156:n poikkituki
Valvoja: Moderators
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
156:n poikkituki
Niin, olen miettinyt tätä; vaikuttaako se poikkituki selvästi ajettavuuteen? Mistä porukka on hommaillut tukia ja mihin hintaan?
(noh, voi olla hölmö kysymys, pitäisi kai ensin hommata "tiukemmat" vanteet ja renkaat vakio 15" sijaan ennen kuin rupeaa muita miettimään..)
Terv. CC.
(noh, voi olla hölmö kysymys, pitäisi kai ensin hommata "tiukemmat" vanteet ja renkaat vakio 15" sijaan ennen kuin rupeaa muita miettimään..)
Terv. CC.
Viimeksi muokannut Ciancarlo, 20 Elo 2005, 20:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Kuten aiemminkin todettu, ei siitä ainakaan haittaa ole. Mut ennemmin kannattaa tilata Alfisti.netistä Wiechersin vastaava. hinta suht sama mut kiinnitys on parempi Momon tankoon verrattuna.
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... 15_16.html
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... 15_16.html
Abarth 500 Esseesse
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Mun autooni oli edellinen omistaja laittanut Momon poikkituen madallussarjan asennuksen yhteydessä eli ajokokemuksia ei ole ilman tukea. Itsellä kuitenkin tuki palvelee nyt enemmänkin stereoiden ja webaston johtojen kulkureittinä kuskin puolelta hanttimiehen puolelle
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
poikkituki
kellään tietoa mistä saisi halvalla poikkituen 156:seen?
(Alfa 156 1.8 T-Spark)
Drive fast, Race hard, Die young.
Drive fast, Race hard, Die young.
poikkituki
huomasin kyllä linkin, mutta kun pitäis saada halvemmalla.
näin kyllä demon tweeksin kataloogissa reilulla 5 kympillä etuvakaajan...
näin kyllä demon tweeksin kataloogissa reilulla 5 kympillä etuvakaajan...
(Alfa 156 1.8 T-Spark)
Drive fast, Race hard, Die young.
Drive fast, Race hard, Die young.
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Dodiin.
Poikkituki ruuvattu paikoilleen ja ekat tyypit otettu. Tulos: tosiaan kojelaudan kitinät vähenivät ja tiukoissa mutkissa auto tuntuu jämäkämmältä, tai sitten vaan luulen niin..
No enivei: asennuspuuhia tuli seuraamaan työkaveri ja vaikutus oli se "esson-paari-efekti"
Poikkituki ruuvattu paikoilleen ja ekat tyypit otettu. Tulos: tosiaan kojelaudan kitinät vähenivät ja tiukoissa mutkissa auto tuntuu jämäkämmältä, tai sitten vaan luulen niin..
No enivei: asennuspuuhia tuli seuraamaan työkaveri ja vaikutus oli se "esson-paari-efekti"
Viimeksi muokannut Ciancarlo, 22 Loka 2005, 21:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
itsekkin sain äsken asennettua ja tosiaan kitinät ja natinat katosivat..Ciancarlo kirjoitti:Dodiin.
Poikkituki ruuvattu paikoilleen ja ekat tyypit otettu. Tulos: tosiaan kojelaudan kitinät vähenivät ja tiukoissa mutkissa auto tuntuu jämäkämmältä, tai sitten vaan luulen niin..
No enivei: asennuspuuhia tuli seuraamaan työkaveri ja vaikutus oli se "esson-paari-efekti"
hieman ahdas oli kyllä laittaa, piti sulakerasian kiinnikkeitä taivutella aika lailla ennenkuin suostui menemään paikalleen...
mutta hyvältä näyttää
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
No, jos sen oikeasti saa asennettua tiukalle, niin ehkä tuon "joustonkin" kanssa oppii elämään.
En tiedä. Ei ole kokemusta tavallisista poikkituista ja tuonkin alunperin hommasin vähentääkseni kojetaulun nitinöitä.
Yllätyksekseni huomasin tuen kuitenkin jäykistävän autoa, vaikka olin alunperin todella skeptinen.
En tiedä. Ei ole kokemusta tavallisista poikkituista ja tuonkin alunperin hommasin vähentääkseni kojetaulun nitinöitä.
Yllätyksekseni huomasin tuen kuitenkin jäykistävän autoa, vaikka olin alunperin todella skeptinen.
Senza cuore saremmo solo macchine
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Tuo poikkituki maksaa vain 79 euroo! ei paha! Millaiset mahtaa olla toimituskulut jos tuolta tilaa??m.sa kirjoitti:Kuten aiemminkin todettu, ei siitä ainakaan haittaa ole. Mut ennemmin kannattaa tilata Alfisti.netistä Wiechersin vastaava. hinta suht sama mut kiinnitys on parempi Momon tankoon verrattuna.
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... 15_16.html
JA pitääkö osata italiaa
Onko kukaa tilannut? kokemuksia?
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
ensinnäkin ei tarvitse osata italiaa kun firma on saksassanuhapumppu kirjoitti:Tuo poikkituki maksaa vain 79 euroo! ei paha! Millaiset mahtaa olla toimituskulut jos tuolta tilaa??m.sa kirjoitti:Kuten aiemminkin todettu, ei siitä ainakaan haittaa ole. Mut ennemmin kannattaa tilata Alfisti.netistä Wiechersin vastaava. hinta suht sama mut kiinnitys on parempi Momon tankoon verrattuna.
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... 15_16.html
JA pitääkö osata italiaa
Onko kukaa tilannut? kokemuksia?
mutta toimituksessa voipi olla sählinkiä tai sitten ei, sellanen juupas eipäs firma joka lähettää hyvänä päivänä samantien ja huonona päivänä ei ollenkaan, lukuisista kyselyistä huolimatta, mutta kannattaa kokeilla, itselläni ei pahoja kokemuksia paikasta, ja tavarat tulleet kotiovelle asti!!!
sen verkkomaksun kanssa kannattaa olla huolellinen että varmasti kaikki tiedot täyttää oikein, muuten ei pitäisi hässäkkää olla, toimituskulut näet heti kun olet tilauksen laittanut vetämään, en osaa ennalta heittää arvausta!
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=10811nuhapumppu kirjoitti:Ok. Kiitos, huomasinkin että noi teksitit saa jopa englaniksi-> helpottaa jonkin verran kulut olisi näemmä 17,50 eur, ei paha sekään...
Uskaltaisikohan tuolta tilata tuollaisen....?
Haluttaisi kamalsasti
Kimppatilaukseen vaan.... itsekkin ottamassa ton poikkituen.....
Teoriassa teorialla ja käytännöllä on eroa, käytännössä ei....
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
joo oon mukana tilaamassa samaisen tuotteenpomeko kirjoitti:http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=10811nuhapumppu kirjoitti:Ok. Kiitos, huomasinkin että noi teksitit saa jopa englaniksi-> helpottaa jonkin verran kulut olisi näemmä 17,50 eur, ei paha sekään...
Uskaltaisikohan tuolta tilata tuollaisen....?
Haluttaisi kamalsasti
Kimppatilaukseen vaan.... itsekkin ottamassa ton poikkituen.....
http://e30m3performance.com/myths/Strut ... theory.htm
Tänä linkin perusteella poikkituki ei ole ihan bustattu myytti, mutta eikös kunnollinen "monte carlo -tuki" ole kolmion mallinen, jolloin yhtenä tukipisteenä on tulipelti?
Tänä linkin perusteella poikkituki ei ole ihan bustattu myytti, mutta eikös kunnollinen "monte carlo -tuki" ole kolmion mallinen, jolloin yhtenä tukipisteenä on tulipelti?
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Jep. Kivan tieteellisesti oli lähdetty tarkastelemaan poikkituen tarpeellisuutta. Vähän turhankin tieteellisesti näillä "yö"unilla.. Niinhän tuossa ilmenee poikkitukeen kohdistuva veto ja puristus ajotilanteesta riippuen. Näin ollen olisi siis hyvä, että tuki vain olla jököttäisi siellä (?), kuten Wile jo kommentoikin.
Enpä tiedä. Pitää ottaa selvää. Ostopäätökseni tapahtui erittäin pitkällisen pohdinnan ja laskelmien jälkeen. Ohessa lyhyt dialogi kaupantekohetkeltä:
hagger: -poikkituki 156:een, kiitos.
myyjä: -näitä olisi kiristettävää ja tavallista mallia, kiristettävä on hiukan kalliimpi.
hagger: -jaa, onkos se kiristettävä parempi?
myyjä: -se on PARAS.
hagger: -pistetään sellainen.
joo, ok, meen takasin nukkumaan..
Enpä tiedä. Pitää ottaa selvää. Ostopäätökseni tapahtui erittäin pitkällisen pohdinnan ja laskelmien jälkeen. Ohessa lyhyt dialogi kaupantekohetkeltä:
hagger: -poikkituki 156:een, kiitos.
myyjä: -näitä olisi kiristettävää ja tavallista mallia, kiristettävä on hiukan kalliimpi.
hagger: -jaa, onkos se kiristettävä parempi?
myyjä: -se on PARAS.
hagger: -pistetään sellainen.
joo, ok, meen takasin nukkumaan..
Senza cuore saremmo solo macchine
- -tommi-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
- Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
- Paikkakunta: Vantaa
Moottoritilan poikkituesta en ainakaan koeajolla huomannut mitään vaikutusta. No, seuraillaan.
Takatolppien poikkituki olisi tällainen. Myynti-ilmoituksessa mainitaan huomioimaan että reijät tulee tehdä itse. Ei siinä mitään, mutta mites kiinnität sen paikalleen??
Taitaa mennä melko askarteluksi . Onkos kukaan tuollaista asentanut?
Ei veisi edes pahasti tilaa kontista.
Hakusessa voisi olla GTA:n vakaajat. Tosin, ei välttämättä paha hinta tuollaisella Eibachin setilläkään. Taitaa olla jokin jäykkä malli, kaikkiin moottoriversioihin sama.
