166, 2.0 TS vai 2.5 V6?
Valvoja: Moderators
166, 2.0 TS vai 2.5 V6?
Asun täällä Belgiassa ja nyt on tarkoituksena ostaa vähän käytetty 166. Löytyi pirun nätti vuosimallia 2003 ja ajettu vain 38000, kaikilla mahdollisilla varusteilla. Mutta 2.0 TS moottorilla, josta on tullut luettua kaikenlaista jobinpostia palstalta, ilmivikaa ja hihnan katkeamisia ainakin.
Miten paljon varmempi ja kestävämpi olisi kutoskoneella? Lähinnä tuolla pienemmällä, koska täkäläisissä oloissa 3.0:n rekisteröinti ja käyttömaksut olisivat hurjan kalliit.
Miten paljon varmempi ja kestävämpi olisi kutoskoneella? Lähinnä tuolla pienemmällä, koska täkäläisissä oloissa 3.0:n rekisteröinti ja käyttömaksut olisivat hurjan kalliit.
- (Alfan kanssa) olemisen sietämätön keveys
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
En osaa sanoa kuinka paljon kestävämpi V6 on, mutta itsellä on ollu 156 TS 120 tkm ja 166 TS 120 tkm mittarissa ja suurin ongelma oli 156sessa oli vesipumpun rikkoutuminen 118 tkm:n kohdalla. 166sessa olis jakohihna varmaan katkennut, jos ei ois tarkistettu 100 tkm:n kohdalla ja huomattu, että kiristimen säätövara lopussa. Omien kokemusten perusteella TS pelaa ihan hyvin - nuo em. varauksin, mutta vesipumppu kannatta avaihtaa joka hihnanvaihdon yhteydessä ja tarkistaa hihnan ja kiristimen kunto viimeistään 40 tkm dellisestä vaihdosta. (kop kop)
Olisin ittekki ottanu 166sen mielellään V6sena, mutta TS tuli niin hyvään hintaan vastaan, että minusta se oli hyvä vaihtoehto.
Olisin ittekki ottanu 166sen mielellään V6sena, mutta TS tuli niin hyvään hintaan vastaan, että minusta se oli hyvä vaihtoehto.
MP
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
T.S:n suorituskyky on ihan kestorajoilla. Vaikka ikä on vienyt kisahengen niin saisihan tuo pirteämpi olla.
En kyllä T.S:ää parin ongelmakohteen takia jättäisi valitsematta. Eli hihna lyhyemmälle vaihtovälille ja vaikkapa se tasapainoakselihihna pois.
Osaatko itse huoltaa/korjata? Jos osaat niin normiosissa ei paljoa tule eroa. Mutta tuota V6:sta on kalliimpaa teettää.
En kyllä T.S:ää parin ongelmakohteen takia jättäisi valitsematta. Eli hihna lyhyemmälle vaihtovälille ja vaikkapa se tasapainoakselihihna pois.
Osaatko itse huoltaa/korjata? Jos osaat niin normiosissa ei paljoa tule eroa. Mutta tuota V6:sta on kalliimpaa teettää.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
En osaa itse tehdä juuri muuta kuin lisätä bensaa. (Enkä näissä Pelkian oloissa aina sitäkään; bensavuokra-autoon valitsin kerran vahingossa kylmällä asemalla dieselipumpun, enkä saanut koskaan takaisin automaattiin jo laitettua seteliä.)
Senpä vuoksi kutoskoneisen huolto- ja bensakustannukset huolettavatkin. Mutta eikö TS:ssä ole se yleinen vika, joka aiheuttaa sen dieselmäisen äänen? Happitunnistin vai muuttuva venttiilien ajoitusko se oli? Niin luulis että jos sen/ne joutuu vaihtamaan niin kustannusetu TS:stä haihtuu aika äkkiä ilmaan kutoseen verrattuna.
Mikäs se hyvä vaihtoväli olisi? Olikos se kutosen vaihtoväli lyhyempi?
Senpä vuoksi kutoskoneisen huolto- ja bensakustannukset huolettavatkin. Mutta eikö TS:ssä ole se yleinen vika, joka aiheuttaa sen dieselmäisen äänen? Happitunnistin vai muuttuva venttiilien ajoitusko se oli? Niin luulis että jos sen/ne joutuu vaihtamaan niin kustannusetu TS:stä haihtuu aika äkkiä ilmaan kutoseen verrattuna.
Mikäs se hyvä vaihtoväli olisi? Olikos se kutosen vaihtoväli lyhyempi?
- (Alfan kanssa) olemisen sietämätön keveys
Imunokan ajoituksen muunnin ääntää. Tuo on helppo havaita kun auton laittaa käyntiin => yhtä helppo tinkiä hinnasta alennusta. (Tätä ei siis V6 moottorissa ole) Ajoituksenmuunnin maksanee vajaa 200eur, vaihto kannattaa tehdä jakopään remontin yhteydessä. (Lähestyvä hihnaremontti toinen mahdollinen tinkimispaikka)jokipoika kirjoitti:Mutta eikö TS:ssä ole se yleinen vika, joka aiheuttaa sen dieselmäisen äänen? Happitunnistin vai muuttuva venttiilien ajoitusko se oli?
Mikäs se hyvä vaihtoväli olisi? Olikos se kutosen vaihtoväli lyhyempi?
Suomen oloissa taitaa 60tkm / 3v olla TS:lle (ja JTS:lle?) ehdoton yläraja, V6 ei taida ihan niin nirso olla, hyvällä tuurilla saattaa kestää jopa 80tkm. Hihnan vaihdossa ei käytännössä ole yhtään pelivaraa.
VMP
Twin Spark on hieno moottori, pidän siitä todella. Mutta V6 on vielä hienompi, siis nimenomaan 166:een, jossa suhteellinen painonlisä ei ole niin ratkaiseva. Se näyttää, kuulostaa ja tuntuu hyvältä. Siis V6 ehdottomasti - ellei käy niin kuin MP:lle: "Olisin ittekki ottanu 166sen mielellään V6sena, mutta TS tuli niin hyvään hintaan vastaan, että minusta se oli hyvä vaihtoehto."
Janoinen se V6 on, ja jos sen parhaista ominaisuuksista haluaa nauttia, niin bensapumpulla saa käydä yhtenään. Toisaalta, jos kulutuslukemilla on ratkaisevaa merkitystä, kannattaa valita joku muu kuin Alfa Romeo.
Janoinen se V6 on, ja jos sen parhaista ominaisuuksista haluaa nauttia, niin bensapumpulla saa käydä yhtenään. Toisaalta, jos kulutuslukemilla on ratkaisevaa merkitystä, kannattaa valita joku muu kuin Alfa Romeo.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kyllä siinä vanhassa alukoneessa olikin neloskoneeksi hyvät puheet, broidi totesi uudemman kuulostavan Ooppelilta... 16v rautapata kiertää kyllä korkeammalle mutta mielestäni siinä ei muuta suvereenia sitten olekaan; Hihna-, variaattori- ja tyhjäkäynnin heijausongelmat, kalliit tulpat, hajoavat ilmamassamittarit, YKK-tunnistimet ja lambdat yms. Bensaakaan ei tuntunut menevän ainakaan vähempää kuin kasitappisessa, voimaa vehkeissä on suunnilleen saman verran jos sillä 16v:llä sattuu olemaan ehjä päivä.jokipoika kirjoitti:Mutta eikös TS:ssäkin ole kivat äänet? Minulla oli aikanaan 164 TS ja siinä ainakin oli kiva kurnutus imuäänissä.
Yhden olen omistanut, toista tuskin tulee.
166:seen ilman muuta joko V6 tai JTD, käyttötarkoitus ja lompakon paksuus ratkaisevat noiden väliltä.
Tämähän oli vain minun mielipiteeni.
- Epäkelpokeräilijä -
Tulppien kalleus on suhteellista (pitkä vaihtoväli) eivätkä ilmi tms. muut anturiviat rajoitu pelkästään 16V TS:n ongelmiksi (samoja häiriöitä muissakin kuin Alfoissa).Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: kalliit tulpat, hajoavat ilmamassamittarit, YKK-tunnistimet ja lambdat yms.
166:seen ilman muuta joko V6 tai JTD, käyttötarkoitus ja lompakon paksuus ratkaisevat noiden väliltä.
JTD lienee "fiksuin" moottori tuohon 166:een, V6 hauskin ja TS tarpeettomin ja alimitotetuin, itsekin päätyisin V6 / JTD linjalle
VMP
Makukysymys...
Onhan V6 kaikinpuolin makea, mutta ei T.Spark mikään huono ole... Imuäänet on kivat 4 tonnin paikkeilla ja siitä ylös. Parempia pakoääniäkään ei neloskoneesta voi ulos saada.
Liikenteen rytmissä pysyy ja reilusti ylikin. Talvirajoituksilla matka-ajossa alle 7 litraa satasella, ei paha.
NGK Tulpat, 8 kpl saa saksasta alle 100:lla eurolla. 100 tkm vaihtovälillä saman hintaiset siis kuin peruskinnereissä normitulpat.
Ilmin vaihdoin alkusyksystä, paikallisesta Bosch-liikkeestä 108 euroa. En nyt sanoisi katastrofihinnaksi...
Muuten Lambda on myös alkuperäinen Bosch ja vaihtoväliksi on määritetty 160 tkm, eli sen ei pidä ollakaan ikuinen!
Yhteenvetona kuitenkin, V6:sen kuitenkin itsekin ottaisin, jos hinta/kunto olisi molemmilla yksilöillä sama.
