaamalla tuon metalliosan tuonne muovipoteroon.
Irroitetuissa selkälevyissä oli viat. Toisessa repeämä. Ja toisessa oli revennyt ruuvin kohdilta "nahka". Tuossahan on vahvikelevyt joten ruuvi ei mennyt kuitenkaan kokonaan läpi.
Korjaukset kyllä huomaa mutta ovat huomattavasti paremmat. Käytin vahvikekangasta ja kangasliimaa.
Korjasin myös samaisen taustan karttataskuja, niiden kuminauhat olivat irti päistään. Niittasin muutamalla rakennusniitillä päät paremmin kiinni vahvikelevyihin. Olivat tehtaalla tuhlanneet oikein yhden "paperiniitin" jokaiseen päähän. Kaksi oli vielä osunut niin reunaan että kuminauhan lävisti vain toinen sakara.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Voiko tuosta todellisuudessa vaihtaa värejä? Vai tuleeko aina mustapohjaisena?

Tai täältä, mitä valintoja tuossa pitäisi tehdä että matot on punaiset, tekstit mustalla tai sitten nahkapenkkien harmaalla... ja mallikin olisi oikea, autoon siis.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Mattoja etsiessä törmäsin videoihin.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Yksi tehty, neljä jäljellä. Kauhean kriittistä tarkastelua tuo ei kestä. Ehkä seuraavat on parempia. Tosin voihan olla että jo renkaita laittaessa saan pahempia jälkiä. Tai alla ollessa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Mattotilaukseen liittyen, eikö tuossa kuvassa olevista olisi ylempi pari oikeamman näköinen. Tehdashan ilmoitti Spiderin valmistuspäiväksi "13th May 1988" ja ei ole ilmastointia. Olisiko noiden sivulla olevien syvennyt kolojen idea se että matto taipuisi osaksi myös "poteroksi".
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Spideriin ja muihin vanhoihin Alfoihin, Fiateihin ja Lancioihin löytyy aika hyvin uustuotantomattoja Ricambi Automobiliasta hollannista. Toimitusaikaa lupaavat 3 viikkoa tilauksesta. Hinnat näyttäisi olevan aika kohtuullisia: ~40-60€ riippuen mallista. Pitäis vaan saada aikaseksi nuo paypal-tunnarit, niin voisi laittaa tilauksen menemään matoista. Maksu onnistuu kuulemma myös pankkisiirrolla etukäteen.

Edit. Tekevät myös koko lattiaverhoilusettiä spideriin hintaan $289. Kannattanee kysyä värivaihtoehdoista sähköpostilla, itse sain ainakin aika nopean vastauksen kyselyyni tuolta.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Olis tuolla mustalla pohjalla löytynyt mutta oli pakko saada punaiset. Kolmesta paikasta löysin, yksi ei toimittanut lainkaan Suomeen, yksi olisi veloittanut postituksesta 190$ ja nyt tämäkään ei ole yksinkertaista. Vinkkisi perusteella näyttää että kuvassani olevat ylemmät ovatkin vanhempaan malliin. Ja Spiderissa katsomallakin näytti että tuo ylempi on väärä. Mutta tuossa alemmassakin ihmetyttää tuo muoto. Lähinnä tuo kuskin matto.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Tuo linkin mattosetti oli dueton, mutta entäs näistä jokin:
1
2
2
4
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
Punaisiahan tuolta ei hyllystä löydy, mutta kun teettävät ne joka tapauksessa tilauksesta, niin kenties punaisenakin matot voisi saada pieneen lisähintaan.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Hommanhan piti olla selvä ja maksoin jo ko.tilaukseni. Nähtävästi se matontekijä on nyt ollut yhteydessä firmaan ja varmistelee mallia. Linkistäsi löytyy kyllä paljon materiaalia Alfaan. Dollari edullinen ja tuon mestan postituskin on edullinen.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Eikös tuolla ole halvat imukumit? Vai onko 1,6 ja 2,0 erikokoiset?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Spideri pääsi talven jäljiltä pukeilta ihan renkailleen. Pihan ulkopuolelle päässee viikon sisällä , seisonta-aika pitäisi katkaista.
Eli talven mittaa purin tuosta: kaikki sisustat (peltejä myöten), sisälokasuojat, levikkeet, puskurit, valot. Syynä auton tutkiminen ja ruostesuojaus.

Yllätti positiivisesti:
+ Ei ruostetta.
+ Kaikki pultit ja mutterit aukesivat helposti, katkeilematta. Muutama oli ruosteessa mutta eivät olleet jumissa.
+ Auto oli kaikkiaan sellainen kuin ostaessa sen ajattelinkin olevan

Miinuksia, melkeimpä kaikki oli jollain tavalla jo arvattu.
- Keulaa ja perää kolhaistu. Ei mitään peltivaurioita mutta etupuskurin oikea korvakko oli taipunut ja pop-niittauksia irti. Takapuskurissa painuma ja oikea takavalo korjattu jollain levyllä ja massalla. Alkujaan myyty Pariisiin ja ehkäpä parkkikolhuja. Ja ehkä Pariisiin liittyen....
- Maalattu, osin tökerösti (valumia ja appelsiinia, vaatii kyllä "mikroskooppikatselua"), keulasta ja perästä. Nähtävästi vain ovet jääneet alkuperäiseen väriin. Maalauksen syy jää hämärään. Ruoste vaikuttaisi epätodennäköisimmältä.
- Konepellin "hapettuma". Sen saa hiovalla vahalla ja kunnon vahauksella joksikin aikaa näkymättömiini mutta on aina kuitenkin tullut näkyviin. Jotain kaatunut, kone ollut kuumana tms.
- Akku oli vuotanut.

Talven mittaan tehty:
+ Ruostesuojaus.
+ Muutaman pintaruosteen poisto (verhoilun alla ja ruuvin reikien ympäristöjä) ja sinkitys.
+ Valomuistin kunnollinen asennus.
+ Ruosteisten muttereiden ja pulttien vaihdot. Ja kaikkiin kierteisiin kuparia.
+ Verhoilujen pesu.
+ Peräkontin verhoilun kiinnitysnauhan uusiminen. (Kotikone jaksoi ommella)
+ Akkukotelon puhaltaminen ja suojaus.
+ Puskurin kiinnityksen korjaus.
+ Vanteiden kunnostus.
+ Laturin irroitus, alhaisen latauksen syy löytyi ja korjattu.
+ Uudet Michelinit alle.
+ Jäähdyttimen kunnostus ja jääh.nest vaihto.

Miinukset:
- Ruuveja tuntui jäävän, tosin niitäkin uusin mutta täytyy vielä etsiä onko jossain puutteita.
- Itselle pitkä miinus purkamisen dokumentoinnista. Epäjärjestyksestä tallissa ja väsymisestä kiillotuksessa.

Edessä ja suunnitteilla:
* Ensi talvena töihin johonkin maalaamoon ja sieltä vastapalkkana maalaus Spideriin (ja jos mahdollista ja kori kunnossa niin GTV:hen)
* Rätin uusiminen. Oli alkujaan tärkeänä mutta kun auton ajamisen voi jättää sateella väliin ja sain rätin tiiviiksi niin saa odotella. Tarkoitus ajaa rätti alhaalla.
* Etujousituksen herkistys. Vaatii sen purkamisen.
* Kaikki valot releiden taakse. (tehty)
* Imusarjan tarkastus.
* Sisävalojen aikarele ei toimi.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Piiiitkä sunnuntai auton kimpussa. Ongelmien saattelemana en pysynyt aikataulussa ja hommia jäi tekemättä.

* Valot on nyt releiden takana. Alkujaan luulin että kaukovalot on releen takana koska niiden käyttö saa aikaan releen naksahduksen. Mutta se ääni tuleekin, nähtävästi, takasumuvalon releeltä. Kaukovalot katkaisee takasumuvalon virtapiirin. Valokatkaisijalle tulee yksi paksu virtajohto, josta sitten jaetaan valokatkaisimella, ohuempaan yhteen parkkijohtoon, yhteen paksuun lähivalojohtoon ja kahteen kaukovalojohtoon (oikea/vasen). Vein sulakerasian taakse neljä relettä. Jokaiseen piiriin yksi. Niihin suoravirta alkuperäiseltä, ohjaupylvääseen menevältä piiriltä, valokatkaisimilta tuleva johto ohjaa sitten niitä releitä. Vaikka pyöritin sitä sulakerasiaa ja laitoin releet järkevimpään paikkaan niin asentamisen jälkeen jouduin laittamaan releet vielä väliaikaisesti eripaikkaan. Pitää yrittää saada ne järkevästi tuonne.
* Asensin jalkatilan kaiuttimet takaisin. Tämä meni täysin käsiin. Pitkät ruuvit jotka kulkevat ritilän, erillisen kaiutinkehikon, verhoilun ja äänieristeen läpi, niiden osuminen siihen ruuvinreikään oli sitten tuskaa. Jalkatilassa ei pysty käyttämään kuin yhtä kättä.... Pitää ottaa vielä pois, toinen ei toimi, tehdä korokkeet niin homma helpottuu.

- Sisävalojen rele, joka sammuttaa sisävalot ovien ollessa liian kauan auki ei toimi. En tiennyt edes koko systeestä Spiderissa mutta yhdelle releelle en muuta tarkoitusta löytänyt. Voi olla että rele toimii, vika jossain muualla. Tuossa on ollut joskus hälytin ja muutama johtohässäkkä selvittämättä. Erikoista on mm. että suuntavilkut toimii vaikka virta on pois päällä. Tuskin se noin kuuluu toimia? Tuolloin on myös voitu tehdä sisävalokatkaisin piiriin joku muutos hälytintä varten, jolloin relekkään ei toimi oikein.

Kuvia montulta ja rätti ylhäällä. KLIK. Oli tarkoitus ottaa kuvia myös rätti alhaalla+sisäkuvaa mutta ilta meni jo puoleenöihin muutenkin.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Topi
Viestit: 385
Liittynyt: 14 Heinä 2006, 09:05

Viesti Kirjoittaja Topi »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Piiiitkä sunnuntai auton kimpussa. Ongelmien

- Sisävalojen rele, joka sammuttaa sisävalot ovien ollessa liian kauan auki ei toimi. En tiennyt edes koko systeestä Spiderissa mutta yhdelle releelle en muuta tarkoitusta löytänyt. Voi olla että rele toimii, vika jossain muualla.
Onko tuossa tosiaan sellainenkin? Ettei kyseessä olisi sisävalojen aikakatkaisun rele, korjaamomanuskan sivun 40-37 rele 3.
Alfistipohjoosesta kirjoitti:Erikoista on mm. että suuntavilkut toimii vaikka virta on pois päällä. Tuskin se noin kuuluu toimia?
Ainakin jotkin 80-lukuiset Guzzit käyttäytyvät samoin. Itse en jaksanut ihmetellä, kun oma Spider toimi noin.

-Topi Kuusinen
"Ei tätä kai bensansäästöä varten ostettu."

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Pitää tutustua paremmin. :roll: Se pieni viive ainakin toimii ja tietysti jo senkin toiminen vaatii elektoriikkaa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Erikoista on mm. että suuntavilkut toimii vaikka virta on pois päällä. Tuskin se noin kuuluu toimia?
Kyllä sen minun käsittääkseni pitäisikin toimia tuolla tavalla. Omasta tosin on tällä hetkellä viiksikytkinpaketti irti mutta jossain FAQ-tyyppisessä tekstissä joskus kerrottiin vilkkujen toimivan myös ilman sytytysvirtaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

OK. Vikalista lyhentyy helpoiten kyselemällä täällä.
Onkos muilla kaukovalonmerkkivalo tosi himmeä? Valoisalla ei huomaa millään.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

lambretta
Viestit: 37
Liittynyt: 12 Touko 2005, 15:02
Paikkakunta: Helsinki

Valmistusnumero?

Viesti Kirjoittaja lambretta »

Terve, mikä on sun QV:n valmistenumero? Sain Automobilismo Storico Alfa Romeolta vahvistuksen, että mun QV (ZAR115380-02550014, codide interno 115680,tipo motore 01544,tipo 11538) on valmistunut Pininfarinan hihnalta 15.1.87 mutta matkannut Suomeen vasta maaliskuussa -88.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Vastasivat:
According to our documentation files, the chassis number ZAR 11538002486393 originally corresponds to an Alfa Romeo Spider 2.0 Q.V., manufactured on the 13th May 1988 and sold on the 8th June 1988 in Paris. France.

The body colour is metallic silver.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Matot saapuivat. Hieman ovat kirkkaamman punaiset. Mutta sopivuus on hyvä. Hintaa tuli 76,50e.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Ei toiminut enää nopeusmittari, onko kokemuksia mikä tuolta menee yleisimmin. Pikaisesti katsoin että on vielä vaijeri joka tulee anturille josta lähtee sitten sähköisenä mittaristolle.
Hesan reissulta palatessa satoi ihan älyttömästi. Tuli todettua sitten aamulla että matothan siinä vieläkin kastuu. Eivät uineet mutta reilusti kosteutta. :x

Mutta nuo odottanevat kesälomareissun jälkeistä aikaa. Nokka kohti Kainuuta aamusta. Mutta korjataan nuo viat jo virtuaalisesti niin on sitten motivaatiot kohdillaan.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Topi
Viestit: 385
Liittynyt: 14 Heinä 2006, 09:05

Viesti Kirjoittaja Topi »

Toimivatko matka- ja trippimittari vai menivätkö kaikki nopeusmittarin toiminnot? Jos kaikki menivät, vika saattaa olla katkennut vaijeri, anturi tai mittarin sähköt. Anturi, johon vaijeri tulee kiinni on konehuonessa vasemmalla jarrutehostimen liepeillä.

Irrota vaijeri anturista ja katso, pyöriikö vaijerin pää. Jos pyörii, vika on anturissa tai mittarin sisäisissä sähköissä.

Anturin toiminnan voi kuulemma tarkistaa yleismittarilla jotenkin, mutta oskilloskooppi olisi kuulemma parempi.

Itse mittarista taas ei ole olemassa kytkentäkaavioita ja jotakin mittarin piirilevyistä ei kuulemma enää valmisteta. Yleisin taitaa - vaijerin ohella - olla valitettavasti itse mittarin kontaktit jossakin kohdassa.

Jos vikaa ei löydy vaijerista eikä anturista, minulla saattaa olla johtolanka saksalaiseen hemmoon, joka osaa ehjätä nuo mittarit. Varsinainen mittaristo lähtee irti etukautta lyhyessä ajassa rattia ja koteloa irrottamatta. Kehystä toisin joutuu sen verran taivuttelemaan, että en suosittele kovin kylmässä tallissa tekemään.

-Topi Kuusinen
"Ei tätä kai bensansäästöä varten ostettu."

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Joo, ei pyöri kilometritkään. Tuossa on ollut aiemmin sitä että pienissä nopeuksissa on mittari välillä pilkkinyt. Suuremmilla nopeuksilla toiminut hyvin.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Topi
Viestit: 385
Liittynyt: 14 Heinä 2006, 09:05

Viesti Kirjoittaja Topi »

Tuohon kattohommaan/mattojen kastumiseen tuli mieleen katon kyllästys ja kireys. Menin sitten omastani katsomaan kattomekanismin sivuissa olevia vaijereita - jos niillä vaikka säädettäisiin kireyttä.

Korjaamomanuskasta ei pikavilkaisulla löytynyt ohjetta niiden käyttöön eikä myöskään omistajan käsikirjasta. Lisäksi huomasin, että omastani on oikean puolen vaijeri poikki. Mikähän noiden vaijerien tarkoitus on? Katto on kuitenkin melko tiivis. Esimerkiksi viime lauantaina auton seistyä sateessa pelkääjän puolen etupenkille oli tullut tippa vetta, muuten sisusta oli kuiva, eikä ajonkaan aikana tullut vettä sisään.

Mutta jos tuota laitetta joutuisin ulkona säilyttämään, käyttäisin kyllä puolipeitettä katon päällä. Jos ei muuten niin ohjaamaan osan vedestä pois katon päältä ja auton ulkopuolelle (näissähän takaosan vedenpoisto menee ilmeisesti katon alaosan läpi, katon sisäpuolelle, jossa on poistoputket kourussa).

-Topi Kuusinen
"Ei tätä kai bensansäästöä varten ostettu."

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eikös vaijereilla ole tarkoitus kiristää katon sivuihin jäävät lirvakkeet tiuka(hko)sti sivuikkunoita vasten?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Topi
Viestit: 385
Liittynyt: 14 Heinä 2006, 09:05

Viesti Kirjoittaja Topi »

Voip hyvinnii olla... Kunhan nyt taas olisi ensinnä aikaa ja toiseksi jossain vaiheessa sen verran satamatta, että saisi siirrettyä tuon ihmeen hämärästä autotallista hieman valoon että voisi tutkia tarkemmin.

Ei nimittäin ole järin valoisa tuo Spiderin styyrhytti, kun musta rätti on ylhäällä.

-Topi Kuusinen
"Ei tätä kai bensansäästöä varten ostettu."

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Kuivissa keleissähän tuolla ajetaan ja säilytetään mutta olisihan se kiva että olisi täysin kuiva. Vuosi sitten vuotoa oli niiden letkuissa/lähellä jotka kulkevat jalkatilojen yläpuolella, tarkoituksena on että ne tyhjäävät pyyhin yms. kotelon. Silloin vuodon näki säännöllisenä tippana mutta nyt en ainakaan sellaista huomannut ja kengätkin oli ihan kuivana. Rätti mielestäni on ihan tiivis. Noiden ikkunoiden sovitus on ongelma, itsellä auttoi kun korjasin sen rätin reunaa kulkevan "tippakourun" kun siinä oli halkeama se valutti veden niin ylös että se ei osunut lasiin. Nyt tuota ongelmaa ei ole paikallaa ollessa mutta ajaessa näyttää ajoviima pyörittävän vettä siihen malliin että pisaria pääsee myös lasin väärälle puolelle. Nuo vaijerit on kyllä ehjät mutta täysin koko matkaa ei lasi ja kattotiiviste kohtaa. Olettaisin kuitenkin että lasin sisäpuolelle päässeiden pisaroiden kuuluisi valua oven sisään ja sieltä alareikien kautta oviaukon ulkopuolelle.
Täytyy tutkia tuo jalkatilan yläosa tarkemmin, uskon että sieltä vuoto ei loppunut. Onko kenelläkään täysin tiivistä Spideria? Tai edes ollut...??
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Topi
Viestit: 385
Liittynyt: 14 Heinä 2006, 09:05

Viesti Kirjoittaja Topi »

Omallani en muista varsinaisessa monsuunissa ajaneeni, mutta pariin otteeseen on laite päässyt parkissa tutustumaan kohtuullisen rankkaan ukkoskuuroon. Itse kerran pidin kaverin kanssa Spiderissä sadetta paria muuta hemmoa odotellessa, eikä tuo sisältä mainittavasti kastunut. Kuivempina joka tapauksessa säilyimme kuin ulkona...

Liekö siis tuuria vai hyviä olosuhteita, mutta en ole (vielä...) havainnut jalkatilan kastumista, eikä matkustamo muutenkaan pyri muuttumaan sademetsätyyppiseksi biotoopiksi sateiden jälkeen.

Mutta muuten kyllä, isojen poikien juttuja kansainvälisiltä foorumeilta luettuani, täysin tiivis takapotku-Spider tuntuu kuuluvan samaan luokkaan joulupukin ja viisaan insinöörin kanssa, siis satuhahmojen kategoriaan.

-Topi Kuusinen
"Ei tätä kai bensansäästöä varten ostettu."

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

OK, koska lauantai yö on näin soppeli niin huljautin itseni mittaristo ongelman pariin muutamaksi toviksi.
Irroitin anturin päästä vaijerin, jämäkästi ottaa vaihteistoon päin, ei suttaa. Eli vaijeri kunnossa. Pistin akkukoneeseen naulan ja pyöritin anturin hahloa. Mittari nousee. :? No, italialaista sähköä ja huonot liittimet. Kunnon puhdistus liittimelle ja homma kasaan. Koeajo, mittaristo ei toimi. Uudestaan porakonetesti, mittari toimii. Vaijeri ei suttaa vaikka ottaa varovasti pihdeillä. Kieltämättä jo mielessä että vaihteistossa jotain rikki. Mutta vaijerin irroitus vaihteiston päästä kertoikin syyn, vaijeri oli irronnut neliötapista ja mennyt ihan syttyrälle. Eli eiköhän tule kuntoon vaijerin vaihdolla.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Eipä paikallisen autovaraosan katalookit tunteneet, onko kukaan ostanut tarvikkeena vai meneekö Delta/ulkomaan tilaukseen?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Vastaa Viestiin