155:den vanneasiaa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Romeo ja Julia
Viestit: 4
Liittynyt: 28 Tammi 2008, 14:56

155:den vanneasiaa

Viesti Kirjoittaja Romeo ja Julia »

Käykö 155:teen 17 tuumaset alupallot, ohjekirjassa kyllä lukee että enintään 16´ mutta muistaisin nähneeni jossain 155:ssä olevan 17´ tuumaset :o:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Käy.

7-7,5" leveät vanteet, ET 37 ja 205-215/40 renkailla.

Avatar
Romeo ja Julia
Viestit: 4
Liittynyt: 28 Tammi 2008, 14:56

Viesti Kirjoittaja Romeo ja Julia »

Rolle kirjoitti:Käy.

7-7,5" leveät vanteet, ET 37 ja 205-215/40 renkailla.


Ok, kiitos täytyy kattella jostain
:wink:

Avatar
FatTony
Viestit: 72
Liittynyt: 26 Touko 2007, 09:57
Car(s): Giulia Veloce, Ex 159, 147, 155
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja FatTony »

Ite oon jo kauan himoinnut näitä:

http://www.kiiltovaunu.org/product_info ... ts_id=1218

Ei vaan ole vielä rahat riittänyt, ehkä kesällä sitten..nyt joutuu tyytymään photoshopattuun kuvaan :-D

Mulla olis yhdet spacerit/adapterit joihin kävis 4x100 jaolla olevat vanteet.. muistaakseni 20mm ja 30mm oli niiden paksuudet. Mutta en sitten tiedä miten tollasilla kiekoilla ajo-ominaisuudet huononee?
Speed is a virtue

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Ite kävin kans kyselemässä vanteita niin Fox R3:set 17" ja 205/40-17 kumeilla ja kaikki muut asennukset jne niin joku 800€ !

Fox R3 @ 17"

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

FatTony kirjoitti:Ite oon jo kauan himoinnut näitä:
Sama ongelma, passais vallan maniosti kaiken paitsi hinnan puolesta tähän hätään..
Mulla olis yhdet spacerit/adapterit joihin kävis 4x100 jaolla olevat vanteet.. muistaakseni 20mm ja 30mm oli niiden paksuudet. Mutta en sitten tiedä miten tollasilla kiekoilla ajo-ominaisuudet huononee?
Voi olla vaikeaa löytää vanteita jollain ET60:llä jotta voit noita spacereita käyttää, jos edes silloinkaan. Nuo tulisi jo ihan fyysisesti liian ulos, puhumattakaan siitä, että ottaisivat kaariin kiinni joustoissa.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Rolle kirjoitti:Käy.

7-7,5" leveät vanteet, ET 37 ja 205-215/40 renkailla.
No voi ne vanteet olla 'miten leveät tahansa,' kumi määrää tahdin. Terv. madalletussa 75:ssa takana 9" leveät ja näyttää tehdasasetukselta. Eteen en ole kerennyt koittaa. Deltassa 8" leveät 17" joka nurkassa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :3194.html

Tollaset olis iha hienot myös , ei olis ku 600€ sarja ilman renkaita !

Avatar
FatTony
Viestit: 72
Liittynyt: 26 Touko 2007, 09:57
Car(s): Giulia Veloce, Ex 159, 147, 155
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja FatTony »

rolle kirjoitti: Voi olla vaikeaa löytää vanteita jollain ET60:llä jotta voit noita spacereita käyttää, jos edes silloinkaan. Nuo tulisi jo ihan fyysisesti liian ulos, puhumattakaan siitä, että ottaisivat kaariin kiinni joustoissa.
Olis tossa jotkut vanteetkin mutta en niitä uskalla/halua käyttää, ollut ilmeisesti edellisellä omistajalla joskus alla. Mielummin ostan uudet jotka osuu edes jotenkin noihin valmistajan suunnittelemiin arvoihin :P.

willez kirjoitti: http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :3194.html

Tollaset olis iha hienot myös , ei olis ku 600€ sarja ilman renkaita !
Taitaa noihin tulla ihan mukavat postituskulut, vaikka on kyllä ihan hienot. Eikös noi ole tooran valmistamat? eli saattais saada suomestakin.
Speed is a virtue

Il Mostro
Viestit: 353
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Il Mostro »

Älkää vaan hankkiko 155 leveempiä vanteita kun 7,5 missään nimessä. Seiska on aina parempi. Jos seiskapuolikkaassa on vähänkään isompi et (40+ ?) niin ottaa sekin jo tolppaan edessä kiinni, ja tullee joka tapauksessa liian ulos kyljestä että heittää paskat ja kivet kylkiin ilman rumentavia läppiä. 7,5 et 30 mahtuu just ja just pyörimään ettei ota taas ulkopuolelta kaariin. Ja tämä on siis faktaa... kokeiltu on.

Avatar
Keltsi
Viestit: 1683
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Tuo Il Mostron kommentti kannattaa ottaa vakavasti!

Mulla on Il Mostron vanhat vanteet tuossa Q4-projektissa alla siirtopyörinä (pari fotoa albumissa) ja ainankin takana on todella ahdasta. Ulkoreunassa ei mahdu edes tyhjän työhanskan sormet menemään renkaan ja kaaren välistä 8) Renkaat ovat vieläpä hieman kapeat noille vanteille...

Suurimman ongelman muodostaa takana sisälokarin muoto. Tuossa on tehdas mennyt pelkästään takaoven ehdoilla ja siten sisälokarin muoto ei mahdollista renkaan tuomista aivan lokarinkaareen kiinni (tai siis nythän sen saa helpostikkin kiinni kaareen :wink: )
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Itsellä on 17":set 215/40 kummeilla ja kyllä raapii takana oikein urakalla, jos vähänkään kovempaa ajelee pomppuihin. ET noissa on 35 ja se on jo liikaa. Niin ja 7,5" on vanteiden leveys.
Taidanpa siirtyä ensi kesänä tuumaa pienempiin ja ET:täkin on pienennettävä. Painostakin voisi tinkiä...

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Pelkästään tuuman pienempi vanteen halkaisija ei vaikuta mitenkään. Eri asia on jos yksi tai useampi seuraavista tapahtuu:

a) vanteen leveys muuttuu

b) renkaan leveys muuttuu

c) renkaan ympärysmitta muuttuu

d) ET muuttuu

Toki käytännössä halkaisijaltaan pienemmät vanteet ovat yleensä kapeampia ja niihin asennetaan kapeammat renkaat. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että vanteen halkaisija olisi jotenkin määräävä tekijä.

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Olet Rolle täysin oikeassa!

Renkaan leveydestä ei luovuta, myöskään maavarasta ei tingitä, vaan vanteen et lukua muutetaan sopivammaksi.
Omalla kohdalla ehkäpä tuo oman listan viimeisin kohta "painaa" eniten :-D
Kaikkea olen tuohon takapäähän kokeillut ja osia on vaihdettu parempiin tai ainakin luulen niin :roll: Joten vanteet saa luvan vaihtua seuraavaksi, mikäli lompakko näyttää vihreää valoa.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Mikä sulla oli leveys vanteissa? Jos sisäpuolella on tilaa niin mitähän jos sorvaisi muutaman millin veke (ET-luku suurenee)?

Tuosta en sitten ota mitään vastuuta :mrgreen:

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

AutonAlfa kirjoitti: Niin ja 7,5" on vanteiden leveys.
Tuossahan se seisoo :-D
Vanteiden sorvaus ei kuullosta hyvältä. En sillä etteikö joku niin tekisi. Tulee liikaa jännitystä elämään. :mrgreen:
Niin ja vannetta siis on saatava sisään päin, kaariin ne ottaa kiinni.

Il Mostro
Viestit: 353
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Il Mostro »

Yleensä on ruukattu sorvailla jarrulevyjä, vanteille riittävän isoja sorveja kun on hankalampaa löytää. Ei kai milli pari vielä pahaa tee :lol: . Ja tuohon kommenttiin en minä nyt vuorostani sitten ota mitään vastuuta :mrgreen: . Tai sen verran että omaani en tekis.

Noista nykyisin keltsillä olevista (ATP Alp) vanteista vielä sen verran että mulla pyöri hyvin kyllä raapimatta sekä 205 että 215/40 renkailla widebodyssä. Erittäin lähellä kyllä leveammillä mentiin, jopa niin lähellä että rengasmerkin vaihdollakin olisin voinut joutua kuseen kun eri merkit ovat täysin samankokoisia vain teoriassa. Miten sitten kapea/leveäkoppaisuus sekä 16v/Q4 vaikuttaa todellisuudessa ei minulla ole tarkkaa tietoa.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Jos ostan ton -40mm alustasarjan , ni mitkä on maksimi vanteet mitkä menee alle ? Ite oon kattellut noita 7x17" vanteita johon tulee luonnollisesti 205/40-17 gummit .

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

En tiedä kuinka paljon mun autoa on tiputettu, mutta luulisin että kyllä ne sinne taakse ainakin menee, kunhan ET on oikea.

Il Mostro
Viestit: 353
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Il Mostro »

Kyllähän kundit ne autot pitää rakentaa sillä lailla että madallus ei ole missään tekemisissä tuon raapimisilmiön kanssa. Ts. pyörien pitää mahtua pyörimään aina vapaasti kiinniottamatta (normaali ajossa) joustoliikkeiden aikanakin lokareiden sisään niin sisä ja ulkopuolelta kuin edessä ja takana. Huvittavimpia tuunarointeja minusta ovat esim. nelioviset autot joihin takapenkille ei ole mitään asiaa kun mutkissa ja kuopissa raapii... Willezin pyörävaihtoehto on aivan yleisesti käytössä sataviisvitosissa. Maksimia on vaikea sanoa, kasitoistasia ainakin noihin on laiteltu, mikä leveys/et ei mulla tietoa. Menee vaan noi renkaat jo sitten ihan nakinkuoriksi 8) . DTM autoissa oli ainakin loppuvaiheessa 19 (muistaakseni vain edessä) mut se on toinen tarina se.

Alustasarjojen "millimäärät" sitten on todellakin suuntaa antavia, se mikä kuitenkin pitää paikkansa on että saman valmistajan miinus neljäkymppiset laskee vähemmän ku miinuskuuskymppiset jos sellaset on saatavilla. Myös erittäin yleisesti taka- ja etupää laskee aivan eri suhteessa toisiinsa nähden vakioon verrattuna.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Kyllä se nyt on niin että täytyy ostaa nuo MM Fox evo 1:set ja niihin pirellin PZero gummit . Eli 7x17" --> 205/40-17 . Pistän heti kuvia kun oon saanu noi hommattua ! Sitten voi miettiä sitä alustaa uudestaan

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Il Mostro kirjoitti:Kyllähän kundit ne autot pitää rakentaa sillä lailla että madallus ei ole missään tekemisissä tuon raapimisilmiön kanssa. Ts. pyörien pitää mahtua pyörimään aina vapaasti kiinniottamatta (normaali ajossa) joustoliikkeiden aikanakin lokareiden sisään niin sisä ja ulkopuolelta kuin edessä ja takana. Huvittavimpia tuunarointeja minusta ovat esim. nelioviset autot joihin takapenkille ei ole mitään asiaa kun mutkissa ja kuopissa raapii... Willezin pyörävaihtoehto on aivan yleisesti käytössä sataviisvitosissa. Maksimia on vaikea sanoa, kasitoistasia ainakin noihin on laiteltu, mikä leveys/et ei mulla tietoa. Menee vaan noi renkaat jo sitten ihan nakinkuoriksi 8) . DTM autoissa oli ainakin loppuvaiheessa 19 (muistaakseni vain edessä) mut se on toinen tarina se.

Alustasarjojen "millimäärät" sitten on todellakin suuntaa antavia, se mikä kuitenkin pitää paikkansa on että saman valmistajan miinus neljäkymppiset laskee vähemmän ku miinuskuuskymppiset jos sellaset on saatavilla. Myös erittäin yleisesti taka- ja etupää laskee aivan eri suhteessa toisiinsa nähden vakioon verrattuna.
Auto tonttiin ja sitten sopivaa vannetta alle!
Se on sinällään ihmeellistä, että mulla ei talvella ole mitään ongelmia tuon madalluksen kanssa. Ainoastaan kesällä raapii, koska vanteiden ET on väärä. Siinäpä se syy on, joten madalluksesta on ihan turha puhua tässä kohtaa, koska se ei ole syypää raapimiseen.
Vanteiden vaihdolla tulen selviämään ongelmasta, joten ei tarvitse vinssata autoa yhtään ylöspäin. 8)

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Käykääs kattoo , nyt on uudet vanteet ! Koitettiin et milt näyttää vaa toiselle puolelle ja miten sopii ja ettei ota mihkää kiinni . Eli noi on 7x16" , on kyllä musta aika makiat :P

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Mitä? missä?

sataviisviis
Viestit: 2037
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Hienot on, vielä pieni madallus niin jopas näyttää komialta :-D

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

joo,täytyy kattoo tota FK sarjaa vielä

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Epezi kirjoitti:Mitä? missä?
Heh, niin siellähän ne oli albumissa, eilen väsyneenä vain lueskelin tekstistäsi että vanteet ovat mustat :mrgreen:

Vastaa Viestiin