Onhan V6 kaikinpuolin makea, mutta ei T.Spark mikään huono ole... Imuäänet on kivat 4 tonnin paikkeilla ja siitä ylös. Parempia pakoääniäkään ei neloskoneesta voi ulos saada.
Liikenteen rytmissä pysyy ja reilusti ylikin. Talvirajoituksilla matka-ajossa alle 7 litraa satasella, ei paha.
NGK Tulpat, 8 kpl saa saksasta alle 100:lla eurolla. 100 tkm vaihtovälillä saman hintaiset siis kuin peruskinnereissä normitulpat.
Ilmin vaihdoin alkusyksystä, paikallisesta Bosch-liikkeestä 108 euroa. En nyt sanoisi katastrofihinnaksi...
Muuten Lambda on myös alkuperäinen Bosch ja vaihtoväliksi on määritetty 160 tkm, eli sen ei pidä ollakaan ikuinen!
Yhteenvetona kuitenkin, V6:sen kuitenkin itsekin ottaisin, jos hinta/kunto olisi molemmilla yksilöillä sama.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
^^ Joo, ei se tulppien vaihto sadantonnin vaihtovälillä mikään kummoinen kustannuserä ole. 8v Sparkissa sekin vaan oli selvästi pienempi. Ilmamassamittarimurheitakin taitaa olla kaikissa Alfan 90-luvun lopun moottorityypeissä lukuunottamatta V6 Turboa, eivät ne kasitappisessakaan täysin ongelmattomia olleet (huohotusliman jäätyminen mittariin talvella) mutta eivät kuitenkaan samalla tavalla "huolto-osia" kuin uudemmissa.
Tuohon viimeiseen virkkeeseesi ei mitään lisättävää
Tuohon viimeiseen virkkeeseesi ei mitään lisättävää
- Epäkelpokeräilijä -
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
130 kymppiä oli tulppasatsi muistaakseni Heikalta. 100 tkm:n välein jos sen vaihtaa nin just kestää lompsa sen. Ne on helppo vaihtaa ilman ylimääräsitä purkamista. Yhtään anturia, ilmamassamittaria tai tyhjäkäyntimoottoria ei oo menny itsellä kummastakaan omistamastani TSstä. Seuraavan hihnanvaihdon yhteydessä tod. näk. ajoituksenmuunnin pitää vaihtaa. Toki ajettukin on ollu molemmilla vain se 120 tkm.
Kiihtyvyysherkuttelut tulee itsellä hankittua sulalla kelillä lähinnä moottoripyörällä ja auto tuntuu joka tapauksessa laiskalta prätkään verrattuna oli se V6 tai TS.
Edellen olen sitä mieltä että myös TS-kuulostaa hyvältä. 166 on hiljanen, mutta moottorin murina aon kaivettu sopivasti esille myös TSstä - ei siitä mihinkään pääse. Esim 159ssä ei samoja hyviä ääniä enää ole ja 156 JTSstä ne myös puuttuvat.
Osta V6, jos siltä tuntuu, mutta minusta ei TSsää kannata hylätä vikaherkkyden vuoksi jos se muuten tuntuu OKlta. Suorityskykyasiat on sitte erikseen.
Kiihtyvyysherkuttelut tulee itsellä hankittua sulalla kelillä lähinnä moottoripyörällä ja auto tuntuu joka tapauksessa laiskalta prätkään verrattuna oli se V6 tai TS.
Edellen olen sitä mieltä että myös TS-kuulostaa hyvältä. 166 on hiljanen, mutta moottorin murina aon kaivettu sopivasti esille myös TSstä - ei siitä mihinkään pääse. Esim 159ssä ei samoja hyviä ääniä enää ole ja 156 JTSstä ne myös puuttuvat.
Osta V6, jos siltä tuntuu, mutta minusta ei TSsää kannata hylätä vikaherkkyden vuoksi jos se muuten tuntuu OKlta. Suorityskykyasiat on sitte erikseen.
MP
Perheestä sattuu löytymään molemmat, V6 tosin tuolla kookkaammalla myllyllä. Kummatkin hienoja koneita, joten väärin et voi valita mitenkään.
Jos jotain täytyy heittää, niin järjellä ajatellen valitse tessu, tunteella ajatellen V6.
Vinkki: Jos päädyt hankkimaan kakslitraisen, kierrä sen jälkeen veekuutoset kaukaa (tai älä ainakaan erehdy tyyppäämään). Saattaa iskeä harmitus jossain vaiheessa..
Jos jotain täytyy heittää, niin järjellä ajatellen valitse tessu, tunteella ajatellen V6.
Vinkki: Jos päädyt hankkimaan kakslitraisen, kierrä sen jälkeen veekuutoset kaukaa (tai älä ainakaan erehdy tyyppäämään). Saattaa iskeä harmitus jossain vaiheessa..
Järkevää valintaa ei taida olla ihan iisiä löytää. Fiilispohjalla jos menee, niin V6 ja 30% käyttökuluihin lisää. Sama prosenttiluku pätenee vakuutuksiin ja huoltohommiinkin. Jos nyt kuitenkin on retkahtanut alfamaailmaan, niin pointti ei voi olla pienin mahdollinen kustannus/vaiva. Ota V6 ja nauti ajosta niin pitkään kuin autoilla ylipäätänsä ajetaan...muutama vuosi vielä.
vinohrady
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kyllä siinä vanhassa alukoneessa olikin neloskoneeksi hyvät puheet, broidi totesi uudemman kuulostavan Ooppelilta... 16v rautapata kiertää kyllä korkeammalle mutta mielestäni siinä ei muuta suvereenia sitten olekaan; Hihna-, variaattori- ja tyhjäkäynnin heijausongelmat, kalliit tulpat, hajoavat ilmamassamittarit, YKK-tunnistimet ja lambdat yms. Bensaakaan ei tuntunut menevän ainakaan vähempää kuin kasitappisessa, voimaa vehkeissä on suunnilleen saman verran jos sillä 16v:llä sattuu olemaan ehjä päivä.jokipoika kirjoitti:Mutta eikös TS:ssäkin ole kivat äänet? Minulla oli aikanaan 164 TS ja siinä ainakin oli kiva kurnutus imuäänissä.
Yhden olen omistanut, toista tuskin tulee.
166:seen ilman muuta joko V6 tai JTD, käyttötarkoitus ja lompakon paksuus ratkaisevat noiden väliltä.
Tämähän oli vain minun mielipiteeni.
Tähän nyt on pakko kommentoida.
Kasiventtiilinen on mielestäni munaton vääntäjä, 16v jengaa kuten Alfan pitääkin.
Puheet on ainakin mun GTVssä paaaljon hörisevämmät (miten ne on sen tehneetkin, ollaan usein ihmetelty) kuin 75 ts padassa.
Osista en osaa sanoa, koska yli 2 vuotta jokapäiväisessä käytössä ei ole vielä hajonnut mitään..
- Alfaholic -
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
heh melkoinen väittely päällä tässä ketjussa..
jos itse olisin vastaavaa valintaa tekemässä niin ehdottomasti kyseeseen tulisi V6:n..tulee tosiaan hieman kalliimmaksi ylläptää ja imaisee menovettä enemmän mutta mielestäni TS:kone on todellakin alitehoinen 166:n kokoiseen autoon..toki liikenteen mukana pysyy mutta mitään räjähtävää suorituskykyä on turha odottaa..
jos itse olisin vastaavaa valintaa tekemässä niin ehdottomasti kyseeseen tulisi V6:n..tulee tosiaan hieman kalliimmaksi ylläptää ja imaisee menovettä enemmän mutta mielestäni TS:kone on todellakin alitehoinen 166:n kokoiseen autoon..toki liikenteen mukana pysyy mutta mitään räjähtävää suorituskykyä on turha odottaa..
Samaa mielipuolta edelläkirjoittaneen kanssa, tismalleen.90 kirjoitti:heh melkoinen väittely päällä tässä ketjussa..
jos itse olisin vastaavaa valintaa tekemässä niin ehdottomasti kyseeseen tulisi V6:n..tulee tosiaan hieman kalliimmaksi ylläptää ja imaisee menovettä enemmän mutta mielestäni TS:kone on todellakin alitehoinen 166:n kokoiseen autoon..toki liikenteen mukana pysyy mutta mitään räjähtävää suorituskykyä on turha odottaa..
Onko Alfan hankinnassa mitään järkeä on sitten ihan toinen asia
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Njaa. Njoo. Omat kasitappikokemukset on lähinnä 164:llä hankittuja, siihen se vääntävä kone sopi oikein hyvin. Eihän se tosiaan erityisen hyvin kiertänyt.Jappe kirjoitti:Kasiventtiilinen on mielestäni munaton vääntäjä, 16v jengaa kuten Alfan pitääkin.
Puheet on ainakin mun GTVssä paaaljon hörisevämmät (miten ne on sen tehneetkin, ollaan usein ihmetelty) kuin 75 ts padassa.
GTV:n kone taas ei toiminut kunnolla kuin ajoittain, sen luonteesta ei voi isompia mennä sanomaan, mutta en sen äänistä mitenkään ihmeemmin innostunut. Pienillä kierroksilla surisi kuin Uuppeli, isommilla taas piti sen sortin ulinaa että Ahvenistolla tuli moneen kertaan mietittyä josko joku apulaitteen hihnapyörän laakeri on sökö. Ei sieltä vaan mitään vikaa löytynyt, eikä "ylimääräistä" ääntäkään irronnut alle neljän tonnin kierroksilla. Kai sen sitten pitikin olla tuollainen.
Alu-TS:n kurkkuääni taas oli omaan korvaan oikein makuisa. En muista että vastaan olisi tullut toista ruiskukonetta, joka kuulostaisi siltä kuin siinä olisi sordiinolla varustetut tuplakaasarit.
Makuasia varmaan, mutta mieluummin istuttaisin yli puolentoista tonnin lossiin vääntävän kuin kiertävän koneen. Tai molemmat, eli V6:n
Edit: Japen 16v taitaa olla alumiinisella venakopalla? Mulla oli uudempi muovikoppainen, pitäisi joskus päästä kuuntelemaan onko niissä jotain ihmeempää eroa.
- Epäkelpokeräilijä -
Konkretisoidaan asiaa. TS vaihtoehto on siis 2003 vuosimallia, ajettu 38000, hihna vaihdettu 5000 km sitten. Ollut jonkun täkäläisen edustuston käytössä, kaikki huollot muutenkin tehty.Hienot 17 tuuman vanteet, kaikki varusteet. Hintapyyntö 9495.
http://fr.autoscout.be/Details.aspx?id=125083987
Kutoskoneinen on 99-vuosimallia, ajettu 70000. Ei huoltokirjaa, mutta kuulemma tietokoneelta saadaan huoltotiedot. Koska tämä on alunperin leasing-yhtiöltä, kilometreistä on oikeustakuu. Auto on kuitenkin ollut käyttämättä viimeiset 3 vuotta ja koska myyjän mukaan jakohihna pitää vaihtaa 90000 välein, niin sitä ei ole vielä vaihdettu koskaan. Varusteista puuttuvat CD-soitin ja navigointi. Hinta tonnin vähemmän kuin edellinen.
http://fr.autoscout.be/Details.aspx?id=36418877
Mielipiteitä, anyone?
http://fr.autoscout.be/Details.aspx?id=125083987
Kutoskoneinen on 99-vuosimallia, ajettu 70000. Ei huoltokirjaa, mutta kuulemma tietokoneelta saadaan huoltotiedot. Koska tämä on alunperin leasing-yhtiöltä, kilometreistä on oikeustakuu. Auto on kuitenkin ollut käyttämättä viimeiset 3 vuotta ja koska myyjän mukaan jakohihna pitää vaihtaa 90000 välein, niin sitä ei ole vielä vaihdettu koskaan. Varusteista puuttuvat CD-soitin ja navigointi. Hinta tonnin vähemmän kuin edellinen.
http://fr.autoscout.be/Details.aspx?id=36418877
Mielipiteitä, anyone?
- (Alfan kanssa) olemisen sietämätön keveys
Päivitystä...
Kutoskoneinen putoaa pelistä. Myyjä ei halua vaihtaa/vaihdattaa jakohihnaa ja jos se on ollut vaihtamatta jo 9 vuotta, niin eihän sillä uskalla ajaa edes liikkeestä kotiin.
Tuo TS sen sijaan täyttää moottoria lukuunottamatta kaikki toiveeni. Pidän vuosimalleja ennen kasvojen kohotusta kauniimpina sekä sisältä että ulkoa ja tämä on viimeistä vuosikertaa sellainen. Vähän ajettu, huollot tehty ja ainakin kun vertaan Belgian hintatasoon, on myös kohtuupyyntö. Jotkut pitävät puusomisteita muovisen näköisinä, mutta minä pidän niistä. Myös 17 tuuman vanteet ovat kauniit, sekä siniharmaa väri on mielestäni paras 166:seen. Siihen taas sointuu hyvin vaaleanharmaa nahkaverhoilu. Varustepuoli on ns. kaikilla herkuilla ja siinä on myös kehutut Xenon-valot.
Vaihteistokin on 6-vaihteinen manuaali, joka lienee paras optio?
Tässä oli vaihdettu jakohihna ja muut kilkkeet 22000 km kohdalla 2006 kesällä kolmen vuoden päästä käyttöönotosta. Ajoaikaa seuraavaan vaihtoon on siis 22000 km tai puolitoista vuotta. Samalla oli vaihdettu ajoituksenmuunnin. Tiedä sitten onko se hyvä vai huono merkki (siis että se olisi mennyt rikki jo parin kympin jälkeen)?
Huomenna koeajolle. Alfakuume nousee ja oleminen ei ehkä kohta olekaan enää sietämättömän kevyttä...
Ai joo, unohtui mainita että aiempi ja ainoa omistaja on Delegazio industriale Italia tai jotain sellaista. Ne varmaan on Alfaa osanneet kohdella hyvin.
Kutoskoneinen putoaa pelistä. Myyjä ei halua vaihtaa/vaihdattaa jakohihnaa ja jos se on ollut vaihtamatta jo 9 vuotta, niin eihän sillä uskalla ajaa edes liikkeestä kotiin.
Tuo TS sen sijaan täyttää moottoria lukuunottamatta kaikki toiveeni. Pidän vuosimalleja ennen kasvojen kohotusta kauniimpina sekä sisältä että ulkoa ja tämä on viimeistä vuosikertaa sellainen. Vähän ajettu, huollot tehty ja ainakin kun vertaan Belgian hintatasoon, on myös kohtuupyyntö. Jotkut pitävät puusomisteita muovisen näköisinä, mutta minä pidän niistä. Myös 17 tuuman vanteet ovat kauniit, sekä siniharmaa väri on mielestäni paras 166:seen. Siihen taas sointuu hyvin vaaleanharmaa nahkaverhoilu. Varustepuoli on ns. kaikilla herkuilla ja siinä on myös kehutut Xenon-valot.
Vaihteistokin on 6-vaihteinen manuaali, joka lienee paras optio?
Tässä oli vaihdettu jakohihna ja muut kilkkeet 22000 km kohdalla 2006 kesällä kolmen vuoden päästä käyttöönotosta. Ajoaikaa seuraavaan vaihtoon on siis 22000 km tai puolitoista vuotta. Samalla oli vaihdettu ajoituksenmuunnin. Tiedä sitten onko se hyvä vai huono merkki (siis että se olisi mennyt rikki jo parin kympin jälkeen)?
Huomenna koeajolle. Alfakuume nousee ja oleminen ei ehkä kohta olekaan enää sietämättömän kevyttä...
Ai joo, unohtui mainita että aiempi ja ainoa omistaja on Delegazio industriale Italia tai jotain sellaista. Ne varmaan on Alfaa osanneet kohdella hyvin.
- (Alfan kanssa) olemisen sietämätön keveys
- juhala
- Viestit: 685
- Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
- Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010 - Paikkakunta: Espoo
Juu, noilla varusteilla mahdollisimman järkevä ja edustava hankinta!
Omassa 147:ssa on 2.0 TS ja voin kyllä uskoa, että 166 ei tunnu miltään raketilta sillä.... 6 lovinen laatikko jeesaa kyllä. Mutta mun mielestä Alfaan kuuluu vähän sellainen "enemmän vähemmästä" meininki. jkaikkineen ylläpidon suhteen (varsinkin teetettynä) tuo on paljon edukkaampaa kuin V6:n kanssa eläminen.
Sitäpaitsi isot moottorit on passe nykyään:-)
Omassa 147:ssa on 2.0 TS ja voin kyllä uskoa, että 166 ei tunnu miltään raketilta sillä.... 6 lovinen laatikko jeesaa kyllä. Mutta mun mielestä Alfaan kuuluu vähän sellainen "enemmän vähemmästä" meininki. jkaikkineen ylläpidon suhteen (varsinkin teetettynä) tuo on paljon edukkaampaa kuin V6:n kanssa eläminen.
Sitäpaitsi isot moottorit on passe nykyään:-)
Osta nyt ihmeessä se T. Spark! Voisin melkein jo autoa näkemättä ostaa tuollaisen kuulopuheiden perusteella...
Alfistit ovat vain tottuneet erilaiseen suorituskykyyn, ei T. Spark niin laiska ole kuin täällä puhutaan. Verrataan samaa kokoluokkaa: A6, 5-sarja, E-sarja, S80, väitän että samankokoisella moottorilla Alfa pesee koko porukan mennen tullen.
Samaa mieltä myös, "kasvojenkohotus" ei ole niin tyylikäs kuin alkuperäinen "naama".
Onnea hankinnan johdosta!
Alfistit ovat vain tottuneet erilaiseen suorituskykyyn, ei T. Spark niin laiska ole kuin täällä puhutaan. Verrataan samaa kokoluokkaa: A6, 5-sarja, E-sarja, S80, väitän että samankokoisella moottorilla Alfa pesee koko porukan mennen tullen.
Samaa mieltä myös, "kasvojenkohotus" ei ole niin tyylikäs kuin alkuperäinen "naama".
Onnea hankinnan johdosta!
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no itse olen ajellut lähinnä kuusipyttyisillä alfoilla ja omiin kokemuksiin perustuen moinen tuntui suorastaan mopolta eli kyllä sitä potkua voisi enemmänkin olla mutta ei kyseinen 166 TS varmaankaan huono valinta ole, kilometrien perusteella luulisi olevan kuitenkin uudenihkeässä kunnossa..Riccardo kirjoitti:Osta nyt ihmeessä se T. Spark! Voisin melkein jo autoa näkemättä ostaa tuollaisen kuulopuheiden perusteella...
Alfistit ovat vain tottuneet erilaiseen suorituskykyyn, ei T. Spark niin laiska ole kuin täällä puhutaan. Verrataan samaa kokoluokkaa: A6, 5-sarja, E-sarja, S80, väitän että samankokoisella moottorilla Alfa pesee koko porukan mennen tullen.
Samaa mieltä myös, "kasvojenkohotus" ei ole niin tyylikäs kuin alkuperäinen "naama".
Onnea hankinnan johdosta!
- italia
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
- Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06
Exät: 13 Alfaa... - Paikkakunta: Espoo/Kärkölä
Täytyy kompata kotteria siinä mielessä että hänhän omistaa mun (lue : vaimon) entisen kolmilitrasen 166:n ja kun taas minä jouduin vaihtamaan sen kolmilitraseen GTV:hen kun vaimo sitä niin kovasti halusi...Kotter kirjoitti:Perheestä sattuu löytymään molemmat, V6 tosin tuolla kookkaammalla myllyllä. Kummatkin hienoja koneita, joten väärin et voi valita mitenkään.
Jos jotain täytyy heittää, niin järjellä ajatellen valitse tessu, tunteella ajatellen V6.
Vinkki: Jos päädyt hankkimaan kakslitraisen, kierrä sen jälkeen veekuutoset kaukaa (tai älä ainakaan erehdy tyyppäämään). Saattaa iskeä harmitus jossain vaiheessa..
Olen se minäkin tavan äijä.... muija pöristelee kolmilitraisella ja minä tyydyn TS:ään..
166V6 on sellainen auto,että jos sen kerran koeajat,niin se on sun kotipihallas....vaikkakin nykyisillä bensan hinnoilla yhtä järkevä ostos kuin esim tuo meidän GTV, mutta nautinnoistahan pitää maksaa...
QUORTHON 1966-2004
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Onpas uskomattoman hieno T.S:sä. Vanteet ja väri on onnistunut yhdistelmä.
Ei tuo T.S:ssä ole "toivoton". Ollaan jo 3 vuotta menty sillä. Mutta on tilanteita missä toivoisi auton olevan tempperamenttisemman. Toki ajotyyli, maasto ja lasti määrää jo paljon mikä moottori olisi ihanteellisin.
Ei tuo T.S:ssä ole "toivoton". Ollaan jo 3 vuotta menty sillä. Mutta on tilanteita missä toivoisi auton olevan tempperamenttisemman. Toki ajotyyli, maasto ja lasti määrää jo paljon mikä moottori olisi ihanteellisin.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Tuota piti vielä kysymäni kun HS:n vikasarja listaa 166:sen vikoja, niin jakohihnaongelmia sanotaan olevan vuosimallissa 1999 ja monia muitakin vikoja yksilöidään nimenomaan vuosimalleihin 1999-2000 ja jos uudemmille, niin dieselmoottoreille.
Onkohan tuossa myöhemmissä vuosimalleissa oikeasti laatu parantunut ja/tai ongelmakohdille tehty jotain muutoksia vai eivätkö yksinkertaisesti uudempien vuosimallien viat ole ehtineet HS:n tilastoihin?
Sinänsä vikasarja näkyy päivitetyn ihan äskettäin.
Onkohan tuossa myöhemmissä vuosimalleissa oikeasti laatu parantunut ja/tai ongelmakohdille tehty jotain muutoksia vai eivätkö yksinkertaisesti uudempien vuosimallien viat ole ehtineet HS:n tilastoihin?
Sinänsä vikasarja näkyy päivitetyn ihan äskettäin.
- (Alfan kanssa) olemisen sietämätön keveys
- italia
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
- Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06
Exät: 13 Alfaa... - Paikkakunta: Espoo/Kärkölä
taitaa rajoittua ainoastaan TS- koneisiin tuo hihnamurhe,mutta samaa sanoo tutkimus myöskin 156:sta sekä 155 16V:stä.
hihnan kiristinhän se heikko paikka noissa nimenomaan on,ja sen takia porsii.
Mulla tosin aikanaan porsi itse hihna 156:sta vaikka seuraavaan vaihtoon olisi ollut vielä 20tkm..... tuloksena 16 hammasta irtipoikki...
jotkut ovat laittaneet Ducato fiiatin remmin,joka on leveämpi,mutta täytyy vain tuoda nokkapyöriä hieman ulommas.
muistaakseni Heikalta sai tuota pakettia..
hihnan kiristinhän se heikko paikka noissa nimenomaan on,ja sen takia porsii.
Mulla tosin aikanaan porsi itse hihna 156:sta vaikka seuraavaan vaihtoon olisi ollut vielä 20tkm..... tuloksena 16 hammasta irtipoikki...
jotkut ovat laittaneet Ducato fiiatin remmin,joka on leveämpi,mutta täytyy vain tuoda nokkapyöriä hieman ulommas.
muistaakseni Heikalta sai tuota pakettia..
QUORTHON 1966-2004
Meillä oli coupessa joskus muistaakseni juurikin tuommoinen muovinen kiristin... silloinhan coupesta hihna ruopas muutaman hampaan hihnasta vekeen Hihna oli ilmeisesti päässyt löysällä ja sen vuoksi ruopas.KJS kirjoitti:Voiskohan olla niin, että nuo vanhemmat yksilöt on olleet muovisella jakohihnan kiristimellä, joita aikanaan petti. Nykyään ovat metallisia.
Sen jälkeen ja kansiremontin jälkeen sinne kyllä tuli metallinen kiristin...
Yksi metallinen osa sentään sinne muovi viidakkoon
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Taitaa olla niin, että vuonna 2000 muutettiin virallisesti Suomessa jakohihnan vaihtoväliksi 60 tkm alkuoeräisen 120 tkm:n sijaan.KJS kirjoitti:Voiskohan olla niin, että nuo vanhemmat yksilöt on olleet muovisella jakohihnan kiristimellä, joita aikanaan petti. Nykyään ovat metallisia.
Nuo metallikiristimet on tulleet myöhemmin.
MP
Tämä juttu jatkuu yllättäen siten, että täällä ihanassa pelkianmaassa ei saa lainaa ilman aviopuolison (joka ei halua olla autonhankinnan kanssa missään tekemisissä) myötäallekirjoitusta. Nyt lähden hakemaan lainan Suomesta kun tuli muutakin käyntiä, mutta tällä välin tuo kaavailemani TS oli myyty.
Nyt voisi oikeastaan aloittaa väittelyn, kumpi on parempi, 2.0 V6 turbo vai 2,5 V6? Kutoskoneeseen olen päätynyt nyt kun tuo unelmatessu katosi kuvasta. Kaksilitraisessa on se etu, että vuosittainen käyttömaksu, joka lasketaan kuutiotilavuuden mukaan, on paljon pienempi.
Ajamassani 2.0 V6 turbossa oli aivan ihanteelliset puheet, paljon paremmat kuin eräässä melko uudessa 3.0 V6:ssa, jota kokeilin Suomessa. Minkälainen on 2,5 moottorinääni näihin verrattuna?
Kiinnostaisi myös, miten herkkä jakohihna on ajan suhteen, kun täällä on useinkin myynnissä yksilöitä joissa ajassa laskettu vaihtoväli on ummessa, mutta kun kilometreissä ei, niin hihnaa ei olekaan vaihdettu.
Nyt voisi oikeastaan aloittaa väittelyn, kumpi on parempi, 2.0 V6 turbo vai 2,5 V6? Kutoskoneeseen olen päätynyt nyt kun tuo unelmatessu katosi kuvasta. Kaksilitraisessa on se etu, että vuosittainen käyttömaksu, joka lasketaan kuutiotilavuuden mukaan, on paljon pienempi.
Ajamassani 2.0 V6 turbossa oli aivan ihanteelliset puheet, paljon paremmat kuin eräässä melko uudessa 3.0 V6:ssa, jota kokeilin Suomessa. Minkälainen on 2,5 moottorinääni näihin verrattuna?
Kiinnostaisi myös, miten herkkä jakohihna on ajan suhteen, kun täällä on useinkin myynnissä yksilöitä joissa ajassa laskettu vaihtoväli on ummessa, mutta kun kilometreissä ei, niin hihnaa ei olekaan vaihdettu.
- (Alfan kanssa) olemisen sietämätön keveys
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Teoriassa ainakin tuohon turboon pitäisi homman olla helpompi ja halvempi. En tosin tiedä kuinka ahdas tila on, pitkittäismoottorissahan tilaa (joita olen vaihtanut) on reilusti eikä ole mitään korvakoita yms. edessä.
Tuo 12valvesta ei ole korviin kantautunut hihnaongelmia mutta ei niiden vaihtovälien kanssa kannata leikkiä. Yöunetkin on paremmat.
Tuo 12valvesta ei ole korviin kantautunut hihnaongelmia mutta ei niiden vaihtovälien kanssa kannata leikkiä. Yöunetkin on paremmat.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Kaupat sovittu!
Päätin ostaa sen 2.0 turbon. Vuosimallia 2000, ajettu 89000, yksi omistaja ja kaikki huollot tehty ohjelman mukaan. Varusteista puuttuu oikeastaan vain sähköpenkit:
http://fr.autoscout.be/Details.aspx?id=128720337
Sain tingittyä 6500 ja vaihdatan jakohihnan itse.
Nyt täytyy vaan tottua tuohon ihanan kamalaan kameleonttiväriin, koska menisi ikä ja terveys etsiessä paremman väristä samoilla parametreillä.
Päätin ostaa sen 2.0 turbon. Vuosimallia 2000, ajettu 89000, yksi omistaja ja kaikki huollot tehty ohjelman mukaan. Varusteista puuttuu oikeastaan vain sähköpenkit:
http://fr.autoscout.be/Details.aspx?id=128720337
Sain tingittyä 6500 ja vaihdatan jakohihnan itse.
Nyt täytyy vaan tottua tuohon ihanan kamalaan kameleonttiväriin, koska menisi ikä ja terveys etsiessä paremman väristä samoilla parametreillä.
- (Alfan kanssa) olemisen sietämätön keveys
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.