156:n poikkituki

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

156:n poikkituki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Niin, olen miettinyt tätä; vaikuttaako se poikkituki selvästi ajettavuuteen? :roll: Mistä porukka on hommaillut tukia ja mihin hintaan?

(noh, voi olla hölmö kysymys, pitäisi kai ensin hommata "tiukemmat" vanteet ja renkaat vakio 15" sijaan ennen kuin rupeaa muita miettimään..)

Terv. CC.
Viimeksi muokannut Ciancarlo, 20 Elo 2005, 20:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Ei ne 15" vanteet huonot ole. Ajaahan mm. sportit 15" !

Poikkituki on enempi esson paaria varten. Wau efekti, tai bling bling
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »


Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

..kelpaako nyt..? :wink:

Kiitos vastauksista, nopeaa toimintaa, todella. :shock:
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Varmasti jossain "vetelässä" Opelissa ihan ok... Alfan jäykässä korissa tuskin huomaa :mrgreen:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

No eipä se Alfan kori nyt niin jäykkä ole. Sitä samaa huttua kuin muissakin...

Jos ihan totta puhutaan niin ehkä se tuanko jotain tekee. Ainakin auto puskee helpommin sateella, ennen suditti sisempää pyörää.
Takatuki harkinnassa, samoin kuin jäykempi takavakaaja.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Joo ja kojelaudan nitinät väheni poikkituen myötä.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

puuha kirjoitti:No eipä se Alfan kori nyt niin jäykkä ole. Sitä samaa huttua kuin muissakin...
On se kuitenkin Opelia jäykempi :mrgreen:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

sataviisviis
Viestit: 2037
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

En tiä miten vaikuttaa 156ssa mutta omaani 155seen asensin moisen "poikkituen", kojetaulun nitinät loppui selvästi ja muutenkin se vaikutti korin jäykkyyteen. Nurmijärven autovaraosasta sen tilasin.
156 V6 SW -02, 155Q4 vm-93,

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Kuten aiemminkin todettu, ei siitä ainakaan haittaa ole. Mut ennemmin kannattaa tilata Alfisti.netistä Wiechersin vastaava. hinta suht sama mut kiinnitys on parempi Momon tankoon verrattuna.


http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... 15_16.html
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Mun autooni oli edellinen omistaja laittanut Momon poikkituen madallussarjan asennuksen yhteydessä eli ajokokemuksia ei ole ilman tukea. Itsellä kuitenkin tuki palvelee nyt enemmänkin stereoiden ja webaston johtojen kulkureittinä kuskin puolelta hanttimiehen puolelle :-D
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Vielä kerran kiitos kaikille vastauksista ja vinkeistä!

Taidanpa minäkin eräänä päivänä hankkia ko. poikkituen (jos ei muuten, niin voinpahan ainakin essolla elvistellä ja paukutella henkseleitä :mrgreen: ).


Terv. CC.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
SOCOM
Viestit: 70
Liittynyt: 29 Heinä 2005, 11:29
Paikkakunta: Kotka

poikkituki

Viesti Kirjoittaja SOCOM »

kellään tietoa mistä saisi halvalla poikkituen 156:seen?
(Alfa 156 1.8 T-Spark)
Drive fast, Race hard, Die young.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Kts. nuo vastukset yllä, sällit antoivat ainakin pari linkkiä. Halpuus on sitten suhteellinen käsite..


Terv. CC.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
SOCOM
Viestit: 70
Liittynyt: 29 Heinä 2005, 11:29
Paikkakunta: Kotka

poikkituki

Viesti Kirjoittaja SOCOM »

huomasin kyllä linkin, mutta kun pitäis saada halvemmalla.
näin kyllä demon tweeksin kataloogissa reilulla 5 kympillä etuvakaajan...
(Alfa 156 1.8 T-Spark)
Drive fast, Race hard, Die young.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Dodiin.

Poikkituki ruuvattu paikoilleen ja ekat tyypit otettu. Tulos: tosiaan kojelaudan kitinät vähenivät ja tiukoissa mutkissa auto tuntuu jämäkämmältä, tai sitten vaan luulen niin..