Takatolppien poikkituki olisi tällainen. Myynti-ilmoituksessa mainitaan huomioimaan että reijät tulee tehdä itse. Ei siinä mitään, mutta mites kiinnität sen paikalleen??
Taitaa mennä melko askarteluksi . Onkos kukaan tuollaista asentanut?
Ei veisi edes pahasti tilaa kontista.
Muistatkos Joksa miltä sivustolta lueskelit aiheesta?Joksa kirjoitti:GTA:n takavakaaja harkinnassa. Kovasti ulkomaanvoormeilla kertoivat parantavan keulapainoisen V6:n käytöstä.puuha kirjoitti:Takatuki harkinnassa, samoin kuin jäykempi takavakaaja.
Hakusessa voisi olla GTA:n vakaajat. Tosin, ei välttämättä paha hinta tuollaisella Eibachin setilläkään. Taitaa olla jokin jäykkä malli, kaikkiin moottoriversioihin sama.
- -tommi-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
- Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
- Paikkakunta: Vantaa
Jeps. Kirjoitinkin hieman epäselvästi.
Meinasin että samalla kun päivitän keväällä alustan jämäkämpään, vaihtaisin sen vakaajan kun kerran alustanosat on irti.
Toisaalta voisi testata ensin vakio vakaajalla esim. kuukauden päivät. Myöhemmin vaihtamalla jäykemmän vakaajan, voisi kommentoida huomaako menossa eroa.
Edelleen kiinnostaisi miltä sivustoilta olette aiheesta opiskellut.
Meinasin että samalla kun päivitän keväällä alustan jämäkämpään, vaihtaisin sen vakaajan kun kerran alustanosat on irti.
Toisaalta voisi testata ensin vakio vakaajalla esim. kuukauden päivät. Myöhemmin vaihtamalla jäykemmän vakaajan, voisi kommentoida huomaako menossa eroa.
Edelleen kiinnostaisi miltä sivustoilta olette aiheesta opiskellut.
Jos meet kallistuksen vakaajia vaihtamaan, ni suositus olisi vaihtaa eteen ja taakse molemmat kerralla, jos siis jäykempiä meinaat laittaa. Muuten saattaa käyttäytyä arvaamattomasti tosi tilanteessa.-tommi- kirjoitti:Jeps. Kirjoitinkin hieman epäselvästi.
Meinasin että samalla kun päivitän keväällä alustan jämäkämpään, vaihtaisin sen vakaajan kun kerran alustanosat on irti.
Toisaalta voisi testata ensin vakio vakaajalla esim. kuukauden päivät. Myöhemmin vaihtamalla jäykemmän vakaajan, voisi kommentoida huomaako menossa eroa.
Edelleen kiinnostaisi miltä sivustoilta olette aiheesta opiskellut.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
PELLE pelottomana tein u-profiili palkista tuen juuri taakse iskarin päistä. Alkuperäisistä iskareista oli jäänyt ylimääräiset mutterit joilla kiristin prikkojen kanssa u-palkin olemassa olevien muttereiden päälle. Hyödystä on vaikea sanoa... mutta tuli mieleen että olikos tuolla iskareiden yläpäässä laakerit? Ja jos on niin mitä varten? Nythän ainakaan vapaata kiertoliikettä ei ole...-tommi- kirjoitti:Moottoritilan poikkituesta en ainakaan koeajolla huomannut mitään vaikutusta. No, seuraillaan.
Takatolppien poikkituki olisi tällainen. Myynti-ilmoituksessa mainitaan huomioimaan että reijät tulee tehdä itse. Ei siinä mitään, mutta mites kiinnität sen paikalleen??
Taitaa mennä melko askarteluksi . Onkos kukaan tuollaista asentanut?
Ei veisi edes pahasti tilaa kontista.
Itelle asennutin just verellä ja tukulla euroja jäykemmät kallistuksenvakaajat,jäykemmät pitkittäis kapulat,alustasarjan ja bling bling poikkituen konehuoneeseen+tukun muita osia mitä piti samassa yhteydessä vaihtaa.Hankala sanoa paljonko mikäkin vaikuttaa kun vakio alustasta tuli suora siirtyminen mutta ensimmäinen ajatus jo parin ratin väännön jälkeen oli että onkohan tämä sama autokaan Tästä tuskin oli vastausta kenenkään kysymyksiin mutta on se vaan hyvä ajaa.
Ja maksoin itteni kipeeksi
Ja maksoin itteni kipeeksi
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
^
Poikkituki on varmasti se kaikkein vähiten
ajo-ominaisuuksiin vaikuttava tekijä tuossa
sun kattauksessasi mutta ei siitä haittaakaan
ole... . Älä niitä rahoja sure, johonkin vielä
hölmömpään ne olis kuitenkin menneet..
Poikkituki on varmasti se kaikkein vähiten
ajo-ominaisuuksiin vaikuttava tekijä tuossa
sun kattauksessasi mutta ei siitä haittaakaan
ole... . Älä niitä rahoja sure, johonkin vielä
hölmömpään ne olis kuitenkin menneet..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM