Helppivä =( 156 Huono kylmäkäynnistyminen... KORJATTU
Valvoja: Moderators
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Helppivä =( 156 Huono kylmäkäynnistyminen... KORJATTU
Meitin 156 1.6 TS on alkanut temppuilemaan kylmänä. Saattaa joutua starttaamaan 3-6 kertaa ennen kuin käynnistyy. Olen varmistanut ettei kyse ole ainakaan ajonestosta, sen merkkivalo sammuu niinkuin pitääkin ja onkelmaa ei esiinny lämpimällä koneella. Myös kun auto on ollut lohkolämmittimessä lähtee hyvin käyntiin, muttei siis kylämänä. Mikä ihme siihen on tullut?
4.1 Edit: nyt ei lähde ensimmäisellä starttauksella enään vaikka olisi ollu lohkolämmittimessä 2 kiinni...
Kohta ei lähde enään ollenkaan käyntiin....
4.1 Edit: nyt ei lähde ensimmäisellä starttauksella enään vaikka olisi ollu lohkolämmittimessä 2 kiinni...
Kohta ei lähde enään ollenkaan käyntiin....
Viimeksi muokannut nuhapumppu, 01 Helmi 2008, 09:40. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Virtaa akussa kyllä riittää ja jaksaa pyörittää konetta oiken mukavasti, vielä viidennessä starttauksessakin. Se ei vaan tahdo käynnistyä kun vasta 3 - 5 yrityksen jälkeen... Ja kun käynnistyy toimii hyvin ja oireitta. Ei vaan meinaa keksiä mitään syytä miksi se yhtäkkiä alkoi temppuilla näin...
Mitä hyötyä siitä masinol:sta olisi?
Mitä hyötyä siitä masinol:sta olisi?
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Voisihan sitä kokeilla jotain "masinolia" mutta en usko sen auttavan, pelkään että jossain on nyt jotain vikaa, tänä aamuna lähti vasta kolmannella vaikka oli ollut 2 tuntia lohkolämmittimessä kiinni! Ja koskaan aikaisemmin ei ole käynnistäminen tuottanut mitään ongelmia!
Tietäisikö kukaan jos nokka- tai kampiakselin asentotunnistin voisi olla syypäänä? Ne lienevät ainoat asnturit jotka tällaista voisivat aiheuttaa???
Tietäisikö kukaan jos nokka- tai kampiakselin asentotunnistin voisi olla syypäänä? Ne lienevät ainoat asnturit jotka tällaista voisivat aiheuttaa???
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Sulla vika vois olla joko startin solenoidissa tai virtalukon pohjassaCortez kirjoitti:hmm... Itellä käyny sillee nyt talven aikana ettei ees pyöritä aina kun kääntää avaimesta, vaikka kone olis lämminkin. On kuitenki aina käyntii lähteny parin tyhjän kääntämisen jälkee.
Ei vissii sama vika kun ketjun aloittajalla mut laitoimpa nyt kuitenkin.
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Veikkaan että on vaihto startin hankinta edessä. Mullakin teki juuri noin. Luulin virtalukonpohjaa, mutta korjaamon kaveri sano, että pannaan vaihtostartti suosiolla. Ja niinhän se oli.Cortez kirjoitti:hmm... Itellä käyny sillee nyt talven aikana ettei ees pyöritä aina kun kääntää avaimesta, vaikka kone olis lämminkin. On kuitenki aina käyntii lähteny parin tyhjän kääntämisen jälkee.
Ei vissii sama vika kun ketjun aloittajalla mut laitoimpa nyt kuitenkin.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Mulla tuo kampiakseli sensori teki sillai et aina joskus "puolilämpimänä" eli lyhyiden ajojen lomassa pyöritti iloisesti tyhjää ilman mitään lupausta. Uudella yrityksellä 2sek odottelun jälkeen aina laakista heti käyntiin. En tiedä miten anturi toimii (mekaanisesti?) mutta siitä oli kulunut 2-3mm päästä pois tavaraa. Nyt vaihdon jälkeen aina lähtee mutta vaihdosta ei ole kovin kauaa...
Mutta mulla lähti kylmänä kyllä aina, ja tämä siis v6.
Voisko olla bensan saanti ongelma? pidempään seisoessa valuu tankkiin ja pitää sahata? Luulis että siinä tapauksessa kävis aluksi huonosti? Enempi joltain anturilta ehkä haiskahtaa kuten itse epäilit.
Mutta mulla lähti kylmänä kyllä aina, ja tämä siis v6.
Voisko olla bensan saanti ongelma? pidempään seisoessa valuu tankkiin ja pitää sahata? Luulis että siinä tapauksessa kävis aluksi huonosti? Enempi joltain anturilta ehkä haiskahtaa kuten itse epäilit.
Ayrton Senna da Silva forever
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Anturia en päässyt mittaamaan. (Auto pihalla lumihangessa)Jarama kirjoitti:Mittasitko lämpöanturin jo?
Ja syttyykö ruiskun valo?