No enivei: asennuspuuhia tuli seuraamaan työkaveri ja vaikutus oli se "esson-paari-efekti" :mrgreen:
Viimeksi muokannut Ciancarlo, 22 Loka 2005, 21:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ciancarlo kirjoitti: auto tuntuu jämäkämmältä
Siinä tapauksessahan hankinta oli hyvä ja kannattava!

Avatar
lekkeri
Viestit: 69
Liittynyt: 07 Elo 2006, 10:01
Paikkakunta: Karjaa

Viesti Kirjoittaja lekkeri »

Ciancarlo kirjoitti:Dodiin.

Poikkituki ruuvattu paikoilleen ja ekat tyypit otettu. Tulos: tosiaan kojelaudan kitinät vähenivät ja tiukoissa mutkissa auto tuntuu jämäkämmältä, tai sitten vaan luulen niin..

No enivei: asennuspuuhia tuli seuraamaan työkaveri ja vaikutus oli se "esson-paari-efekti" :mrgreen:
itsekkin sain äsken asennettua ja tosiaan kitinät ja natinat katosivat..
hieman ahdas oli kyllä laittaa, piti sulakerasian kiinnikkeitä taivutella aika lailla ennenkuin suostui menemään paikalleen...
mutta hyvältä näyttää 8)

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Pistetääs tänne tuo omakin laitos, joka tuli ruuvattua kiinni kesällä.
Elikkäs OMP:n kiristettävä poikkituki. Erittäin toimiva ja saa varmasti tiukalle tuon kiristyksen ansiosta. Hintaa oli sellaiset 100 eugenia..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
lekkeri
Viestit: 69
Liittynyt: 07 Elo 2006, 10:01
Paikkakunta: Karjaa

Viesti Kirjoittaja lekkeri »

hagger16 kirjoitti:Pistetääs tänne tuo omakin laitos, joka tuli ruuvattua kiinni kesällä.
Elikkäs OMP:n kiristettävä poikkituki. Erittäin toimiva ja saa varmasti tiukalle tuon kiristyksen ansiosta. Hintaa oli sellaiset 100 eugenia..
milläs tavalla tuo kiristys tuossa toimii? :shock:

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Kuva albumissa kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. :wink:
Senza cuore saremmo solo macchine

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Nyt olis myynti-puolella nopealle 156:een Wiechers-vakaaja.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Mulle joku joskus sanoi, että älä vaan sekoa noihin säädettäviin. Ja onhan se totta että siinä on yksi ylimääräinen joustava kohta.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

No, jos sen oikeasti saa asennettua tiukalle, niin ehkä tuon "joustonkin" kanssa oppii elämään.
En tiedä. Ei ole kokemusta tavallisista poikkituista ja tuonkin alunperin hommasin vähentääkseni kojetaulun nitinöitä. :-D
Yllätyksekseni huomasin tuen kuitenkin jäykistävän autoa, vaikka olin alunperin todella skeptinen.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Joksa
Viestit: 409
Liittynyt: 12 Syys 2006, 13:17
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Joksa »

puuha kirjoitti:Takatuki harkinnassa, samoin kuin jäykempi takavakaaja.
GTA:n takavakaaja harkinnassa. Kovasti ulkomaanvoormeilla kertoivat parantavan keulapainoisen V6:n käytöstä. Mielenkiintoista olisi testata miten vaikuttaisin TS:ään.

Avatar
nuhapumppu
Viestit: 313
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

m.sa kirjoitti:Kuten aiemminkin todettu, ei siitä ainakaan haittaa ole. Mut ennemmin kannattaa tilata Alfisti.netistä Wiechersin vastaava. hinta suht sama mut kiinnitys on parempi Momon tankoon verrattuna.


http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... 15_16.html
Tuo poikkituki maksaa vain 79 euroo! ei paha! Millaiset mahtaa olla toimituskulut jos tuolta tilaa??
JA pitääkö osata italiaa :oops:
Onko kukaa tilannut? kokemuksia?

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Kyllä poikkituki tukevoittaa rakennetta Alfassa huomattavastikin, niinkuin monessa muussakin etuvetoisessa, jossa kone ja sitä kautta koko voimansiirto on tuettu iskarin yläpäähän.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

nuhapumppu kirjoitti:
m.sa kirjoitti:Kuten aiemminkin todettu, ei siitä ainakaan haittaa ole. Mut ennemmin kannattaa tilata Alfisti.netistä Wiechersin vastaava. hinta suht sama mut kiinnitys on parempi Momon tankoon verrattuna.


http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... 15_16.html
Tuo poikkituki maksaa vain 79 euroo! ei paha! Millaiset mahtaa olla toimituskulut jos tuolta tilaa??
JA pitääkö osata italiaa :oops:
Onko kukaa tilannut? kokemuksia?
ensinnäkin ei tarvitse osata italiaa kun firma on saksassa :lol:

mutta toimituksessa voipi olla sählinkiä tai sitten ei, sellanen juupas eipäs firma joka lähettää hyvänä päivänä samantien ja huonona päivänä ei ollenkaan, lukuisista kyselyistä huolimatta, mutta kannattaa kokeilla, itselläni ei pahoja kokemuksia paikasta, ja tavarat tulleet kotiovelle asti!!!

sen verkkomaksun kanssa kannattaa olla huolellinen että varmasti kaikki tiedot täyttää oikein, muuten ei pitäisi hässäkkää olla, toimituskulut näet heti kun olet tilauksen laittanut vetämään, en osaa ennalta heittää arvausta!

Avatar
nuhapumppu
Viestit: 313
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

Ok. Kiitos, huomasinkin että noi teksitit saa jopa englaniksi-> helpottaa jonkin verran kulut olisi näemmä 17,50 eur, ei paha sekään...

Uskaltaisikohan tuolta tilata tuollaisen....?
Haluttaisi kamalsasti :mrgreen:

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Tilasin tuolta joskus jouset ja jotain pikkusälää. Paketti tuli tilauksesta reilun viikon päästä. Noita kannattaa pommittaa joko puhelimella tai sähköpostilla.

pomeko
Viestit: 188
Liittynyt: 12 Helmi 2005, 13:04
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja pomeko »

nuhapumppu kirjoitti:Ok. Kiitos, huomasinkin että noi teksitit saa jopa englaniksi-> helpottaa jonkin verran kulut olisi näemmä 17,50 eur, ei paha sekään...

Uskaltaisikohan tuolta tilata tuollaisen....?
Haluttaisi kamalsasti :mrgreen:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=10811

Kimppatilaukseen vaan.... itsekkin ottamassa ton poikkituen.....
Teoriassa teorialla ja käytännöllä on eroa, käytännössä ei....

Avatar
nuhapumppu
Viestit: 313
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

pomeko kirjoitti:
nuhapumppu kirjoitti:Ok. Kiitos, huomasinkin että noi teksitit saa jopa englaniksi-> helpottaa jonkin verran kulut olisi näemmä 17,50 eur, ei paha sekään...

Uskaltaisikohan tuolta tilata tuollaisen....?
Haluttaisi kamalsasti :mrgreen:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=10811

Kimppatilaukseen vaan.... itsekkin ottamassa ton poikkituen.....
joo oon mukana tilaamassa samaisen tuotteen :mrgreen: :crazyeyes: :wink:

Avatar
Joksa
Viestit: 409
Liittynyt: 12 Syys 2006, 13:17
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Joksa »

http://e30m3performance.com/myths/Strut ... theory.htm
Tänä linkin perusteella poikkituki ei ole ihan bustattu myytti, mutta eikös kunnollinen "monte carlo -tuki" ole kolmion mallinen, jolloin yhtenä tukipisteenä on tulipelti?

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Jos tuon sivun teorioihin on uskomista (äkkiseltään kuulosti järkevältä) niin kiristettävä malli ei ole hyvä vaihtoehto. Eli siihen ei pidä ainakaan mitään tensiota ruuvata. Tärkeintä että tolpat on sidottu toisiinsa kuormituksen jakamiseksi.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Jep. Kivan tieteellisesti oli lähdetty tarkastelemaan poikkituen tarpeellisuutta. Vähän turhankin tieteellisesti näillä "yö"unilla.. Niinhän tuossa ilmenee poikkitukeen kohdistuva veto ja puristus ajotilanteesta riippuen. Näin ollen olisi siis hyvä, että tuki vain olla jököttäisi siellä (?), kuten Wile jo kommentoikin.

Enpä tiedä. Pitää ottaa selvää. Ostopäätökseni tapahtui erittäin pitkällisen pohdinnan ja laskelmien jälkeen. Ohessa lyhyt dialogi kaupantekohetkeltä:

hagger: -poikkituki 156:een, kiitos.
myyjä: -näitä olisi kiristettävää ja tavallista mallia, kiristettävä on hiukan kalliimpi.
hagger: -jaa, onkos se kiristettävä parempi?
myyjä: -se on PARAS.
hagger: -pistetään sellainen.
:mrgreen:

joo, ok, meen takasin nukkumaan..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

Moottoritilan poikkituesta en ainakaan koeajolla huomannut mitään vaikutusta. No, seuraillaan.
Takatolppien poikkituki olisi tällainen. Myynti-ilmoituksessa mainitaan huomioimaan että reijät tulee tehdä itse. Ei siinä mitään, mutta mites kiinnität sen paikalleen??
Taitaa mennä melko askarteluksi :? . Onkos kukaan tuollaista asentanut?
Ei veisi edes pahasti tilaa kontista.
Joksa kirjoitti:
puuha kirjoitti:Takatuki harkinnassa, samoin kuin jäykempi takavakaaja.
GTA:n takavakaaja harkinnassa. Kovasti ulkomaanvoormeilla kertoivat parantavan keulapainoisen V6:n käytöstä.
Muistatkos Joksa miltä sivustolta lueskelit aiheesta?
Hakusessa voisi olla GTA:n vakaajat. Tosin, ei välttämättä paha hinta tuollaisella Eibachin setilläkään. Taitaa olla jokin jäykkä malli, kaikkiin moottoriversioihin sama.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Takapään poikkituki tulee kiinni läpipulteilla sisälokasuojaan, siihen jousitolppien kohtaan. Epäilen, ettei siitä ole juuri mitään iloa.

Jäykempiä vakaajia on tosiaan kehuttu, kannattaa varmaan harkita, jos jouset ja iskarit on jo hyvät ja vielä kaipaa jotain lisää.

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

Noin sen pelkäsinkin menevän :? .
Jouset sekä iskarit ovat vielä vakiot mutta ajattelin että kerran kun alustaosat on levällään, samalla saisi vaihdettua vakaajankin. Tarkoitan lähinnä tuota takavakaajaa.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Mun mielestä kannattais vaihtaa ne jouset ja iskarit ensin. Jäykkien kallistuksenvakaajien laittaminen vakiojousituksen pariksi ei kannata, pito huononee ja jousitus ei enää toimi kunnolla.

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

Jeps. Kirjoitinkin hieman epäselvästi.
Meinasin että samalla kun päivitän keväällä alustan jämäkämpään, vaihtaisin sen vakaajan kun kerran alustanosat on irti.
Toisaalta voisi testata ensin vakio vakaajalla esim. kuukauden päivät. Myöhemmin vaihtamalla jäykemmän vakaajan, voisi kommentoida huomaako menossa eroa.
Edelleen kiinnostaisi miltä sivustoilta olette aiheesta opiskellut.

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

-tommi- kirjoitti:Jeps. Kirjoitinkin hieman epäselvästi.
Meinasin että samalla kun päivitän keväällä alustan jämäkämpään, vaihtaisin sen vakaajan kun kerran alustanosat on irti.
Toisaalta voisi testata ensin vakio vakaajalla esim. kuukauden päivät. Myöhemmin vaihtamalla jäykemmän vakaajan, voisi kommentoida huomaako menossa eroa.
Edelleen kiinnostaisi miltä sivustoilta olette aiheesta opiskellut.
Jos meet kallistuksen vakaajia vaihtamaan, ni suositus olisi vaihtaa eteen ja taakse molemmat kerralla, jos siis jäykempiä meinaat laittaa. Muuten saattaa käyttäytyä arvaamattomasti tosi tilanteessa.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

^^ Joo, käsitin väärin. Itse laittaisin ensin jouset ja iskarit, vähän testiä ja sitten vakaajat kiinni niin huomaisi konkreettisesti mitä mikäkin muutos tekee.

Juttua alustasta löytyy ainakin alfa156 sivustolta. Vakaajat käsitellään kyllä aika ylimalkaisesti.

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

dimmu taitaa olla oikeassa tuon pelkän takavakaajan vaihdon suhteen. Tulisi vaihtaa molemmat samalla. Etupään suuren työn vuoksi olin sunnitellut vain peräpään jäykistämistä, mutta jäänee nyt sitten sekin.
Front
TS. 22mm.
GTA 22-24mm.
Eibach 26mm.

Rear
TS. 14mm.
GTA 17mm.
Eibach 16mm.

Avatar
Tommo
Viestit: 181
Liittynyt: 29 Huhti 2005, 20:45
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Tommo »

-tommi- kirjoitti:Moottoritilan poikkituesta en ainakaan koeajolla huomannut mitään vaikutusta. No, seuraillaan.
Takatolppien poikkituki olisi tällainen. Myynti-ilmoituksessa mainitaan huomioimaan että reijät tulee tehdä itse. Ei siinä mitään, mutta mites kiinnität sen paikalleen??
Taitaa mennä melko askarteluksi :? . Onkos kukaan tuollaista asentanut?
Ei veisi edes pahasti tilaa kontista.
PELLE pelottomana tein u-profiili palkista tuen juuri taakse iskarin päistä. Alkuperäisistä iskareista oli jäänyt ylimääräiset mutterit joilla kiristin prikkojen kanssa u-palkin olemassa olevien muttereiden päälle. Hyödystä on vaikea sanoa... mutta tuli mieleen että olikos tuolla iskareiden yläpäässä laakerit? Ja jos on niin mitä varten? Nythän ainakaan vapaata kiertoliikettä ei ole...

Avatar
Keltsi
Viestit: 1683
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Eipä taida 156:n iskarin yläpäissä olla tarvetta laakereille, ainankaan pyörimis mielessä, iskarit kun ei kierry pyöriä käännettäessä (edessä). Joustoliikeissä iskarin yläpää hieman liikkuu, mutta eiköhän tämä ole hoidettu puslilla...
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
Vesihiisi
Viestit: 88
Liittynyt: 05 Marras 2007, 21:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

Itelle asennutin just verellä ja tukulla euroja jäykemmät kallistuksenvakaajat,jäykemmät pitkittäis kapulat,alustasarjan ja bling bling poikkituen konehuoneeseen+tukun muita osia mitä piti samassa yhteydessä vaihtaa.Hankala sanoa paljonko mikäkin vaikuttaa kun vakio alustasta tuli suora siirtyminen mutta ensimmäinen ajatus jo parin ratin väännön jälkeen oli että onkohan tämä sama autokaan :-D Tästä tuskin oli vastausta kenenkään kysymyksiin mutta on se vaan hyvä ajaa.

Ja maksoin itteni kipeeksi :(

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

^
Poikkituki on varmasti se kaikkein vähiten
ajo-ominaisuuksiin vaikuttava tekijä tuossa
sun kattauksessasi mutta ei siitä haittaakaan
ole... 8) . Älä niitä rahoja sure, johonkin vielä
hölmömpään ne olis kuitenkin menneet.. :wink:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Vesihiisi
Viestit: 88
Liittynyt: 05 Marras 2007, 21:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

^Tosi on,mutta onhan se ainakin kiiltävä ja siinä on alfan tarra :mrgreen:

Avatar
Ralfa
Viestit: 7
Liittynyt: 02 Elo 2009, 17:16
Car(s): Fiat Bravo 1.9 multijet, Ex. 156 2.5 V6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ralfa »

Kun olette asentaneet poikkitukea, niin oletteko nostaneet autoa keulasta ilmaan vai asentaneet sen tasaisellan maalla?

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Tasaisella tottakai ettei tolpat pääse putoamaan kun mutterit avaa.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Vastaa Viestiin