Tänään Auto ei lähtenyt käyntiin ollenkaan noin 5 min yritin sahata käyntiin ja se ruiskun merkkivalo palaa kokoajan eikä sammu missään vaiheessa. Kuuluuko sen sammua vaikkei auto käynnistyisikään?
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Kyllä kuuluu. Autokin siis jo tietää, että vikaa on. Vikakoodit jos pääsisit lukemaan niin saattaisi selvitä jotain...nuhapumppu kirjoitti:Anturia en päässyt mittaamaan. (Auto pihalla lumihangessa)
Tänään Auto ei lähtenyt käyntiin ollenkaan noin 5 min yritin sahata käyntiin ja se ruiskun merkkivalo palaa kokoajan eikä sammu missään vaiheessa. Kuuluuko sen sammua vaikkei auto käynnistyisikään?
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Joo, vikakoodit olisi hyvä lukea kun vaan saisi auton liikkeelle Mitkä on ne "syyt" jotka sytyttää ton valon? Ainakin ilmamäärämittari sytyttää ton valon, mutta se on vaihdettu uuteen kesällä...Pablo Honey kirjoitti:Kyllä kuuluu. Autokin siis jo tietää, että vikaa on. Vikakoodit jos pääsisit lukemaan niin saattaisi selvitä jotain...nuhapumppu kirjoitti:Anturia en päässyt mittaamaan. (Auto pihalla lumihangessa)
Tänään Auto ei lähtenyt käyntiin ollenkaan noin 5 min yritin sahata käyntiin ja se ruiskun merkkivalo palaa kokoajan eikä sammu missään vaiheessa. Kuuluuko sen sammua vaikkei auto käynnistyisikään?
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Okei, eli Ilmin tiesinkin, se kun on jo vaihdettu uuteen = Toi lämpotila-anturi on helppo mitata sen kokeilen ja uus lambda tulee heikalta postissa parissa päivässä...Jarama kirjoitti:Minulla lämpöanturi sytytti valon. Myös nokka-akselin anturi sytyttää valon, tosin en tiedä onko 1.6:ssa sellaista. ILMI, lambda, jne.
Pitänee ensiksi kokeilla sitä lämpotila-anturia... ja lambdan laitan heti kun se tulee...
Pystyykö sen nokka.akselin anturin "testaa/mittaa" jotenkin? ja voiko se olla syyllinen siihen ettei auto käynnisty ollenkaan?
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
Näin olen kuvitellut että ajoittaa sytytyksen sen avulla. Temprassa aikanaan se teki sen että kone ei käynnistynyt kuumana ollenkaan (vittumainen jos sattu stumppaamaan ruuhka-aikaan risteyksessä). Lopulta se ei käynnistynyt enää kylmänäkään.Epezi kirjoitti:^mitähän tuo 156 nokka-akselin anturi tekee? jos toimittaa samaa virkaa kuin vanhassa TS:ssä niin se ajoittaa sytytystä. 164:ssa sen toimimattomuus saa aikaan vain pientä laiskuutta yläkierroksilla, ei sen kummallisempaa.
Sen toimivuuden voi testaa yleismittarilla ja sen pitäis antaa joku järkevä resistanssi sieltä liittimien navoista, oiskohan ollu jotain 300 ohmin luokkaa. Muistaakseni siitäkin tällä foorumilla joskus höpisty, söörtsillä varmaan saa tarkemman tiedon mitä sen pitäisi näyttää vastukseksi. 156:n huoltocd:lläkin se tais olla jota nyt ei vaan oo käden ulottuvilla.
Lämpöanturin vastus 2300-2600 ohmia veden ollessa 20 asteessa.
Minun autooni vaihdettiin jakohihnan yhteydessä nokka-akselin anturi, vilkutti ruiskun valoa. On vieläkin se tallella, en tiedä onko rikki vai likainen vain. Jakohihnasta irronnut mustaa likaa. En ole huomannut mitään eroa vaihdon jälkeen. Sininen kolminapainen liitin.
Eikö kampiakselin anturi ole yksi mahdollinen vikakohde, sieltähän se moottorin pyörintänopeus tulee? Kaksinapainen liitin, olisiko ruskea ja vastuslukema pitäisi olla 850-870. Ja ihanassa paikassa startin alla vauhtipyörän kyljessä.
Minun autooni vaihdettiin jakohihnan yhteydessä nokka-akselin anturi, vilkutti ruiskun valoa. On vieläkin se tallella, en tiedä onko rikki vai likainen vain. Jakohihnasta irronnut mustaa likaa. En ole huomannut mitään eroa vaihdon jälkeen. Sininen kolminapainen liitin.
Eikö kampiakselin anturi ole yksi mahdollinen vikakohde, sieltähän se moottorin pyörintänopeus tulee? Kaksinapainen liitin, olisiko ruskea ja vastuslukema pitäisi olla 850-870. Ja ihanassa paikassa startin alla vauhtipyörän kyljessä.
Kun pelkkä teho ei riitä!
Sama signaali tulee varmaan kierroslukumittarille, jos se toimii niin anturikin pitäisi toimia?Jarama kirjoitti: Eikö kampiakselin anturi ole yksi mahdollinen vikakohde, sieltähän se moottorin pyörintänopeus tulee? Kaksinapainen liitin, olisiko ruskea ja vastuslukema pitäisi olla 850-870. Ja ihanassa paikassa startin alla vauhtipyörän kyljessä.
VMP
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Nyt se sitten alkoi toimia sunnuntaina taas eli lähti käyntiin. Sunnintai ajeltiin ilman isompia ongelmia ja maanantaina aamulla ei meinnannut lähtee aamulla kun vasta kolmannella oltuaan 2h lohkolämmittimessä, ja iltapäivällä ei lähtenyt kylmänä (ulkona +3 astetta) ollenkaan vaan jouduttiin tilaamaan hinausauto.
Se ruiskun merkkivalo vilkkui startattaessa mutta ei sammunut missään vaiheessa.
Kysynkin nytte, voiko toi rikkinäinen Lambda aiheuttaa tämän????
Se ruiskun merkkivalo vilkkui startattaessa mutta ei sammunut missään vaiheessa.
Kysynkin nytte, voiko toi rikkinäinen Lambda aiheuttaa tämän????
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Sanoisin ettei - auto kyllä lähtee käyntiin ilman lambdaakin. Toki viallinen voi sotkea jotenkin asioita, kai...
Senhän mahdollisuuden voi pois sulkea irroittamalla lambdan liittimen.
Itse veikkaisin kampiakselin anturia. Sen vikaantuminen oireilee mitä moninaisimmilla tavoilla joista yksi on käynnistymisen hankaluus.
Senhän mahdollisuuden voi pois sulkea irroittamalla lambdan liittimen.
Itse veikkaisin kampiakselin anturia. Sen vikaantuminen oireilee mitä moninaisimmilla tavoilla joista yksi on käynnistymisen hankaluus.
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Auto ei käynnisty, joten tuota en tiedä..mattijus kirjoitti:Sama signaali tulee varmaan kierroslukumittarille, jos se toimii niin anturikin pitäisi toimia?Jarama kirjoitti: Eikö kampiakselin anturi ole yksi mahdollinen vikakohde, sieltähän se moottorin pyörintänopeus tulee? Kaksinapainen liitin, olisiko ruskea ja vastuslukema pitäisi olla 850-870. Ja ihanassa paikassa startin alla vauhtipyörän kyljessä.
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
Nyt en enää muista miten 156:ssa toimi mutta wanhassa penarissa startin tuottama RPM riittää nostamaan kierroslukumittaria - vaikkei auto käynnistyisikään.nuhapumppu kirjoitti:Auto ei käynnisty, joten tuota en tiedä..mattijus kirjoitti: Sama signaali tulee varmaan kierroslukumittarille, jos se toimii niin anturikin pitäisi toimia?
VMP
- v-m.t
- Viestit: 63
- Liittynyt: 26 Helmi 2006, 09:46
- Car(s): Alfa 156 V6, Citroen C3 Picasso.
Ex, 2(kertaa)Alfa 156 2,0 ts, ja yhen kerran 156sportwagon selespeed. - Paikkakunta: Vaajakoski
Kampiakselin asentotunnistinanturi.
Veikkaisin myös viaksi tuota Kampiakselin anturia, itsellä ainakin oli
täsmälleen samat oireet ja asettui vasta kyseisen anturin vaihdolla.
Niin ja 156 :nenhan ei lähde käyntiin jos ruiskun vikavalo palaa ainakaan
kyseisen vian kohdalla.Itse anturi on jonkun parin kymmenen euron arvoinen,(Deltalla 40 Euroo)
mutta aiheuttaa kyllä helposti harmaita hiuksia
täsmälleen samat oireet ja asettui vasta kyseisen anturin vaihdolla.
Niin ja 156 :nenhan ei lähde käyntiin jos ruiskun vikavalo palaa ainakaan
kyseisen vian kohdalla.Itse anturi on jonkun parin kymmenen euron arvoinen,(Deltalla 40 Euroo)
mutta aiheuttaa kyllä helposti harmaita hiuksia
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 13 Tammi 2008, 20:35
- Car(s): Alfa Romeo Mito 1.4
- Paikkakunta: Rovaniemi
Varmasti katoaa..
Itellä just sama vika oli...Kävi kuin auto silloin kun huvitti..
Ja välillä jäi ruiskuvalo palamaan ja välillä ei..
YKK-tunnistin vaihtoon ja Alfa taas toiminut kuin unelma.
Oli suht ärsyttävä vika. Sai aina jännätä lähteekö vai ei.
Tuli vetoakin lyötyä työpurkassa välillä..he
Itellä just sama vika oli...Kävi kuin auto silloin kun huvitti..
Ja välillä jäi ruiskuvalo palamaan ja välillä ei..
YKK-tunnistin vaihtoon ja Alfa taas toiminut kuin unelma.
Oli suht ärsyttävä vika. Sai aina jännätä lähteekö vai ei.
Tuli vetoakin lyötyä työpurkassa välillä..he
Fiat T-jet Sport -08
Peugeot 205 Rallye -89
Peugeot 205 Rallye -89
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti: